آئودیپورشه

وقتی آئودی برای تولید تایکان به کمک پورشه می‌شتابد!

پورشه تایکان به حدی محبوب شده که این خودروساز آلمانی از کارکنان آئودی برای تولید محصول الکتریکی‌اش کمک گرفته است.

زمانی که تایکان اولین بار عرضه شد پورشه انتظار داشت در اولین سال تولید تعداد ۲۰ هزار دستگاه از این خودرو را روانه بازار کند. البته پس از بازخوردهای مثبتی که حاصل شد هدف پورشه به ۴۰ هزار دستگاه افزایش یافت و حالا که پای این خودرو به آمریکا هم باز شده دیگر بازوی گروه فولکس‌واگن یعنی آئودی به کمک برند هم‌خانواده خود شتافته است.

یکی از سخنگوهای آئودی در مصاحبه با رسانه‌ها تائید کرده ۴۰۰ کارگر آئودی به کارخانه پورشه منتقل خواهند شد تا به تولید تایکان الکتریکی کمک کنند.

پورشه تایکان قبلاً خود را به عنوان یکی از دل‌پذیرترین خودروهای الکتریکی بازار ثابت کرده است. این خودرو همچنین یکی از سریع‌ترین محصولات الکتریکی در بازار بوده و کمی پرشتاب‌تر از تسلا مدل S پرفورمنس می‌باشد. البته نسخه سه موتوره تسلا مدل S در راه است و از طرف دیگر لوسید ایر نیز به خط تولید نزدیک شده است و بنابراین شاید تایکان توربو S برخی رکوردهای قبلی خود را از دست بدهد.

پورشه به دنبال حفظ این روند رو به رشد با معرفی نسخه کراس توریسمو می‌باشد. این خودرو قرار بود امسال معرفی شود اما این اتفاق در سال ۲۰۲۱ رخ خواهد داد. علیرغم تأخیر رخ داده، تایکان کراس توریسمو احتمالاً با استقبال بالایی روبرو خواهد شد مخصوصاً اینکه دارای ظاهری برجسته و فضای کابین و بار بیشتری خواهد بود.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه

  1. محمد

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (434 ديدگاه)

    عجیبه از رقیبش کمک می خواد ائودی قبول کرده
    چه کار قشنگی

    موافقم ۵۳
    مخالفم ۱۹
    1. AMG///

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (581 ديدگاه)

      آئودی رقیب پورشه نیست

      موافقم ۷۷
      مخالفم ۳
    2. reza s4

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (135 ديدگاه)

      حجی آیودی یکی از برادرای پورشه اس , شما به برادرت کمک نمیکنی ؟
      بنظر میرسه شما خانواده آقای فولکس رو نمیشناسی
      بیشتر تحقیق کنید (زیر برند های فولکس واگن ) لطفا

      موافقم ۹۰
      مخالفم ۳
    3. R@min

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (648 ديدگاه)

      این دو برند زیر مجموعه فولکس واگن هستن و همه از یه خانواده هستن. مطمئنا اگه قضیه برعکس بود پورشه هم همین کارو می کرد. درسته یه رقابتی هست اما مهم ترین مسئله کسب درآمد برند اصلی و در کل خانواده فولکس واگن هست و تایکان داره خوب سود می رسونه.

      موافقم ۵۵
      مخالفم ۲
    4. MehdiTurbo

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1023 ديدگاه)

      صد در صد این مسائل هست که اقتصاد و رفاهشون اینه همش مجموع رفتار های مردم یک کشور هر چقدرم زیرمجموعه یک کمپانی باشند باهم در رقابتند
      و فقط تو زمینه تولید خودرو هم نیست
      چند وقت پیش بود یه خبر میخواندم که یک راننده کامیون ماشینش تو یه کشور خارجی نمیدونم درست کجا بود دچار مشکل شده بود و یه عده از مردم اون کشور براش کامیون خریده بودند تو گوگل سرچ کنید میاره خبرش فکر کنم پدالم گذاشت.

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۴
    5. 917

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (155 ديدگاه)

      پورشه هم یه زمانی به آئودی توی تولید rs2 کمک زیادی کرده

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۱
  2. AMG///

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (581 ديدگاه)

    تایکان عجب چیزیه
    این پورشه تو ۲۰۲۰ فقط داشت میترکوند
    اول تایکان بعد توربو s و ۹۱۹
    حالا هم که پادشاه لمانز یعنی ۹۱۷ جدید داره میاد
    دیگه پانامرا lion هم که خودتون میدونید
    و به این میگن پیشرفت به سبک پورشه

    موافقم ۴۲
    مخالفم ۶
  3. blackburn

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (147 ديدگاه)

    خیلی عالی تو المان فعلا پورشه و ائودی رو فورمن

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۸
    1. Hadi

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1058 ديدگاه)

      چه قشنگ برادر پشت برادر
      موفقیت تایکان از اول معلوم بود…
      ولی اگه قیمتش پایین تر موفقیتش بیش از این میشد
      راستی از e Tron اسپرت بک آئودی خبری نیست؟
      معلوم نی کی میخواد معرفی بشه؟

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱
    2. z

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (235 ديدگاه)

      دقیقا پورشه و ائودی عالی بودن بر خلاف بنز و بی ام و

      https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-bmw-i7-electric-7-series-spotted-first-time
      عکس جاسوسی سری۷ بی ام و جدید رو ببینید قسمت جلو و عقب افتضاحه! با این رینگ های کوچیک

      موافقم ۲
      مخالفم ۵
      1. Hosseinbimmer

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (117 ديدگاه)

        جدی هیچی از ماشین معلوم نیست چجوری فهمیدی افتضاحه؟ 😐

        موافقم ۷
        مخالفم ۳
  4. بهراد

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (588 ديدگاه)

    بفرما ترکیه تعرفه واردات خودروشو بخاطر حمایت تولید داخل افزایش داد. بسته به حجم موتور ۸۰ الی ۲۲۰ درصد مالیات که میشه بیشترین تعرفه در جهان. ای خدا کاش از اول تو آلمان بودیم از تولیدات داخلیمون(بنز و بیمر و پورش)حمایت میکردیم تا واسه ماشینای وارداتی تعرفه پرداخت نکنیم.

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  5. MAHDI

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (4691 ديدگاه)

    آقا شاهین چه آرم جذابی طراحی کردید. پدال به فارسی و اینگلیسی 👍

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۳
    1. MAHDI

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (4691 ديدگاه)

      و البته پدال گاز، ترمز و کلاچ👍👍👍

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۵
    2. AMG///

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (581 ديدگاه)

      آره خیلی باحاله

      موافقم ۸
      مخالفم ۲
      1. شاهین

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (3792 ديدگاه)

        سلام مهدی جان
        این کار من نیست فکر کنم آقای سردبیر زحمتشو کشیدن.
        ممنون از اظهار لطف شما.

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۳
  6. Abbas.Lambo

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (805 ديدگاه)

    من کلا به ماشینای برقی علاقه ای ندارم ولی این تایکان دید منو نسبت بهشون تغییر داده

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۴
  7. دی جی70

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (107 ديدگاه)

    ما۳۰۰۰۰۰۰ کارکنان سایپا جهت کمک به پورشه اعلام امادگی می کنیم

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا