آستون مارتین

چرا نام اکثر محصولات استون مارتین با حرف “V” شروع می‌شود؟!

خودروسازان هزینه و زمان زیادی را صرف تولید خودروهای خود می‌کنند و واضح است که هر خودرو باید فروش بالایی داشته و باب میل مشتریان زیادی باشد. دینامیک سواری، تجربه‌ی داخل کابین و زیبایی کلی از جمله اولویت‌های خریداران هستند و البته نام هر خودرو نیز تأثیر زیادی در بازار دارد.


اگرچه برخی خودروسازان همچون فورد روش واضحی برای نام‌گذاری محصولات خود دارند (حرف اکثر محصولات فورد با حرف F شروع می‌شود) اما برخی هم روش متفاوتی را انتخاب می‌کنند. یکی از این خودروسازان استون مارتین است که نام بسیاری از محصولات آن با حرف “V” شروع می‌شود.


اما دلیل این کار چیست؟ ویدئوی منتشر شده توسط Carfection این موضوع را توضیح می‌دهد. بنا به آنچه که گفته می‌شود حرف V نشان دهنده‌ی بالاترین چیز در کلاس خود است یعنی چیزی شبیه به اینکه رقبای استون مارتین خودروهای خوبی هستند اما محصولات این برند بریتانیایی بهتر است زیرا نامشان با V آغاز می‌شود. حرف V همچنین به محصولات پرفورمنس این برند هم اشاره دارد.


خب معنی واژه‌های خودروهای استون مارتین که با نام V آغاز می‌شوند چیست؟ الگوی مشخصی برای نام‌گذاری استون مارتین وجود ندارد اما هر نام ریشه‌ی مخصوص به خود را داراست.


کار را با نام ونتیج آغاز می‌کنیم که در انگلیسی به برتری در یک مسابقه یا رقابت می‌باشد.

آستون مارتین ونکوئیش اس
ونکوئیش که یکی از خودروهای مشهور استون مارتین است دیگر واژه‌ی انگلیسی به معنی شکست دهنده‌ی مطلق و کامل است؛ اما ریشه‌ی نام ولکان به یونان بازمی‌گردد که به آتش و آتش‌فشان اشاره دارد.


به همین منوال نام هایپرکار جدید استون مارتین یعنی والکری هم از اسطوره‌ی نورس گرفته شده که در افسانه‌ها گفته شده او انتخاب می‌کرد در نبرد چه کسی زنده بماند و چه کسی بمیرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    والا به نظر من محصولات فراری از هر نظر بهتر از استون مارتین هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Danial

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (466 ديدگاه)

      خب داداش هیچ رقم نمیتونی این دوتا برند رو با هم مقایسه کنی معلومه فراری واقعا با اختلاف زیادی جلو تر از نه تنها آستون ماریتین هست بله از بقیه برند ها هم جلوتره کلاً تو رده بندی خودروسازی اگر 20 لول داشته باشیم از لول یک تا ده فراریه بعد از اون بقیه برند ها تازه میتونن امتیاز بگیرن انصاف نیست آستون مارتین رو با فراری مقایسه کنی ♥

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. benyamin

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    به عشق جیمز باند همیشه انتخاب اول و اخرم تو سوپر اسپرتها استون مارتین بوده. از بین شاهکارهای استون مارتین ونکوویش زاگاتو رو دوست دارم. وقتی بهش فکر میکنم یه حس خوبی دارم.

    بین هایپر اسپرتها کوئنگیزگ جسکو یا یسکو رو دوست دارم. نمیدونم کدومش درست تره. تو چندتا فیلم یسکو دیدم میگن بعضیا جسکو میگن.

    بین SUV ها لندروور دینفندر ۱۱۰w رو میپسندم
    بین سدانها لکسوس LS

    ایشالله که همشونو میخرم.

    این مدلا چیزیه که شخص خودم دوست دارم و میپسندم . لطفا نیایین کل کل کنین.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا