آستون مارتین

وفادار به سنت‌ها! بررسی آستون مارتین ونکوئیش S

در حال حاضر آستون مارتین از موفقیت DB11 جدی لذت می‌برد؛ لیست سفارش‌ها کامل شده و نسخه‌ی روباز نیز طوفان به پا خواهد کرد؛ اما GT جدید استون اندکی مشکل‌ساز بوده زیرا کمی کفش‌های ونکوئیش مسن‌تر را لکه‌دار کرده است.

2017 Aston Martin Vanquish S
این نسل دوم ونکوئیش S یکی از تثبیت‌شده‌ترین مدل‌های استون مارتین بوده که همراه با برادران جوان‌تر خود وظیفه‌ی جذب خریداران به این برند را بر عهده دارد. دستورالعمل کاملاً ساده است: اضافه کردن به همه‌چیز! سیستم تعلیق، پرفورمنس، استایل و برچسب قیمتی همه و همه افزایش یافته تا سوپر GT استون مارتین حضوری پررنگ‌تر داشته باشد.

2017 Aston Martin Vanquish S
از نظر بصری هیچ اشتباهی در هیچ‌کدام از محصولات استون مارتین به چشم نمی‌خورد. فیبر کربن به اسپلیتر جلو و دیفیوزر عقب اضافه شده و طراحی بخش جلویی درعین‌حال که زیبا بوده به منظور کمک به کاهش بلند شدن خودرو در سرعت‌های بالا و کاستن از کم فرمانی بوده است.

2017 Aston Martin Vanquish S
قلب تپنده‌ی ونکوئیش S پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری تنفس طبیعی است. این خودرو آخرین نمونه‌ای است که بدون استفاده از توربو مرکز فرماندهی استون را ترک می‌کند. البته این پیشرانه به سیستم جذب اصلاح شده‌ای مجهز شده که به استون اجازه داده تا قدرت پیشرانه را ۲۷ اسب بخار افزایش داده و به ۵۹۵ اسب بخار برساند. گشتاور خودرو بدون تغییر در عدد ۶۳۰ نیوتون متر باقی مانده است.

2017 Aston Martin Vanquish S
هرچند تغییرات انجام شده ارزان تمام نشده‌اند و حالا بهای ونکوئیش S کمی پایین‌تر از ۲۰۰ هزار پوند است. این بها کاملاً با مک لارن ۶۵۰S برابری می‌کند اما حدود ۴۰ هزار پوند ارزان‌تر از فراری F12 است.

Aston Martin Vanquish S
جای تعجبی نیست که پیشرانه امضای استون را دارد. قرار دادن کلید در جای مخصوص خود در کنسول مرکزی باعث بیدار شدن پیشرانه و غرش‌های آن می‌شود. خودرو به نرمی حرکت کرده و در کل سواری خونسردانه ای دارد.

Aston Martin Vanquish S
اما این کیفیت سواری خودرو است که به سرعت توجه را به خود جلب می‌کند. اگرچه اصلاح اندک شاسی به منظور ارتقای عملکرد ونکوئیش S بوده اما سیستم تعلیق نرم و مناسب آن یکی از برگ‌های برنده استون است. خودرو به ندرت احساس تلاطم پیدا می‌کند و به‌طور شگفت‌انگیزی اکثر ناهمواری‌ها را نادیده می‌گیرد. حتی در نسخه‌ی S نیز ونکوئیش توانایی‌های یک GT اصیل را از دست نداده است.

Aston Martin Vanquish S
کنترل بدنه سیال است اما می‌توانید با انتخاب دو حالت رانندگی اسپورت یا تراک آن را بهتر کند. در این حالت‌ها سواری خودرو به‌طور قابل‌توجهی سفت‌تر شده و در حالت تراک دست‌اندازها کاملاً حس می‌شوند. فرمان خودرو نرم و دقیق بوده و توازن وزنی خوبی دارد. لاستیک‌های پهن عقبی علیرغم نیروی ورودی زیاد عملکرد برجسته‌ای داشته و قدرت قابل پیش‌بینی و خطی پیشرانه نیز باعث می‌شود تا شتاب گیری ونکوئیش S تعجب‌آور نباشد.

