دوئل بوگاتی شیرون و آستون‌مارتین ولکان

امروز در ادامهٔ دور اول مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال سراغ جذاب‌ترین کلاس خودرویی دنیا یعنی سگمنت هایپراسپرت‌ها رفته‌ایم. بخشی که در آن نهایت توانایی‌های صنعت خودروسازی جهان خلاصه می‌گردد. اینجا قلمرو هیولاهایی با قیمت‌های میلیون دلاری، شتاب برق‌آسا، اسب بخار غیرقابل‌باور و حداکثر سرعت خارق‌العاده است. این‌ها خودروهایی هستند که حتی خواندن مشخصات فنی آن‌ها نیز آدرنالین خون را افزایش می‌دهد. در گروه هایپرکارها، شاهکارهای زیر حضور دارند:

بوگاتی شیرون

فراری لافراری

پورشه 918

مک‌لارن P1

کوئنیگ‌زگ رگرا

آستون‌مارتین ولکان

پاگانی هوآیرا

لامبورگینی سنتناریو

در مورد خودروهای شرکت‌کننده در این کلاس ذکر دو نکته ضروری است. نخست اینکه در این کلاس، خودروهای دیگری هم از سازندگان نه‌چندان شناخته شده حضور دارند ولی ما بهتر دانستیم که تنها هایپراسپرت‌های مشهور و سرشناس را در رقابت شرکت دهیم؛ و نکتهٔ دوم، با توجه به اینکه آستون‌مارتین والکیِری فعلاً به‌صورت کانسپت و بدون اعلام مشخصات فنی معرفی شده است فعلاً آن‌را کنار گذاشته‌ایم اما اگر تا پایان مرحلهٔ مقدماتی رقابت‌ها، نسخهٔ نهایی و تولیدی والکیری و همین‌طور هایپرکار مرسدس-آام‌گ پروجکت وان معرفی شدند، آن‌ها هم به این گروه اضافه خواهند شد؛ اما فعلاً رقابت‌های این گروه جذاب را با رویارویی بوگاتی شیرون و آستون‌مارتین ولکان آغاز می‌کنیم.

بوگاتی شیرون

پس‌ازاینکه گروه فولکس‌واگن شرکت بوگاتی را به تملک خود درآورد، تصمیم گرفت با ساخت هایپرکاری از طریق این شرکت فرانسوی رکورد سرعت خودروهای تولیدی دنیا را بشکند. نتیجهٔ چنین کاری بوگاتی ویرون بود که در سال 2005 معرفی شد. سپس چند سال بعد نسخهٔ قوی‌تری از این هایپرکار با نام سوپراسپرت معرفی گردید که با دستیابی به سرعت 430 کیلومتر در ساعت توانست رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا را بنام خود ثبت کند؛ اما کم‌کم با بالا رفتن سن ویرون، مدعیانی ادعای شکستن رکورد سرعت آن‌را مطرح کردند. به همین دلیل وقت معرفی جانشین ویرون بود تا تمامی این ادعاها را سرکوب کند. این خودرو که شیرون نام گرفته، برای اولین بار در نمایشگاه ژنو 2016 رونمایی گردید. این شاهکار مهندسی و تکنولوژی، جانشین خَلَفی برای ویرون است و قصد دارد رکورد سرعت پدر خود را بهبود بخشد. شیرون از همان نیروگاه 8 لیتری W16 خارق‌العادهٔ قبلی با چهار توربوشارژر استفاده می‌کند که با ایجاد تغییراتی قدرتش به رقم ویرانگر 1500 اسب بخار و گشتاورش به عدد خردکنندهٔ 1600 نیوتن متر رسیده است. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به هر چهارچرخ انتقال پیدا کرده و شیرون را قادر می‌سازد ظرف تنها 2.3 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت این اعجوبه اما روی 420 کیلومتر در ساعت محدود شده ولی قطعاً توانایی دستیابی به سرعت‌های بالاتری را دارد به‌گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود بتواند به‌زودی رکورد سرعت 460 کیلومتر در ساعت را به ثبت برساند. از شیرون تنها 500 دستگاه ساخته خواهد شد که هرکدام 3 میلیون دلار قیمت دارند.

آستون‌مارتین ولکان

آستون‌مارتین در نمایشگاه ژنو 2015 جانشین هایپرکار قبلی خود یعنی One 77 را با نام ولکان رونمایی نمود؛ اما این هیولای بریتانیایی صرفاً مخصوص پیست طراحی شده و با آن فقط می‌توان در پیست رانندگی کرد چراکه مجوز تردد در خیابان‌های عمومی را ندارد. ولکان مجهز به یک نیروگاه 7 لیتری V12 تنفس طبیعی ساخت آستون‌مارتین است که 820 اسب بخار قدرت و 780 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و قوی‌ترین پیشرانهٔ نفس طبیعی این شرکت محسوب می‌شود؛ اما برخلاف دیگر هایپرکارهای این گروه، پیشرانهٔ ولکان در جلوی آن نصب شده است. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این خودرو وزن بسیار سبک آن است که این مهم از طریق استفاده از شاسی آلومینیومی، بدنهٔ فیبر کربنی، ترمزهای کربن سرامیکی و میل‌گاردان فیبر کربنی به دست آمده و موجب شده وزن این ابر خودروی دوازده سیلندر به تنها 1350 کیلوگرم برسد. نیروی موتور نیز از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک سکوئنشال و یک دیفرانسیل لغزش محدود تنها به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. ولکان توسط خود آستون‌مارتین و مدیر طراحی آن آقای مارک رایشمن طراحی شده است. از این هیولای بریتانیایی فقط 24 دستگاه ساخته می‌شود که هریک قیمتی برابر با 2.3 میلیون دلار دارند. به‌زودی نیز نسخهٔ تولیدی هایپرکار جدید والکیِری به‌عنوان جانشین ولکان معرفی خواهد شد.

 

مشخصات فنی

  بوگاتی شیرون آستون‌مارتین ولکان
پیشرانه 8 لیتری W16 7 لیتری V12
قدرت 1500 اسب بخار 820 اسب بخار
گشتاور 1600 نیوتن متر 780 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته اتوماتیک 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب
شتاب صفرتا 96 2.3 ثانیه 2.9 ثانیه
مسافت 400 متر 9.4 ثانیه
حداکثر سرعت 420 کیلومتر 360 کیلومتر
مصرف سوخت 16 لیتر (ترکیبی)
طول 4.54 متر
وزن 1995 کیلوگرم 1350 کیلوگرم
قیمت پایه 3 میلیون دلار 2.3 میلیون دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

94 دیدگاه

    1. Elring-aventador
      سوابق: (326 دیدگاه) ,

      درود …

      چرا همه به بوگاتی رای دادن …. به مولا فقط چهار تا توربوی گنده داره

      استون تنفس طبیعیه قیافش محشره …. هیچی کم نداره قدرتش نصفه بوگاتیه و فقط یکم از شیرون کند تره و وزنش هم کمتره و ….

      چرا نخونده رای دادی ؟

      پاسخ
      1. الف.ی
        سوابق: (1307 دیدگاه) ,

        عزیز قضیه فقط چهارتا توربو نیست.قضیه بوگاتیه.
        در ضمن همون چهارتا توربو در مدت یک دقیقه هوایی رو به داخل میکشن که برای تنفس چند روز راننده کافیه.

        پاسخ
        1. Ferrari Zonda SuperFast
          سوابق: (462 دیدگاه) ,

          بعضیا چنان از بوگاتی بت ساختن که آدم عوقش میگیره.
          هوآیرا عادی 410تا رو آب خوردن دیدم که پر کرد.
          هوآیرا بی سی 528kmph رو به صورت تیوری میره.
          الان توی هزاره جدید سقف سرعت اصلا مهم نیست و ماشینا برای سقف سرعت طراحی نمیشن.
          پاگانی هم برای هوآیرا چندان به سقف سرعت فکر نمیکرد..به دور زدن پیست فکر نمیکرد،به شتاب اولیه فکر نمیکرد.
          پاگانی یه اثر هنری ساخت با لذت رانندگی بی حدوحصر.
          پ.ن:پاگانی مثال بود در مثال هم مناقشه نیست

      2. عطا
        سوابق: (179 دیدگاه) ,

        طراحی خارجی سلیقه ای هست ولی طراحی داخلی صد در صد بوگاتی.

        پاسخ
      3. hosios
        سوابق: (3 دیدگاه) ,

        چون شیرون سلطان جنگل ماشیناس دادا با چیتا مقایسه نمیشه

        پاسخ
      4. رضا اعتمادیان
        سوابق: (186 دیدگاه) ,

        نقل بوگاتی سوای تمام خودروهای جهان است ، اگر رکوردهاش هم شکسته بشه چیزی از بزرگی بوگاتی کم نمیشه ، بوگاتی یک اثر هنری محسوب میشه ، خودرویی که برای جزء جزء قطعاتش ساعتها بحث و تفکر شده ، متریال استفاده شده در این خودرو خیلی خاص هستند و هزاران دلیل دیگر .

        پاسخ
      5. Ahmad
        سوابق: (906 دیدگاه) ,

        عزیزم مگه میشه کسی نخونده رای بده.
        به نظر من همه ای خودرو های این سگمنت رو کاملا میشناسن.
        من این سگمنت رو رقابت خدایان میدونم.

        پاسخ
      6. Mahmood
        سوابق: (186 دیدگاه) ,

        فقط آستون مارتین نخونده رای دادم کلاس و خاص بودنش یه چیز دیگست با ابهت بریتانیایی چرا باید به خاطر یه شتاب و قدرت موتور و سرعت بیشتر به بوگاتی رای بدم که تازه این امکاناتش فقط به درد پیست میخوره.

        پاسخ
      7. ASTON
        سوابق: (213 دیدگاه) ,

        من به آستون رأی دادم ولی خدایی هیچ ماشینی شبیه بوگاتی نیست

        پاسخ
      8. Ferrari
        سوابق: (843 دیدگاه) ,

        تو پیست از شیرون سریعتره من به استون رای داذم چون هم خاصتره و ارزش بالاتری خواهد داشت و هم عملکرد بسیار خوبی در پیست داره

        پاسخ
    2. Ferrari Zonda SuperFast
      سوابق: (462 دیدگاه) ,

      بوگاتی بیهوده ترین چیز دنیاست.
      بوگاتی ماشین پولدارهاست نه ماشین بازها.
      چون وزن بسیار زیاد و هندلینک خیلی ضعیفی داره.

      پاسخ
      1. amir
        سوابق: (10530 دیدگاه) ,

        .
        فراری واسه ماشین بازهای زیر خط فقر و بی نوا ماشین درست میکنه……؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
        پس من یک لافراری قرمز میخوام !😃😃😃

        خیلی از خودروهای تولیدی فراری مثل انزو یا اف 40 هم الان دارن در پارکینگها خاک میخورن به امید روزی که قیمتشون بالاتر بره. این ماشین ها از بس گرونن همه ی عمرشون درپارکینگ میگذره ،

        پاسخ
        1. Ferrari Zonda SuperFast
          سوابق: (462 دیدگاه) ,

          ماشین باز یعنی کسی که از ماشین چیز میفهمه.
          یعنی هیجان…. ماشینای سوپراسپرت واسه استفاده روزمره یا پیست نیستن واس اعداد و ارقام نیستن.واس یه سواری دلچسب و جذابند.
          بوگاتی انقد سنگینه که حس بنتلی سواری رو به آدم میده،چهارچرخ متحرک… هندلینک ضعیف و وزن بالا،صدای خیلی خیلی زشت….. بوگاتی یه اسب خیلی قدرتمند که سرعتش هم زیاده چون پاهای درازتری داره.
          اما ولکان مث یه اسب چست و چابکه و تر و فرزه که سواریش لذت داره…منظورمو رسوندم؟؟؟؟
          درضمن لافرراری تعداد ساختش با بوگاتی یکیه….کدوم رو بیشتر توی جاده دیده میشن؟؟
          مثلما لافرراری….چون لافرراری حس جذابیت و لذت سواری داره.
          اما بوگاتی فقط اعداد و ارقام…لذت سواری یه هایپرکار رونداره….و توی پیست هم خیلی ضعیفه.فقط واس اینه که کسی پزش رو بده

      2. ونوم اف ۵
        سوابق: (1276 دیدگاه) ,

        پدال چه دشمنی با ونوم جی تی داری رسما رکورد سرعتشو تکذیب کردی چرا تو لیست نیست

        پاسخ
    3. Ali
      سوابق: (341 دیدگاه) ,

      ب استون رای دادم . چون بنظرم خالص تر و کلاسیک تره
      موتور جلو . دیف عقب . تنفس طبیعی . وزن سبک

      پاسخ
    1. Ferrari Zonda SuperFast
      سوابق: (462 دیدگاه) ,

      فکر نکنم متعصب تر از من توی سایت برای فرراری کسی باشه.
      ولی یه عده وولکان رو با 812مقایسه میکنن که مسخره ست.
      812یه گرندتور هست….وولکان یه شیطان واسه پیست هاست و استون اگر همین وولکان رو هیبریدی میکرد توانایی رقابت با p1 و لافرراری و 918 داشت هر چند همین الانشم چیزی کم نداره….وولکان هندلینک وحشتناک و سبکی و یه ماشین واس اوج لذته….بوگاتی هم یه ماشین بیهوده با کلی عدد و یه موتور گنده و سنگین توربو که از نظر فنی و اقتصادی خیلی ضعیفه…
      امثال fxx k از یه 12سیلندر 6/3 کرس هیبرید 1050اسب میکشن با وزن خیلی کمتر و هندلینک دیوانه وار.
      بعدشم دوستان پدالی باید p1_GTR و fxx k رو توی دوئل اضافه کنن!!!
      یکی از زیباترین ماشینایی که توی عمرم دیدم استون مارتین وولکان قرمز رنگ توی گرندتور بود!!!
      درنهایت رای من وولکانه بدون شک و با صددرصد قلب و ذهنم💜💜💜💜💜
      استون توی پیست و هرجای دیگه ای لذت سواری وحشتناکی داره.
      بوگاتی هم واس اینه که بگی “من پولدارم و راحت پولم رو خرج کردم”(بخونید دور ریختم)

      پاسخ
    1. PaRHaM
      سوابق: (687 دیدگاه) ,

      واقعا جفتشون بی نظیر زیبا هستن!
      خارق العاده هستن جفتشون ولی تو مشخصات فنی بدر حتمی با شیرون است !
      رای من شیرون
      حالا یه سوال
      چرا Hennessey venom حالا چه ( gt چه اسپایدر چه F5) توی این لیست نیستن؟

      پاسخ
      1. امیر دهقان
        سوابق: (344 دیدگاه) ,

        بدلیل اینکه هنسی ونوم یک خودروی تولیدی اصلی نیست بلکه در اصل یک تیونینگ محسوب میشه در رقابت‌ها شرکت داده نشد.

        پاسخ
        1. ونوم اف ۵
          سوابق: (1276 دیدگاه) ,

          اقای دهقان عزیز ونوم جی تی رو تو لیست قرار بده ممنون

  1. محمد
    سوابق: (237 دیدگاه) ,

    به شیرون رای دادم. دوستان یه سوال احتمال اینکه شیرون هم توی نسخه ی سوپر اسپرت با قدرت بیشتر یا پیشرانه ی ترکیبی عرضه بشه هست؟ جایی صحبت ازش شده که قطعی باشه؟

    پاسخ
    1. بزرگمهر ( تویوتا جی تی وان )
      سوابق: (61 دیدگاه) ,

      بله دوست عزیز احتمالش هست
      خودم حدس میزنم شکستن رکورد 300 مایل بر ساعت ( 480 کیلومتر بر ساعت) توسط شیرون و 500 کیلومتر بر ساعت ( 381 مایل) توسط یک نسخه ی تقویت شده ی شیرون ( حالا شاید اسمش supersport نباشه) شکسته بشه.

      پاسخ
  2. Ghost
    سوابق: (192 دیدگاه) ,

    مشخصات استون میخره بیشتر رقیب 812 باشه تا شیرون و خودرو دیگه ای
    یک نکته دیگه این که یه شرکت (که الان دقیق یادم نمیاد اسمش چیه) گفته بود که می تونه ولکان هاتونو با اعمال تغییراتی آماده تردد تو شهر کنه

    پاسخ
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
      سوابق: (1945 دیدگاه) ,

      دوست عزیز ((گوست))
      اون شرکت مد نظر شما شرکت مهندسی rml هستش.
      قرار بود برای استفاده ی جاده ای” بیشتر روی مصرف آلایندگیش -ایمنیش و ارتفاعش از سطح زمین -ضریب دنده ها(gear ratios) و هر تغییر دیگه ای هم از طرف خریداران ممکنه اتفاق بیفته.
      ولی سه تای اصلی همونایی بود که گفتم.
      و در اصل ولکان رو در جاده ها هم میشه استفاده کرد.

      پاسخ
    1. Ferrari Zonda SuperFast
      سوابق: (462 دیدگاه) ,

      لافرراری
      918
      P1
      ……..
      یه خواهش که دارم اینه که نسخه BC هوآیرا توی دوئل قرار بگیره

      پاسخ
  3. علي طهران
    سوابق: (85 دیدگاه) ,

    کسی که به ولکان رای میده کلاس کاریش با بیقه کلا جداس
    کسی که به ولکان رای میده با اعداد ارقام نجومی قدرت متور کاری نداره
    کسی که به ولکان رای میده دیدگاهش به خودرو با بقیه فرق میکنه
    ولکان یعنی متور تنفس طبیعی در عصرغرق در توربوشارژر ها
    ولکان رو باید ببوسی بزاری تاخچه یه دل سیرنیگاش کنی

    پاسخ
    1. بزرگمهر ( تویوتا جی تی وان )
      سوابق: (61 دیدگاه) ,

      .
      کسی که پول واسه وولکان میده داره سرمایش رو اسراف میکنه
      دوست عزیز اگر یک تنفس طبیعی اصیل و با اصالت میخوای با یک هشتم پول ولکان میتونی فراری 812 بخری. با یک ششم پول وولکان اونتادور S .
      2 میلیون دلار دیگه هم بذاری جیبت و پول مفت ندی.
      از فراری باکلاس تر و پرافتخارتر داریم؟؟
      فراری یک تنه در مقابل تمام غول های خودروسازی جهان ایستاده.
      لافراری با اون همه عظمت و 0 تا 100 ، در 2.5 ثانیه ، قیمتش 1.3 میلیون دلار داره. با 950 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور.
      لافراری قدرتمند ترین خودروی تنفس طبیعی لقب گرفته.
      لافراری 1.3 میلیون دلار اونوقت وولکان 2.3 میلیون دلار !!!!!!
      فراری 812 ، 380/000 دلار اونوقت وولکان 2.3 میلیون دلار !!!!
      زرشک …. !!

      پاسخ
      1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
        سوابق: (1602 دیدگاه) ,

        دوست عزیز لافراری ک گفتی خییلی بیشتر از ولکان تولید شده. قیمت ولکانو با سنتناریو مقایسه بکن.البته سنتناریو هم تعدادش بیشتره

        پاسخ
      2. Meysam..laferrari
        سوابق: (559 دیدگاه) ,

        دقیقا همینطوره ! بارها هم گفتم هیچ خودروسازی در دنیا در کلاس سوپر اسپرت ها به اندازه ی فراری کامل نیست!
        فقط موتور 6.3 لیتری FXXK که 846 اسب بخار ازش بیرون کشیدن رو با موتور 7 لیتری ولکان که 820 اسب ازش بیرون کشیده شده اون هم در صورتی که پلتفرم جدیدتری نسبت به FXXK داره مقایسه کنید تا متوجه بشید چه خودروسازی در تاریخ بهترین موتورهای تنفس طبیعی رو ساخته! (از این جهت مقایسه کردم که هر دو اجازه ی تردد در شهر رو ندارن و تمرکشون روی پیسته )
        حتی از نظر نسبت قدرت به حجم ولکان حریف 812 هم نیست!
        شکی ندارم ترکیب موتور 812 با یه قوه ی الکتریکی معمولی به راحتی میتونه در یک هایپرکار 2 میلیون دلاری قرار بگیره…

        پاسخ
        1. Ghost
          سوابق: (192 دیدگاه) ,

          دوست عزیز یعنی استون مارتین یا هر برند دیگه ای نمی تونه اون باز دهی زیاد موتور که فراری میگیره بگیره؟ هدف ها متفاوت وگرنه موتور های دهه 70 امریکایی بعضیاشون تا حدود 650 بصورت اتموسفریک بازدهی داشتن
          حیف که ولکان بصورت تولید انبوه و شهری مخصوص رقابت با 812 و aventador عرضه نمی شه

      3. Ghost
        سوابق: (192 دیدگاه) ,

        😐
        راجع به استون مارتین صحبت می کنی دوست عزیز نمی دونم چرا فک می کنی اصالت ش از فراری و لامبو نیمه المانی کمتره
        لامبو وننو ام فرق خاصی با اونتادور نمی کرد از لحاظ پرفورمنس
        اون شخصی ام که این ماشین می خره 99% فراری ام داشته

        پاسخ
  4. شاهين
    سوابق: (695 دیدگاه) ,

    من شیرون رو برنده این سگمنت و کلا برنده کل مسابقات میدونم.اصلا رو دستش نیست.پیشینه ایتالیایی و محل تولد آلمان…چه شود

    پاسخ
    1. یاسین
      سوابق: (652 دیدگاه) ,

      پیشینه فرانسوی و مهندسی المانی شاهین جان بوگاتی یه برند فرانسوی بلکه بنیانگذارش یک ایتالیایی بوده و البته در طول تاریخشم غالب رئیساش از خاندان خود بوگاتی بودن ولی کسی که بوگاتی رو به اوج رسوند تو قرن بیستم یه مهندس خودروی فرانسوی بود که به پدر خودرو سازی دنیا هم معروفه اگه بشناسیش جالبه بدونی که در واقع طراحی ویرون و شیرون توسط تیم ترکیبی از طراحهای فرانسوی و المانی تشکیل شده که به تازگی هم فرانسویابرای احترام به برند بوگاتی یه شیرون رو بصورت نمادین به ناوگان پلیسشون اضافه کردن

      پاسخ
        1. Ferrari Zonda SuperFast
          سوابق: (462 دیدگاه) ,

          پدر خودروسازی.
          هنری فورد
          کارل بنز
          دایملر
          فرد.پورشه
          انزو فرراری
          فروچیو لامبورگینی
          کایل شورولت
          کادیلاک
          هستن رفیق

        1. یاسین
          سوابق: (652 دیدگاه) ,

          من نگفتم بر اساس چی ساخته شده یه شبه کانسپتو نگرفتن فرداش تحویل بدن 5 سال فقط رو بدنه ماشین کار شده تا به اون ایرودینامیک لازم برسه بوگاتی یه شرکت خالی از نیرو نبوده فولکس بیاد بخرتش پرش کنه شرکتی بود که حدود 20 مهندس و طراح فرانسوی داشت و با مشکلات مالی شدید روبه رو بود به همین دلیل فولکس خریدش و تبدیلش کرد به همون چیزی که یه روزی بود یعنی حد اخر مهندسی خودرو دنیا من گفتم تیم های مهندسی و طراحی ویرون و شیرون در واقع متشکل از مهندسین وطراحان المانی فولکس و فرانسویه خود شرکت بوگاتی بودن در حال حاضر مدیریت اجرایی سایت فرانسه بوگاتی در شهر مولشایم توسط خود مدیران فرانسوی بوگاتی و تولید شیرون بوسیله همون 20 مهندس فرانسوی این شرکت انجام میشه اتفاقا الانم صحبت ها بر سر اینه که نسل بعدی شیرون بر اساس کانسپت T75 بوگاتی که توسط خود فرانسوی ها یه روز معرفی شد طراحی و ساخته بشه

        2. بزرگمهر ( تویوتا جی تی وان )
          سوابق: (61 دیدگاه) ,

          .
          بوگاتی از سال 1947 ( فوت اتوره بوگاتی) تا 1987 به مدت 40 سال کاملا تعطیل بود و افراد بسیاری سعی کردن احیاش کنن که شکست خوردن.

          بعد از خرید بوگاتی ایتالیا توسط فولکس اولین کانسپتی که این شرکت ارائه کرد EB118 بود که جیورتو جیوجیارو طراحیش کرده بود. ( ایشون ایتالیاییه)

          قبل از اون هم EB110 توسط مارسلو گاندینی طراحی شد که طراح لامبورگینی کانتاش هست چند سال بعد هم که فولکس بوگاتی رو از ” رومانو آرتیولی” ( کارآفرین ایتالیایی) خرید.

          ویرون هم توسط ” جوزف کابان ” طراحی شده که اهل کشور ” اسلواکی” هست.

          در سال 1999 بوگاتی یک مدل شیرون معرفی کرد که به 18/3 معروف بود و باز هم طراحش توسط نابغه ای به اسم ” جیورتو جیوجیارو” از ایتالیا هست.

          4 مهندس ارشد طراحی شیرون رو هم برات نام میبرم
          Achim Anscheidt از آلمان
          Frank Heyl از آلمان
          Sasha Selipanov از روسیه
          Etienne Salome از فرانسه

          وقتی گفتن نسل بعد شیرون میخواد از روی T75 طراحی بشه یعنی اینکه یک سری عناصری در طراحیشون مشترک خواهد بود.
          نه اینکه از دانش طراحی و مهندسی ماشین 80 سال پیش استفاده کنن. دانش طراحی ماشینی که به زور به 180 کیلومتر بر ساعت میرسید مسلما به درد ماشینی که قراره احتمالا 500 کیلومتر بر ساعت رو رد کنه نمیخوره

          فقط قراره یک الهام گیری در طراحی باشه.

          مرسدس هم در مدل SLS از طراحی 300SL گالوینگ الهام گرفت.

          دوست عزیز با عصبانیت جواب میدی انگار برات مزاحمت ایجاد کردم ، پس منم بحث رو در همین نقطه تموم میکنم و ادامه نمیدم.

  5. یاسین
    سوابق: (652 دیدگاه) ,

    منم به شیرون رای دادم چون واقعا خدای بی رقیب هر خودرویی در دنیاس یه اثر هنری و مهندسیه
    ولی خیلی راحت از کنار ولکان رد نشیم این ماشین در حال حاضر تعریف سنتی و معرکه یه هایپر کاره یه موتور V12 تنفس طبیعی که 820 اسب بخار قدرت تولید میکنه و از نظر ایرودینامیکی خیلی جالبه عملکردش این ماشین اونقدر خطرناکه که در حال حاضر قابل رانندگی تو هیچ جاده استانداردی رو نداره

    پاسخ
  6. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
    سوابق: (1945 دیدگاه) ,

    چه مقایسه مسخره ای.
    آخه ماشینایی که نه قدرتاشون بهم نزدیکه نه قیمتشون نه انجینشون نه هیچ چیزه دیگشون چرا باهم انداختین؟؟؟؟
    ولکان رو باید با سنتناریو یا هوآیرا مینداختین.
    اصلا جای شیرون به نظرم اینجا نیست.;کلا کلاسش جداس.

    پاسخ
  7. روزبه
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    قطعا ولکان رو انتهاب میکنم من .
    اونی که پول ولکانو داره قطعا پول شیرونم داره . ولی وقتی داری خدا میلیون پول میدی طبیعیه که چیزی بخوای که فوق العاده خاص باشه . برای مالکین این تیپ ماشین ها هم عدد و رقم مهم نیست . فقط این مهمه که یدونه ازش تو پارکینگ خئنشئن باشه . همین . رای من ولکانه چون فوق العاده خاص تر و کمیابنر از شیرونه . ضمن اینکه ظاهر خشنتر و جذابتری هم داره …

    پاسخ
  8. عرفان
    سوابق: (252 دیدگاه) ,

    اصن مگه میشه به بوگاتی رای نداد؟؟؟
    بوگاتی فقط یک ماشین نیست، نمادی از به چالش کشیدن فیزیک و انسانه…
    یعنی بنظرم همونقدر ک تسلا نو آوری داره و بقولی فیوچر کاره، بوگاتی هم پشتوانش میلیون ها محاسبه و تلاش و خلاقیته
    البته استون هم خوبه اما در این مقایسه ریز دیده میشه :))

    پاسخ
  9. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
    سوابق: (1602 دیدگاه) ,

    ب شخصه از ولکان بیشتر خوشم میاد.موتور تنفس طبیعی 12سیلندر.موتور جلو.اگزوز های آتشین .صدای زیبا. استارت خفن.اگه کلیپ ولکانو دیده باشین استارتش خیلی ترسناک و جذابه.
    در کل شیرون شاید از نظر فنی و اعداد و ارقام فوق العاده باشه ولی نسبت ب رگرا و والکری و هایپرکار بنز ارزشمند نیس…اینو میشه از زمان و تعداد ب فروش رفتنشون فهمید.

    پاسخ
  10. امیر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اینکه بوگاتی کارش نقصی نداره توش شکی نیست
    و اینکه استون مارتین هم کمپانیه فوق العاده ای هست بازم توش شکی نیست
    اما اگر سلیقه ای باشه ولکان رو ترجیح میدم چون حسه عجیب غریبی به آدم میده و سروصداش هم واقعن منحصربفرده خودشه

    پاسخ
  11. Meysam..Laferrari
    سوابق: (559 دیدگاه) ,

    ای کاش مکلارن یه هایپرکار با فلسفه و هدف تاپ اسپید و موتور توربو شارژر تولید میکرد تا همه بفهمن این بوگاتی که بهش میگن خداااای مهندسی و تکنولوژی و … چطور در برابرش زانو میزنه!
    (البته برای کمپانی هایی که به موتورهای تنفس طبیعی پایبند هستن و تمرکزشون روی پیسته دستیابی به سرعت خودروهای بوگاتی یا کوئینگ زگ نه جایگاهش وجود داره نه امکانش)

    پاسخ
    1. amir
      سوابق: (10530 دیدگاه) ,

      .
      بوگاتی جلوی مکلارن زانو بزنه؟!؟! 😃😃😃
      بوگاتی ؟؟؟ 😃😃😃😃
      مک لارن ؟؟؟ 😃😃😃😃
      باز از اون حرفا زدی ها !
      مکلارن P1 حتی ویرون سوپراسپرت رو نتونست شکست بده ، نه P1 ، بلکه حتی لافراری و 918هم در مقابل ویرون سوپراسپرت شکست میخورن.
      ویرون سوپراسپرت از تکنولوژی 2004 استفاده میکرد و مکلارن P1 از تکنولوژی 2014 😃😃😃
      ویرون سوپراسپرت با 4 توربو تمرکزش روی حداکثر سرعت بالای 400 تاست و پی 1 با وزن سبک و موتور الکتریکی تمرکزش بر شتاب بود ، ولی بازم حتی در شتاب در مقابل ویرون سوپراسپرت زانو میزنه.
      مطمئن باش اگر ساخت ماشینی مثل ویرون اینقدر ساده بود مکلارن خیلی زودتر از اینکه شما بهش پیشنهاد بدی ، خودش یک حریف واسه ویرون میساخت. 😃😃😃
      همون F1 رو هم با کمک BMW درست گرد … .

      پاسخ
      1. amir
        سوابق: (10530 دیدگاه) ,

        .
        به خاطر همین 4 تا توربو وزن شیرون شده 1999 کیلوگرم.
        4 توربو همش مزیت نیست که ، یکی از دردسر هاش همین وزن زیاده.
        سیستم خنک کننده واسه حرارتی که در منیفولد تولید میشه ، رادیاتور ها و …. .
        اینا همه وزن رو میبرن بالا.

        پاسخ
      2. Meysam..Laferrari
        سوابق: (559 دیدگاه) ,

        بله استاد شما کاملا صحیح میفرمایید ! مکلارن اصلا توانایی رقابت با ایرانخودرو رو هم نداره انقدر که این کمپانی ضعیفه.
        یه وقت فکر نکنی موتور P1 بهینه ترین موتور توربو شارژر دنیاستا! نه اصلا اینطور نیست و مکلارن حتی نتونسته به ازای هر لیتر یک اسب بخار دریافت کنه از موتور!
        این مکلارن بیچاره اصلا تو فرمول یک هم حرفی برای گفتن نداشته ، دل بقیه ی تیم ها براش سوخته گفتن بیاید 7-8 دوره هم شما قهرمان جهان شید ، انقدر که مهندسی مکلارن ضعیفه.
        اصلا میگن مکلارن هیچی از فلسفه ی خودروسازی حالیش نیست ، وقتی میخواست P1 رو برای رقابت با بوگاتی بسازه انقدر بد عمل کرد که شانسی شانسی P1 شد رقیب یه سری هایپرکار دیگه…
        بعد انقدر که مهندسی مکلارن ضعیفه فکر کنم وقتی بوگاتی شیرون داره نوربرگ رینگ رو تو 5 دقیقه دور میزنه ، پی وان به زور پیچ اول رو رد کرده باشه!
        از همه ی اینا که بگذریم به هر حال P1 یک خودروی 16 سیلندر 8.5 لیتری بی خاصیته که واقعا در برابر مهندسی بوگاتی حرفی واسه گفتن نداره.
        تمام حرفایی که شما میزنید درسته!

        پاسخ
      3. amir
        سوابق: (10530 دیدگاه) ,

        .
        عزیزم چرا ناراحت میشی ؟!؟ 😃

        حداقل یه زحمت میدادی حجم موتور محصولات بوگاتی رو از اون بالا نگاه میکردی !! 😃
        دوست عزیز حجم موتور ویرون 8 لیتر بود ( نه 8.5) ، چهار تا توربو شارژ داشت اما این توربو ها با بوست 15.8 psi کار میکردند.

        در حالی که P1 دو تا توربو داشت ولی این 2 تا توربو در بوست 20.8 psi کار میکردن.
        یعنی تراکمی که اون 4 تا توربوی ویرون ایجاد می کردن و فشاری که روی موتور بود از 2 تا توربوی P1 کمتر بود.

        در ویرون سوپراسپرت بوست توربو ها افزایش پیدا کرد و به 21.3 psi رسید ، تازه با P1 مساوی شد.

        تعداد توربو مهم نیست. بوگاتی هدفی داشته که به جای 2 تا از 4 تا استفاده کرده.
        شاید یک هدفش افزایش کیفیت و استحکام خودرو بوده ، من نمیدونم.

        خواهشا مثل یک فرد حرفه ای رفتار کن ، کسی که تازه شمارش یاد گرفته هم میدونه 4 از 2 بزرگتره !
        این شما هستی که باید بری به boost توربو ها توجه کنی.

        عملا تنها برتری ویرون سوپراسپرت نسبت به P1 حجم بالاتر موتورش و AWD بود. بوست توربو ها برابر بود.
        در عوض P1 ، سبکتر از ویرون سوپراسپرت بود و قوای محرکه الکتریکی هم داشت.
        با این وجود هم P1 و هم لافراری حریف ویرون سوپراسپرت نمیشدن.

        چنددرگ دیدم که حتی P1 از ویرون 16.4 هم شکست خورد.
        ولی من این شکست رو میذارم به حساب بد شانسی مکلارن و نه قدرت بیشتر ویرون.

        پاسخ
        1. amir
          سوابق: (10530 دیدگاه) ,

          .
          کسایی که به بوگاتی میگن خدای تکنولوژی و … افراد عادی مثل من و شما نیستن.
          متخصصین خودرو هستن و کسایین که در این کار تبحر دارن.

          ویرون و شیرون حتما یه چیزی داشتن که خدای تکنولوژی شدن.

        2. Meysam..Laferrari
          سوابق: (559 دیدگاه) ,

          هاه؟ من کجا گفتم موتور بوگاتی 8.5 لیتریه؟
          اصلا حرفی از بوگاتی زدم؟
          فقط خواستم ضعف مکلارن رو در خودروسازی بهت نشون بدم:D
          اصلا کلمه ی “فراری” رو تو بحث شرکت نمیدم که خیالت راحت باشه که هیچ تعصبی پشت این بحثم نیست!
          داداش من! شما باید یاد بگیری که وقتی یه خودرساز میاد رو پرفورمنس تو پیست مانور میده ، و یه خودرساز دیگه میاد از کیلومتراژ آنالوگ استفاده میکنه گه بگه “ما این خودرو رو برای دستابی به سرعت های نزدیک 500 کیلومتر ساختیم” این یعنی هدف ها متفاوته! این یعنی برای مکلارن در این برهه ی زمانی اهمیتی نداره که بیشترین تاپ اسپید رو نداره!
          خودروهای فرمول یک با اون شتاب دیوانه کننده نمیتونن از 380 کیلومتر عبور کنن! و توی اغلب پیست ها اصلا نمیتونن به 380 برسن!!
          داستان خودرویی مثل 918 هم همینه! اگر این خودرو چنان شتاب وحشتناکی داشت که میتونست مثلا در نوربرگ رینگ به سرعت های بالاتر برسه ، اون موقع میتونستیم بگیم 340 کیلومتر در ساعت ، بدرد نمیخوره.
          اما من از شما میپرسم ، دقیقا بوگاتی در چند نقطه ی دنیا میتونه به نهایت سرعتش برسه؟ چند نقطه ؟ پورشه 918 یا P1 در چند پیست در جهان میتونن بهترین عملکرد رو ارائه بدن؟ تقریبا تمام پیست های برتر جهان! اصلا هدف پورشه از به کارگیری 2 موتور الکتریکی همین بود که بشه رکورددار پیست ها!
          من اصلا منکر مهندسی بوگاتی نیستم! ولی مکلارن چندین و چند پروژه داره و فقط هدفش یک خودرو نیست!
          شما از بوگاتی یه بت واسه خودت ساختی و فکر میکنی هیچکس نمیتونه به سرعت بوگاتی برسه اما باور کن اینطوری نیست!
          نه عزیز شما اطلاعات خوبی میدی و من هم از بحث ناراحت نمیشم ولی انقدر سطحی با قضایا برخورد نکن.

        3. Meysam..Laferrari
          سوابق: (559 دیدگاه) ,

          در ضمن طوری نگو تنها برتری بوگاتی حجم موتورش بود که ملت فکر کنن حجم موتور پی وان 7.5 لیتر بوده!
          نه عزیزم بحث سر 4.2 لیتره!!
          یعنی موتور فراری 488 و مکلارن P1 رو بذاری رو هم حجمشون به بوگاتی نمیرسه. پس این داستان جدی تر از اونیه که جلوه میدی.
          در مورد قوه ی الکتریکی هم خدمتت عرض کنم که قوه ی الکتریکی به هیچ وجه بدرد سرعت های بالا نمیخوره فعلا
          دلیل این که اون قوه ی الکتریکی بکار گرفته شده اینه که به P1 کمک کنه بتونه گشتاور بالاتری تولید کنه و در نهایت تاخیر موتور توربو رو هم تا حدودی پوشش بده و در نهایت شتاب خودرو رو بهبود ببخشه (به مصرف سوخت و … هم کمک کرده طبیعتا)

        4. Amir Machine
          سوابق: (218 دیدگاه) ,

          دوست گرامی Meysam..Laferrari
          هیچ شکی نیست که بوگاتی خدای تکنولوژی و مهندسیه، این ماشین فقط یه هدف داشته و اونم رسیدن به سرعت بیش از 450 کیلومتر در ساعته. رسیدن به چنین سرعتی برای یک خودروی تولیدی که مجوز حرکت تو خیابون‌های عادی رو داره چیزی جز شاهکار نیست.
          بله شیرون ممکنه تو پیست از لحاظ چابکی به پای مک‌لارن P1 و یا حتی پورشه کیمن نرسه ولی بوگاتی اصلاً همچین هدفی نداشته! یعنی اصلاً شیرون برای چنین کاری ساخته نشده!
          شیرون ساخته شده که به سرعت 460 کیلومتر در ساعت برسه، درست مثل چلنجر دیمن که فقط برای درگ و شتاب 2.3 ثانیه‌ای ساخته شده.
          وگرنه کسی نه منکر تکنولوژی و مهندسی مک‌لارنه و نه فراری، اما هر شرکتی هدف خاص خودشو دنبال میکنه.
          برای کسانی هم که شیرون رو میخرن مهم نیست که جایی نمیتونن به حتی همون سرعت محدودشدۀ 420 کیلومتر در ساعت پیدا کنن بلکه فقط این براشون اهمیت داره که ماشینشون سریع‌ترین ماشین تولیدی دنیاس که اگه اینطور نبود نصف تولیدات شیرون ظرف کمتر از یکسال پیش‌‌فروش نمیشد.
          رسیدن به سرعت 460 کیلومتر در ساعت با یه ماشین تولیدی کار خارق‌العاده‌ایه که فعلاً از عهدۀ هیچ شرکتی جز گروه معظم فولکس‌واگن بر نمیاد.
          بنابراین اهداف ساخت هر ماشینی متفاوته، شیرون برای سرعت ساخته شده ولی کسی که دنبال هندلینگ و عملکرد بالا تو پیست باشه میتونه لامبورگینی اوراکان رو از همین گروه فولکس‌واگن بخره که سریع‌ترین ماشین پیست نوربرگ‌رینگه.
          پس معلومه که گروه فولکس‌واگن تو هر زمینه‌ای که بخواد میتونه برترین باشه.
          تو سرعت با شیرون
          تو عملکرد پیست با اوراکان

        5. Meysam..Laferrari
          سوابق: (559 دیدگاه) ,

          والا جناب امیر ماشین ، من که دارم خودمو به در و دیوار میزنم که بگم فلسفه ها متفاوته!
          حرفای خودمو داری تکرار میکنی؟
          خب اشکال نداره ، من 3 میلیون دلار الآن برات کارت به کارت میکنم برو بوگاتی شیرون بخر بذار تو موزه بعد هر کی اومد بگو این سریع ترین ماشین جهانه:XD

        6. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
          سوابق: (1945 دیدگاه) ,

          امیر رفیق.
          بودجه ای که فولکس برای تحقیق و توسعه و ساخت بوگاتی خرج میکنه اصلا قابل مقایسه با مک لارن نیست.
          در ضمن مک لارن داره هایپر جی تی خودش رو برای همین میسازه یعنی رقابت با بوگاتی.
          تنها شرکتیه که واسه هر خودروسازی برنامه داره.
          مک لارن داره رویه یه سوپر اسپرت تمام الکتریکی هم کار میکنه برای رقابت با میژن e.
          تو تمام دنیا رو بگردی همچین شرکت پر رویی پیدا نمیکنی که برای هر کلاسی یه خودرو داشته باشه.😝
          منتظر هایپر جی تی مک لارن باش تا ببینی چطوری تو سرعت با شیرون رقابت میکنه تو مصرف سوخت , و تولید آلایندگی با i8 و تو راحتی با رولز رویس فانتوم و تو آئرو داینامیک پی1 رو پشت سر میزاره.
          مک لارن قول داده تو کلاس خودش بی رقیب باشه. این ماشین.
          مک لارن هیچ وقت زیر قولش نمیزنه.
          فقط منتظر باش……………..

        7. Amir Machine
          سوابق: (218 دیدگاه) ,

          خیر جناب بامزه!
          شما از طرفی با آب‌وتاب از هندلینگ و عملکرد بالای مک‌لارن تو پیست تعریف میکنی و از طرف دیگه میخوای توانایی رسیدن شیرون به سرعت 460 کیلومتر رو کم‌اهمیت جلوه بدی. این یعنی فقط کار مک‌لارن ارزش داره چون میشه ازش تو هر پیستی استفاده کرد درحالیکه کار بوگاتی برای رسیدن به چنین سرعت خارق‌العاده‌ای ارزش نداره چون نمیشه جایی ازش استفاده کرد.
          هدف شما اینه نه بیان فلسفۀ متفاوت!
          منم در جواب گفتم اگه بحث حداکثر سرعت باشه، گروه فولکس‌واگن با شیرون برتری داره و اگه بحث هندلینگ باشه با اوراکان و پورشه 911.
          ضمناً شما اگه سه میلیون دلار داری برو همون مک‌لارن P1 رو بخر بذارش تو پارکینگ خونه‌ت هرکی اومد بگو این ماشین بهترین هندلینگ رو داره!

        8. amir
          سوابق: (10530 دیدگاه) ,

          .
          میثم جان ، گل من !
          هیچ ماشینی کامل نیست ، هیچ مخلوقی کامل نیست.
          مشخصه که هر ماشینی واسه کاری ساخته شده و هدفی داره

          شما در مورد مکلارن این حرف رو زدی :
          (( ای کاش مکلارن یه هایپرکار با فلسفه و هدف تاپ اسپید و موتور توربو شارژر تولید میکرد تا همه بفهمن این بوگاتی که بهش میگن خداااای مهندسی و تکنولوژی و … چطور در برابرش زانو میزنه!))

          حالا اگر ناراحت نمیشی منم میخوام مثل این جمله رو در مورد فراری بگم :😃😊
          (( ای کاش بوگاتی یک هایپرکار با فلسفه و هدف لذت رانندگی و هندلینگ تولید کنه تا همه بفهمین این فراری که همه بهش میگن خدااای لذت رانندگی و … چجوری در برابر بوگاتی به خاک میافته!).

          به نظرت بوگاتی میتونه این کار رو انجام بده؟
          به نظر من میتونه.

        9. Meysam..Laferrari
          سوابق: (559 دیدگاه) ,

          والا شما که بامزه تر از من بنظر میای.
          یا ابلفضل! داری فولکس واگن رو با اون عظمت با مکلارن مقایسه میکنی؟! اگه به این حرفا باشه منم میام میگم تو خود فولکس واگن صد ها مهندس خارجی وجود داره! اینارو به هم وصل نکن!
          میدونم دیگه کلا هدف شما از بحث کردن چیه : برتر نشون دادن “آلمان” و هر چیزی که بهش مرتبطه!
          این فولکس واگنم شده اسباب بازیتون! والا بخدا من از تو لامبورگینی رو بیشتر دوس دارم و اگه لامبورگینی تحت برند فولکس واگن نبود شک نداشتم که برای آلمانی بازهای عزیز هیچ ارزشی نداشت!
          زمانی بیاید بگید بوگاتی خدای تکنولوژیه که یه کمپانی مطرح برای رقابت باهاش کاری بکنه و شکست بخوره! باشه آقاجان هر وقت مکلارن یا پورشه برای رقابت باهاش در نهایت سرعت خواستن کاری بکنن و نتونستن من قبول میکنم بوگاتی خداست!
          بوگاتی بزور داره از پس کوئینگ زگ برمیاد که یه شرکت دور همیه که واسه خنده کنار هم جمع شدن با بوگاتی رقابت کنن (شوخی) چه برسه به غول های خودروسازی جهان!

        10. amir
          سوابق: (10530 دیدگاه) ,

          .
          بحث koenigsegg جداست.
          نه تنها بوگاتی ، تمام ماشین های تاریخ 70 ساله ی فراری رو هم جمع کنی نمیتونن رکورد 0 تا 400 رگرا رو بشکنن.
          رگرا حتی لافراری ، 918 و پی 1 رو هم نقطه میکنه.

          در بحث شتاب فعلا هیچ کس حریف رگرا نمیشه ، نه فقط بوگاتی. فراری هم با 70 سال سابقه و پرافتخار ترین تیم فرمول 1.

          الان فراری به کجای پرفورمنسش مینازه؟
          شتاب ؟! ( با حضور 918 و پی وان و رگرا)
          حداکثر سرعت ؟! ( با وجود بوگاتی )
          هندلینگ ؟! ( با حضور 918 و اوراکان پرفورمنته و … )

          شاید بگی لذت رانندگی ….
          ( لذت رانندگی سلیقه ایه و اندازه گیری نمیشه ، هر چند بازم BMW و خودروسازان امریکایی در این زمینه خیلی ادعا دارن و با توجه به قیمتی که ارائه میدن ،به نظر من لذت واقعی در کامارو یا چلنجره ).

          من از وقتی 5 سالم بود و فقط اسم لامبورگینی رو بلد بودم عاشقش بودم ، نمیدونستم ایتالیاییه یا ژاپنی !!!

        11. amir
          سوابق: (10530 دیدگاه) ,

          .
          پرفورمنس 3 شاخه ی اصلی داره
          1- شتاب
          2- هندلینگ
          3- حداکثر سرعت
          بوگاتی میتونه ادعا کنه در یکی از این پارامتر ها بهترینه.
          در شتاب هم با وجود 0 تا 100 در 2.3 ثانیه جزو 5 تای اوله.
          اما فراری در کدوم زمینه بهترینه؟

        12. Meysam..Laferrari
          سوابق: (559 دیدگاه) ,

          من سعی میکنم اصلا چیزی در مورد فراری نگم که باعث نشه تعصب وارد بحث بشه اما نه مثل اینکه فایده نداره!
          اولا اینکه روشن کن بحث ما به فراری چه ربطی داره و بعد که روشن کردی بحثمون به فراری چه ربطی داشت(!) اون موقع بیا در مورد شتاب بحث کنیم.
          “پرفورمنس سه شاخصه داره”: عجب برداشت عمیق و علمی ای از خودرو داری ! Loooool
          همه ی اون چیزهایی که میگی بعلاوه ی ده ها شاخصه ی دیگه کنار هم جمع میشن که یک ماشین رو به هدفی که میخواد برسونن.
          حالا میخوام با منطق خودت صحبت کنم حالشو ببری !: شما که تاپ اسپید خیلی برات مهمه پس قطعا باید لافراری رو بهتر از 918 بدونی چون هم تاپ اسپید بالاتری داره هم شتابش در سرعت های بالاتر بهتره! با منطق خودت میگم لافراری بهتر از 918ه!
          918 هم اون دو تا موتور الکتریکی رو ازش بگیری تبدیل میشه به خودروی داخل شهری معمولی که هیچی برای عرضه نداره در برابر لافراری 😀
          اگه فراری برای لافراری از سیستم 4WD استفاده میکرد پورشه 918 که هیچ ، جد در جد پورشه هم نمیتونست چه در پیست چه در مستقیمی باهاش رقابت کنه!
          918 با کمک گشتاور دو تا مورتور الکتریکی و سیستم AWD داره دو دهم ثانیه سریع تر از لافراری پیست هارو دور میزنه ، طراحیشم که ادمو یاد یه بچه لوس دبستانی میندازه تا یه هایپرکار خشن و پر ابهت مثل لافراری!
          غرش لافراری هم در برابر صدای موتور 918 مثل غرش شیر در برابر جیر جیر جیرجیرک میمونه!
          هوففف بیخیال بابا فراری رو با این خزعبلات مقایسه نکن:/

        13. Amir Machine
          سوابق: (218 دیدگاه) ,

          اولاً من هرگز تعصبی روی خودروسازی آلمان ندارم و بارها تو همین سایت به بسیاری از دوستان گفتم که تعصب کورکورانه خوب نیست و هیچوقت نمیشه گفت کشور یا شرکتی بهترین ماشین دنیا رو میسازه حتی آلمان.
          من یه عشق ماشینم که تمام شرکت‌های خودروسازی رو دوست دارم. حتی شرکت‌های فرانسوی که شاید شماها اصلاً قبولشون نداشته باشین.
          بنابراین برای من فرقی نمیکنه که لامبورگینی تحت لوای فولکس‌واگن فعالیت میکنه یا مستقله چون من همونقدری که برای لامبورگینی احترام قائلم به فراری و مک‌لارن هم احترام میذارم.
          اما حقیقت اینه که الآن در بحث حداکثر سرعت هیچ شرکتی در حد بوگاتی نیست.
          شما از کجا میدونی که فراری، پورشه و مک‌لارن تا حالا برای رقابت با بوگاتی کاری نکردن و شکست نخوردن؟ از کجا اطمینان داری؟
          فراری با مدل 288 GTO در سال 1984، پورشه با مدل 959 در سال 1986 و مک‌لارن با مدل F1 در سال 1993 هر سه تونستن رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا رو بشکنن و تا چند سال حفظش کنن تا اینکه بوگاتی سال 2005 با ویرون رکورد مک‌لارن رو زد. این نشون میده که رکوردشکنی در سرعت، هم برای فراری، هم برای پورشه و هم برای مک‌لارن مهم بوده پس اگه میتونستن و تواناییش رو داشتن رکورد سرعت رو از بوگاتی پس میگرفتن.
          کوئنیگ‌زگ هم تا حالا فقط ادعا کرده و هیچ‌وقت بطور رسمی برای رکوردزنی اقدام نکرده. کوئنیگ‌زگ شاید تو خواب و خیال سرعتی بالاتر از بوگاتی اعلام کرده باشه اما تا این لحظه هیچ تست عملی انجام نداده.

        14. Meysam..Laferrari
          سوابق: (559 دیدگاه) ,

          حرفاتون درسته عزیز
          یک زمانی بود که فلسفه ی مکلارن با F1 , شکستن رکورد حداکثر سرعت بود اما الآن همه چیز تغییر کرده ، در مورد پورشه و فراری هم صدق میکنه.
          حتی P1 محدود کننده ی سرعت داره و بدون اون محدود کننده به راحتی از 350 کیلومتر عبور میکنه پس کاملا روشنه که مکلارن هیچ هدفی برای این خودرو نداشته جز عملکرد فوق العاده در پیست.
          اینکه بوگاتی به 430 کیلومتر رسیده فوق العاده ست! خیلی عالیه! تمام صحبتم اینه که این دلیل بر این نمیشه که بوگاتی بهترین خودروساز دنیا باشه!
          اما همین تاپ اسپید رو خیلی ها بهونه کردن که بگن مکلارن یا هر کمپانی دیگه ای توان رقابت با بوگاتی رو نداره. من فقط مشکلم همینه.
          بیا یه نگاهی به لافراری کنیم : سیستم Kers فرمول یک لافراری فقط و فقط برای عملکرد بهتر در پیست طراحی شده نه هیچ چیز دیگه ای
          پیشرانه ی 12 سیلندر 6.3 لیتری این خودرو که فراری همیشه به 12 سیلندرها پایبند بوده باعث میشه فراری اولویتش رو بذاره روی پیست!
          باور کن دوست عزیز لافراری رو میتونستن با یه پیشرانه ی 16 سیلندر و 4 تا توربوشارژر و 1500 اسب قدرت تولید کنن. همینطور که مکلارن و پورشه میتونن این کار رو بکنن! اما این با سیاست های فراری کاملا در تناقضه ! چون مخاطبین و علاقمندان به فراری در حال حاضر علاقه ای به هایپرکار فراری با مونور توربو ندارن و حتی خود کمپانی! همه هم میدونن با یه پیشرانه ی 12 سیلندر 6.3 لیتری تنفس طبیعی نمیشه به سرعت های بالاتر از 400 رسید (حداقل فعلا)
          من بهت قول میدم جانشین لافراری حتی بیشتر از لافراری تمرکزش روی پیست خواهد بود!
          علایق شما هم محترم ولی منی که از 14 سالگی عاشق موتور اسپرت بودم و فرمول یک و Forza Motor Sport و … خیلی برام جذاب تره که ببینم فراری تو پیست چه چیزی برای عرضه داره و چه حرفی برای گفتن تا اینکه انتظارات دیگه ای داشته باشم.

      4. England-Italia
        سوابق: (598 دیدگاه) ,

        Meysam..Laferrari : واقعا حال کردم با صحبت هات…لازم به ذکر هست همون اف 1 اسطوره ای با کمی اصلاح ضریب دنده ها و با بالابردن یک اینچ سایز چرخ های عقب به سرعت بالای 410 کیلومتر دست پیدا میکنه اونم با موتور تنفس طبیعی پس چیزی که مشخصه اینه که مکلارن رکوردار سریعترین خودرو جهان نزدیک به دو دهه هست هر وقت بوگاتی تونست این رکورد رو بزنه شاید بتونم به خودم بقبولونم با کلی دوپینگ و اون همه خرج و سرمایه گذاری بوگاتی یک رقیب پر قدرت و قدر هست…توی اون کلاس بنظرم کوئینگزگ بی رقیب هست که یک صدم سرمایه گذاری که برای بوگاتی شده رو نکرده…
        90% کسایی که مدام بوگاتی بوگاتی میکنن 60% برندهای دیگه رو اصلا نمیشناسن و فقط یه چیزی شنیدن.
        البته بلانسبت خیلی از دوستان که اینجا ریش سفید شدن.

        پاسخ
    2. KING 918 (محمدرضا)
      سوابق: (2245 دیدگاه) ,

      این دوستمون میثم دیگه خیلی دور برداشته …………
      رفیق شما چجوری فهمیدی لافراری از 918 تو سرعت بالا بهتره
      چهره 918 شبیه بچه دبستانیه !!!!!!!!!!!!! ( خدایا شکرت )
      اگه فراری میخواست سیستم تمام چرخ استفاده کنه میدونست مه وزن ماشینش با اون موتور 12 سیلندر بی خاصیت سنگینش خیلی میزنه بالا دیگه همین شتاب خنده داری هم که داره رو نمیتونه داشته باشه ببین یه کلیپ تو اپارات هست یه درگ بین 918 و لافراری ببین بعد با هم بحث میکنیم عین پیکان جوانان از 918 عقب می افته ههههههه

      پاسخ
      1. Meysam..Laferrari
        سوابق: (559 دیدگاه) ,

        کوئین 918
        از کجا فهمیدم لافراری تو سرعتای بالاتر بهتره؟
        دلیلشم روشنه! 918 همه چیزشو مدیون اون دو تا موتور الکتریکیه! اصلا فکر میکنم اگر اونارو ازش بگیری تو پرفورمنس از 458 Speciale هم کم بیاره! وقتی لافراری با 350 کیلومتر در ساعت از اتوبان های بهشتی داره عبور میکنه در هر ساعت پورشه 918 ده کیلومتر ازش عقب میفته.
        این پورشه رو ول میکردی 918 رو تمام الکتریکی عرضه میکرد ؛ البته همین الآنم میدونه در برابر لافراری هیچ شکوه و ابهتی نداره!
        اون درگ ها هم جز برای ارضا کردن تو بدرد چیز دیگه ای نمیخورن.
        لافراری حتی اگه از سیستم AWD استفاده میکرد وزنش به918 نمیرسید!
        بهت پیشنهاد میکنم بری قسمت اول گرند تور رو ببینی ، زمانی که سه تا ماشین کنار هم قرار میگیرن 918 چطوری یه مرغ پر و بال ریخته بنظر میاد… با دقت تر نگاه کن نظرت عوض میشه.

        پاسخ
    3. ب ام و سلطان
      سوابق: (198 دیدگاه) ,

      من موندم مک لارن این وسط چی کاره بود که پاش و میکشین وسط بحث راه میندازین خب یک کلمه بگین از آلمانی ها بدتون میاد خلاص نیاز به آسمون ریسمون بافتن نیست که هرچی نفرت شما بیشتر آلمانی ها قوی تر میدونید که رابطه مستقیم باهم دارن آخرم یه جواب درستی ندادید که حداقل خودتونو و قانع کنید دوستان متنفر

      پاسخ
  12. مهدی
    سوابق: (461 دیدگاه) ,

    جوری میگین فراری و پورشه و مکلارن شکست میخورن ادم یاد هیتلر جنگ جهانی میفته. پسر خوب مگه همه چیز تایم و مسیر مستقیم هست؟؟ اگر بحث توانایی های دینامیکی هست حداقل باید حرف از تایم پیست بزنید که نارسایی ها مشخص بشه که نه تنها ویرون بلکه شیرون و پدر بزرگ شیرون هم در مقابل اون سه تا ماشین مثل خرس گنده عمل میکنه. جوری از برتری حرف میزنید انگار با داده های صفر و یک طرف هستیم که اگه فلان ماشین از بیسار ماشین تو مسیر مستقیم پیش افتاد پس بهتره!! هدف اول تو یه خودروی اسپرت شهری لذت سواری هست که با توجه به مقالات فراری ها حرف اول رو میزنن

    پاسخ
    1. England-Italia
      سوابق: (598 دیدگاه) ,

      آقا چرا به اسم هیتلر رو آوردی به این آلمانی پرستان بر خورد :))

      پاسخ
  13. مهدی
    سوابق: (461 دیدگاه) ,

    امیر جان نوع مقایسه کردنت منو خراب خودش کرده. چطوره بگیم بین خودرو سازا فراری حکم شلغم پخته رو داره. اینجور خوبه؟

    پاسخ
  14. آریا
    سوابق: (260 دیدگاه) ,

    باز هم شکوه مهندسی آلمانی…
    الان یکی نیاد بگه بوگاتی فرانسویه نه آلمانی!
    مالکیت و مهندسی و همه چی مال فولکس واگنه و برند فرانسوی

    پاسخ
  15. akrh78
    سوابق: (200 دیدگاه) ,

    این درسته که بوگاتی اوج مهندسی صنعت خودروسازی هست.این عظمت کار بوگاتی رو نشون میده که با وزن 2تن به این اعداد و رکوردها رسیدن.مطمئنا در مقایسه با هر خودرو دیگه به شیرون رای میدادم ولی در برابر ولکان نه.از زمانی که ولکان معرفی شد عاشقش شدم.بهش نگا میکنم لذت میبرم.وقتی تستش توسط مجله تاپ گیر تو یاس مارینا رو دیدم بیشتر عاشقش شدم.وقتی جرمی توی گرند تور تستش کرد دیگه دیوونم کرد.اون قسمتو 4-5 بار دیدم.اون موتور دیوونه 7 لیتر v12ش.اون صدای وحشتناک.اون طراحی محشر….به اعداد نگاه نکنید

    پاسخ
  16. مهدی
    سوابق: (461 دیدگاه) ,

    king 918 عزیز به قول بیشتر مجلات خودرویی فراری بهترین سوپراسپرت ساز دنیاست و باز هم همه مجلاتی که این دوتا ماشین رو تست کردن لافراری رو برتر دونستن با وجود کندتر بودن ( مقایسشون تو مجلان مختلف هست میتونی بخونی) در مورد موتور هم که این موتور بهترین موتور تنفس طبیعی تولید سری دنیاست و فراری تو این زمینه فاصله داره با بقیه فکر میکنم همون بهتر که شما تو نت دنبال کلیپ درگ بگردی

    پاسخ
    1. KING 918 (محمدرضا)
      سوابق: (2245 دیدگاه) ,

      منتظر نظر شما بودم اتفاقا ………..( جای بحث در مورد LA و 918 زیاده ) بعدا ایشالا
      ولی مهم این بود این دوستمون میثم متوجه باشه چی دیدگاه میذاره ………….

      پاسخ
  17. just BMW
    سوابق: (157 دیدگاه) ,

    این دو دقیقا دو اتومبیل متضاد در یک سگمنت هستن که به هیچ عنوان قابل قیاس نیستن چون که یکی شاهکار هنری و فنیه و اون یکی شاهکار اسپرت ناب و خالصه که روندنش کار هرکسی نیست.

    پاسخ
  18. enzo
    سوابق: (314 دیدگاه) ,

    من اگر حق انتخاب داشتم انتخابم ولکان بود
    خودروهایی که صرفا درگستر هستن رو دوست ندارم داینامیک رانندگی هیچ وقت ارزشش کمتر از اسب بخار و قدرت بی نهایت نیست

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.