آئودی

معرفی کانسپت الکتریکی آئودی PB18 در پبل پیچ

آئودی در گردهمایی پبل بیچ امسال از یک کانسپت تمام الکتریکی بنام PB18 پرده‌برداری کرده است. این خودرو یک سوپراسپرت تمام الکتریکی است که به‌طور خاص برای رانندگی هیجان‌انگیز طراحی شده است. به همین دلیل در PB18 هیچ تکنولوژی رانندگی نیمه خودرانی به کار نرفته است. در قسمت جلویی این سوپراسپرت الکتریکی، جلوپنجرهٔ معروف آئودی در ابعادی بسیار بزرگ به چشم می‌خورد اما نمای جانبی و عقبی نشان می‌دهد PB18 در اصل یک هاچ‌بک سه‌در است.

این ماشین به سه موتور الکتریکی مجهز شده است. یکی از این موتورها که ۲۰۱ اسب بخار قدرت دارد، در قسمت جلوی خودرو نصب شده درحالی‌که دو موتور دیگر با ۶۰۴ اسب بخار قدرت در قسمت عقب قرار گرفته و نیروی خود را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهند. این سیستم در رانندگی معمول مجموعاً ۶۷۱ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد اما اگر راننده به نیروی بیشتری نیاز داشته باشد، حداکثر توان سیستم برابر با ۷۶۴ اسب بخار قدرت ارائه می‌گردد. با چنین قدرتی، PB18 ظرف تنها کمی بیشتر از ۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد.

اما قوای محرکهٔ PB18 فراتر از نیروی قابل‌توجهی که تولید می‌کند، به‌گونه‌ای طراحی شده که بسیار کارآمد باشد. بدین منظور، موتورهای الکتریکی مسئولیت کاهش سرعت خودرو در هنگام ترمز گیری در سرعت‌های پایین را هم بر عهده دارند و از این طریق مقدار قابل‌توجهی از انرژی احیا می‌گردد. همچنین نصب موتورهای الکتریکی در محورهای جلو و عقب امکان تجهیز خودرو به سیستم مدیریت کنترل گشتاور را هم به آئودی داده است که همراه با سیستم تثبیت‌کنندهٔ الکترونیکی کار می‌کند. این سیستم به‌منظور ارائهٔ بهترین عملکرد ممکن، قدرت را بسته به نیاز هر چرخ توزیع می‌کند.

در بخش باطری‌ها نیز آئودی این کانسپت را به یک پکیج باطری ۹۵ کیلووات ساعتی مجهز کرده که با یک‌بار شارژ امکان پیمودن مسافت چشمگیر بیش از ۵۰۰ کیلومتر را برای خودرو فراهم می‌کنند. PB18 همچنین به صورتی طراحی شده که امکان شارژ آن با ولتاژ ۸۰۰ ولت هم وجود دارد و از این طریق می‌توان باطری‌ها را ظرف تنها ۱۵ دقیقه به‌طور کامل شارژ کرد. علاوه بر این، PB18 از سیستم شارژ بی‌سیم آئودی هم پشتیبانی می‌کند. با وجود این سیستم، برای شارژ باطری‌ها، پد شارژ را روی زمین قرار گرفته و ماشین روی آن پارک می‌شود. بدین ترتیب یک میدان مغناطیسی متناوب ایجاد شده و از طریق سیم‌پیچ نصب شده در کف خودرو، باطری‌ها بدون نیاز به کابل و به‌صورت بی‌سیم شارژ می‌شوند.

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این خودرو نیز طراحی کابین آن است که بسته به نیاز راننده امکان ایجاد ترکیب دونفره یا تک‌نفره را فراهم می‌کند. هنگامی‌که راننده بخواهد به‌تنهایی با خودرو رانندگی کند، صندلی، غربیلک فرمان و دیگر متعلقات در مرکز کابین قرار گرفته و دیدی کامل از شیشهٔ جلو در اختیار راننده قرار می‌گیرد؛ اما وقتی شخص دومی هم بخواهد سوار خودرو شود، صندلی راننده و دیگر قسمت‌های موردنیاز به سمت چپ کشیده می‌شوند تا فضا برای نشستن سرنشین دوم فراهم گردد. این در حالی است که در پشت صندلی‌ها هم صندوق باری به حجم ۴۷۰ لیتر وجود دارد؛ اما آئودی هیچ برنامه‌ای برای تولید این کانسپت الکتریکی جذاب ندارد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. mehran (fox)

    ۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (214 ديدگاه)

    ……..Vorsprung durch Technik…………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    چه خبره در پبل پیچ ???? ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. F22RAPTOR

    ۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    نمایه عقب بخصوص باله متحرکش چقدر زیباست

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا