آستون مارتینبنتلیهفته نامه

نبرد اشراف‌زاده‌های بریتانیایی، آستون‌مارتین DB11 و بنتلی کانتیننتال

آستون‌مارتین DB11 راحتی یک گرند تورر و عملکرد یک سوپراسپرت را با روشی بسیار متفاوت از بنتلی کانتیننتال GT Speed ارائه می‌کند

بنتلی کانتیننتال GT Speed به‌عنوان ماشینی که برای همهٔ موارد مورداستفاده قرار گیرد احساس نمی‌شود. این مورد به سن و سال بالای کانتیننتال بازمی‌گردد چراکه به‌طورکلی در حال حاضر در سیزدهمین سال عمر خود بسر می‌برد و کلیت آن به سال ۲۰۰۳ بازمی‌گردد؛ بنابراین بنتلی کانتیننتال GT در برابر رقبای تازه‌نفس خود قدیمی به نظر می‌رسد. به همین دلیل شاید عجیب باشد که یک بنتلی نسبتاً قدیمی را رودرروی جدیدترین محصول آستون‌مارتین قرار داده‌ایم؛ اما اگر ماهیت این رقابت را درک کنید، عادلانه بودن آن آشکار می‌شود زیرا هردوی این خودروها، گرند توررهای لوکس، بریتانیایی و ۱۲ سیلندر هستند که این موارد شکاف سنی بین آن‌ها را پر می‌کند.

db11-vs-conti-gt-web-041

DB11 یک آستون قرن بیست و یکمی است. خودرویی مدرن، پویا و با احترام به گذشته. DB11 در برابر بنتلی کوچک به نظر می‌رسد ولی درواقع این‌طور نیست چراکه تنها ۷ سانتیمتر کوتاه‌تر و کمتر از ۵ میلی‌متر باریک‌تر از کانتیننتال است درحالی‌که فاصلهٔ محوری بلندتری دارد. هردوی این خودروها مجهز به پیشرانه‌های حجیم، دارای چهار میل بادامک، دو توربوشارژر و ۱۲ سیلندر هستند که نیروی خود را توسط گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک به جاده انتقال می‌دهند اما درحالی‌که بنتلی از آرایش موتور W شکل استفاده می‌کند، آستون‌مارتین آرایش سنتی V شکل را حفظ کرده است.

db11-vs-conti-gt-web-053

پیشرانهٔ W12 بنتلی در اصل از اتصال دو موتور V6 تشکیل شده درحالی‌که از یک میل‌لنگ مشترک استفاده می‌کنند و نیرو را به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد؛ اما در اینجا هم آستون همچنان از همان سیستم دیفرانسیل عقب استفاده کرده است. اصل و نسب هردوی این موتورها به سال‌های گذشته بازمی‌گردد به‌گونه‌ای که تولد موتور بنتلی به سال ۲۰۰۱ و موتور آستون‌مارتین به سال ۱۹۹۹ برمی‌گردد اما هر دو به‌طور گسترده‌ای از نو طراحی شده و کاملاً مدرن هستند. به نظر می‌رسد کانتیننتال GT اسپید تعادلی بین سایز و قدرت برقرار کرده است زیرا قلب ۶ لیتری آن ۶۲۵ اسب بخار قدرت و گشتاور شگفت‌آور ۸۴۰ نیوتن متر تولید می‌کند درحالی‌که پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری DB11 به ترتیب ۶۰۰ اسب بخار و ۷۰۰ نیوتن متر قدرت و گشتاور دارد.

db11-vs-conti-gt-web-052

البته این کمبود قدرت در آستون با وزن کمتر ۱۹۱۰ کیلوگرمی‌اش در برابر وزن بسیار سنگین ۲۳۲۰ کیلوگرمی بنتلی جبران می‌شود؛ بنابراین می‌بینیم که این دو گرند تورر بریتانیایی ازلحاظ پیشرانه، قدرت، قیمت و پرستیژ اجتماعی بسیار به هم شباهت دارند اما در قسمت‌های دیگر بسیار باهم متفاوت‌اند. معماری کابین بنتلی برای سال ۲۰۰۳ بسیار جذاب است اما در حال حاضر کهنه به نظر می‌رسد. البته اشکال داشبورد مثل همیشه جذاب‌اند ولی صفحه آمپر آنالوگ و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی قدیمی، کاملاً سن بالای ماشین را نشان می‌دهند.

db11-vs-conti-gt-web-042

اما در سوی دیگر کابین DB11 قرار دارد. کابینی وسوسه‌انگیز که حتی یک فرد بزرگ‌سال با قدِ بلند هم می‌تواند موقعیت راحتی برای رانندگی داشته باشد. ابزارها کاملاً خوانا و منوها بسیار راحت هستند؛ اما در DB11 هنوز هم بدترین ویژگی‌های DB9 بهبود پیدا نکرده‌اند. بااین‌وجود حتی با استانداردهای امروز هم آستون‌مارتین کابین خوبی دارد. اتاق این خودرو طراحی مدرنی دارد و هرچند سوئیچ‌ها و صفحه‌نمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن متعلق به مرسدس بنز هستند اما بدون هیچ نقصی کار می‌کنند. به همین دلیل کابین DB11 در مقایسه با رقیب این جدال و به‌طورکلی مازراتی و فراری، عملکرد کاملاً قابل‌رقابتی دارد اما بعید است در برابر کابین نسل جدید پورشه پانامرا حرفی برای گفتن داشته باشد. کابینی که به‌احتمال‌زیاد نقش برجسته‌ای در کابین نسل آیندهٔ بنتلی کانتیننتال GT خواهد داشت.

db11-vs-conti-gt-web-043

هر دو خودرو دارای صندلی‌های عقبی هستند که تقریباً غیرقابل استفاده است؛ اما وضعیت بنتلی در این زمینه بهتر بوده و صندوق بار بزرگ‌تری هم دارد. محلی در پشت صندلی‌های عقب هم به‌عنوان فضای بار اضافی در نظر گرفته شده است. موتور جدید آستون‌مارتین صدای بلندتری نسبت به بنتلی دارد اما از DB9 کم صداتر است. صفتی که احتمالاً همسایه‌ها آن‌را دوست دارند. آمار و ارقام میگویند که DB11 چندان سریع‌تر از کانتیننتال نیست اما این آمار احساس و کشش واقعی خودرو را نشان نمی‌دهند درحالی‌که اگر پشت خودروها بنشینید فوراً متوجه می‌شود. موتور DB11 هنگامی‌که دور توربوشارژها پایین هست واقعاً کُند احساس می‌شود اما دو مواقع دیگر عملکرد مناسبی دارد که موجب شده سازندگان متقاعد به استفاده از توربوشارژها شوند مانند فراری ۴۸۸ GTB.

db11-vs-conti-gt-web-047

در DB11 وزن، فاصلهٔ محوری و دیگر موارد همگی نشان از رویکردی محافظه‌کار دارند اما اعتمادبه‌نفسی که این ماشین روی جاده به راننده می‌دهد متفاوت است؛ بنابراین می‌توان با خیال راحت با آستون روی جاده‌ها تاخت و توازن، چسبندگی و بالانس آن راننده را به سریع‌تر رفتن تشویق می‌کند. درواقع DB11 عملکردی را ارائه می‌کند که از ماشینی مثل این انتظار می‌رود. این خودرو هنوز نرمی خود را حفظ کرده اما درعین‌حال با استفاده از نرم‌افزار کنترل دامپرها از حرکات اضافی بدنه جلوگیری شده است. درواقع مهندسان آستون کاری را انجام داده‌اند که تا همین اواخر غیرممکن بود. فرمان DB11 نیز سریع و دقیق است و عملکردی بهتر ازآنچه از اولین سیستم فرمان الکترومکانیکی آستون‌مارتین انتظار می‌رود دارد. این فرمان موجب می‌شود ماشین با دقت تمام روی جاده حرکت کند و احتمالاً بزرگ‌ترین عاملی است که باعث می‌شود راننده سریع‌تر حرکت کند.

اما بنتلی چنین عملکردی را ارائه نمی‌کند چراکه بزرگ‌تر و سنگین‌تر بوده و سرعت طبیعی رانندگی آن کمتر است؛ بنابراین به چابکی آستون احساس نمی‌شود اما نقطهٔ عطف بنتلی، قدرت بیشتر و کشش افسانه‌ای آن است. بااین‌حال کانتیننتال GT اسپید هم خودروی سرگرم‌کننده‌ای است اما DB11 برای لذت بردن از رانندگی خودروی بهتری است؛ اما آیا DB11 در سفرهای طولانی به‌خوبی بنتلی هست؟ هم بله و هم نه! DB11 بهترین کیفیت سواری را در ین تمامی انواع خودروها دارد و به‌اندازهٔ کافی نرم و راحت هست که بتوان در یک روز ۸۰۰ کیلومتر را با آن پیمود. بنتلی اما کمی ساکت‌تر است و اگرچه سواری آن بسیار نسبت به نسخه‌های اولیه بهبود یافته است اما به زبردستی آستون نیست.

بااین‌حال در بنتلی یک احساس ایمنی فوق‌العاده وجود دارد و از این لحاظ کانتیننتال GT یکی از بهترین خودروهای ساخته شده در کرهٔ زمین است. احتمالاً خودروی دیگری وجود ندارد که احساس امن‌تری از کانتیننتال داشته باشد و آستون هم نمی‌تواند این کار را انجام دهد. حتی در DB11 صدای جیرجیر از داشبورد و صدای باد از آغاز تا پایان آزمایش به گوش می‌رسید که احساس می‌شد قطعات آن مانند یک ماشین عادی مونتاژ شده است درحالی‌که در بنتلی هرگز چنین چیزی وجود ندارد.

بااین‌حال این موارد پیروزی DB11 در این مقایسه را مخدوش نمی‌کنند. البته حقیقت این است که DB11 در برابر خودرویی که در اوایل قرن بیست و یکم طراحی شده است تنها یک پیروزی ساده و با اختلافی اندک به دست آورد. آستون‌مارتین در این رقابت هرگز بنتلی را تار و مار نکرد زیرا کانتیننتال GT اسپید در این کلاس هنوز هم به‌عنوان یک معیار و پیشرو باقی‌مانده است. باوجود وزن زیاد و سن و سال بالا، کانتیننتال GT اسپید هنوز هم از مدل ارزان‌تر V8 S به‌مراتب بهتر بوده و ماشین جذاب‌تری برای رانندگی است.

db11-vs-conti-gt-web-036

اما آستون‌مارتین هم در حال حاضر مهم‌ترین محصول خود را پس از بیش از یک دهه عرضه کرده است که فعلاً تقریباً رقیبی را رودرروی خود نمی‌بیند؛ اما این وضع به‌زودی تغییر می‌کند زیرا هم‌اکنون نسل کاملاً جدید بنتلی کانتیننتال GT بر روی پلت‌فرم جدیدی در حال ساخت است. پلت‌فرمی که نسل جدید پورشه پانامرا اولین محصولی است که روی آن ساخته شده است. بااین‌وجود این‌یک واقعیت است که DB11 امروزه ماشین بهتری از DB9 متعلق به سال ۲۰۰۳ یا DB7 متعلق به سال ۱۹۹۴ است و احتمالاً بهترین گرند تورر تاریخ آستون‌مارتین از DB4 سال ۱۹۵۹ تاکنون است.

db11-vs-conti-gt-web-037

مقام اول: آستون‌مارتین DB11

مقام دوم: بنتلی کانتیننتال GT Speed

 

مشخصات فنی

  آستون‌مارتین DB11 بنتلی کانتیننتال GT Speed
پیشرانه ۵.۲ لیتری V12 ۶ لیتری W12
قدرت ۶۰۰ اسب بخار ۶۲۵ اسب بخار
گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر ۸۴۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۳.۸ ثانیه ۴.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر در ساعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت
طول/عرض/ارتفاع ۴.۷۴/۱.۹۴/۱.۲۸ متر ۴.۸۱/۱.۹۵/۱.۴۰ متر
فاصلهٔ بین دو محور ۲.۸ متر ۲.۷ متر
وزن ۱۹۱۰ کیلوگرم ۲۳۲۰ کیلوگرم
قیمت ۲۱۴ هزار دلار ۲۴۰ هزار دلار

منبع: AutoCar

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (63 ديدگاه)

    موتور ١٢ سیلندرو به زور زیر کاپوت جا دادن . ی میله استرس بار هم کشیدن روش نکنه موتور وقتی تخت گاز میری بپره بیرون. واقعا با بیشتر نگاه کردن به دو خودرو اگر جز انسانهای منطقی باشی متوجهه میشی که با خریدشون پولتو دور میندازی و فقط میمونه ی عشق همین .
    با تچکر فراوان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۲۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      استرس بار کشیدن موتور نپره بیرون !!!!!!!!!!!!
      .
      اصلا میدونی استرس بار چیه ؟!؟؟!؟!؟!!؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط انگلستان

        ۲۷ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        ماشین های مورد علاقه خودمو براتون اسم می برم خیلی دوس دارم بدونم ماشین های مورد علاقه شماها هم چیه اگه می شه همتون کامنت بزارید مطمئنن برای همه جالبه من که خیلی دوس دارم بدونم

        سدان = 1-بنتلی فلایینگ اسپور 2-آستون مارتین راپید 3-جاگوارXJL
        کوپه = 1-رولزرویس ریس 2-بنتلی کانتیننتال جی تی اسپید 3-رولزرویس فانتوم کوپه
        اسپورت = 1-آستون مارتین دی بی اس 2-آستون مارتین ونکوئیش 3-جگوار اف تایپ
        سوپر اسپورت = 1-مکلارن 675 ال تی 2-نوبل ام600 3-مکلارن پی 1
        شاسی بلند=1-رنجروورLWB اتوبیوگرافی 2-بنتلی بنتایگا 3-رنجروور اسپورت اس وی آر
        شاید بگید از روی تعصب همه رو انگلیسی انتخاب کردی ولی باور کنید این ماشین هایی رو که اسم بردم جایگاهشون و رتبشون در دل من همونیه که نوشتم و و بی خود نیست که می گم فقط انگلستان حالا شما هم اگه تمام خودروهای مورد علاقتون از یک کشور باشه بازم برای من خیلی قابل احترامه نظر و انتخابتونه دیگه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مجید

          ۲۷ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (681 ديدگاه)

          “فقط انگلستان” عزیز
          من به خودروساز های بریتانیایی به خاطر اصالت و خاص بودنشون احترام میزارم و انتخاب من تو اون ها اینه:
          سدان:رولزرویس فانتوم
          کوپه GT :بنتلی کانتیننتال GT اسپید
          کوپه اسپرت:جگوار تایپ F دو دیفرانسیل از سری SVR
          سوپر اسپرت:مک لارن P1
          SUV: رنجروور و لندروور استادان صاحب سبک Off Road
          خودروهای دست ساز کلاسیک بریتانیا : TVR و BAC
          البته در صورتی که پولم برسه!!!!!!!!!(خخخخخخخخخخخ)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. X5

          ۲۷ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (122 ديدگاه)

          اصلا ماشینا انگلیسی به دلم نمیشینن همشون یه سردیو خشکی تو ظاهرشون هست حیف پول bmw و بنز و فولکس و فورد و…. که صرف پیشرفت این شرکتا شد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. GOD BLESS AMERICA

          ۲۷ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (758 ديدگاه)

          ماشین آمریکایی با موتورهای V8 حجیم، اسب بخار ارزان ، ابهت ، قیمت عادلانه ، هزینه نگه داری منطقی.
          قراره بنزین خورده بشه نوش جون ماشین آمریکایی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. uss zumwalt DDG-1000

          ۲۸ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          ماشالله نظرات دوستان همه در رده خودشون قشنگ

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. mojtabaaston

      ۲۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (232 ديدگاه)

      شما برو با پولت پراید بخر
      یعنی اونی که به این شاهکار طراحی های بریتانیایی بگه با خریدش پولتو میندازی دور من نمیدونم باید بهش چی بگم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. الف.ی

      ۲۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1640 ديدگاه)

      ببین علی جان این خودرو ها فقط برای دور دور کردن تو پیست نیستند که برای استفاده های روزانه هم هستن.
      اساس گرند تورر همینه.
      در ضمن تجربه نشستن پشت فرمون یه ماشین خاص برای هر عاشق خودرویی ارزشمنده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۲۸ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        روزانه خوب اومدی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. hmd

      ۲۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (42 ديدگاه)

      استرس ابر چیه دادا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. سعید

      ۲۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (43 ديدگاه)

      آقاعلی این جوری راحت و سطحی در مورد دو تا ماشین با پیشینه بسیار قوی نظر نمیدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      استون مارتین خیلی خوشگل

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    حالا خداییش کاری ندارم موتور ها رو نگاه کنین دوتا 12 سیلندر با حجم بالای 5 لیتر فقط 600 اسب بخار تازه با یه عملکرد ضعیف نسبت به موتور با این وزن زیاد و این عملکرد هردو این خودرو ها جز دسته (lazy) قرار میگیرن
    فیمتشون هم که نجومیه
    اما انصافا از لحاظ قیافه هردو عالین …………

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. kamy_sky

      ۲۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      داداش گلم…. مرسدس s65 هم با موتور v12 تقریبا همین قدرتو داره…. و مطمن باش هم بنتلی هم بنز هم استون می تونن بیشتر قدرت بگیرن…ولی داخل شهر بیشتر از این قدرت نیازی نیست…. اگر بخوان قدرت بیشتر از این موتور ها بکشن بیرون استهلاک ماشین بیشتر شده…و کمی ماشین خارح از کنترل بنظر می رسه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. YAS

      ۲۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (68 ديدگاه)

      این سبک ماشین ها هدف از ساختشون رقابت با 911 turbo s یا SL 65 AMG نیست که قدرت موتور تقریبا حرف اول و اخر رو بزنه.این ماشین ها بیشتر از هرچیز پرستیژ نیاز دارن و نمیشه زیر کاپوت یک موتور هشت سیلندر یا شیش سیلندر بزارن (حتی با قدرت بیشتر از این) چون قدرت بیشتر از این لازم نیست و سیلندر کمتر از این هم نباید باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]

        ۲۷ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        کاملا مخالفم میشه از موتور های 8 یا 6 سیلندر توربو استفاده کرد و عملکرد بهتر وزن کمتر شتاب بیشتر مصرف سوخت مناسب تر گرفت
        این سبک ماشین ها فقط یه اسمن و یه مبلغ نجومی که بابت یه موتور غول پیکر کم بازده پرداخت میشه که تنها خوبی که داره به قول شما پرستیژه
        در کل میشه این جور ماشین ها هم کم کم اصلاح بشن البته از نظر فنی ….
        چون واقعا هم کابین و هم ظاهرشون بی نقصه ////

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. madjid911 GT2

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    بنتلی خیلی بهتره.
    هم ابهت داره.
    هم راحت تر و زیباتره.
    هم اصالت طراحی انگلیسی داره
    از همه مهم تر مهندسی برتر آلمانی و هنر فولکس واگن.
    .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. كوروش

      ۲۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      واقعا اگه یکی بخواد پول برای کوپه لوکس بده بنظر من بنتلی بهتره حقیقتا تجمل و زیبایی واقعی رو ارائه می ده استون مارتین همیشه جزء بهترین ها بوده اما بنظر من هیچ وقت بهترین نبوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. madjid911 GT2

        ۲۷ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        درسته.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. سینا

        ۲۸ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (347 ديدگاه)

        داشبوردش قدیمیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      ولی این دفعه استون مارتین عالی طراحی کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. mojtabaaston

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    واقعا طرح های جدید آستون مارتین یه چیز دیگه ای شده
    مخصوصا
    vanquish
    و
    db11

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حامد

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (188 ديدگاه)

    به نظرم داشبورد استون خیلی قشنگه، فقط یه سوالی برام پیش میاد: با بیشتر از 200 هزار دلار قیمت چرا وسط کنسول از مرسدس وام گرفته شده؟! ینی اینا نمیتونستن حداقل ظاهرشو عوض کنن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. بنتلی

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    وزن ‏db11‏ 1770kgهس…فاصله بین محور کمتر تو کانتیننتال باعث شده یکم جلوش یکم تناسب نداشته باشه و چرخ جلو خیلی نزدیک ب درب باشه و از طرفی کشیدگی درب صندوق عقبش با پنجره کشیده عقب یکم تناسب نداره البته تو نسل جدیدش این مشکل حل شده و فاصله دو محور بلندتر شده…درب صندوق هم کشیده تر شده و شیشه عقب کوتاه تر…از طرفی نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی یکم پایینه ولی چیزی ک تو نسل جدیدش میشه دید دریچه کولر زیر نمایشگر قرار داره…درکل چیزی ک میشه از نمونه درحال تست فهمید اینه ک خیلی ظاهرش شبیه کانسپت اسپید6 بنتلیه…مخصوصا چراغاش…درمورد ‏db11هم باید بگم واقعا خودروی فوق العاده ای هس و صدای زیبایی داره… دریه تست دیگه ک با کانتیننتال انجام شده بود تونسته بود با اختلاف بیشتری پیروز بشه…این خودرو تونسته سه تا جایزه ببره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      خبر خوراک خودت ها

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. امیرحسین

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    هر دو عالی و بینظیر……
    فقط همین رو میشه گفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Porsche..dodge

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    استون مارتین
    عشق من v12 vantage

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Mohsen

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    استون طراحیش عالی ولی تا الان من ندیدم در مقابل حریفا …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mohsen.b

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    دو خودروی بسیار عالی-انتخاب من بنتلی-البته این فقط نظر منه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      دمت گرم دوست با ادب
      گفتی نظر من خیلی حال کردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. fara2001

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هردو عالی هستن استون اسپورت تره بنتلی باشکوه تر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حميد

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    استون برا افراد زیر پنجاه خوبه و بنتلی برا أفراد بالآی پنجاه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. continental

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (185 ديدگاه)

    بنتلی با کانتیننتال جدیدش فک کنم تو این کلاس پرچم دار بشه چون خیلی یشرفت کرده هم تو کابین وطراحی وموتور و از همه مهمتر وزن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. X5

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (122 ديدگاه)

    اصلا ماشینا انگلیسی به دلم نمیشه حیف bmw که پولشو صرف خرید شرکتا برتانیایی کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. X5

      ۲۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (122 ديدگاه)

      شرمنده دفه اول فکر کردم نظرم ثبت نشده آخه بعد ثبت شدن هیچی نیومد نه ویرایش نه هیچی فکر کردم ثبت نشده اما الان که میبنم ثبت شده ببخشید که دوبار یه نظر تکراری اومد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. MJ.PRO

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    با این که استون DB11 واقعا زیبا شده ولی بازم فکر می کنم استون مارتین یکم زیاده روی کرده روی طراحیش و خیلی خواسته که ماشین متفاوت باشه با بقیه ی استون ها . به شخصه استون مارتین ونکوئیش رو ترجیح بدم .
    یادمه توی یکی از قسمت های TOP GEARجیمز می یک استون مارتین ونکوئیش آبی آورده بود که واقعا با روح و روان آدم بازی می کرد !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Saied

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    انتخاب من بنتلی هستش. لا مصب خیلی خشگله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Saied

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    استون one 77 خیلی طراحیه قوی ای داره. دوس دارم یه روز از نزدیک ببینمش.
    به نظرم تو استون ها از همه خشگل ترش اونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. احمد باقری

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحی و نمای استون مارتین خیلی خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. احمد باقری

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحی و نمای استون مارتین خیلی خوبه.خوب کار کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. احمد باقری

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    استون مارتین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. سروش قاضی مطلق

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (117 ديدگاه)

    فقط باید خاص باشی تا متوجه بشی این ماشین ها چین من که عاااااااشق ماشین های انگلیسی هستم خودم رو در حا این ماشین نمیدونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. sattar

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام همونطوری که گفتن استون زیر نظر مرسدس وبنتلی زیر نظر فولکس واگن مهندسی شدن و تنها چیزی که ازشون مونده فقط اسم اونهاست به اسم انگلیسی های اشرافی فروخته میشن اما تنها چیزی که از انگلیسی بودن دارن فقط یه اسمه ایا وقت اون نرسیده که خودرو ساز های دنیا سر تعزیم را جلوی این مهندس های المانی پایین بیارن و قدردانی مفصلی به نشانه ی احترام ازشون داشته باشند واقعا نباید به این همه هوش واستعدادتبریک گفت .من یه مکانیک خودرو های المانی به عنوان کوچکترین عضو دست همشون را می بوسم و این را میدونم که دنیا به اونها مدیونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. faramarz

    ۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    به نظر من بنتلی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا