آلفا رومئو

هشت خودروی جدید آلفارومئو تا سال ۲۰۱۸

آینده آلفارومئو همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، با هدف رقابت با برندهای لوکس آلمانی با خودروهایی سبک و اسپورتی برنامه‌ریزی شده است. خودروهای آلفارومئو با موتورهای پرقدرت و خصوصیت‌های ویژه ایتالیایی عرضه خواهند شد. در برنامه‌های پنج ساله گروه فیات کرایسلر مشخص شد که تعداد خودروهای خط تولید کنونی آلفا رومئو از ۳ مدل کنونی به ۸ مدل تا سال ۲۰۱۸ افزایش خواهد یافت.

2014 alfa romeo giulietta and mito
۲۰۱۴ alfa romeo giulietta and mito
این خودروهای همگی در پنج عنصر اصلی مشترک خواهند بود: موتورهای پیشرفته و با تکنولوژی نوآورانه، توزیع یکنواخت وزن خودرو، تنظیمات فنی منحصربه‌فرد، نسبت قدرت به وزن ویژه کلاس خودرو و طراحی ویژه و منحصربه‌فرد ایتالیایی. همچنین این خودروها می‌توانند دارای دیفرانسیل عقب، جلو یا ترکیبی از هر دوی آن‌ها باشند. البته بیشتر مدل‌های جدید آلفا قرار است از سال ۲۰۱۶ و بعد از آن، ارائه شوند. در واقع، تنها مدل‌های جدید امسال آلفا، ۴C اسپرت و ۴C اسپایدر هستند و سال ۲۰۱۵ نیز تنها یک مدل جدید آلفا به خود خواهد دید. برنامه آینده آلفا رومئو به تفکیک سال در ادامه مرور می‌شود.

  • ۲۰۱۴: معرفی ۴C اسپرت و ۴C اسپایدر.
  • ۲۰۱۵: ارائه یک مدل متوسط که احتمالاً جایگزین Giulia سدان خواهد شد. همچنین ورود هاچ‌بک‌های میتو و جولیتا به بازار ادامه نخواهد یافت.
  • ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸: دو کامپکت جدید، یک مدل متوسط، یک سدان بزرگ، دو کراس‌اور و یک خودروی ویژه اسپرت معرفی می‌شوند. مدل ۴C نیز از خط تولید کنار گذاشته خواهد شد.

2014 alfa romeo giulietta and mito
کامپکت‌های جدید احتمالاً به صورت سدان و هاچ‌بک هستند تا جایگزین جولیتا شده و با آئودی A3 و مرسدس‌بنز کلاس CLA وارد رقابت شوند. مدل متوسط نیز شبیه نسخه واگن از جولیا و سدان بزرگ جدید نیز شاید نسخه آلفا از مازراتی گیبلی باشد. دو مدل کراس‌اور نیز احتمالاً به دو صورت کامپکت و متوسط باشند و پلتفرم آن‌ها با دیگر محصولات مشابه گروه فیات کرایسلر مشترک باشد. در نهایت، مدل ویژه اسپرت نیز احتمالاً یک مدل با عملکرد بالا با نامی چون ۶C یا ۸C باشد.

Alfa Romeo future product portfolio
برنامه زمانی مدلهای آینده آلفارومئو
در طی کنفرانس خبری، همچنین مشخص شد که برخی از مهندسان فِراری برای توسعه مدل‌های آلفا رومئو همکاری خواهند کرد. البته هیچ اشاره به مدل کانورتیبل جدیدی که قرار بود با مزدا MX-5 میاتای ۲۰۱۶ یک پلتفرم مشترک داشته باشد، نشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد ر

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    نپسندیدم.جلوی همش یه جوریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. carbonado aventador

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      مهم اینه که زیر مجموعه ی فراری و فیات می باشد…!همینش یه دنیایی است برای خودش!!!!!!!من خودم اگه پول این مدلی که در ایران هست رو داشته باشم شک نکنید که می خرمش!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد ر

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (61 ديدگاه)

        اما زیبایی برای من در درجه اول قرار داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. carbonado aventador

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4468 ديدگاه)

          واقعا زیباست تا پشتش نشینی باورت نمی شه!!!!!!امید وارم خدا به همه ی ما این لیاقت رو بده که پشت هر ماشینی که دوست داریم بشینیم!!!!!!!!
          (((کربنادو فرزند فورچیو)))

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Sadjad97

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (256 ديدگاه)

      مگه بنز و bmw و اونهای دیگه جلوشون شبیه به هم نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. sadegh

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    فیات خودش که عالیه، دیگه مازراتی و فراری هم که میخوان کمکش کنن، دیگه محشر میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رضا

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    واسه آلفا خوشحالم
    از همین الان ندیده عاشق سدان بزرگ آلفا هستم!!!!! که مشابه مزراتی گیبلی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خاوری مزراتی

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      آره سدان آلفا واسه همه شاخ میشه :-))
      میگم آرزومه دوباره آلفا بررا بااون چراغای سه تایی خوشگلش دوباره بیاد تو برنامه آلفا و تولید شه… یه اسپرت تمام عیار بود بررا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1698 ديدگاه)

        درود بر خاوری جان
        آره بررا خیلی قشنگه و من بعداز چندسال هنوز ازش خوشم میاد
        خیلی متفاوت بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. خاوری مزراتی

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (1103 ديدگاه)

          عاشق اون سه تا چراغش بودم رضا و اون خط کرومی که وسطشون بود

          آلفا 8cهم خیلی زیبا و وحشی بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. PEUGEOT

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    آلفارومئو ماشینای خوبی داره یعنی کلا ماشینای ایتالیایی خوبن ولی فکر نکنم بتونه با بنز رقابت کنه آخه بنز خیلی گردن کلفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امین

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (433 ديدگاه)

    هیچوقت نتونستم با الفارومئو ارتباط برقرار کنم. اونقدری که ماشین های کره ای برام هیجان دارن این نداره.

    به قول جرمی کلارکسون (البته منظورش یه کارخونه دیگه بود): کارخونش مثل یه ازمایشگاه می مونه. همه کاری با ظرافت انجام میشه. شور هیجان نداره. روح نداره. سرو صدا نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ehsan

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      امین جان ، اگر کلارکسون اینو بشنوه نه تنها تکذیب میکنه بلکه محکوم هم میکنه :-D ، چون از عاشقان الفاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1698 ديدگاه)

        درسته کلارکسون و می و هموند عاشق آلفان
        کلارکسون این جملات رو درباره مک لارن 12سی میگفت و کارخونش

        از کره ای خوشت بیاد از الف نه!!!! عجیبه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امین

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (433 ديدگاه)

          میدونم داداش. منظوره من این بود که ماشین های الفارومو خیلی خیلی بی نقصن مثل مکلارن ولی حس و حال چندانی ندارن.

          رضا جان من کیا هیوندای رو دوست دارم ولی در درجه سوم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. رضا

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      نظرت محترم
      ولی ماشینای ایتالیایی ها سرشار از حس و حال و روح هستن. اکثر کارشناس ها و تست کننده ها اینو میگن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sadegh

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        دقیقا رضا جون، برا همینه که ایتالیا بهترین طراحیه جهان رو داره دیگه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. mersedes

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (62 ديدگاه)

    آلمانی جماعت یه چی دیگست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امید

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    خوشبحال ایتالیایی ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. آترون- فقط ایتالیا فقط پاگانی و آلفا

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    من عاشق برند الفا هستم از همین الان منتظر مستقل شدن الفا هستم و همچنین معرفی مدل اسپرت این شرکت دوس داشتنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. رضا فربد

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آلفا رمئو……یه ایتالیایی پذیرفته شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. کافر مقدس

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    این خارجی های عقب مونده رو باش!

    ما تا 2018 یکصدوبیست سومین مدل از پراید رو میخوایم رو نمیایی کنیم قول میدیم تا اون موقع پراید با رینگ بزنیم ایزی لایف رو هم میذاریم جزو آپشن هاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امید

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    واردات “خودروهای هیبریدی”با ۱۲درصد حقوق گمرکی و مالیات

    به گزارش دنبای خودرو به نقل از ایسنا ، چندی پیش از سوی ولی الله افخمی، رییس کل سازمان توسعه تجارت اعلام شد که سود بازرگانی و حقوق ورودی خودروهای برقی و هیبریدی به منظور کاهش آلودگی هوا و ورود تکنولوژی جدید صفر شده است. پس از آن نیز مهدی میرابوطالبی، معاون کل سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که موضوع صفر شدن تعرفه واردات این خودروها به گمرک جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شده است.

    وی تاکید کرده بود که صفر شدن تعرفه واردات این خودروها در کتاب قوانین و مقررات صادرات و واردات سال ۱۳۹۳ اعلام شده و به موازات آن تعرفه صفر برای خودروهای برقی و هیبریدی در حال اجرا بوده و در حال حاضر تمام ثبت سفارش‌ این خودروها با تعرفه صفر در حال اجرا است.

    اما با مروری به کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۳۹۳ می‌توان دریافت که حقوق گمرکی واردات خودروهای هیبریدی چهار درصد و میزان مالیات بر ارزش افزوده آن ها هشت درصد است و دولت سود بازرگانی واردات این خودروها را صفر کرده است.

    این خبر را کارشناسان گمرکی نیز تایید کرده‌اند. بنا بر اظهارات کارشناسان گمرکی تعرفه (حقوق ورودی) خودروهای هیبریدی و برقی در کتاب مقررات سال ۱۳۹۳ چهار درصد مشخص شده است و دولت با حذف سود بازرگانی، چهار درصد تعرفه و هشت درصد مالیات بر ارزش افزوده از واردکنندگان این خودروها اخذ می‌کند.

    به گفته آنوش روحام، کارشناس گمرکی آنچه در کتاب قوانین مقررات و صادرات حقوق ورودی و یا تعرفه اطلاق می شود در اصل حاصل جمع حقوق پایه گمرکی و سود بازرگانی است که حقوق پایه گمرکی توسط مجلس تصویب و سود بازرگانی توسط دولت وضع می‌شود.

    به گفته وی، حقوق گمرکی همه کالاها به جز شمش طلا و نقره به استناد بند “د” ماده یک قانون امور گمرکی و اصلاحیه قانون برنامه چهارم چهار درصد است که توسط مجلس تصویب می‌شود و دولت تنها می‌تواند سود بازرگانی کالا را صفر کند و برای به دست آوردن نرخ سود بازرگانی هر کالا با کم کردن چهار درصد حقوق پایه گمرکی مصوب مجلس از تعرفه آن کالا میزان سود بازرگانی آن مشخص می‌شود.

    وی با تاکید بر این‌که از آنجایی که تعرفه خودروهای هیبریدی وبرقی در کتاب مقررات سال جاری چهار درصد است مشخصا سود بازرگانی آن صفر محاسبه شده است.

    او خاطرنشان کرد: دولت با حذف سود بازرگانی واردات خودروهای هیبریدی تنها چهار درصد تعرفه یا حقوق ورودی و هشت درصد مالیات بر ارزش افزوده برای این خودروها اخذ می کند بنابراین عنوان تعرفه صفر منتفی است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امید

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    شرایط عجیب فروش اقساطی خودرو!

    به گزارش دنیا ی خودرو به نقل از ایسنا ، برخی از دفاتر فروش خودرو در سطح شهر محصولات خود را به صورت اقساطی نیز به خریداران عرضه می‌کنند با این حال در بیشتر موارد این شرایط نامناسب و به ضرر خریداران است.

    طبق عرف معمول در بازار آزاد خودرو، نمایشگاه‌های اتومبیل برای فروش اقساطی محصولات خود سالانه بیشتر از ۳۵ درصد سود بابت اقساط خودرو از خریداران دریافت می‌کنند.

    از آن سو نمایشگاه‌های اتومبیل قیمت خودرو را برای فروش اقساطی گران‌تر از قیمت نقدی آن اعلام می‌کنند به عنوان مثال قیمت فروش اقساطی یک خودروی ۴۰ میلیون تومانی حدود ۴۲ میلیون تومان اعلام می‌شود.

    بخش حساس خرید اقساطی خودرو از نمایشگاه‌های اتومبیل، ارائه تعدادی چک (معمولا به صورت حامل و بی‌نام) به فروشنده است. به عنوان مثال در صورت تسویه یک ساله باقی مانده قیمت خودرو، ۱۲ فقره چک به مبلغ اصل و فرع مبلغ اقساط ماهانه از خریدار دریافت می‌شود.

    نکته جالب‌تر آن است که فروشندگان این چک‌ها را برای خرید خودرو و دیگر خدمات مورد نیاز به فروشندگان سایر بازارها واگذار می‌کنند آن هم در حالی که تا زمان تسویه کامل اقساط، سند خودرو در رهن فروشنده بوده و به نام خریدار نمی‌شود.

    درواقع این شیوه فروش اقساطی خودرو به این معناست که فروشندگان از یک سو سود سالانه بیش از ۳۵ درصدی بابت فروش اقساطی از خریداران دریافت می‌کنند و از آن سو نیز با خرج کردن و واگذاری چک‌های دریافتی به دیگر افراد، این چک‌ها را پیش از موعد اصلی تبدیل به پول نقد می‌کنند.

    درواقع فروشنده پول کامل خودروی فروخته شده را بخشی به صورت نقد و بخشی به صورت چک‌هایی که به سرعت تبدیل به پول نقد می‌شود، همان ابتدا از خریدار دریافت کرده و از آن سو بهره ۳۵ درصدی هم از خریدار دریافت می‌کند.

    علاوه بر شرایط یاد شده که تبدیل به عرف نمایشگاه‌های اتومبیل شده است برخی از دفاتر فروش خودرو در ضرب و تقسیم مربوط به محاسبه میزان سود و بهره تسهیلات پرداختی نیز دست برده و معمولا بهره بیشتری نسبت به نرخ عنوان شده از خریداران دریافت می‌کنند.

    در برخی از این موارد خریداران پس از انعقاد قرارداد و پی بردن به این تخلف به دفتر فروش خودرو مراجعه کرده‌اند با این حال به دلیل امضا کردن قراداد خرید موفق به احقاق حقوق خود نمی‌شوند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. pH

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خاص ترین برند خودرو سازی دنیا به دنباله یک تحول جدید… همیشه بروز ترین ها رو ارائه داده. همین جولیتا رو فقط بررسی کنین کاملا متوجه میشین. موتور 1.4 و 170 اسب قدرت! من عاشقشم و حتما در آینده میخرمش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرتضی

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      مثل اینکه هر چی که تو ایران وارد نشه یا کم وارد شه واسه مردم لولو یا بت میشه!!! الفارومئو حالا شد خاص ترین!!!!! خودروسازی دنیا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. طوفان

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (149 ديدگاه)

        پس چی ؟ کلا ماشینای ایتالیایی خاصن . فک کن ازت بپرسن ماشینت چیه؟ بگی آلفا رومئو !

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مرتضی

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (849 ديدگاه)

          واقعا فکر میکنی کلاس کاری الفارومئو بالاست؟؟؟ متوسط هم نیست!! میخواد بشه!!!!!!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  14. Metalhead

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    عاشق اون برمبوی جولیتام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ali97

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    درود
    با این اینده نگری ها و برنامه ریزی های بسیار دقیق و عالی
    باید کمکم فیات کرایسلر رو هم در رقابت با سه غول برتر خودرو سازی جهان یعنی تویوتا و جنرال موتورز و فولکس واگن ببینیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمد

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    اگر ما ۱۰۰خودروساز داشته باشیم ولی سهم یک یا ۲تای آنها به قدری از بازار زیاد باشد که بتوانند با تغییر سطح تولید خود قیمت ها را تحت تاثیر قرار دهند یعنی انحصار وجود دارد. ما هم در صنعت خودرو این انحصار را داریم و خودروسازان ما از این انحصار بهره مند هستند.»

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. parham

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (122 ديدگاه)

    شیرین،جمع وجور،تر تمیز،اینهو هلو!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Lfc

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ولی آلفا disco volante چی ؟ محشره نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. pouya

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (110 ديدگاه)

    سلام.
    من خیلی آلفا رو دوست دارم خیلی طراحیشو خیلی دوست دارم.من جولیتا رو روندم این خیلی عالیه با اینکه موتورش 4سلندره ولی واقعا صدای خوبی تولید میکنه حتی صداش از 528 منم بهتره.وقتی سوارش شی اونوقع که به حرف جیمز می میرسی که میگفت تو ساخت این ماشین از روح و شور و احساس به خرج رفته.واقعا حس میکنی که ایتالیاییه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Saied

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    مرسی ایتالیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مرتضی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (83 ديدگاه)

    خیلی شیک و مدرن هست نسبت به کلاس وامکاناتش قیمت های خوبی هم میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. 4MATIC

    ۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    قیمتش توایران زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا