آلفارومئو

حراج یک زاگاتو TZ3 استراداله، دوج وایپری با لباس آلفارومئو

در فستیوال پبل بیچ ۲۰۱۱ به مناسبت صدسالگی آلفارومئو، خودروی ویژه‌ای بنام TZ3 استراداله زاگاتو رونمایی شد. این خودرو اما در اصل بر اساس دوج وایپر ACR مدل ۲۰۱۰ ساخته شده و زاگاتو برای آن بدنهٔ کاملاً جدیدی طراحی کرده بود درحالی‌که کابین آن‌هم به‌طور کامل بروز شده بود. از TZ3 استراداله تنها نُه دستگاه ساخته شد و حالا یک دستگاه از آن که ششمین نمونه محسوب می‌شود، به حراج گذاشته خواهد شد.

طراحی بیرونی TZ3 استراداله واقعاً چشم‌نواز است و هرچند کاپوت کشیدهٔ آن نشان می‌دهد که پیشرانهٔ بزرگی زیر آن قرار گرفته اما فقط کسانی که از دنیای خود اطلاع دارند می‌دانند زیر این پوستهٔ جذاب یک وایپر قرار دارد. در بخش جلویی این ماشین جلوپنجرهٔ مثلثی شکل سنتی آلفارومئو در اندازه‌ای کوچک به همراه چراغ‌های تیز و تهاجمی به چشم می‌خورد. زاگاتو همچنین برای TZ3 استراداله سقف دو حبابی، رینگ‌های رترو و کاناپی منحصربه‌فرد عقب را هم طراحی کرده که ارتفاع بیشتری از سقف یک وایپر معمولی دارد.

در داخل TZ3 استراداله اما بیشتر می‌توان استفاده از پلت‌فرم وایپر را احساس کرد زیرا همان ترکیب سوپراسپرت آمریکایی حفظ شده اما حالا این کابین با تودوزی چرمی باکیفیت پوشیده شده است. در اینجا همچنین از همان آمپرهای معمولی وایپر استفاده شده و کیلومتر شمار آن نشان می‌دهد که تنها ۲۰۲ مایل معادل ۳۲۵ کیلومتر کار کرده است.

این آلفارومئو TZ3 استراداله قرار است در اول ماه می در حراجی RM Sotheby در ایندیانا به حراج گذاشته شود اما هیچ پیش‌بینی و تخمینی برای قیمت احتمالی آن منتشر نشده است. بااین‌حال یک دستگاه دیگر از همین خودرو با رنگ قهوه‌ای متالیک با قیمت ۶۹۹ هزار دلار در لس‌آنجلس برای فروش گذاشته شده است که ایده‌ای کلی در مورد قیمت TZ3 استراداله را ارائه می‌کند.

 

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه

  1. Saeed

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (746 ديدگاه)

    اسم وایپر رو که میشنوم داغ دلم تازه میشه!😔
    لعنتیا برش گردونین که بدجوری تشنه‌ی مدل جدید وایپر هستم😭😭😭😭😭💜💜💜💜💜

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. علیx76

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (955 ديدگاه)

      بنظر من خیلی جالب نشده
      پیداست این قیافه مال آلفا نیست
      آلفا فقط ۸C
      اینجا فقط طول کاپوتش اندازه یه ۴C ئه
      در کل ، آرزوی موفقیت برای هر دو اسم دوست داشتنی ، آلفا و وایپر

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
  2. امیر

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2681 ديدگاه)

    با چه منطقی وایپرو کنار گذاشتن وقتی میتونستن به روزش کنن و اتفاقا پتانسیل بسیار بالایی داشت !!! ای کاش دوباره برگرده اما با همون موتور ۱۰سیلندر فوق العادش(بیشترین گشتاور در تنفس طبیعی)! قطعا با برگشتش خیلیارو کنار میزاره

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. سینا

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (325 ديدگاه)

      فروش کم چون سخته باهاش رانندگی ، الان من و تو اینجا آنلاین میگیم وایپر خیلی خوبه ولی به خاطر حجم و گشتاور بالاش لاستیک و بنزین میخورد و به خاطر اینکه کاپوتش طولانی بود رانندگی باهاش سخت بود…با ۱۲۰ هزار دلار طرف میتونست مدل های بالای کوروت رو بگیره یا ۹۱۱ یا نمونه های یک یا دو ساله‌ی ونتیج V12، وایپر ماشینیه که کسایی که عاشقشن میخرنش نه یکی که یه ماشین اسپورت عادی بخواد

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. امیر

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (2681 ديدگاه)

        حرف شما کاملا درسته و مشکلات زیادی داشت اما با برنامه ریزی دقیق و سرمایه گذاری بهتر میشد و متاسفانه در دوران بدی قرار داشت (اگه الان حضور داشت با توجه به برنامه های خوب فیات کرایسلر و پیشرفت فوق العاده در محصولاتش میتونس خیلی بهتر عمل کنه)
        هممون‌میدونیم ک با وجود مشکلاتش، عملکرد بسیار خوبی داشت و پتانسیل بالا برای پیشرفت!! حیف…

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
      2. Mf1

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (477 ديدگاه)

        دوج وایپر خودریی بود که در پیست تاپ گر بهترین رکورد نسبت به رقیباش میزد سریع بودنش بخاطر هندلینگ عالیش بود لامصب پیچها میخورد

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  3. net

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1501 ديدگاه)

    این ماشین شبیه ماشینهای شوتینگ بریک هست.ماشینهای شونینگ بریک و استیشین طراحی بدی دارند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. مهردادكمال

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    وای خدا چه دلربایی!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. جواد

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (61 ديدگاه)

    خدا لعنت کننده افرادی رو که این ماشین رو توسعه ندادن..
    نگاهش میکنیم..ماشینی به ابهتش وجود نداره
    و رکورد ۷:۰۱ تو نوربررینگ (اسپلش دقیقشو بلد نیستم) هنوز که هنوز ارزویه خیلی از سازندگان
    تو کویت و امارات که میبینی اصلا دلت می خواد فقط بخوریش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. ممد ژانگولر

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1319 ديدگاه)

    این ماشین خیلی بیشتر ارزش خرید کلکسیونی داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. Khosrow

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1948 ديدگاه)

    کاریکاتوری از مرسدس SLR ..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا