معرفی کانسپت توناله، پیش‌نمایش کراس‌اوور جدید آلفارومئو

آلفارومئو در نمایشگاه ژنو با معرفی کانسپتی بنام توناله (Tonale)، پیش‌نمایشی از کراس‌اوور جدید خود را ارائه کرده است. نام این خودرو همانند استلویو از یک گردنهٔ کوهستانی در شمال ایتالیا گرفته شده است. در قسمت جلویی توناله گرافیک چراغ‌های مشهور آلفارومئو موسوم به Trilobo به همراه جلوپنجرهٔ همیشگی این شرکت دیده می‌شود. در نمای عقبی خودرو نیز چراغ‌های باریکی با گرافیک ویژه‌ای به چشم می‌خورند که گفته شده بجای عناصر نورپردازی سنتی، یک امضای دست‌نویس را یادآوری می‌کنند. این کراس‌اوور خوش استایل روی رینگ‌های 21 اینچی قرار گرفته است که طرح دایره‌ای شکل رینگ‌های معروف آلفارومئو را به بهترین نحو ممکن به تصویر کشیده‌اند.

در داخل توناله نمایی کلاسیک با ترکیبی راننده محور به چشم می‌خورد که با متریال سطح بالایی مثل آلومینیوم، چرم و آلکانترا پوشیده شده است. ازجملهٔ ویژگی‌های برجستهٔ کابین این ماشین نیز می‌توان به پانل چراغ‌دار کنسول مرکزی، انتخاب‌گر حالات رانندگی DNA، صفحه آمپر تمام دیجیتالی 12.3 اینچی و نمایشگر مرکزی 10.2 اینچی اشاره کرد. در سیستم اطلاعاتی-سرگرمی این خودرو دو بخش جدید بنام‌های Paddock و Alfista تعبیه شده است که اولی جدیدترین ارتقاءهای عملکردی و تجهیزات داخلی و خارجی و همین‌طور جدیدترین پیشنهادات آلفارومئو را ارائه می‌کند.

بخش آلفیستا نیز که با عنوان تجربهٔ سبک زندگی آلفارومئو توصیف شده است، با رابط کاربری متصل به کلوپ‌های آلفارومئو و انجمن‌ها، خدمات مختلفی را ارائه می‌کند. اپلیکیشن‌های این سیستم نیز امکان دسترسی راننده به اخبار زنده و به‌روزرسانی‌های آلفارومئو را فراهم کرده درحالی‌که از طریق آن امکان دسترسی VIP به رویدادهای ویژه هم وجود دارد.

آلفارومئو جزئیات فنی خاصی از کانسپت توناله منتشر نکرده و صرفاً گفته است که این کانسپت به قوای محرکهٔ هیبریدی مجهز است. انتظار می‌رود این سیستم هیبریدی نسخه‌ای از قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی جدیدی باشد که به‌تازگی در جیپ رنگید معرفی شده است چراکه احتمالاً توناله بجای استفاده از نسخهٔ کوتاه‌تر پلت‌فرم دیفرانسیل عقب مدل‌های جولیا و استلویو، روی نسخهٔ اصلاح‌شده‌ای از پلت‌فرم کامپکت دیفرانسیل جلوی فیات-کرایسلر ساخته شده است.

در توناله، حالت‌های رانندگی آلفارومئو به ویژگی خاص مدیریت انرژی مجهز شده‌اند. به‌عنوان‌مثال، در حالت پویا، خودرو از قدرت دوگانه استفاده می‌کند و حداکثر خروجی هردو موتور، یعنی موتور الکتریکی و درون‌سوز را ارائه می‌کند. با فشردن دکمهٔ E-mozione روی نمایشگر لمسی نیز تنظیمات خاصی برای پدال گاز ارائه شده، ترمزها تیزتر می‌شوند و فرمان هم پاسخ مستقیم‌تری به فرامین راننده می‌دهد. در حالت رانندگی معمولی اما همه‌چیز به‌منظور حفظ بهترین بهینه‌سازی بین موتور الکتریکی و بنزینی تنظیم می‌شود.

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

11 دیدگاه

  1. Mehdipashaa
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    خوشم زیاد از طرحش نیامد…مد طرح قبلیش بهتر بود..حتی اگه از استیویلو اقتباس می کرد بهتر بود

    پاسخ
    1. Reza.M
      سوابق: (197 دیدگاه) ,

      داخلش معرکس ولی طراحیه بیرونیش افتضاحه…شبیه برندای تازه ب دوران رسیده چینی شده

      پاسخ
      1. پارسا
        سوابق: (95 دیدگاه) ,

        چیزی که من میبینم اصالت خالصه ولی 😐

        پاسخ
    2. یانکی
      سوابق: (769 دیدگاه) ,

      آره دیگه داج و جیپ و رم و کرایسلر بفروشن تا فیات پولش رو خرج آلفا و مازراتیه بدونه مشتری کنه ***

      پاسخ
      1. Ferrari
        سوابق: (1372 دیدگاه) ,

        بفروشه؟ چرا بفروشه؟؟ وقتی انقدر داشته که همه کرایسلرو خریده و از یه برند ورشکسته به سود دهی برسونه پس میتونه به راحتی الفارو هم بالا بیاره ضمنا الفا حداقل دو سه برابر کرایسلر و زیر مجموعه هاش فناوری داره

        پاسخ
      2. Ferrari
        سوابق: (1372 دیدگاه) ,

        ضمنا اگه مارکیونه نبود کرایسلر به گاو داری تبدیل میشد.یه برند داغون و بدرد نخور که هیچ مشتری نداشت هیچ برندی حاضر به سرمایه گذاری یا خرید کرایسلر نبود یادتون نره اون روزهای فاجعه بارو.هرچی دارید از صدقه سر ماریکونه و فیاته شکرگذار باشین

        پاسخ
        1. یانکی
          سوابق: (769 دیدگاه) ,

          تو متوجه نشیدی گفتم برندهای آمریکایی ماشین میفروشن و پول در میارن برا کمپانی اونوقت این پول خرجه برندهای بدونه مشتری آلفا و مازراتی میشن.خودت فروش برندهای فیات کرایسلر رو ببین بعد از شغل خانوادگیت حرف بزن که به کرایسلر نسبت دادی.الان نمیدونم شاخهای ایتالیا ییش چه غلطی میکنن فقط شدن هزینه بر.همین داج با 4 ماشین که دیگه دارن قدیمی میشن روز به روز تو فروش داره رکورد میزنه.

        2. VIPER
          سوابق: (1851 دیدگاه) ,

          چقد جو داری رفیق
          با چه شدتی می گی
          یکم کنار بیا باهامون حالا
          ما از صدقه سری مارکیونه؟
          نه فیات و فراری میراث رسیده بهت
          نه کرایسلر به ما
          فقط طرفداریم
          معرفتم‌خوب چیزیه

  2. AMANTE
    سوابق: (272 دیدگاه) ,

    اگه به گذشته ی آلفارومئو نگاهی کنیم، متوجه میشیم طراحی مدل ( توناله ) از مدل جالب و خاص ( SZ ) الهاماتی گرفته و اون ماشین یکی از بهترین و خاص ترین کوپه های زمانش بود.
    امیدوارم مدل ( توناله ) هم یکی از بهترین و خاص ترین کراس اوور های زمان خودش بشه.

    پاسخ
  3. Mahmood
    سوابق: (197 دیدگاه) ,

    متاسفانه صنعت خودروسازی طبق پیش بینی چندسال قبل بیش از اندازه داره به سمت کراس اوورها پیش میره و روز به روز محبوبیت این جعبه های خوش قیافه و بدون لذت رانندگی در دنیا بیشتر میشه😑😑😑😒😒
    اکثر پست های پدال هم که کانسپت هارو معرفی کرده همشون کراس اوور هستن.
    این موضوع برای کسانی مثل من که عاشق سدان های با لذت و کیفیت رانندگی و سواری هستن یه عذاب و دردی رنج آور هستش به امید اینکه دوباره سدان ها به جایگاه قبلی خودشون برسن و در صنعت خودی نشون بدن و این جایگاه رو از کراس اوورها بگیرن🤕🤕

    پاسخ
  4. حسین
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    واقعا زیباست ولی ظاهرا به قول دوستمون کراس اورها بازار را قبضه کردن دوست داشتم ماشین های اسپور کوچیک مثل z4 یا gt86 با سوپرا یا 4 c و از این قبیل ماشین های جوان پسند و اسپورت بیشتر باشه ولی تاالان چیز زیاد و خاصی ندیدم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.