کانسپت‌های فراموش شده: آئودی Avus کواترو 1991

نام: آئودی Avus کواترو
زمان و مکان معرفی: نمایشگاه خودروی توکیو 1991
مشخصات فنی: پیشرانه‌ی 12 سیلندر 6 لیتری، قدرت 502 اسب بخار، سیستم چهار چرخ محرک کواترو، گیربکس 6 سرعته ی دستی، بدنه‌ی آلومینیومی
چرا حالا آن را به یاد آوردیم؟

1991-audi-avus-quattro-concept02
این خودرو که نام پیستی در برلین را به خود گرفته نه تنها پیش‌نمایشی از پیشرانه‌ی 12 سیلندر و ساختار آلومینیومی آئودی بوده بلکه نشانه‌هایی از ورود به دنیای یک سوپرکار پیشرانه وسط را نیز با خود به همراه داشته است.

1991-audi-avus-quattro-concept01

1991-audi-avus-quattro-concept18
Avus با بدنه‌ی زیبای خود که پانل‌های دست‌ساز با ضخامت تنها 1.5 میلی‌متر داشته توجهات را در نمایشگاه خودروی توکیو به خود جلب کرده بود. به خاطر ادای احترام به خودروهای مسابقه‌ای دهه‌ی 30 میلادی Auto Union این خودرو رنگ‌آمیزی نشده بود.

1991-audi-avus-quattro-concept06

1991-audi-avus-quattro-concept05
به لطف ساختار آلومینیومی و فریم فضایی آئودی، Avus چهار چرخ محرک تنها 1250 کیلوگرم وزن داشت. می‌توان به خاطر شتاب 3 ثانیه‌ای و سقف سرعت 334 کیلومتر در ساعتی، لقب سوپرکار را به این خودرو داد.

1991-audi-avus-quattro-concept09
هرچند همه‌ی این‌ها تنها اعداد پرفورمنس فرضی هستند چراکه این خودروی مفهومی از پیشرانه‌ی 12 سیلندر واقعی استفاده نمی‌کرد! در آن زمان آئودی هنوز در حال توسعه‌ی پیشرانه‌ی 12 سیلندر خود بود بنابراین Avus در واقع پیشرانه‌ی مصنوعی ساخته شده از چوب و پلاستیک داشت.

1991-audi-avus-quattro-concept07
با این وجود Avus از مهندسی بالایی سود می‌برد چراکه دارای سه دیفرانسیل قفل شونده، فرمان پذیری چرخ‌های عقب و مجرای هوای روی سقف بود. دیگر جنبه‌ی جالب‌توجه این خودرو این حقیقت بود که تقریباً نصف ارتفاع خودرو در تسلط رینگ و لاستیک‌های 20 اینچی است.


کانسپت Avus کواترو هرگز وارد فاز تولیدی نشد هرچند شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه مشتریانی حاضر بودند برای نسخه‌ی تولیدی این کانسپت 12 میلیون دلار بپردازند!


آئودی این خودرو را در موزه‌ی Ingolstadt آلمان در معرض دید عموم قرار داده است.

منبع: motor1

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

14 دیدگاه

  1. ناشناس
    سوابق: (34 دیدگاه) ,

    چه قیافه ی خندون بامزه ای داره!

    پاسخ
  2. KING 918
    سوابق: (2002 دیدگاه) ,

    از جلو یکم شبیه بوگاتیه …..
    قبول دارین ؟؟؟

    پاسخ
  3. الف.ی
    سوابق: (541 دیدگاه) ,

    یه مقدار شبیه مکلارن اف1 نیست؟

    پاسخ
    1. سینا
      سوابق: (276 دیدگاه) ,

      از بقل به خاطر چرخ هاش

      پاسخ
  4. elemento
    سوابق: (9307 دیدگاه) ,

    همیشه عاشق اهمیتی بودم که آئودی برای اندازه ی رینگ قائل هست.
    آئودی به بزرگ بودن لاستیک و رینگ خیلی اهمیت میده.
    یکی از مهم ترین چیز هایی که یک ماشین رو زیبا میکنه ، هم، همین رینگ بزرگه.

    پاسخ
    1. KING 918
      سوابق: (2002 دیدگاه) ,

      مجید جان داشم اکثر خودروسازای اسپرت و سوپر اسپرت به اندازه ی رینگ اهمیت میدن ….
      حتی رینگ 18 اینچ هم استفاده نمیکنن …..
      شما به تایر های اکثر ماشین های امریکایی و تایر های لامبو و فراری و…. نگاه کن
      فقط اندازه ی تایر های پانامرا و مازراتی کواترو نگاه کنی همین روند بزرگ بودن تایر ها هست
      و اصلا جزطراحی گلگیر ها هم حسابی میکنن … که تایرو زیر اون ها جا بدن ….

      پاسخ
      1. elemento
        سوابق: (9307 دیدگاه) ,

        درسته محمد رضا جان.

        ولی به نظر من آئودی به رینگ خیلی بیشتر از سایر شرکت ها اهمیت میده.

        مهندسی رینگ برتری داره.

        آئودی ممکنه از رینگ 19 اینچ استفاده کنه ، ولی وقتی نگاه میکنی فکر میکنی 21 اینچه (دیدم که میگم)

        پاسخ
  5. rrr
    سوابق: (80 دیدگاه) ,

    تکنولژی 25 سال پیش آئودی!!!!

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل حامد
    حامد
    سوابق: (152 دیدگاه) ,

    به نظرم گروه فولکس واگن با این کانسپت و کانسپت فولکس واگن w12 سعی داشت به بازار سوپر کارها راه پیدا کنه و نهایتا انجین w خودش رو تو سینه بوگاتی گذاشت. اون یکی کانسپت سبز رنگ هم گمونم اسمش کواترو بود و انجین 6 سیلندر داشت… شاید R8 فعلی هم ثمره اون باشه.

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل فرشاد
    فرشاد
    سوابق: (1156 دیدگاه) ,

    محصولات چند خودروساز شبیه این هستن:
    جلو: بوگاتی
    جانبی: بوگاتی و پاگانی
    عقب: بنتلی
    چون این قدیمی‌تره، اگر تقلید کردن یا الهام‌ گرفتن در‌ کار باشه، خودروسازهایی که ذکر کردم‌ برچسب میخورن, نه آئودی

    پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4715 دیدگاه) ,

    طراحی عجیب و غریبی داره، البته نمیشه گفت که طراحیش بده.

    پاسخ
  9. سینا
    سوابق: (276 دیدگاه) ,

    1. اون ماشی سبزهچیه ؟
    2. اون دختره جوری تو ماشین نشسته که فک کنم واضح و بدیهیه که رانندگی بلد نیست

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x