آئودیدنده عقب

کانسپت‌های فراموش شده: آئودی Avus کواترو 1991

نام: آئودی Avus کواترو
زمان و مکان معرفی: نمایشگاه خودروی توکیو ۱۹۹۱
مشخصات فنی: پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری، قدرت ۵۰۲ اسب بخار، سیستم چهار چرخ محرک کواترو، گیربکس ۶ سرعته ی دستی، بدنه‌ی آلومینیومی
چرا حالا آن را به یاد آوردیم؟

1991-audi-avus-quattro-concept02
این خودرو که نام پیستی در برلین را به خود گرفته نه تنها پیش‌نمایشی از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر و ساختار آلومینیومی آئودی بوده بلکه نشانه‌هایی از ورود به دنیای یک سوپرکار پیشرانه وسط را نیز با خود به همراه داشته است.

1991-audi-avus-quattro-concept01

1991-audi-avus-quattro-concept18
Avus با بدنه‌ی زیبای خود که پانل‌های دست‌ساز با ضخامت تنها ۱.۵ میلی‌متر داشته توجهات را در نمایشگاه خودروی توکیو به خود جلب کرده بود. به خاطر ادای احترام به خودروهای مسابقه‌ای دهه‌ی ۳۰ میلادی Auto Union این خودرو رنگ‌آمیزی نشده بود.

1991-audi-avus-quattro-concept06

1991-audi-avus-quattro-concept05
به لطف ساختار آلومینیومی و فریم فضایی آئودی، Avus چهار چرخ محرک تنها ۱۲۵۰ کیلوگرم وزن داشت. می‌توان به خاطر شتاب ۳ ثانیه‌ای و سقف سرعت ۳۳۴ کیلومتر در ساعتی، لقب سوپرکار را به این خودرو داد.

1991-audi-avus-quattro-concept09
هرچند همه‌ی این‌ها تنها اعداد پرفورمنس فرضی هستند چراکه این خودروی مفهومی از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر واقعی استفاده نمی‌کرد! در آن زمان آئودی هنوز در حال توسعه‌ی پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر خود بود بنابراین Avus در واقع پیشرانه‌ی مصنوعی ساخته شده از چوب و پلاستیک داشت.

1991-audi-avus-quattro-concept07
با این وجود Avus از مهندسی بالایی سود می‌برد چراکه دارای سه دیفرانسیل قفل شونده، فرمان پذیری چرخ‌های عقب و مجرای هوای روی سقف بود. دیگر جنبه‌ی جالب‌توجه این خودرو این حقیقت بود که تقریباً نصف ارتفاع خودرو در تسلط رینگ و لاستیک‌های ۲۰ اینچی است.

کانسپت Avus کواترو هرگز وارد فاز تولیدی نشد هرچند شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه مشتریانی حاضر بودند برای نسخه‌ی تولیدی این کانسپت ۱۲ میلیون دلار بپردازند!

آئودی این خودرو را در موزه‌ی Ingolstadt آلمان در معرض دید عموم قرار داده است.

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. ناشناس

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (34 ديدگاه)

    چه قیافه ی خندون بامزه ای داره!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. KING 918

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    از جلو یکم شبیه بوگاتیه …..
    قبول دارین ؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Mohammadreza

      ۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (223 ديدگاه)

      از پشت هم شبیه بنتلی هست چراغاش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. عرفان

      ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مخصوصا شیرون !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. الف.ی

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1642 ديدگاه)

    یه مقدار شبیه مکلارن اف1 نیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا

      ۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (347 ديدگاه)

      از بقل به خاطر چرخ هاش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. elemento

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    همیشه عاشق اهمیتی بودم که آئودی برای اندازه ی رینگ قائل هست.
    آئودی به بزرگ بودن لاستیک و رینگ خیلی اهمیت میده.
    یکی از مهم ترین چیز هایی که یک ماشین رو زیبا میکنه ، هم، همین رینگ بزرگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918

      ۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      مجید جان داشم اکثر خودروسازای اسپرت و سوپر اسپرت به اندازه ی رینگ اهمیت میدن ….
      حتی رینگ 18 اینچ هم استفاده نمیکنن …..
      شما به تایر های اکثر ماشین های امریکایی و تایر های لامبو و فراری و…. نگاه کن
      فقط اندازه ی تایر های پانامرا و مازراتی کواترو نگاه کنی همین روند بزرگ بودن تایر ها هست
      و اصلا جزطراحی گلگیر ها هم حسابی میکنن … که تایرو زیر اون ها جا بدن ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. elemento

        ۵ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        درسته محمد رضا جان.

        ولی به نظر من آئودی به رینگ خیلی بیشتر از سایر شرکت ها اهمیت میده.

        مهندسی رینگ برتری داره.

        آئودی ممکنه از رینگ 19 اینچ استفاده کنه ، ولی وقتی نگاه میکنی فکر میکنی 21 اینچه (دیدم که میگم)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. rrr

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (80 ديدگاه)

    تکنولژی 25 سال پیش آئودی!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حامد

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (188 ديدگاه)

    به نظرم گروه فولکس واگن با این کانسپت و کانسپت فولکس واگن w12 سعی داشت به بازار سوپر کارها راه پیدا کنه و نهایتا انجین w خودش رو تو سینه بوگاتی گذاشت. اون یکی کانسپت سبز رنگ هم گمونم اسمش کواترو بود و انجین 6 سیلندر داشت… شاید R8 فعلی هم ثمره اون باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. فرشاد سجادیان

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    محصولات چند خودروساز شبیه این هستن:
    جلو: بوگاتی
    جانبی: بوگاتی و پاگانی
    عقب: بنتلی
    چون این قدیمی‌تره، اگر تقلید کردن یا الهام‌ گرفتن در‌ کار باشه، خودروسازهایی که ذکر کردم‌ برچسب میخورن, نه آئودی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحی عجیب و غریبی داره، البته نمیشه گفت که طراحیش بده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سینا

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (347 ديدگاه)

    1. اون ماشی سبزهچیه ؟
    2. اون دختره جوری تو ماشین نشسته که فک کنم واضح و بدیهیه که رانندگی بلد نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      از شاخای دهه 90 بوده. معلومه شاخ بودن ریشه در تاریخ داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا