اگر شما فرصت حضور در اتوبانهای بدون محدودیت کشور آلمان را داشتید چه خودرویی را برای راندن انتخاب میکردید؟ فراری؟ لامبورگینی؟ نظرتان درباره استون مارتین DBS سوپرلگرا چیست؟ به راحتی میتوان استون مارتین را در میان محصولات فوقالعادهی ایتالیایی فراموش کرد اما اعداد دروغ نمیگویند! نباید DBS را دستکم گرفت…
زیر کاپوت طویل و خمیده این خودرو نیروگاه ۱۲ سیلندر ۵.۲ لیتری توئین توربویی قرار گرفته که قدرت قابلتوجه ۷۱۵ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری دارد. یک گیربکس ۸ سرعته ساخت ZF نیز نیرو را به چرخ های عقب میفرستد. دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی و سیستم هدایت گشتاوری نیز به حرکت بهتر این خودرو در سطح زمین کمک میکنند.
استون مارتین ادعا میکند شتاب صفر تا ۱۰۰ و ۱۶۰ کیلومتر در ساعت DBS سوپرلگرا به ترتیب برابر با ۳.۴ و ۶.۴ ثانیه میباشد. حداکثر سرعت نیز به ۳۴۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. ویدئوی منتشر شده از عملکرد این خودرو نیز بر گفتههای استون مارتین صحه میگذارد.
به نظر میرسد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خودرو حدود ۴ ثانیه و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت آن نیز حدود ۸ ثانیه میباشد. این خودرو همچنان به شتاب گیری خود ادامه داده و در حدود ۲۶ ثانیه به سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت میرسد.
استون مارتین DBS سوپرلگرا چند ماهی است که معرفی شده و جای ونکوئیش S را گرفته است. همانگونه که از یک محصول استون مارتین انتظار میرود این خودرو با تمامی تجهیزات خاص و سطح بالا همچون پوشش چرم، دوربین ۳۶۰ درجه، دستیار پارک، ناوبری و… عرضه میشود.
وقتی فراری، لامبورگینی و سوپرکارهای متنوع و درجهیک دیگر در بازار حضور دارند به راحتی میتوان چشم را روی استون مارتین بست اما محصولات این شرکت ترکیبی از سرعت، پرفورمنس و اشرافیت بوده و DBS سوپرلگرا نیز ثابت میکند زیبایی با هزینه همراه است زیرا قیمت پایهی ۳۰۰ هزار دلاری دارد.
OMID-LAMBO
۲۴ آبان ۱۳۹۸300 هزار دلار برای شتاب 4 ثانیه ای ؟؟
چرا بنتلی کانتیننتال جدید نه ؟
چرا مرسدس ای ام جی جی تی آر نه ؟
چرا 911 نه ؟
آستون فقط واسه پز دادن تو خیابونای موناکو و لندن و پاریس بهتره ! نه چیز دیگه ای !
Ferrari Fxx K Evo
۲۴ آبان ۱۳۹۸بی ام و M8 کامپتیشن رو از قلم انداختی ?
علیرضا
۲۴ آبان ۱۳۹۸DBS تو تست car and driver زمان 3.3 ثبت کرده ….
در ضمن هر گلی یه بویی داره …
Just bentley continental
۲۴ آبان ۱۳۹۸شاید شتاب گیری اولیه ظعیف باشه ولی روی دور قوی میشه.
به عنوان مثال شتاب صفر تا سیصد اونتادور حدود ۲۳ تا ۲۴ ثانیست مال این ماشین ۲۶ که دو ثانیه اختلاف داره فقط و اونقدر که میگین کند نیست فقط صفر تا صد ظعیفی داره تو درگ موتور ترند هم روی دور همه رو لقمه کرد.
سعید(تهران)
۲۴ آبان ۱۳۹۸این بخاطر هم توربو بودن و هم حجیم بودن موتور هست، چون توربوها هم اندازه نیستن، توربوی بزرگتر توی دورهای بالا تازه راه میوفته و علاوه بر اون گشتاور ذاتی موتورهای حجیم کشش و نفس ماشین رو حتی توی سرعتهای بالا حفظ میکنه…
ARMAN
۲۵ اسفند ۱۳۹۸خخخخخ. فازت چیه ۰تا۲۰۰ ۸ثانیه اونتادور۸.۶ ثانیه داره ۰تا۳۰۰ از اونتادور بیشتره چی میگی موتورش خورجینیه شتاب اولیش کمه ولی وقتی بیفته رودور رقیب نداره حتی سوپر فست صفر تا ۳۰۰ از این پائین تره
Ferrari Fxx K Evo
۲۴ آبان ۱۳۹۸۰ تا ۱۰۰ حدود چهار ثانیه ؟
این شرکت ترکیبی از سرعت، پرفورمنس و اشرافیت رو داره ؟
–
این مشخصات رو خودروهای دیگری مثل بنتلی کانینتال دارن
با سرعت و پرفرمنس و البته اشرافیت ، بالاتر و برندی’ غول تر
–
از استون مارتین توقع بیشتری داشتم تو دوره ای
که ، ائودی TT RS هم ، شتاب زیر ۳ ثانیه ای داره
ایمان
۲۴ آبان ۱۳۹۸بنده اگه حق انتخاب داشتم ، فراری ۸۱۲ سوپر فست رو برای رانندگی در اتوبان های آلمان انتخاب میکردم
صدای وحشتناک اگزوز
تعویض دنده در دور ۸۵۰۰
روشن شدن LED های روی فرمان
سرعت گرفتن تا سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت
میگ میگ …. ????
Joker
۲۴ آبان ۱۳۹۸فراری تافته جدا بافتست، اونم خودرویی که قویترین تنفس طبیعی دنیا باشه که دیگه حرفی واسه گفتن نمیزاره…
Ferrari
۲۴ آبان ۱۳۹۸ویدئو جالبی بود
گرندتوررها ابهت مثال زدنی دارن بخصوص اگه v12 باشن
Saeed
۲۴ آبان ۱۳۹۸باز این زیبا تر اون Vantage بود???
Vantage یه فاجعه به تمام معنا بود از نظر طراحی
باز این dbs قابل تحملتره
علیرضا
۲۴ آبان ۱۳۹۸ونتیج جایزه طراحی سال 2018 رو برده
البته خودم با ونتیج حال نمیکردم ولی الان واقعا برام زیبا و جذاب به نظر میرسه
DBS هم فوق العاده جذاب
مانی
۲۵ آبان ۱۳۹۸ماشین به این خوشگلی رو میگی قابل تحمل؟
به نظر من که از همه رقیباش قشنگتره
(Saeed(peugeot
۲۴ آبان ۱۳۹۸کلی شرکت و برند هست که با حدود ۲۰۰ اسب کمتر از این …. شتاب ۳ ثانیه و نهایتا ۳/۲ ارائه میدن ….نمیدونم چرا همه محصولات استون مارتین کم شتاب هستند ……
مانی
۲۵ آبان ۱۳۹۸اونا ۲ دف هستن
و یا مثل ۷۲۰ که با قدرت بیشتر خیلی سبکه
ARMAN
۲۵ اسفند ۱۳۹۸توی شتاب اولیه آره ولی بیفته رو دور رقیباشو لقمه میکنه حتی مک لارن۷۲۰s
MAHDI
۲۴ آبان ۱۳۹۸البته این کانال خودرویی معمولا بهترین شتاب رو برای خودرو ثبت نمیکنه.و قطعا این استون مارتین شتاب بهتری داره.
من خودروهای زیادی رو دیدم که در این کانال شتاب خیلی جالبی رو ثبت نکردن.میتونید فیلم اونارم ببینید. معمولا بهترین شتاب هارو مجلات کارانددرایو و carwow میگیرن
ایمان
۲۴ آبان ۱۳۹۸سلام آقا مهدی
شتاب اعلامی کارخانه برای DBS سوپرلگرا ۳.۶ ثانیه هست
این ماشین اگه دست مجری درگ تایمز بود یک دستکاری جزئی بدون اینکه کسی متوجه بشه روی ماشین انجام میداد و ۴ حلقه لاستیک مخصوص درگ میگذاشت زیر ماشین با اون آسفالت مخصوص با چسبندگی بالا ، شتاب ۳ ثانیه یا کمتر رو به راحتی از این ماشین می گرفت !!!!
Joker
۲۴ آبان ۱۳۹۸شتاب زیر سه ثانیه به راحتی،عجب ??????
MAHDI
۲۴ آبان ۱۳۹۸سلام ایمان جان!!!
من هیچوقت با یه تست یک خودرو رو قضاوت نمیکنم. چون میبینم که هرمجله ای یه نظری داره و یک خودرو رو انتخاب میکنه یا شتاب میگیره یا درگ برگزار میکنه!!!
برای مثال درگ CARWOW تسلا مدل X مسیر 400 متر رو در 11.8 ثانیه رفت. اما تو یه درگ دیگه از خوده CARWOW اینبار تسلاX مسیر400 متر رو در 11.3 ثانیه طی کرد وجالب اینجاست که لامبورگینی اوروس مسیر400 متر رو در 11.9 ثانیه طی کرد. آیا باید بگیم پس اوروس از X3M کندتره که 400 متر رو در 11.6 ثانیه میره؟؟؟ خوب نه چون اوروس در درگ موتورترند مسیر400 متر رو در 11.32 ثانیه طی کرد!!!
یعنی بایددید درچند درگ یا شتاب گیری چه عملکردی رو دارن.که کندترین چقدر بوده وسریع ترین چقدر!!!!
اگه یه ماشین رو دست یه راننده حرفه ای بدی تا یه پیست رو دور بزنه و همون راننده در همون زمان یک بار دیگه پیست رو دور بزنه خیلی خیلی درصدش کمه که زمان قبلی بازم تکرار بشه. حالا فکرکن یه مجله دیگه در کشور دیگه که شرایط محیطی خیلی تغیر میکنه ((ارتفاع از سطح دریا، هوا ووو)) کلی تاثیر میتونه داشته باشه در زمان ها!!!!
ویا مثلا مجله موتورترند امسال پورشه 911 رو از بین حدود 10 تا 11 ماشین پرفومنس بعنوان شماره یک انتخابش کرد!!!!
اما مجله road & track از بین 11 خودرو پرفومنس پورشه 911 رو بعنوان جایگاه آخر انتخاب کرده!!!!!!!
آریا ماشین
۲۴ آبان ۱۳۹۸لوکس بودن رولزرویس + پرفورمنس آستون مارتین = بنتلی کانتیننتال GT
ترکیبی از لوکس بودن و پرفورمنس ، یه گرند تور فوق العاده
البته من خودم عاشق آستونم و محصولاتش عالین مخصوصا مدل والهالا که قراره تو فیلم جیمز باند حضور پیدا کنه و عاشقشم
علیرضا
۲ آذر ۱۳۹۸طراحیش محشره.شتاب ثانویه وحشتناکی داره.البته که در شرایط انتخاب به نظر میشه از خریدش صرف نظر کرد.انتخاب های بهتری هم هست.سوپرفست فکر میکنم پادشاه این کلاس باشه.خودم به شخصه نمیتونم هیچ خودرویی رو جایگزین فراری کنم.
Nasser
۳ آذر ۱۳۹۸خیلی زیباست ولی من اگر شرایطشو داشتم حتما انتخابش میکردم شاید بقیه رقبا بهتر باشند ولی این برند برای من خیلی خاصه ، طراحیش واقعا متفاوته
car fan
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹چه اهمیتی داره که این ماشین چند صدم ثانیه سریع تر یا کند تر باشه از ماشین های ایتالیایی ! پرستیژ و کلاسی که این ماشین داره رو هیچ ماشینی تو دنیا نداره لعنتی خیلی جذابه ! تازه به عنوان ماشین روزانه میشه استفاده کردش! چی از این بهتر