آئودی

پیشرانهٔ پنج سیلندر توربوشارژ آئودی حفظ می‌شود

یکی از معروف‌ترین پیشرانه‌های آئودی، موتور ۲.۵ لیتری پنج سیلندر منحصربه‌فرد آن است که در حال حاضر زیر کاپوت مدل‌های RS3 و TT RS قرار می‌گیرد؛ اما با وجود روند کوچک‌سازی پیشرانه‌ها، نگرانی‌هایی وجود داشت که به خاطر قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه‌تر مثل مقررات آتی یورو ۷، آئودی مجبور شود این پیشرانهٔ پنج سیلندر را کنار گذاشته و آن‌را با یک نمونهٔ کوچک‌تر ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جایگزین کند اما حالا معلوم شده این اتفاق در آیندهٔ نزدیک روی نخواهد داد.

این موضوع توسط مدیرعامل آئودی اسپرت آقای «الیور هافمن» در مصاحبه با مجلهٔ استرالیایی WhichCar اعلام شده است. وی اطمینان داده است که موتور پنج سیلندر آئودی با قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه‌تر آینده مطابقت خواهد داشت زیرا آئودی اسپرت در حال اجرای مفهوم بسیار خوبی برای دستیابی به این استانداردها است. علاوه بر این، برنامه‌ریز تولیدات آئودی اسپرت آقای «Annette Möllhoff» نیز بر این اظهارت صحه گذاشته و اشاره کرده است که این موتور فروش درجه‌یکی در مدل‌هایی RS3 و TT RS داشته است.

در همین حال، مدیر پروژه‌های فنی آئودی اسپرت آقای «سباستین گروسرت» نیز به WhichCar گفته است آن‌ها حدود یک سال است که در تلاش هستند تا این موتور پنج سیلندر را با قوانین آلایندگی جدید مطابقت دهد تا امکان نصب آن در نسل بعدی محصولات فراهم گردد. این موتور در آینده نه‌فقط در RS3 بلکه در RS Q3 هم مورداستفاده قرار خواهد گرفت. یکی از راه‌هایی که می‌تواند این پیشرانهٔ پنج سیلندر را با قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه‌تر مطابقت دهد تجهیز به سیستم هیبریدی خفیف است درحالی‌که از فناوری غیرفعال‌سازی سیلندرها و استارت-ژنراتور تسمه‌ای هم می‌توان در آن استفاده کرد.

پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر آئودی در حال حاضر ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ یعنی نُه سال متوالی موفق به کسب جایزهٔ پیشرانهٔ بین‌المللی سال در بخش موتورهای ۲ تا ۲.۵ لیتری شده است اما امسال پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تخت توربوشارژ پورشه که در مدل‌های کیمن S و باکستر S بکار می‌رود این جایزه را از آن خود کرده است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Mad.z.Max

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1840 ديدگاه)

    یه رویاس ترکیب tt با این انجین… اصلا انگار کهنه بشو نیس..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا