آستون مارتین

هایپرکار آستون‌مارتین والهالا از پیشرانهٔ مرسدس استفاده خواهد کرد

سال ۲۰۲۰ برای آستون‌مارتین سالی چالش‌برانگیز بود اما بااین‌وجود، مدیرعامل این شرکت «توبیاس موئرس» گفته است که هایپرکار والهالا هرچند با تأخیر مواجه شده اما هنوز در حال توسعه است. بااین‌حال، در مورد قلبی که در سینهٔ این هایپرکار بریتانیایی قرار خواهد گرفت چندان مطمئن نیستیم زیرا موئرس به دنبال اعلام نتایج مالی سال ۲۰۲۰ آستون‌مارتین به سهام‌داران، گفته است که از مرسدس خواسته تا قطعات قوای محرکه را با هزینه‌ای معمول برای آستون‌مارتین تأمین کند و این می‌تواند استراتژی محصولات آیندهٔ شرکت بریتانیایی را تغییر دهد. وی در این سخنرانی گفته است:

ما والهالا را در نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۳ خواهیم داشت. با توافق‌نامهٔ تحول تکنولوژی با مرسدس بنز، برای ما شانس دیگری برای پیشرانه‌های درون‌سوز وجود دارد اما هنوز هم یک قوای محرکهٔ هیبریدی خواهیم داشت

این یعنی والهالا که پیش‌نمایش آن در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ توسط یک کانسپت ارائه شد، تجدیدنظر بزرگی را تجربه خواهد کرد. در آن زمان گفته شد آستون‌مارتین در حال توسعهٔ یک قوای محرکهٔ V6 هیبریدی برای هایپرکار جدید خود است اما حالا به نظر می‌رسد توسعهٔ این موتور لغو شده است. قرار بود این پیشرانهٔ V6 جدید جایگزین موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی مرسدس در ونتیج، DBX و نسخهٔ پایهٔ DB11 شود. مدیرعامل قبلی آستون‌مارتین «اندی پالمر» قبلاً ابراز نگرانی کرده بود که کوچک‌سازی پیشرانه‌های مرسدس-آام‌گ متناسب با برنامه‌های این برند بریتانیایی نیست و این موضوع توسعهٔ یک V6 اختصاصی را ضروری می‌کند.

حالا اما جانشین پالمر می‌گوید هیبریدی‌سازی پیشرانه‌های بزرگ‌تر AMG فرصت جدیدی را برای آستون‌مارتین ایجاد می‌کند و بنابراین دیگر جایی برای یک V6 اختصاصی وجود ندارد. بااین‌حال فعلاً مشخص نیست که آیا در والهالای موتور وسط از همان قوای محرکهٔ هیبریدی ۴ لیتری V8 توئین توربوی مرسدس-آام‌گ GT73e و S73e استفاده خواهد شد یا نه اما جزئیات بیشتر در این رابطه را هنگامی‌که نسخهٔ تولیدی نهایی این هایپرکار در اواخر بهار آینده معرفی شود خواهیم فهمید. درهرحال، علیرغم کنار رفتن موتور V6 اختصاصی آستون‌مارتین، بعید است که این شرکت از قوای محرکهٔ چهار سیلندر هیبریدی جدید AMG که در سینهٔ نسل بعدی C63 قرار خواهد گرفت در محصولات خود استفاده کند.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه

  1. ( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (119 ديدگاه)

    اینهمه وقت و هزینه گذاشتن سر TM01 واسه هیچ و پوچ بود؟

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۴
  2. R@m!n

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    دیگه واقعا دارم به حرف کلارکسون ایمان میارم. می گفت ملکم آلمانیه 😂😂

    موافقم ۴۸
    مخالفم ۱۱
    1. 2646

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (213 ديدگاه)

      رامین جان
      اگر بخوایم خودرویی به داستان نگاه کنیم، قلب ملکه را باید BMW ساخته باشه! چون تقریبا غیر از استون مارتین، تمام صنعت خودرو انگلستان گره خورده به موتورهای ساخت BMW …

      * برندهای Rolls-Royce و Mini cooper که کاملا تحت تملک BMW هستند.
      * گروه Land rover و Jaguar قرارداد همکاری برای توسعه نسل بعدی موتورهاشون رو با BMW بستند. البته قبلا هم تو نسل های ۲ و ۳ Range Rover از موتورهای بنزینی و دیزل BMW استفاده شده بود.
      * شرکت Morgan یکی از لوکس سازهای تولید محدود انگلیسی است که از موتورهای BMW (چهار مدل موتور) تو خانواده خودرو Aero8 (سری ۱ تا ۵، GTN – GTS – MAX – Supersport – Coupe و Speedster) استفاده کرده.
      * شرکت Ascari یکی از خودروسازهای اسپورت انگلیسی هم که تو سال ۲۰۱۰ برشکست شد، روی ۲ تا محصول اسپرت از موتورهای ساخت BMW یا تیون شده توسط BMW استفاده می کرد.
      غیر از این کمپانی ها که به صورت مرتب تو محصولات تولید سری از موتورهای BMW استفاده می کردن، از موتورهای BMW تو خودروهای McLaren F1، Bentley Arnage و Land Rover Defender هم استفاده شده است.

      * البته غیر از خودروسازهای انگلیسی، شرکت تویوتا هم به شدت علاقه مند به همکاری با BMW است. غیر از دو مدل ۶ و ۴ سیلندر Toyota Supra که دقیقا روی پلت فرم BMW ساخته شده، تویوتا بعد از حدود ۲۵ سال از ساخت آخرین موتور توربو (موتور ۲JZ-GTE برای Toyota supra A80 (آخرین نسل تویوتا سوپرا ژاپنی!))، طراحی نسل جدید موتورهای توربو ۸AR-FTS برای محصولات توربو لکسوس NX، RX، IS، GS و RC توسط BMW انجام شد.
      تو همون زمان تویوتا قرار طراحی موتور توربو نسل ۱۲ تویوتا کرولا (آخرین نسل) توسط BMW با کد ۸NR-FTS (موتور ۱.۲ لیتری توربوشارژر) هم بست و الان موتورهای توربو نصب شده بر روی Toyota Auris و Toyota CHR توسط BMW برای تویوتا طراحی شدن. نسخه ۹NR-FTS هم ورژنی از همین موتور برای بازار چین هست.

      * در نهایت باید اضافه کرد غیر از تویوتا، شرکت فورد هم قرارداد همکاری برای خرید موتورهای توربو دیزل BMW برای محصولات لینکلن داشته.

      موافقم ۴۲
      مخالفم ۷۰
      1. Farzad

        ۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1801 ديدگاه)

        من هم هر وقت اسم BMW میاد ناخودآگاه یاد انجین های معرکه ای که در طول تاریخ ساخته میفتم .
        حالا چرا انقد دیسلایک 😂

        موافقم ۳۶
        مخالفم ۲۴
        1. 2646

          ۹ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (213 ديدگاه)

          فرزاد جان
          طبیعی است تعداد دیسلایک ها …
          منم اگر فکر می کردم موتورهای BMW مشکلات زیادی دارن اما یهو متوجه میشدم کمپانی محبوبم (تویوتا) برای طراحی موتورهای توربو از همین شرکت کمک گرفته، شوکه می شدم! حتی شاید به دیسلایک اکتفا نمی کردم و فحش می دادم :))
          حالا ببین اگر راجع افتخارات تیم gazoo racing تو مسابقات با موتورهای توربو طراحی شده توسط BMW بنویسم، چه وضعی پیش میاد!

          * خدا رو شکر دوستان طرفدار برندهای دیگه مثل PSA و … که در طراحی موتور از BMW کمک گرفتن، دیسلایک نزدن و گرنه رکوردم ۳ رقمی بود!
          ** یکی از دوستان طرفدار مرسدس بنز شرکت هایی که از موتورهای بنز تو محصولات شون استفاده می کنه رو هم بنویسه، اون طوری دیدمون نسبت به خیلی خودروهای تو خیابون (از جمله Peugeot 2008 و …) عوض خواهد شد.

          موافقم ۲۸
          مخالفم ۳۵
        2. Navid_bivaN

          ۹ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2968 ديدگاه)

          از بس آدم متعصب و … داریم. در صورتی که ماشین باز واقعی کسیه که تعصب روی برند خاصی نداره، تعصبش روی ماشین خوبه (فارغ از مدل و برند و کشورسازنده) اینام میان با دیسلایک خودشونو یکم خنک کنن.

          موافقم ۱۷
          مخالفم ۲
        3. Farzad

          ۹ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1801 ديدگاه)

          آقای جهرمی دقیقا همینطوره که میفرمایید .
          متعصبین بهتره به جای دیسلایک فیک از این کامنت اسکرین شات بگیرن و هر روز بخوننش تا ملکه ذهنشون بشه .

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۱
      2. R@m!n

        ۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        کار اکانت پدر خودروسازی جهانه. مدرسه ها ک تعطیل میشه این داستانا پیش میاد

        موافقم ۹
        مخالفم ۱۵
      3. SF90 STRADALE

        ۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2951 ديدگاه)

        ۲۶۴۶
        همین جمله (تمام صنعت خودرو انگلستان گره خورده به موتورهای ساخت BMW) باعث شد دیسلایک زیاد بخوری

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۱۳
        1. R@m!n

          ۹ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (540 ديدگاه)

          ن از بی ام و تعریف کرد. چند تا اکانت آلرژی دارن

          موافقم ۹
          مخالفم ۲
        2. Hamidreza

          ۹ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1147 ديدگاه)

          منظورش اینه که طرفداران مک لارن این کار رو کردند … کافر همه را به کیش خویش پندارد …

          موافقم ۵
          مخالفم ۴
      4. Hamidreza

        ۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1147 ديدگاه)

        دیس لا یک ها فیک هست برادر … عجب کامنت جذابی … دمتون گرم

        موافقم ۸
        مخالفم ۲
      5. Navid_bivaN

        ۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2968 ديدگاه)

        آقا شکر کلامت.

        موافقم ۸
        مخالفم ۱
        1. 2646

          ۹ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (213 ديدگاه)

          عزیزان دل
          فدای سر همه تون …
          برای من اهمیتی نداره تعداد لایک و دیسلایک!
          فقط دوست دارم کامنت خوب از من بمونه و بس.
          کامنتی که خواننده بعد از خوندن لذت ببره و یه کوچولو به اطلاعاتش اضافه بشه.
          کارخونه ها هزاری هم بفروشن یا نفروشن، تو جیب من نخواهد رفت.
          پس تهِ ته داستان، فقط سلامتی همه تون.

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۰
      6. OMID

        ۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2043 ديدگاه)

        نه دیسلایک ها طبیعی نیست
        دیسلایک فیکن
        متاسفانه توی سایت راحت میشه با یه ترفند بینهایت لایک و دیس لایک زد
        زیاد به لایک و دیس ها توجه نکنید چون خیلی اوقات یک نفر تعداد زیادی لایک یا دیسلایک داده
        توی یه همچین پستی تعداد لایک و دیس لایک سر هم به سی چهل تا نمیرسن
        هر وقت یه پست اینجوری خیلی دیسلایک و لایک داره یعنی تعداد زیادیشون فیکن

        موافقم ۵
        مخالفم ۱
  3. مرسدس فن

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (72 ديدگاه)

    عالی….

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۷
    1. Hadi

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2161 ديدگاه)

      خیلی طراحی خوب و زیبایی داره 👌
      همون بهتر که از v8 هیبرید استفاده کنن از v6 بهتر و قدرتمند تره ولی یه مشکلاتی سر وزن پیش میاد که اونم میشه با استفاده از فیبر کربن حلش کرد…
      واقعاً الان میفهمم که چرا جرمی کلارکسون گفت استون مارتین مثل صورت دنیای خودرو میمونه 😍👌

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۴
  4. T.C.B.K

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    هیچ کدومشون هیچ مالی نیستن….!!!!

    فقط سوئدی….
    کونیگزگ….
    جمیرا…..

    Infinity performance

    موافقم ۹
    مخالفم ۳۱
    1. Hamid

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1147 ديدگاه)

      اونا پیست میرن آخه بشر

      موافقم ۷
      مخالفم ۲
    2. mahdi-abdi

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (287 ديدگاه)

      داش من. تو پیست فکر نکنم رکورد جابه جا کنن تا الان هم صفر تا صد ۲.۸ ثانیشون فقط رو کاغذ بوده تو عمل پوچ این جمرا هم ۱.۹ رو کاغذه خیلی جو نگیرت

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
    3. Audi s8

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (156 ديدگاه)

      ❤❤Koenigsegg gemera❤❤

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
    4. PHILIPP

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (90 ديدگاه)

      باز یکی اومد این درگرا رو با ماشینای پیست مثل پراجکت وان والکری یا سنا مقایسه کرد

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
  5. T.C.B.K

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    هیچ کدومشون هیچ مالی نیستن….!!!!

    فقط سوئدی….
    کونیگزگ….
    جمیرا…..

    Infinity performance

    به جرئت میگم هیچ ماشینی تو هیچ زمینی حریف جمیرا نیست… حالا شاید رودستر… (تسلا)

    اونم ساخته نشده… پس جمیرا….. و دیگر هیچ…..

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲۴
    1. Saeed

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (745 ديدگاه)

      می‌دونستی به جز دشمن تراشی برای زگ هیچ کار دیگه‌ای با این تعریف کردنات از جمرا نمیکنی؟
      جمرا واقعا محشره ولی تا وقتی که اعداد و شتابش رو ثابت کنه نمیشه حرفی زد

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
  6. مهدی موتور

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (931 ديدگاه)

    خدا نکنه چهار سیلندر شه

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  7. SRT

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (318 ديدگاه)

    این سوسول بازیا چیه موتور فقط ۱۶ سیلندر کواد توربوی بوگاتی

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۳۲
    1. mahdi-abdi

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (287 ديدگاه)

      موتور پر مصرف ناپاک منظورته دیگه؟

      موافقم ۵
      مخالفم ۴
    2. Erfan

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (34 ديدگاه)

      دوست عزیز برای آلوده کردن هوا راه های دیگه‌ای هم وجود داره ها، شما برو لاستیک آتیش بزن یا مازوت بسوزون از اون موتور دشمن محیط زیست هوارو کمتر آلوده میکنه.

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  8. امین

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (123 ديدگاه)

    هیچ سوپر اسپرتی را از استون مارتین بیشتر دوست ندارم.همه چیز داره .اصالت ،پرفورمنس،روح.عشقه این ماشین

    موافقم ۶
    مخالفم ۴
    1. Khosrow

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1939 ديدگاه)

      اره اصالتش از موتور مرسدس ش معلومه واقعا ..

      موافقم ۸
      مخالفم ۳
      1. امین

        ۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (3 ديدگاه)

        موتور پاگانی هم از مرسدس هست.لامبورگینی هم به غیر از آوانتادور، همگی از فولکس واگن، مازاراتی هم از فراری.ربطی نداره که چون موتورش از مرسدس هست ، اصالت نداره.یکم فکر بد نیست

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
  9. Khosrow

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1939 ديدگاه)

    اقا هایپرتون موتورش بنزه / رخش هم مثل سوسکه ۱ ثانیه قبل از اصابت دمپایی / چتونههه ..

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  10. امیرحسین

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (263 ديدگاه)

    چه میکنه استون مارتین:والهالا،والکری

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  11. محمد مختاری آذر

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (49 ديدگاه)

    یعنی یه خودروساز نمیتونه یه موتور درست کنه؟؟؟؟؟ میره از AMG یا بی ام و درخواست میکنه یعنی اینقدر سخته برای آستون مارتین یا هر خودرو ساز دیگه که معروف هستند یه موتور درست کنند .همون موتور ۶ سیلندر جدید که طراحی کردند همراه موتور الکتریکی اونو استفاده کنند.اصل خودرو به قلب تپندش یعنی موتور هستش وقتی یه شرکت دیگه درست میکنه اونوقت ماشین مال خودشون نمیشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. Erfan

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (34 ديدگاه)

    خب یه دوستانی گفتن که درباره موتور های مرسدس رو خودروهای مختلف صحبت کنیم.
    استون مارتین:استون مارتین در همه خودروهای جدید خودش از پیشرانه مرسدس و تکنولوژی ساخت مرسدس بنز بهره میبره که میشه این خودروها رو نام برد:
    ونتیج
    DB11
    والهالا و…
    بنتلی:همه محصولات این شرکت تحت تکنولوژی و انجین های مرسدس تولید میشن که اتفاقا امتحان خودشون هم پس داده اند.
    پاگانی:این یدونه رو شاید باورتون نشه ولی پاگانی در سوپرکار لجندری زوندا در یکی از کانفیگ ها از انجین مرسدس بنز استفاده کرده بود.
    سانگ یانگ:همه محصولات کمپانی کره ای با پلتفرم ها و موتور های مرسدس تولید میشن:از نسل اول موسو به بعد…
    در فرمول یک هم که بر کسی پوشیده نیست انجین های استون مارتین، ویلیامز و ای ام جی پتروناس رو هم مرسدس بنز تولید میکنه.
    البته کلی برند و خودروی خوشنام دیگه هم هست که دیگه اینجا نمیشه نوشتشون.

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا