آلفارومئو

خداحافظی با آخرین هاچبک آلفارومئو…

دنیای خودرو باید با هاچبک دیگری خداحافظی کند چراکه تولید آلفارومئو جیولیتا پس از سال ۲۰۲۰ دیگر ادامه پیدا نمی‌کند. جیولیتا هرگز در آمریکا عرضه نشد هرچند ایتالیایی‌ها نام این خودرو را در سال ۲۰۱۷ ثبت تجاری کرده بودند؛ اما جیولیتا هنوز هم به عنوان محصولی با سواری هیجان‌انگیز که رقیب فولکس‌واگن گلف بوده جذابیت‌های خاص خودش را داشته و از شنیدن خبر توقف تولیدش واقعاً ناراحت هستیم.

آلفارومئو پس از توقف تولید میتو در سال ۲۰۱۸ و جیولیتا در چند روز آینده دیگر هاچبکی در سبد محصولات خود نخواهد داشت. این موضوع منطقی است چراکه این خودروساز اخیراً به دنبال تبدیل شدن به رقیبی لوکس و شیک برای کمپانی‌هایی همچون مرسدس بنز و ب ام و بوده و محصولات سطح بالایی همچون سدان جیولیا و شاسی‌بلند استلویو را تولید کرده است.

برنامه‌ای برای تولید جایگزین جیولیتا وجود ندارد بلکه آلفارومئو روی کراس اوور جدید توناله تمرکز خواهد کرد که قیمت مناسبی هم خواهد داشت. ایتالیایی‌ها همچنین در حال برنامه‌ریزی برای تولید یک کراس اوور کوچک‌تر هستند که می‌تواند جایگاه قبلی جیولیتا و میتو را پر کند.

جیولیتا در سال ۲۰۱۰ و در خلال گرامیداشت یک‌صد سالگی آلفارومئو معرفی شد. در طول این ۱۰ سال ایتالیایی‌ها چند فیس لیفت را روی جیولیتا اعمال کردند و این خودرو در این بازه زمانی به فروش بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه رسید.

این خودرو با پیشرانه‌های متنوعی از نسخه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری دیزلی ۲۴۰ اسبی گرفته تا نمونه ۱.۷۵ لیتری مشترک با مدل اسپورت ۴C در دسترس بوده است.

ظاهراً آخرین نسخه جیولیتا پیش از کریسمس تولید شده و بنابراین تولید این خودرو به‌صورت رسمی به پایان رسیده است. آلفارومئو جزئیات آخرین نمونه تولیدی این هاچبک را منتشر نکرده است.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه

  1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (761 ديدگاه)

    تنها ماشین آلفا رومئو که ازش خوشم میومد…
    حیف….

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۳ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (5439 ديدگاه)

      ولی من از سَبک و سیاق همه‌ی آلفا‌ها خوشم میاد و طراحیشون را ناب و مُنحصربه‌فرد میدونم ❤ .

      در بابِ رفتن جیولیتا فقط باید گفت (( خداحافظ ای داغ بر دل نشسته 😔 )) .

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. Ahmedreza2002

        ۱۳ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1204 ديدگاه)

        چرا باید بره؟
        به نظرم بهتر بود نسل جدیدش ی کراس اوور میشد با همین نام

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۳ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (5439 ديدگاه)

          چون باید بره تا احترامش حفظ بشه !
          یا میتونست بمونه و ارزش این نام برای نسل‌های بعدی را لکهدار کنه !

          مطمئنم جیولیتا برمیگرده و با قدرت هم برمیگرده تا ببینیم بازار در آینده چی میخواد !
          ایتالیاها در زنده کردن و طرح زدن استاد و خوش ذوق هستند !

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
        2. Hadi

          ۱۳ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2193 ديدگاه)

          خیلی حیف شد
          من یه بار سوارش شدم خیلی ماشین فرزیه واقعاً سواری خوبی داشت و اون حس ناب ایتالیایی بودنش با هیچی نمیشه مقایسش کرد…
          یکی از باحال ترین ماشین های ایرانه 👌
          روحت شاد جیولیتا دوست داشتنی 💗

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
  2. حسین

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2304 ديدگاه)

    حیف در ایران با قوی ترین موتور نیومد!

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  3. فرهنگ

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (28 ديدگاه)

    خداونگار استهلاک
    ولی خداییش ماشین خوشکلی هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۳
  4. Ahmedreza2002

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1204 ديدگاه)

    با موتور ۱.۴ اومد ایران و کلی ایده عجیب
    مثلا سیستم سوپاپ ها و گیربکس منحصر به فرد ش باعث میشد کوچیک ترین تعمیری تو ایران تقریبا غیر ممکن باشه حتی نمایندگی الفا موتور هم چندان مکانیک ماهری نداشت در بارش

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  5. مهدی،:امید اینده

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (968 ديدگاه)

    دوستان ناراحت نشین نسخه لیفان ش تو ایرانه😂😂😂😂

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  6. pooriya.bmw.germany

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (511 ديدگاه)

    این که آلفا میخواد تبدیل بشه به رقیبی برای بنز و بی ام و دلیل نمیشد که تولید جولیتا را متوقف می‌کردند

    بنز هاچبک کلاس ای داره بی ام و هم سری یک

    اتفاقاً الان که این شرکت با پژو سیتروئن ادغام شده می‌توانند از پلتفرم پژو که استاد هاچ بک سازی هست استفاده کند مثلاً از پلت فرم پژو ۳۰۸
    جولیتا حیف بود واقعا
    افسوس

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا