آستون مارتین

مشکلات استون مارتین تمامی ندارد!

سرمایه‌گذاری جدید میلیاردر کانادایی لاورنس استرول خون تازه‌ای در رگ‌های استون مارتین تزریق کرد اما به نظر می‌رسد مشکلات این شرکت هنوز تمام نشده است.

اگرچه سرمایه‌ی استون مارتین افزایش ۵۳۶ میلیون پوندی داشته اما هنوز هم کافی نیست که دلیل آن افزایش نگرانی‌ها درباره وضعیت مالی این برند به ویژه با شیوع ویروس کرونا می‌باشد.

استون مارتین گفته به خاطر مشکلاتی که این بحران بهداشتی به وجود آورده تخمین بدترین شرایط مالی و اقتصادی غیرممکن بوده و درعین‌حال ارزش سهام این شرکت نیز افت ۹.۳ درصدی داشته است. قیمت سهام این برند در سال جاری افت فاحش ۶۰ درصدی را تجربه کرده و حالا ۸۹ درصد زیر قیمتی است که اولین بار در سال ۲۰۱۸ و به‌صورت عمومی عرضه شده بود.

سرمایه‌گذاری جدید در این برند بریتانیایی برای عبور از مشکلات مالی کافی بود اما بحران ویروس کرونا باعث شد همه امیدها نقش بر آب شود.

استون مارتین قبل از سرمایه‌گذاری استرول در این شرکت گفته بود: “با توجه به مشکلات و سرمایه‌ی موجود، نظر استون مارتین این است که سرمایه کافی برای ادامه کار در ۱۲ ماه آینده را نخواهد داشت.”

استرول به عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری خود عنوان رئیس اجرایی استون مارتین را به دست آورده و گفته که این سرمایه‌گذاری باعث ایجاد پایداری ضروری در تجارت بلندمدت استون مارتین می‌شود. او اظهار داشته برنامه‌های واضحی برای رخ دادن این وضعیت دارد.

تزریق پول کافی به استون مارتین باعث شروع تولید شاسی‌بلند DBX نیز می‌شود خودرویی که استون مارتین به موفقیت آن امید زیادی دارد. قرار است تحویل این خودرو از تابستان سال جاری میلادی شروع شود اما شاید به خاطر وضعیت کنونی این موضوع به ماه‌های آتی موکول گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    تنوع ظاهر ، طراحی داخلی زیباتر ، محصولات ارزانتر و موتور هایی با بازدهی بیشتر در استون اونطوری که باید و شاید دیده نمیشه!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. GERMANY

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      به نظر من استون مارتین خیلی جذابتر از خیلی برند های دیگه هست.
      بنظر من لیاقت داره که اسمش تو بهترینا باشه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        استون مارتین خاصیتی داره که کمتر برندی میتونه داشته باشه و اون هم پرستیژ برندش هست .
        استون مارتین از معدود خودروسازانیست که از همه گروه‌های طرفداران خودرویی طالب و دوست‌دار داره .
        امیدوارم آینده‌ای روشنتر از امروز در انتظارش باشه .

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. عرفان

          ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (480 ديدگاه)

          همین بقول شما پرستیژ باعث شده قیمت های فضایی رو خودرو هاش بذاره و بره تو کلاسی ک بقیه از لحاظ پرفورمنس و غیره از اون سر ترن
          اگه راضی بشه ارزونتر بفروشه نونش تو روغنه ولی شده برای حفظ این پرستیژ،هرگز اینکارو نخواهد کرد…

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. ارشیا

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    ولی با اینکه ماشینهای خیلی خوبی میسازه نمی دونم چرا انقد فروشش کمه

    بدبخت ترین و بد شانس ترین شرکت خودرو سازی تو دنیا همین استون مارتینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Elmiraj

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    ارزش هر سهم این کمپانی هم اکنون ۷۷/۹ دلاره و ارزش کلی آن ۹۰۰ میلیون دلار…!!!
    .
    امیدوارم این DBX خوب فروش بره و شرکت دست چینی ها نیوفته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. meysam

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (3540 ديدگاه)

      اون اختلاس 100 هزار میلیارد تومنی (6 میلیارد و 656 میلیون یورویی پتروشیمی) یادتون هست؟
      قیمت مزراتی با دلار امروز هم که حساب کنی 900 میلیون دلار میشه حدود 14500 میلیارد تومن.
      خودتون حساب کنین چندتا برند مثل مزراتی میشد خرید؟ تازه این فقط بخشی از اختلاسهاست که بخاطر دعوای یه سری رو میشه و بقیه با خیال راحت پشت پرده دارن میخورن. البته الان داستان فرق کرده. حاج ترامپ چیزی برای خوردن براشون نزاشته.
      حالا امثال پویان الان میان حرف ***میزنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. عرفان

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (480 ديدگاه)

        انقد ساده نباشید دوستان. یکم بیشتر تحقیق کنید

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Elmiraj

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (3114 ديدگاه)

        با این اختلاس هایی که آقایون مافیا طی این ۴۱ سال کردن به راحتی میشد اپل تریلیون دلاری را هم خرید چه رسد به استون مارتین ۹۰۰ میلیون دلاری…….

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. بهنام

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    با خوندن خبرهای اینچنینی حسرت ثروتی که توسط یک عده انسان خودخواه و سیری ناپذیر از این مملکت به یغما بردند را میخورم. میلیاردها میلیارد دلار ثروتی که از کشور خارج شد ولی در هیچ کجا سرمایه گذاری نشد. تصور اینکه با اونهمه پول سهام چه شرکت هایی رو میشد خرید آدمو دیوونه میکنه. در هر صورت امیدوارم این زیباساز بریتانیایی حال و روزش رو به راه بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      بهنام عزیز
      فکر میکنم همه ما ایرانیها از زمان شنیدن اولین اختلاس تا به امروز ، تمام نفس کشیدنهایمان شده حسرت .
      حسرتی که برای این کشور ثروتمند بجاست .
      اما خب چه میشه کرد .
      مردم ما اینقدر خسته شدند که از جانشون هم گذشته‌اند و باور کنید تا اسم جنگ میاد دیگه هیچ ترسی ندارند که گویا انگار چیزی از غرور ملی ، برای از دست دادن ندارند .
      فقط این رو میدونم تمام نسل های ۴۰سال گذشته تا به امروز سوختند و رفتند .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. امیر علی

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (399 ديدگاه)

    به نظر من استون مارتین سبد محصولاتش مثل بنتلی گسترش بده یه مدل سدان یه کوپه یه شاسی بلند و همین مقدار حالت اسپرت بودنش حفظ کنه ولی از لحاظ لوکس بودن خودشو به بنتلی برسونه.البته الان هم این محصولات داره به جز سدان اما هیچ کدوم به جز استون مارتین دی بی اس سوپر لگرا در حد بنتلی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Mahdi

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    واقعا حیفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Khosrow

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    تو عکس اول از راست تا وسط / افت فاحش زیبایی و پرستیز رو شاهد هستیم / کیبوردم ز با 3 تا نقطه روش نداره ✌ ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا