مرحلهٔ نیمهنهایی، دور اول، قسمت پانزدهم، اولین دوئل از گروه اسپرتها

آلفارومئو 4C
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2013
نسل کنونی: اول
پلتفرم: –
ترکیب: موتور وسط
امتیاز از کاربایر: 2.5 از 5
امتیاز از کارانددرایور: 4 از 5
فروش سال 2017 در اروپا: 871 دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست 2018 در اروپا: 379 دستگاه
فروش سال 2017 در آمریکا: 406 دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست 2018 در آمریکا: 217 دستگاه
گارانتی: چهار سال یا 80 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: ظاهر پرزرقوبرق، رانندگی بسیار سرگرمکننده، هندلینگ باورنکردنی
نقاط منفی: عدم ارائهٔ گیربکس دستی، سواری ناراحت، کابین ناامیدکننده
آلپاین A110
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2017
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: –
ترکیب: موتور وسط
امتیاز از کاربایر: 3.6 از 5
امتیاز از کارانددرایور: – از 5
فروش سال 2017 در اروپا: 7 دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست 2018 در اروپا: 1494 دستگاه
فروش سال 2017 در آمریکا: صفر دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست 2018 در آمریکا: صفر دستگاه
گارانتی: سه سال یا 100 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: رانندگی عالی، طراحی خیرهکننده، هزینههای نگهداری پایین
نقاط منفی: عدم ارائهٔ گیربکس دستی، فضای کم صندوق بار، بازار محدودتر نسبت به پورشه
مقایسهٔ مشخصات فنی
آلفارومئو 4C |
آلپاین A110 |
|
پیشرانه | 1.7 لیتری I4 | 1.8 لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | 240 اسب بخار | 250 اسب بخار |
گشتاور | 350 نیوتن متر | 320 نیوتن متر |
گیربکس | 6 سرعته دوکلاچه | 7 سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفرتاصد | 4.5 ثانیه | 4.5 ثانیه |
حداکثر سرعت | 255 کیلومتر/ساعت | 250 کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | 6.8 لیتر (ترکیبی) | 6.1 لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | – | 138 گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | 40 لیتر | 45 لیتر |
وزن | 1118 کیلوگرم | 1103 کیلوگرم |
طول | 4.00 متر | 4.18 متر |
فاصلهٔ محوری | 2.38 متر | 2.42 متر |
حجم صندوق بار | 105 لیتر | 100 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 2 نفر | 2 نفر |
قیمت پایه آمریکا | 57,495 دلار | – |
قیمت پایه بریتانیا | 51,424 پوند | 40,905 پوند |
قیمت موردبررسی | 51,424 پوند | 40,905 پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
بی شک آلفارومئو
نه تنها زیبایی یک ایتالیایی رو داره بلکه از لحاظ فنی واقعا بینظیر
ولی درمورد آلپاین آخرین بار ویدئوی مت واتسون رو دیدم که کنسول وسط آلپاین تکون میداد و میگفت این اصلا برای ماشینی به این قیمت خوب نیست هرچند آلفا هم کم کاستی هایی در کابین داره
ولی به طور کلی آلفا
من موندم الفا به چه امیدی 4c رو تولید میکنه با این وضع فروشش 😐
اگه کابین آلفا رومئو ناامیدکننده است،
من دوست دارم هر روز ناامید بشم!!!
ما دقیقا داریم چی تولید میکنیم؟؟؟؟
بعد ۴۰.۰۰۰ پوند، با چه شعبده بازی عزیزان فروشنده و درگیر واردات، قیمتش اینجل میشه ۱ میلیارد و پونصد میلیون تومن؟؟؟
.
اما در مورد دوئل قیمت بشدت کمتر آلفا و طراحی جذابش دلیل انتخاب منه!
و البته پیش بینی هم اینکه برنده فینال از گروه مقابل خواهد بود
.
و اینکه در دنیای واقع به شرط امکان، مزدا میاتا کانورتیبل رو با قیمت بشدت پایین تر(۲۵.۰۰۰ دلار) ترجیح میدم
چون غالب این خودروهای ۲ نفره، خودروی دوم خریدارانه
که خودروی اول قدرتمندی دارن
و قسمت اعظم لذت این خودروها رو با حتی سقف کروک، مزدا میاتا به راننده القا میکنه
قیمت بشدت کمتر آلفا ؟!؟!؟
خوبی دادا ؟!؟!؟!
1.5 میلیارد زیاد نگفتن.
50 هزار پوند با پوند 15 هزار تومنی میشه 750میلیون، با گمرک صد درصدی میشه 1.5 میلیارد دیگه.
مساله اینه که پوند چرا باید 15 هزار تومن و گمرک چرا باید 100 درصد باشه
آره خوشگلی از سرو روش میباره!!! مخصوصا ازون جلو پنجره ناقصش!!
درسته که آلپاین خیلی خوبه و رانندگیش هم عالیه و به عنوان بهترین ماشین اسپرت شناخته شد اما آلفا به نظرم خیلی زیباست(البته نه به این معنا که آلپاین زیبا نیست)غیر از کابینش و من آلفا رو از رو قلبم انتخاب کردم❤❤
آلفارومئو به شدت زیبا تره و در چهره اش اصالت ایتالیایی دیده میشه اما آلپاین ماشین بهتری برای رانندگیه با این همه عناوین و جوایزی که گرفت به نظرم انتخاب شایسته تریه.
با این پول نمیدونم چرا هنوز کسایی هستن که به غیر از M2 و پورشه حتی فکر میکنن !
M2 ای که همه مجلات رو به وجد آورده و پورشه ای که کلا میشه گفت عیب خاصی تو محصولاتش نیست!
همین الفا نه تنها تو درگ حتی تو پیست هم همیشه از ام 2 بهتر عمل کرده نمونش این درگ
https://www.pedal.ir/%d8%a2%d9%84%d9%81%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%85%d8%a6%d9%88/%d8%af%d8%b1%da%af-%d8%a2%d9%84%d9%81%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%85%d8%a6%d9%88-4c-m2-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%be%d8%aa%db%8c%d8%b4%d9%86-%d8%a7%da%af%d8%b2%db%8c%d8%ac/
من به الپاین رای دادم چون به نظرم خیلی زیبا تر می رسه ولی خوب الفاهم به نوبه خود ماشین محبوبی هست ولی بیشتر یه مزدا میاتای شکیله تا یه شخصیت مستقل
اون موتور الپاین انگار یه کارت گرافیک بزرگ پشتش کار گذاشتن چرا اینجوری طراحی می کنن فرانسوی ها
بدون شک آلفا رو انتخاب میکنم
با اینکه عاشق آلپاینم ولی آلفا یه چیز دیگس
خودروهای ایتالیایی حرف ندارن
همشون عالین
رای من آلفا
جفتشون عالی و در یه حد هستن تقریبا
الپاین معقولتره واقعا اما بخاطر طراحی خارجی زیبای الفا و اینکه خیلی جذابه انتخابش میکنم
بی شک الفا 4c خیلی بالاتر از الپاینه..
نمیدونم چرا تو نظرسنجی الپاین رای بیشتری داره!!!
اصلا خودرو های ایتالیایی رو نمیشه با خودروهای درجه دوی اروپا مثل الپاین مقایسه کرد..
الفا یه سرو گردن بالاتره ..
بازار محدودتر الپاین مقابل پورشه چه ربطی به دوئلش با آلفا 4c داره؟
انتخاب من هم بیشک آلپاین. در فناوری موتور آلپاین از فرمول1 استفاده شده و جز پورشه کسی نمیتونه از پسش بر بیاد.
خونه روبروی ما پسرشون یه 4c داره من نا خود آگاه هر 1 ساعت میرم پشت پنجره میبینم ماشینش تو کوچه هست یا نه 🙂
خیلی خوشگله لامصب
فقط من موندم تو این دست اندازای تهران چی کار میکنه با این ماشین
یعنی این مه شکن جلوهای باباقوری مانند 🙂 را اگه یه کمپانی چینی به این صورت میذاشت رو ماشین هاش ، الان به باد انتقاد گرفته شده بود …
انتظار داشتم 4c حتی یه دونه هم رای هم نیاره…خودم خیلی دوسش دارم اما از وقتی آپاین رو دیدم به هیچ ماشین دیگه ایی تو هیچ سگمنتی نمیتونم فکر کنم….