آلفا رومئو

آلفارومئو جولیا 2017 در برابر رقبای مطرح جهانی

پس از تأخیرهای پی‌درپی سرانجام آلفارومئو جولیا ۲۰۱۷ این ماه به نمایندگی‌های فروش رسید. جولیای تازه از راه رسیده از طراحی جدیدی از کلاس سدان های لوکس بهره می‌برد اما آیا این خودرو به اندازه‌ی رقبا خوش‌چهره است؟

2017-alfa-romeo-giulia-v-competition
شاید به جرئت بتوان گفت جولیا دل‌چسب‌ترین خطوط بدنه را دارد، از خیزهای پویای کاپوت گرفته تا فریم‌های دور جلوپنجره. حال صحبت از جلوپنجره که شد باید گفت طراحی سه‌گوش آن باعث متمایز شدن این سدان ایتالیایی از برخی شیک‌ترین رقبا مثل ب‌ام‌و سری ۳، مرسدس بنز C کلاس و جگوار XE شده است. خودروهای یاد شده فاصله‌ی واضحی بین بخش‌های بالایی و پایینی جلوپنجره دارند. اگرچه که فرم جولیا سیال‌تر بوده اما ب‌ام‌و به همراه جگوار نمایی متفاوت و چراغ‌های جلوی نازک دارند.

alfa-romeo-giulia-1

طول جولیا تقریباً درست مثل ب‌ام‌و سری ۳ بوده و البته اندکی کوتاه‌تر از C کلاس و XE است. این خودرو کامپکت بوده و به‌طور قابل‌توجهی اورهنگ های کوتاه‌تری دارد. آلفارومئو جولیا را می‌توان با رینگ‌های خاص و ورودی‌های روی کاپوت سفارش داد که باعث بهبود چهره‌ی این خودرو می‌شوند.

در نمای عقب به‌طور شگفت‌انگیزی کار طراحان زیرکانه بوده است. چراغ‌های C شکل و خروجی‌های بزرگ اگزوز نیز جذابیت بصری خوبی را به ارمغان آورده‌اند.

برخلاف جگوار و ب‌ام‌و، داخل کابین جولیا دکمه‌ها و اهرم‌های بسیار کمتری وجود دارند. کابین این خودرو تمیز و ساده بوده و توجه فرد را به خطوط بکار رفته برای شکل‌گیری داشبورد جلب می‌کنند. صفحه‌نمایش بدون فریم سیستم اطلاعات سرگرمی نیز جایگزینی جالب‌توجه برای صفحه‌نمایش‌های عادی بسیاری از خودروهای روز است. شایان‌ذکر است تمامی مدل‌های جولیا بصورت استاندارد از چرم کابین سود می‌برند.

خب به نظر شما کدام‌یک از این سدان ها بیشتر به قلبتان نفوذ کرده‌اند؟ طراحی کدام خودرو را بیش از همه دوست دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

[polldaddy poll=9620174] منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. ?ReventОn

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (282 ديدگاه)

    صد درصد جولیا،داری سواری میگی از ماشینی که موتورش فراریه،بدنش ایتالیاییه! دیگه جی میخای؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط انگلستان

      ۱۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      نمی دونم این همه New folder چیه توی کامپیوترم نگاه کن این 7 تا اینم 10 تای دیگه این 9 تای دیگه اوها تمام شدن که نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Parker

      ۱۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      اولین باره کاملا باهات موافقم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. sadegh

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (133 ديدگاه)

    عاشق راحتی بنز و رانندگی بی ام و ام………ولی نمیتونم به جولیا رأی ندم….بعد از مدت ها،یه رقیب شایسته واسه آلمانی ها پیدا شده!!!!بدجور هم به دلم نشسته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام بوگاتی فرانسوی و نیسان جی تی ار چیه پس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. امپراتور لامبورگینی

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    یک سر و گردن که چه عرض کنم، یک نیم تنه !! از رقبا بالاتره.

    فیات این چند سال اخیر خیلی خوب عمل کرده

    منتظر موفقیت های بزرگ این ماشین در بازار هستم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Parker

      ۱۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      نمیشه همه جا بگی بنز و ب ام و…
      من نه این کار رو کردم و نه دوست داشتم که بکنم…
      باید حقیقت رو گفت…
      آلفا رومئو سابقه ی بسیار درخشانی داره… از فرمول 1 بگیر تا رالی ها و مسابقات قهرمانی مختلف…
      شرکتی مثل BMW یک دهم که چه عرض کنم، یک بیستم افتخارات آلفا رو نداشته…
      آلفا 110 سال قدمت داره….
      .
      .
      قهرمانی ها و افتخارات و نوآوری های این شرکت در یک کامنت نمگنجه…
      فقط یک نقل قول از هنری فورد در مورد آلفا رومئو براتون میارم…
      ((وقتی یک آلفا رومئو میبینم، به احترامش کلاهم رو از سر برمیدارم))
      .
      .
      اگر میبینید با برنامه ریزی های اشتباه فیات بویژه در دوران سکان داری جیانی آنیلی بر این شرکت، نقش جهانی آلفا رومئو و افتخارانش به فراموشی سپرده شد و این غول ایتالیایی بازار رو برای حریفان آلمانی خالی کرد، و خودش به گوشه ای خزید، دلیل نمیشه که فکر کنید در مقابل بنز و BMW ، حریف دست و پا بسته ای هست.

      آلفا داره برمیگرده…

      آلفا مثل آتشی میمونه که فیات روش خاک ریخت. مزراتی هم همینطوره. حتی فراری هم با زیرکی و عرضه ی سهامش در بازار بورس و تصمیم آینده نگرانه ی انزو فراری مبنی بر نفروختن کل سهام به فیات، تونست از خاموش و خـفه شدن توسط فیات جلوگیری کنه و خودش رو نجات بده.

      آتیش آلفا رومئو تا همین اواخر زیر خاکستر بود و داشت خاموش میشد. اما از سال 2010 دوباره نسیمی به این آتش رسید و حالا شعله های آلفا دارند زبونه میکشن و برای خاکستر کردن رقبا آماده اند…

      پس کپسول های آتش نشانی رو برای رقبا ببرید…!!! سطل آب آماده کنید …!!!
      آلفا داره برمیگرده…

      تازه هنوز اول راهه. منتظر مزراتی هم باشید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Daniel

        ۱۰ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (952 ديدگاه)

        BMW و BENZ کارکشته تر از این حرفان. این جور رقیبا واسه این دو شرکت گذری هستن. یعنی ی دوره ای میان و بعد در افق محو میشن. هر کی باهاشون در افتاد ور افتاد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Parker

          ۱۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          خخخخ.

          رقیب گذری ؟؟؟خخخخ

          120 ساله آلفا حضور داره الان میخواد محو بشه؟؟

          گذشته ی آلفا برای امثال BMW ، مثل خواب و رویاست.

          خواهشا اینجور کامنت های بچگانه نذار دانیال جان..

          .

          آلفا مثل آتیش زیر خاکستر دوباره داره روشن شده و داره زبونه میکشه….

          بهتره رقبا اسباب اثاثیه رو جمع کنن و بزنن به چاک…

          من طرفدار همه ی خودروها هستم. عاشق بنز و ب ام و هم هستم. اما نمیتونم چشم روی آلفا ببندم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Parker

          ۱۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          به خدا همچین گفتی رقیب گذری فکر کردم در مورد جک و دانگ فنگ و جیلی حرف میزنی!!!

          قول شرف بهت میدم بدون هیچ اغراقی اگر 5 دقیقه ، فقط 5 دقیقه تاریخچه ی آلفا رو یک نگاه کوچیک و مختصر مینداختی هیچ وقت اینجور کامنت سطحی نمیذاشتی…

          هر کسی یک نگاه به افتخارات و تاریخ مزراتی و آلفا بندازه، فقط یک چیز رو متوجه میشه ::: حماقت فیات در قرن 20 و ظلمی که به این 2 شرکت شد.

          اما الان اقتصاد ایتالیا خیلی پیشرفت کرده و گروه فیات-کرایسلر داره برمیگرده به روز های خوب.

          اسم فراری برای سوزوندن رقبا کافیه… چه برسه به موتور فراری…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Daniel

          ۱۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (952 ديدگاه)

          عزیزی
          عزیز
          حالا اگه من بگم بده چیزی ازش کم میشه؟؟؟
          نه. قصدم فقط اینه تو بیای کامنت بزاری :) :) :) :)
          دست خودم نیست دوس دارم اذیتت کنم. البت چون میدونم جنبه داری باهات شوخی میکنم. از حرفام ناراحت نشو. ایتالیا اثبات شدس. با اینجور حرفا هیچی ازش کم نمیشه. :) :) :)
          میگم دایملر نابودش کنه… . :) :) :) :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. حسين

        ۱۰ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (1364 ديدگاه)

        درود.
        پارکر جان به جای این همه کامنت نوشتن بهتر بود چندتا از افتخارات آلفا رو میگفتی که همه بدونن. نه اینکه بیای بگی ب ام و یک بیستم آلفا هم نیست. آلفا 110 سال قدمت داره، ب ام و هم 100 سال. با کلی افتخار تو مسابقات و طراحی و موتور و نوآوری و آینده نگری و …
        خبر رسانی برندهای آلمانی واقعا قویه همه میشناسنشون. شما هم لطف کن آلفا رو به دیگران بشناسون

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. نویدی

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    جگوار و بنز که قیافه خاصی ندارن.
    آلفارومئو به شدت زیبا و اسپورت و دلرباست،bmw هم که واقعا بی نقصه مثل همیشه.
    1.جولیا
    ۲-سری ۳

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. یاسین

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    طراحی اره تو بحث طراحی الفا یه قشنگی خاصی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رامتین

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3048 ديدگاه)

    اصلا جولیا یه چیز عجیبیه! موتور پایه اش که 2لیتری 276 اسبی هست، شتاب باورنکردنی 5 ثانیه فقط داره. سریعتر از بقیه رقبا. جالبه چند ماه پیش تماس و ایمیل به شرکت آلفاموتور ایران زدم که چرا اینو وارد نمیکنید. شرکت در خبری که روی سایتش زده گفت که در حال حاضر فقط موتورهای 3 لیتری 505 اسبی و موتور دیزل به فروش رفته و به محض عرضه موتور 276 اسبی 4سیلندر، به داخل کشور عرضه خواهد شد (چون موتورهای دیگه شرایط ورود ندارند). با توجه به قیمت 35000دلاری نسخه پایه اش، باید قیمتش حدود 250تومن باشه، گرچه من فکر میکنم با توجه به ظاهر و شتاب عالیش 300 تا 320 تومن میفروشن! با این حال به خریدش فکر میکنم اگه مشکل خرید مسکن نداشتم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M

      ۱۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (227 ديدگاه)

      300 تومن ! ساده ای داداش من . C200 2016 که 500 تومن باشه اون وقت این سالار 300 !! اینجا مملکت دلال هاست …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامتین

        ۱۱ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (3048 ديدگاه)

        مملکت دلال ها هست که شکی نیست. بنز و پورش موضوش فرق دارن. اما چرا بی ام و با قیمت متناسب عرضه میشه؟؟ مثلا الان بنز cla با قیمت 700تومن عرضه میشه و قراره سری7 بی ام و هم با قیمت 650!!!
        از طرف دیگه آلفا جولیتا با قیمت 160تومن عرضه شده که نزدیک20000دلاره. یعنی تناسب قیمت را داره. بنابراین جولیا هم میتونه همون 300 تومن باشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. AK_007

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (562 ديدگاه)

    طراحی خارجی آلفا
    طراحی داخلی بنز(لامصب انگار تصویر کامپیوتری خود شرکته!)
    موتور Bmw
    رای نمیدم چون همشون عالین!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ASA

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    ظاهر آلفا رو بیشتر دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. رامین

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (28 ديدگاه)

    جولیاQV سریعترین سدان پیست نوربرگ رینگ هست و در encap 2016 بالاترین ایمنی سرنشین با 98 درصد رو در اختیار داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احمد باقری

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    انصافا ماشین کار درستیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احمد

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    حالا این بحث مقایسه به کنار !

    پشت جگوار چرا انقدر زشته ؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. شاهین

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    من بعد ازینکه به جگوار رای دادم نا امید شدم از اینکه دیدم چقد مورد کم توجهی قرار گرفته.نمای جانبی جلویی و عقب جگوار در سطح 007 با کلاسه.بنز و ب ام و یکم بازاری شدن.الفا هم فوقالعاده زیباس اما یه مقدار شبیه اپتیما شده!!!!!!ولی جگوار اصالت و کلاس داره ازش فوران میکنه.در ضمن باید بگم این دفعه اولیه که دارم به یه ماشین انگلیسی رای میدم اما باید حرف حق رو زد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۱۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      این به معنی کم توجهی به جگوار نیست. همه گزینه ها خوب و دوست داشتنی هستن اما فقط یکی رو میشده رأی داد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. NISMO

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (18 ديدگاه)

    طراحی جگوار لوکس تر از بقیه به نظرمیاد با این که الفا رو دوست دارم ولی از جگوار بیشتر خوشم اومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ابولفضل نصیری

    ۱۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (161 ديدگاه)

    نمیتونم جولیا وصفش کنم / کامل به معنای واقعی در هر زمینه که یگی سرتر از رقباش عمل کرده / خوشحالم فیات داره برمیگرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (34 ديدگاه)

    من که یه چرخ بنز C کلاس رو به هیچ کدم از بقیه اونا نمی دم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. amirali

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دوستان توجه کنید جولیا تو پیست 3 ثانیه از پانامرا توربو و نزدیک 20 ثانیه از رقیب مستقیم خودش یعنی M3 سریعتر رفته!!!!!!! سریعترین سدان جهان در حال حاضر و در تست های EURONCAP بالاترین امتیاز 98% حفاظت کسب کرده که بالاترین امتیازیست که یک خودرو تا امروز بدست آورده از ولوو هم که بالاترین ایمنی رو داره بیشتر,در بحث هندلینگ هم با تقسیم وزن به بهترین صورت 50/50 که کمتر ماشینی داره هیچ حرفی برای گفتن نگذاشته.
    از یه ماشین چه انتظاری میتوان داشت که جولیا نداره؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. تویوتا

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    گلادیاتور باید بهش گفت جولیا برازندش نیست فوق ا لعاده وبا ابهته افرین بر الفای اسطوره ای

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مسعود ولایی

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منم به آلفا جولیا رای دادم.قدمت آلفا و افتخاراتش خیلی زیاده حتی انزو فراری قبل تاسیس فراری تو اون شرکت بخش مسابقات فرمول وان خدمت میکرد.ولی باز هیچ شرکتی به پای مرسدس بنز نمیرسه.درسته کاربراتور وبر،اکثر آپشنهای مسابقات و خود مسابقه فرمول وان را ایتالیایی ها طراحی کردن ولی اکثر مخترعین مرتبط با خودرو آلمانی بودند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا