آلفارومئو

خداحافظی با آلفارومئو جولیتا و جایگزینی با کراس‌اوور توناله

آلفارومئو تا پیش از پایان سال جاری میلادی، هاچ‌بک جولیتا را از خط تولید کنار خواهد گذاشت. این هاچ‌بک کامپکت هیچ جایگزین مستقیمی نخواهد داشت زیرا آلفارومئو روی کراس‌اوورها تمرکز کرده که فروش بهتری دارند. رئیس بازاریابی محصولات این شرکت «فابیو میگلیاواگا» چند روز پیش در گفتگو با اتوکار اعلام کرد که تولید جولیتا تا پایان سال 2020 خاتمه خواهد یافت و کراس‌اوور جدید توناله که در سگمنت C قرار دارد جایگزین آن خواهد شد. با وجود فاصلهٔ بیشتر از سطح زمین در مقایسه با جولیتا، به نظر می‌رسد این کراس‌اوور خودروی جذابی برای رانندگی باشد زیرا میگلیاواگا گفته است «ما انتظار نداریم دینامیک رانندگی نقطهٔ ضعفی برای توناله باشد».

جولیتا که از سال 2010 در کارخانهٔ آلفارومئو در منطقهٔ لاتزیوی ایتالیا تولید می‌شود، رقیبی برای هاچ‌بک‌هایی مثل فولکس‌واگن گلف، فورد فوکوس و آئودی A3 بوده است. این هاچ‌بک ایتالیایی با چندین پیشرانهٔ بنزینی و دیزلی کوچک به بازار عرضه می‌شود که نیروی آن‌ها توسط گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند. جولیتا در سال 2011 به بیشترین فروش خود دست پیدا کرد و 78,911 دستگاه از آن در سراسر اروپا فروخته شد. سال گذشته اما فروش این خودرو در اروپا تنها 15,690 دستگاه بوده است. این در حالی است که فولکس‌واگن گلف به‌عنوان پرفروش‌ترین هاچ‌بک اروپا (و همین‌طور پرفروش‌ترین خودروی این قاره) در سال گذشته 410,779 دستگاه فروش داشته است.

آلفارومئو در نمایشگاه ژنو سال گذشته با رونمایی از کانسپت توناله، پیش‌نمایش این کراس‌اوور کامپکت را ارائه کرد. با توجه به این کانسپت، کراس‌اوور جدید آلفا مثل دیگر ساخته‌های این شرکت استایل اسپرتی خواهد داشت. احتمالاً نسخهٔ تولیدی توناله در نیمهٔ اول سال 2021 معرفی خواهد شد و اولین محصول آلفارومئو خواهد بود که قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی برای آن ارائه می‌شود. این قوای محرکه که به‌احتمال‌زیاد با جیپ رنگید و کامپس مشترک است، از یک پیشرانهٔ 1.3 لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده که مجموعاً 240 اسب بخار قدرت دارد.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه

  1. رزیتا

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (413 ديدگاه)

    مدل جولیتا توسط شرکت آلفا موتور که نمایندگی رسمی آلفارومئو تو ایران هستش با پنج سال گارانتی فروخته میشد

    1. GERMANY

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (359 ديدگاه)

      همه دنبال فروشن😃😃😃
      فقط سلاطین مثل مکلارن و فراری موندن.

    2. pooriya.bmw.germany

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (456 ديدگاه)

      نه بابا!! جدی

  2. Sina

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (488 ديدگاه)

    نمیگم آلفا برند خوبی نیست ولی به نظر ظلم در حق داج و جیپ شد
    بجای این همه میلیارد دلاری که صرف این برند شده و مطمئنن هم نخواهد توانست کوجکتربن تهدیدی واسه المانیا تو فروش بشه؛این سزمایه گذاری رو روی جیپ و داج میکردن الان شرایط خیلی بهتری داشتن

    1. آریا ماشین

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (302 ديدگاه)

      دوج و جیپ و کلا کرایسلر وضعیت خوبی دارن ولی زیر مجموعه های فیات مخصوصا آلفا و مازراتی تو شرایط بدی هستن که با ادغام فیات-کرایسلر با پژو-سیتروئن امیدوارم شاهد بازگشتشون باشیم…

    2. Ferrari

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1489 ديدگاه)

      کدوم سرمایه گذاری؟ هرسال درمورد سرمایه گذاری روی الفا و مازراتی حرف میزنن اما بعدش همه چی کنسل میشه. شما برو تست رو برسی مازراتی لوانته رو بخون روی ماشین ۱۰۰ هزاردلاری از سیستم اطلاعات و سرگرمی و کلید های بی کیفیفت کرایسلر استفاده کردن خب نتیجه میشه فروش پایین.
      از زمین که به اسمون نمیباره خلق تکنولوزی و فناوری باید به عهده مازراتی و الفا باشه و روی تمام ماشینهای خانواده استفاده بشه برای مثال کرایسلر ۳۰۰ و دوج چارجر روی پلتفرم مرسدس کلاس e مدل w211 ساخته شدن و میتونستن با رقبای قدر به راحتی رقابت کنن و شکست بدن الان ۷_۸ سال از اون زمان گذشته و اون پلتفرم ها قدیمی شده اگه روی مازراتی سرمایه گذاری میشد نسل جدید گیبلی رو معرفی میکردن و از پلتفرم گیبلی برای نسل حدید کرایسلر ۳۰۰ و دوج چارجر استفاده میشد
      مازراتی که نباید از کرایسلر پلتفرم بگیره

      1. محمد

        ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (226 ديدگاه)

        فکر کنم چون دارن رو اینده برقی و امثال خودران مثل ویمو سرمایه گذاری میکنن هرسال برنامه تزریق سرمایه به این دو تا برند کنسل میشه و گرنه اونام که از پول بدشون نمیاد

      2. مانی

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (1829 ديدگاه)

        دقیقا
        فکر کن کرایسلر ۳۰۰ جدید با این ظاهر جذابش رو پلتفرم‌ای کلاس
        جدید ساخته شده باشه و خیلی‌ از تکنولوژیهاش رو هم قرض بگیره
        کدوم رقیبش میخواد از دستش فرار کنه؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن