آستون مارتینرولز رویس

دوئل آستون‌مارتین راپید و رولزرویس گوست

در ادامهٔ روند برگزاری سری رقابت‌های خودرویی پدال، امروز نوبت به گروه سدان‌های فوق لوکس رسیده است. در دوئل قبلی این گروه بنتلی فلاینگ اسپار در برابر مرسدس-مایباخ S600 قرار گرفت که طی این رقابت مجموعاً ۲۴۱۱ رأی به ثبت رسیده است. از این آراء، مایباخ S600 با کسب ۱۴۳۷ رأی یا ۵۹ درصد از کل آراء، به‌عنوان پیروز دوئل سوم گروه سدان‌های فوق لوکس به مرحلهٔ بعدی صعود می‌کند درحالی‌که فلاینگ اسپار با کسب ۹۷۴ رأی از رقابت‌ها کنار می‌رود؛ اما پس‌ازاینکه در برخی گروه‌بندی‌های رقابت‌ها بازنگری صورت گرفت، تصمیم بر این شد که آستون‌مارتین راپید را از گروه سدان‌های کوپه به گروه سدان‌های فوق لوکس منتقل کنیم؛ بنابراین امروز در چهارمین و آخرین دوئل گروه سدان‌های فوق لوکس، تنها بازماندهٔ این گروه یعنی رولزرویس گوست به مصاف آستون‌مارتین راپید می‌رود.

بنتلی مولسان

آستون‌مارتین لاگوندا

رولزرویس فانتوم

مایباخ ۶۲S

بنتلی مولسان

رولزرویس فانتوم

بنتلی فلاینگ اسپار

مرسدس-مایباخ S600

رولزرویس گوست

آستون‌مارتین راپید

مرسدس-مایباخ S600

؟

آستون‌مارتین راپید

آستون‌مارتین برای اولین بار با معرفی کانسپتی بنام راپید در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۰۶ تمایل خود برای تولید یک سدان کوپه را نشان داد. سپس چند سال بعد سرانجام نسخهٔ تولیدی راپید در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۰۹ رونمایی شد. این خودرو اولین ساختهٔ چهاردر آستون‌مارتین از زمان مدل لاگوندا در سال ۱۹۸۹ محسوب می‌شد. راپید روی پلت‌فرم مدل DB9 ساخته شده و در ظاهر نیز بسیار به آن شباهت داشت به‌طوری‌که می‌شد آن‌را یک DB9 چهاردر دانست. این ماشین از فرم بدنهٔ فست‌بک استفاده می‌کند درحالی‌که شیوهٔ باز شدن درِ صندوق بار آن مانند خودروهای لیفت‌بک بوده و به‌طور کامل با شیشهٔ عقب باز می‌شود. بدین ترتیب امکان خواباندن صندلی‌های عقب هم وجود دارد که فضای بار ۳۱۷ لیتری آن‌را به ۸۸۶ لیتر افزایش می‌دهد. آستون‌مارتین قصد داشت با راپید در درجهٔ اول پاسخ مستقیمی به پورشه پانامرا بدهد. سازندهٔ بریتانیایی در ابتدا تولید راپید را در یک کارخانهٔ اختصاصی در اتریش با هدف تولید سالانه ۲ هزار دستگاه آغاز کرد اما به دلیل عدم تطابق فروش با این برنامه، از سال ۲۰۱۲ تولید راپید در اتریش خاتمه یافته و خط تولیدش به بریتانیا منتقل شد. همچنین آستون‌مارتین تولید سالانهٔ آن‌را به نصف کاهش داد. بااین‌حال راپید در سال ۲۰۱۳ مورد فیس‌لیفت قرار گرفته و با نام راپید S به بازار آمد. عمده‌ترین تغییر ظاهری این فیس‌لیفت تغییر جلوپنجره بود اما در پیشرانه هم تغییراتی اعمال شده و قوی‌تر شده است. این سدان کوپهٔ لوکس مجهز به یک پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 تنفس طبیعی است که پس از فیس‌لیفت سال ۲۰۱۳، قدرت آن به ۵۵۰ اسب بخار رسیده است.

رولزرویس گوست

رولزرویس پس‌ازاینکه زیر چتر گروه ب‌ام‌و قرار گرفت، اقدام به معرفی نسل جدید سدان فوق لوکس فانتوم به‌عنوان نخستین محصول دوران جدیدش نمود. سپس این لوکس‌ساز بریتانیایی با معرفی کانسپتی بنام ۲۰۰EX در نمایشگاه ژنو ۲۰۰۹ نشان داد که قصد ساخت سدان کوچک‌تر و ارزان‌تری از فانتوم را دارد. بدین ترتیب سرانجام نسخهٔ تولیدی این خودرو با نام گوست در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۹ رونمایی شده و فروش آن از سپتامبر همین سال آغاز گردید. البته رولزرویس در سال‌های بسیار دور نیز از نام سیلور گوست برای یکی از محصولاتش استفاده کرده بود؛ اما گوست جدید در جایگاهی پایین‌تر از فانتوم قرار گرفته و دومین سدان سبد محصولات دوران مدرن رولزرویس محسوب می‌شود. این سدان فوق لوکس بریتانیایی روی پلت‌فرم مشترکی با نسل قبلی ب‌ام‌و سری ۷ ساخته شده است. همچنین چندی بعد نسخه‌های کوپه و کابریولت گوست نیز به ترتیب با نام‌های ریث و داون معرفی شدند. سپس رولزرویس در سال ۲۰۱۴ این خودرو را مورد به‌روزرسانی و فیس‌لیفت قرار داده و آن‌را با نام گوست سری II در نمایشگاه ژنو این سال رونمایی نمود. این سدان سوپرلوکس که در دو نسخهٔ استاندارد و کشیده تولید می‌گردد، تنها با یک پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V12 توئین توربو عرضه می‌شود که ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. البته رولزرویس در نمایشگاه پکن ۲۰۱۶ نسخهٔ ویژه‌ای از گوست را با نام Black Badge معرفی کرد که پیشرانهٔ دوازده سیلندر آن قدرت بیشتری معادل ۶۱۲ اسب بخار دارد.

 

مشخصات فنی

 

رولزرویس گوست

آستون‌مارتین راپید S

پیشرانه ۶.۶ لیتری V12 ۶ لیتری V12
تنفس توئین توربو طبیعی
قدرت ۵۷۰ اسب بخار ۵۵۰ اسب بخار
گشتاور ۷۸۰ نیوتن متر ۶۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
شتاب صفرتاصد ۴.۷ ثانیه ۴.۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۳ ثانیه ۱۳.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۳۰۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۴.۲ لیتر (ترکیبی) ۱۴.۷ لیتر (ترکیبی)
وزن ۲۵۱۷ کیلوگرم ۲۰۰۰ کیلوگرم
طول ۵.۴ متر ۵.۰۲ متر
فاصلهٔ محوری ۳.۲۹ متر ۲.۹۹ متر
حجم صندوق بار ۴۸۰ لیتر ۳۱۷ لیتر
قیمت پایه ۲۹۸,۳۵۰ ۲۰۸,۸۲۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9819480]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. Behnam.xan

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (155 ديدگاه)

    گوست??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

      ۸ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      طراحی خارجی: هر دو زیبا هستن.
      ابهت (!): رولزرویس. رپید (راپید) رو از نزدیک دیدم، ابهت لازم رو نداره.
      طراحی داخلی: مرکز به جلو گوست، مرکز به عقب راپید!
      مجموعه فنی: تقریبا هردو!
      گوست با وزن خیلی بیشتر، شتاب و مصرف بهتری داره، استون با موتور تنفس طبیعی، حداکثر سرعتش بیشتره و کاراییش در حد موتور توربو رولزرویسه‌‌.

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. علي

      ۸ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (848 ديدگاه)

      من شخصا به هیچکدوم رای ندادم چون هر دو خودرو در ی سطح و از نظر اصالت خیلی پُخی هستن واسه خودشون .
      با تچکر

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. الف.ی

        ۸ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1640 ديدگاه)

        نمیدونم ما از سیاره دیگه ای هستیم یا شما نظراتت رو از مریخ میاری

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. ونوم اف ۵

      ۸ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      دوستان ببخشید این مطلب رو بالا مینویسم ولی از دیشب که خوندم خیلی برام عجیب بوده …. مسوول فروش و بازاریابی سایپا گفته به علت اینکه روی هر پراید بین ۳ تا ۴ میلیون زیان میکنیم میخوایم تولیدش رو متوقف کنیم !!!!!! خلاصه یه زمان هم اعلام کرده که اخرین سری فروش ویژه این خودرو بسیار عالی هست !!! و گفته زوج هایی که تازه ازدواج کردن و طلاب تو الویت هستن تا بتونن به این سوپر اسپرت برسن

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    هر دو عالی هستن، گوست لوکس‌تر، راپید اسپورت‌تر. انتخاب سخت نیست، بستگی به روحیات فرد داره که دنبال هیجان رانندگیه یا لوکس‌گرایی بیشتر رو می‌خواد.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. PaRHaM

      ۸ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      با این که واقعا ماشین های آستون مارتین رو دوس دارم
      ولی بیشتر دوس دارم آستون ماشین های کوپه بسازه
      این توصیف بالایی و این که واقعا رولزرویس از مورد علاقه ترین برند هاس برام
      نظرم میره سمت رولزرویس گوست❤???

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. الف.ی

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1640 ديدگاه)

    دوئل های این گروه همه بسیار سخت بودن و این دو هم مانند بقیه اعضای این گروه هر دو مانند جواهر می مونن ولی من به رولزرویس رای دادم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الف.ی

      ۸ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1640 ديدگاه)

      البته نباید از قیمت وحشتناک رولزرویس در مقایسه با استون هم چشم پوشی کرد
      نظرم عوض شد اینجا به گوست تو تلگرام به راپید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Kasra.kh

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2707 ديدگاه)

    اگر شاید تو کلاس های دیگه ای بودن،رای من چیز دیگه ای بود،اما تو کلاس سدان های فوق لوکس،نمیتونم گوست رو کنار بذارم و استون مارتین رو انتخاب کنم!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. silver

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    رای من رولز رویس بود ،ولی نه بخاطر مشخصات فنی
    بلکه به خاطر کابین زیبا و بسیار لوکسش.
    واقعا محو کابین رولز رویس شدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Karizma

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    هر دو اند خفن بازارن ولی خب آستون مارتین مشخصات فنیش یکم بهتره قیافشم قشنگ تره ارزون ترم هست ضمنا تنفس طبیعیه هم هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. Fericuda

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (107 ديدگاه)

    کابین آستون مارتین اصصصلا در حد این گروه نیست کاش میذاشتید تو همون گروه سدان های کوپه بمونه انتخاب من بدون شک رولزرویس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Serial Winner

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    من به استون رای میدم

    استهلاک تنفس طبیعی در این‌ کلاس پشیزی ارزش نداره و V12 کلا موتور بسیار پرخرجیه ، V12 تنفس طبیعی مزیتش استهلاک نیست ، بلکه صدای بی نظیرشه که موتور توربو نداره.

    یکی دیگه ۵۰۰ کیلو وزن کمتر استونه که لذت رانندگیش رو خیلی بیشتر میکنه.

    بعضی وقت ها از این ژست انتخابی که تو‌ دوئل های‌ پدال میگیرم و به حسابم بررسی موشکافانه میکنم خودم خندم میگیره ، انگار سویچ های این ۲ ماشین روی میزه و من فقط انتخاب کنم ، پول رو بدم و‌سویچ رو بردارم !! به خودم میگم آخه لامصب تو سر پیازی یا ته پیاز !

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. MAHDI . TUNING

      ۸ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      دلمون به این چیزا خوشه
      اگه اینم کنار بزاریم که دیگه بدتر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Serial Winner

        ۸ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        آره‌
        بهم نخندین ها ولی راستش من گاهی فکر میکنم هیئت تحریریه ی پدال وقتی این کامنت های ما رو میخونن که ژست مشتری دست به نقد رو گرفتیم و انتخاب میکنیم حسابی دور هم به ما می‌خندن !!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. الف.ی

          ۸ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1640 ديدگاه)

          نویسندگان و سردبیر پدال ناراحت نشن اگه واقعا انتقاد پذیر هستند ولی بماند که سر این دوئل ها ما هم بعضی مواقع به انتخاب رقبا توسط پدال می خندیم!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Hosein

      ۸ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (313 ديدگاه)

      من چندسال پیش وقتی کامنتارو میخوندم همچین حسی داشتم ولی بعدش باخودم گفتم خوب ماهم داریم احساسمون و نظرمونو میگیم دیگه همینم خودش یه حس خوبی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. محمدرضا

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (804 ديدگاه)

    به نظر من تو این سگمنت اصالت حرف اولو میزنه
    رپید همه چیزش انگلیسی هست تنفس طبیعیه تقریبا قدرتش با توربو bmw برابره و٠.۶ لیتر کوچیکتره
    ولی رولز رویس پلتفرمش کاملا آلمانیه وخیلی از قطعاتش از آلمان وارد انگلیس میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mohammad_FM 480

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    خب با اینکه زیاد با هیچکدومشون حال نمیکنم(ماشین های خوبی هستن و این فقط نظر شخصی من هست) ولی ابنظرم گوست طراحی چشمگیر تر و ظاهر لوکس تری داره که با توجه به این کلاس اهمیت زیادی داره و دوم توربو بودن موتور گوست هست و من عاشق توربو هستم!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. َAliVstar

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    از اونجایی که هر دوتارو از نزدیک دیدم و سوار شدم انتخابم گوست هستش… رولز رویس و فراری ابر ماشینایی هستن که به جرات میشه اونارو یه تحفه ی هنری حساب کرد… البته که استون مارتین خیلی عالی هستش ولی درمقابل رولز رویس در رتبه ی پایینتری قرار میگیره… با تشکر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. DEADPOOL

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    فضای سرنشین عقبه دوتا ماشینو تو عکسا نگا کنین میفهمین چی به چیه خب معلومه گوست عه هه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ساسان

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    رولزرویس…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. شاهین یزدین

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    گوست تلفیقی از وقار ،شکوه،اسپورت بودن و صد البته فوق لوکس بودنه قطعا رپید اس همه این ویژگی هارو باهم نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. amir

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دیروز آستون مارتین راپیدو تو پونک دیدم واقعا حرف نداشت..رای من آستونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Hosein

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    استون مارتینو دوست دارم ولی نه با این جلو پنجره انگار داره میخنده…نسل قبلش(عکس اول) یا سریهای دیگش خیلی بهترن…رولز رویسم که خدای تجمل و ابهته پس به اون رای میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امیرحسین بشیر فرهمند

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (74 ديدگاه)

    با احترام به استون مارتین.و مزایای خوب این اثر هنری ، مثل قیمت مناسب تر وزن کمتر …
    اما برای لوکس بودن ، رولزرویس استاندارد ها رو تعریف میکنه .
    با تشکر از پدال و ایده دوئل .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Saman

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (177 ديدگاه)

    ۱۰۰% رولزرویس امپراطور خودروها :-) طراحی و متریال داخلی استن مارتین سطح پائین هستش و با قیمتش همخوانی نداره :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. fara2001

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (201 ديدگاه)

    انتخاب سختیه یکی باشکوه و با ابهت یکی اسپورت و زیبا با تمام دلبستگی به استون ولی به رولز رای دادم به خاطر شکوهش که آدمو تو خودش گم میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ونوم اف ۵

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    اول خواستم به استون به خاطر قیمت بهتر رای بدم ولی یه بار دیگه کابین رو نگاه کردم به دولز رویس رای دادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. رامکال

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (594 ديدگاه)

    با سلام پس از چند مدت دوری.
    رای من رولز رویس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. حسین

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    به رولزرویس رایودادم اما از نما عقب استون بهتره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. حمید ع

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (239 ديدگاه)

    موتور 12سیلندر اونم رو ی سوپرلوکس مثل گوست و فانتوم باید تنفس طبیعی باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Roham

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (727 ديدگاه)

    جای راپید تو این کلاس نیست به نظرم
    رولز رویس اوج شکوهه
    ولی من با توجه به روحیات و سلیقم استون رو برگزیدم
    آبی لاجوردیش رو فردا بیارید جلوی کاخم پارک کنید و از دربون هم پولش رو بگیرید ????

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا