اعلام مشخصات رسمی آستون‌مارتین والکری

هایپرکار جدید آستون‌مارتین یعنی والکری تاکنون سروصدای زیادی به پا کرده و بحث و گفتگوهای زیادی در رابطه با آن مطرح شده است اما تاکنون مشخصات دقیق و رسمی آن مشخص نبود. تابه‌حال می‌دانستیم این هایپرکار بریتانیایی به یک پیشرانهٔ 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی ساخت کاسورث به همراه سیستم هیبریدی مجهز است اما خروجی دقیق این سیستم مشخص نبود.

حالا اما به‌تازگی به‌طور رسمی مشخصات جدیدی از والکری منتشر شده که نشان می‌دهد قوای محرکهٔ این ماشین مجموعاً 1160 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور دارد. 1000 اسب بخار قدرت و 740 نیوتن متر گشتاور از این خروجی فوق‌العاده توسط پیشرانهٔ V12 بنزینی تنفس طبیعی تولید می‌شود و سیستم هیبریدی که توسط شرکت ریماک ساخته شده است نیز 160 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور دیگر را به آن اضافه می‌کند. پیشرانهٔ بنزینی والکری می‌تواند به دور خارق‌العادهٔ 11,100 rpm دست پیدا کند درحالی‌که حداکثر قدرت خود را در دور 10,500 rpm ارائه می‌کند.

معاون ارشد و رئیس بخش خودروهای ویژهٔ آستون‌مارتین آقای «دیوید کینگ» ضمن اعلام این مشخصات گفته است:

«ردبول، کاسورث و ریماک شرکای فوق‌العاده‌ای در توسعهٔ این قوای محرکه بوده‌اند. ما یک سیستم هیبریدی را تولید کرده‌ایم که با قوانین آلایندگی سازگاری دارد و هم‌اکنون آماده است که درون اولین پروتوتایپ فیزیکی و واقعی ما قرار گیرد. من مطمئن هستم که کل دنیا برای دیدن این خودرو درون پیست، فوق‌العاده هیجان‌زده و مشتاق هستند».

عبارت «خودروی مسابقه‌ای برای جاده‌های عمومی» در توصیف خودروها به یک کلیشه تبدیل شده است اما این توصیف مناسبی برای آستون‌مارتین والکری است. سازندهٔ بریتانیایی می‌گوید پیشرانهٔ V12 این هایپرکار از خودروهای فرمول یک دههٔ 90 میلادی الهام گرفته است اما این الهام با بهره‌گیری از دو دهه پیشرفت در طراحی، متریال و تجربهٔ تولید همراه شده است. در همین حال، برای کسانی خواهان نسخهٔ نهایی والکری هستند و با قربانی کردن قابلیت رانندگی این هایپرکار در جاده‌های عمومی مشکلی ندارند، آستون‌مارتین پکیج عملکرد پیست AMR را به‌صورت سفارشی ارائه کرده است.

این مدل به ترمزهای تیتانیومی، چرخ‌های منیزیومی با رینگ‌های آئرودینامیک فیبر کربنی و تنظیمات تعلیق متفاوتی مجهز بوده و به‌منظور ارائهٔ عملکرد بهتری در پیست، در پانل‌های بدنهٔ آن تجدیدنظر شده است. آستون‌مارتین تخمین زده است که والکری AMR با این تغییرات در پیست‌ها هشت درصد سریع‌تر از نسخهٔ جاده‌ای خواهد بود. سازندهٔ بریتانیایی تنها 150 دستگاه از والکری تولید خواهد کرد که حتی با وجود قیمت 3.2 میلیون دلاری، هم‌اکنون برای همهٔ آن‌ها خریدار وجود دارد. تحویل نخستین نمونه‌های این هایپراسپرت به خریداران قبل از پایان سال جاری آغاز خواهد شد.

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

11 دیدگاه

    1. Reza.M
      سوابق: (192 دیدگاه) ,

      بخشه الکتریکیشو ریماک زده بخشه فنیشم کاسوورف زده بخشه ایرو دینامیکشم طرحه ردبوله اونوخ استون مارتین دقیقا چیکار می کنه؟؟؟…ولی مرسدس بنز تنها پروجکت وان رو زده…به نظرم تو این رقابت پروجکت وان برندس

      پاسخ
      1. овsкиكMас
        سوابق: (90 دیدگاه) ,

        بنظرم زوده واس قضاوت که این بهتره یا پروجکت وان
        از هر دو اطلاعات واضحی داده نشده و بررسی هم نشدن
        باید رونمایی و تست بشن بعد دیدن داره که کدوم سرتره گرچه دوست دارم پروجک وان سرتر باشه

        پاسخ
  1. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1777 دیدگاه) ,

    عجب عتیقه ایه برای یه کلکسیونر ثروتمند .
    کی دِلِش میاد با این ذَره ای رانندگی کنه .
    نمیخوام زیاد بالا ببرمش ، اما یه حِسی از زیر خاکی و تک بودن تو وجودش داره که فقط میشه با محصولی مثل لامبورگینی سستو المنتو مقایسش کرد .

    پاسخ
    1. Danial
      سوابق: (367 دیدگاه) ,

      دلشون هم بیاد نمیتونن باهاش رانندگی کنن چون فقط اجازه تردد توی پیست رو داره حتی از محل نگهداری تا پیست هم باید سوار ماشین بر بشه

      پاسخ
  2. ایمان
    سوابق: (1191 دیدگاه) ,

    قتل عام به سبک آستون مارتین و شرکاء !!!!
    فکر کنم تو پیست یکه تازی کنه و رقیب نداشته باشه
    البته باید منتظر هیولای مرسدس بنز هم باشیم
    عجب رقابتی بشه بین این دو هایپر کار 🤛🤜

    پاسخ
  3. امین
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    بوگاتی ویرون از موتور ۱۶سیلندر ۸لیتری باچهار توربوشارجر ،۱۰۰۰اسب بخار کشید بیرون.این چه مهندسی هست که از یه موتور شش و نیم لیتری تنفس طبیعی این قدرت رو استخراج می‌کنه.آفرین و صد آفرین به این مهندسی اعجاب انگیز کاسورث واستون که شاهکار خلق کردن.

    پاسخ
  4. ارش
    سوابق: (696 دیدگاه) ,

    عالی چقدر زیبا و چه مهندسی خارق العاده ای.

    پاسخ
  5. مانی
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    فکر می‌کنم این از مرسدس سریعتر باشه
    موتور وی۱۲ با رد لاین بالای ۱۱هزار خیلی‌ ترسناکه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.