Aston Martin Vanquish S
این خودرو هرگز به اندازه‌ی مک لارن ۶۵۰S سریع و دیوانه‌وار حس نمی‌شود اما صدای پیشرانه در دور بالای ۴ هزار واقعاً زیبا و سرزنده است.

Aston Martin Vanquish S
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک خودرو نیز به منظور تعویض‌های نرم‌تر و تیزتر بازنگری شده است. تعویض دنده‌ها کاملاً سریع بوده اما به پای تعویض‌های برق‌آسای گیربکس‌های مک لارن یا فراری نمی‌رسد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ونکوئیش S 3.5 ثانیه اعلام شده است.

Aston Martin Vanquish S
با نگاهی گذرا به کابین می‌توان به سالخوردگی و از مد افتادگی آن پی برد. چرم آبی دکوراتیو قطعاً حس منحصربه‌فردی ایجاد می‌کند اما کیفیت برخی سوئیچ‌ها به ویژه اهرم برف‌پاک‌کن و سیستم ناوبری و سیستم اطلاعات سرگرمی به‌دردنخور خودرو احساس سوار شدن بر خودروی ۲۰۰ هزار پوندی را ایجاد نمی‌کنند.

با وجود همکاری با مرسدس به منظور تهیه‌ی قطعات الکترونیکی و برخی قسمت‌های کابین که در DB11 نیز شاهد آن هستیم برخی از این انتقادات باقی مانده اما شاید در آینده شاهد بهبود این موارد باشیم.

آستون مارتین ونکوئیش S سریع‌ترین یا رضایت‌بخش‌ترین GT لوکس بازار نیست اما پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری و کیفیت سواری خوب آن منحصربه‌فرد بوده و البته آخرین استون مارتین سنتی است که پیش از همکاری با مرسدس و تأثیر آن بر محصولات آستون تولید شده است. با بهایی نزدیک ۲۰۰ هزار پوند، ونکوئیش S قطعاً بهای ارزانی ندارد اما شما در حال خرید بخشی از تاریخ استون هستید: آخرین خودرویی که از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر رؤیایی برند استفاده می‌کند.

مشخصات استون مارتین ونکوئیش S

قیمت: ۱۹۹۹۵۰ پوند
پیشرانه: ۱۲ سیلندر ۶ لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: ۵۹۵ اسب بخار/۶۳۰ نیوتون متر
گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۳۲۳ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۱۳.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    استون‌ مارتین از نظر اعداد و ارقام محصولات فعلیش، در حد رقبا نیست، اما واقعا برند خاص و قابل احترامیه، این محصولشم خاص و شیکه؛ اگر رو این موتور توربو‌ نصب کنن، راحت میشه قدرتش رو به هشتصد اسب بخار رسوند، اما موتور تنفس طبیعی یه چیز دیگست 👏

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. فرشاد سجادیان

      ۱۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      نظرسنجی

      استون مارتین ونکوئیش S: لایک
      مک‌لارن 650S : دیس‌لایک

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. (پهلوان مک لارن)new great britain

        ۱۶ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        تنها ایرادش همین طراحیه داخلشه.از کنسول مرکزی و داشبوردش بگیرید تا طراحی فرمون ماشین!!!!!
        واقعا بیریخته.حتی تو مدل db11 هم من خیلی از طراحی کنسول مرکزی و داشبوردش خوشم نیومد.
        استون بهتره چندتا طراح داخلی عالی استخدام کنه.چون واقعا حیفه از این شرکت با ابهت یه همچین طراحی های داخلیه نه چندان جالب.
        امیدوارم در آینده واقعا بهتر بشن از این نظر.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. dice

          ۱۷ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (166 ديدگاه)

          اره …. بیرونش شبیه تیلور سویفت میمونه ..توش شبیه نقی تو پایتخت… :)…
          ولی با این حال توی این 3 سال اخیر از اون رکود دراومده… خودت که قطعا بهتر می دونی فروشش هم نسبت به خودش کلی زیاد شده

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. انگلستان = سلطان مکلارن

        ۱۶ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (1116 ديدگاه)

        فرشاد جان کسی که مکلارن رو دوست داره و طرفدارش هست آستون مارتین هم دوست داره کلا ما برند های بریتانیایی رو دوست داریم ولی من وقتی انتخاب بین این دو باشه مسلما به بهترین و قدرتمند ترین برند انگلیسی ینی مکلارن رای میدم….

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ارش

          ۱۶ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (93 ديدگاه)

          آستین مارتین اصیل تره.

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. فقط انگلستان

          ۱۶ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (1046 ديدگاه)

          یکی از بزرگترین افتخارات خودروسازیه انگلیس اینه که توی تمام برندهای اصلیش فقط یک یا دو تا خودرو زیر سی هزار دلار داره یعنی در شرکت های استون مارتین جگوار مکلارن لندروور رنجروور بنتلی رولزرویس مینی و لوتوس فقط یک یا دو تا ماشین زیر سی هزار دلار وجود داره امیدوارم هممون به خودرو مورد علاقمون برسیم انشالله.

          موافقم 1
          مخالفم 0
  2. حسین

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (419 ديدگاه)

    استون مارتین از اون برند های خاصی هست که که پیدار به گذشته و نگهداشتن غرور انگیلیسی هست. صدای موتور ۱۲ سیلندرش واقعا عالیه هست و اصالت طراحی رو حفظ کرده .
    هیچ وقت ماشین جیمز باند رو یادم نمیره??

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Amir amini

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (225 ديدگاه)

    وای خدا من عاشق استون مارتین ونکوییشم اینم خیلی خوب اصلا خیلی باهاش حال میکنم هیچ کوپه ای به اندازه این خوب نیست حتی کوپه های دیگه استون مارتین با این ماشین باید فقط زندگی کرد اونم با رنگ سفیدش با رنگ داخلی مشکی یا قرمز و رینگای 20 اینچی فقط باهاش بگازونی هیچی مثل این نمیشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. amir

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    امیدوارم نسل ماشین های 12 سیلندر تنفس طبیعی منقرض نشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید.بهترین یا هیچ.

      ۱۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      نگران نباش…
      تا خدایان روم زنده هستند، از 12 سیلندر های تنفس طبیعی حفاظت خواهند کرد.
      .
      .
      .
      .
      * روم= ایتالیای قدیم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. نيما

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (26 ديدگاه)

    واقعا خیلی خوبه عالیه
    ظاهرش از اون سال تولیدش اصلا قدیمی نشده
    نماد آستون واقعاً اینه بهترین ماشین دنیاس واقعاً

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. نيما

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (26 ديدگاه)

    این قدرت بدون توربو که حتی بعضی برندا با توربو هم نمیتونن این قدرتو درست کنن
    هیچی مثل موتور تنفس طبیعی نمیشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. fara2001

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (201 ديدگاه)

    باشکوه و خاص
    استون همیشه همین بوده وجز این نمیشه ازش انتظار داشت.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. ارش

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (93 ديدگاه)

    واقعا با هاش حال میکنم اصیل سریع قدرتمند زیبا و باشکوه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. GOD BLESS AMERICA

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    این ماشین رو حتما باید فرمون چپ با سیستم نشانگر متریک سفارش داد اما قیمتش تنها به این موارد محدود نمیشه و شما باید این خودرو رو با هزینه ای گزاف زیر تیغ جراحی کوروش منصوری ببرید تا از شر قدرت ناشایست این آستون خلاص شوید و با اعتماد به نفس به این که در نهایت پس از خالی کردن بیرحمانه جیب شما این یک خودروی اسپورت است!

    از این منظر( کم فروشی اسب بخار و پرفورمنس) آستون مارتین همیشه نا امید کننده عمل کرده و تنها به درد یک قرار لوکس با یک سوپر مدل میخوره، چون زنها اکثرا از اطلاعات خودرویی بی بهره بوده و تنها با استناد به وجهه برند امکان دارد شعورشان به عملکرد بهتر فراری قد بده؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. مجید.بهترین یا هیچ.

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    با احترام به استون
    وقتی 200K پوند پول داشته باشم، حتما 240K پوند هم خواهم داشت!!
    پس بی تردید ، انتخاب من F12 رویایی هست.
    حیف اونتادور خیلی گرونه.

    به نظر من پرستیژ استون مارتین و خوی سرکش اونتادور هر دو با هم در F12 جمع شده. پس چی بهتر از فراری؟؟؟😊

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Cna

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (235 ديدگاه)

    ماندم راجع بش چه بگم از این بهتر نمیشد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. SAEED

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (481 ديدگاه)

    حیف این موتورهای V12 که از دور خارج میشن!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا