آستون مارتین

بازآوری نسل اول آستون‌مارتین ونکوئیش توسط یان کالوم و R-Reforged

طراح سابق جگوار «یان کالوم» پس از خروج از این شرکت و تأسیس شرکت شخصی خود بنام «کالوم دیزاین» برای ساخت خودروهای سفارشی، نزدیک یک سال پیش اولین پروژهٔ خود را با نام آستون‌مارتین ونکوئیش ۲۵ معرفی کرد. در این پروژه، کالوم دیزاین با همکاری شرکت سوئیسی R-Reforged قصد ساخت نسخهٔ بازطراحی شده و بازمهندسی شده از نسل اول آستون‌مارتین ونکوئیش را داشت. در همان زمان، نسخهٔ کانسپت ونکوئیش ۲۵ معرفی و وعدهٔ تولید آن داده شد.

حال یان کالوم و R-Reforged نسخهٔ تولیدی اولین پروژهٔ مشترک خود را با نام کامل Aston Martin Callum Vanquish 25 by R-Reforged معرفی کرده‌اند. این نسخهٔ تولیدی تنها نُه ماه پس از اعلام پروژه معرفی شده و تولید خودرو برای خریداران در ماه سپتامبر آغاز خواهد شد. کالوم ونکوئیش ۲۵ تولیدی در مقایسه با کانسپتی که سال گذشته به نمایش درآمد از کابین اصلاح‌شده، تریم‌های سفارشی بیشتر و تنظیم نهایی شاسی و قوای محرکه برخوردار است.

در مقایسه با خودروی اولیه یعنی نسل اول ونکوئیش که بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ تولید می‌شد، این کالوم ونکوئیش جدید بیش از ۳۵۰ تغییر مهندسی، طراحی و متریالی را تجربه کرده است. در این ماشین تجربهٔ رانندگی از طریق تنظیم مجدد کمک‌فنرهای بیلستین برای چابکی و کنترل بیشتر بهبود یافته است. مهندسین همچنین این گرند تورر بریتانیایی را به بوشینگ‌های جدید، آنتی‌رول بارهای سفت‌تر و لاستیک‌های مخصوص میشلن پایلوت اسپرت مجهز کرده‌اند تا بدون احساس خشکی گرند توررهای هم‌دوره‌اش، بادی‌رول ونکوئیش کاهش پیدا کند.

ارتفاع این ونکوئیش کالوم ۱۰ میلی‌متر نسبت به قبل کاهش پیدا کرده و فاصلهٔ عرضی بین محورهای آن ۶۰ میلی‌متر بیشتر شده است. علاوه بر این، فرمان هم به لطف غربیلک باریک‌تر بهبود یافته درحالی‌که موقعیت پایین‌تر صندلی و بهبود سیستم تعلیق نیز احساس واضح‌تر و بازخورد بیشتری را ارائه می‌کند. به‌طورکلی، گفته شده کالوم ونکوئیش ۲۵ به گرند تورری همه‌کاره‌تر برای استفاده‌های روزانه تبدیل شده است.

علاوه بر این اصلاحات، یان کالوم تغییرات ظریفی را هم در طراحی بیرونی ونکوئیش ایجاد کرده که یکی از آن‌ها، سپر جلوی اصلاح‌شده با جلوپنجرهٔ پایینی و ورودی‌های هوای جانبی بزرگ‌تر است. همچنین سپر عقب کاملاً بروز شده و چراغ‌های جلو و عقب نیز با استفاده از LED نونوار شده‌اند. خریداران می‌توانند کالوم ونکوئیش ۲۵ را با طیف نامحدودی رنگ بدنه، هشت تریم بیرونی و سه طرح رینگ ۲۰ اینچی مختلف سفارش دهند.

در داخل خودرو نیز تریم چرمی مجللی توسط شرکت Bridge of Weir Leather کار شده و داشبورد با جزئیات کرومی تیره تزئین شده است. در بالای این داشبورد هم یک ساعت جیبی قابل جابجایی نصب شده است. علاوه بر این، برای این آستون‌مارتین یک مجموعه چمدان Mulberry هم در نظر گرفته شده است. این چمدان‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به زیبایی و متناسب در عقب کابین خودرو جای می‌گیرند.

در سینهٔ کالوم ونکوئیش ۲۵ همان پیشرانهٔ ۵.۹ لیتری V12 نسل اول ونکوئیش قرار گرفته اما این موتور ارتقاء پیدا کرده و حالا ۵۸۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که ۶۰ اسب بخار بیشتر از ونکوئیش معمولی است. این موتور به سیستم ورود هوای سفارشی کربنی و هدرز فولادی ضدزنگ با طول مساوی مجهز شده و محفظهٔ پیشرانه هم با کربن و چرم تزئین شده است. از آستون‌مارتین کالوم ونکوئیش تنها ۲۵ دستگاه ساخته می‌شود که اولین نمونه‌های آن از ماه سپتامبر برای خریداران اروپا و آمریکای لاتین تولید خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Malt hill

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    ?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. z

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (256 ديدگاه)

    طراحیش فوق العاده است

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    زیباست

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. پارسا عشق ماشین

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (190 ديدگاه)

    خیلی قشنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فقط آمریکا فقط ماسل

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (11 ديدگاه)

    از طراحیه اینگلسیا نمیشه عیب پیدا کرد
    خیلی بی نقص کار میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا