آموزشب ام و

آموزش دریفت با خودروهای RWD و AWD توسط ب‌ام‌و

دریفت کردن در محیطی امن و کنترل شده می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. اگرچه دریفت کردن سریع‌ترین روش برای حضور در پیست نیست اما روشی عالی برای رساندن خودرو به محدودیت‌های خود می‌باشد. به همین خاطر ب‌ام‌و در کانال یوتیوب خود طریقه دریفت کردن با خودروهای دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک را به ما آموزش داده است.

از آنجایی که ب‌ام‌و M8 کامپتیشن می‌تواند از حالت سیستم چهار چرخ محرک به حالت دیفرانسیل عقب تغییر وضعیت دهد بنابراین گزینه‌ای عالی برای این نمایش است. استفان لندمن که مربی رانندگی است چگونگی رفتار خودرو در حالت دیفرانسیل عقب را نشان می‌دهد. او درعین‌حال سیستم کنترل پایداری دینامیک را نیز از مدار خارج کرده است.

شاید افراد حرفه‌ای طرز کار را بدانند اما فرایند دریفت اساساً به سه فاز تقسیم می‌شود: لغزش خودرو، کنترل بخش عقب و مانوری هیجان‌انگیز بدون برخورد با موانع. این فرایند شامل ایجاد توازنی مناسب بین استفاده از پدال گاز و فرمان بوده و بدون هرگونه تعجبی، از آنجایی که استفان یک مربی حرفه‌ای است بنابراین در دریفت کردن فوق‌العاده عمل می‌کند.

درست همانند بسیاری از خبرنگاران خودرویی که درباره احساس نسبتاً مبهم فرمان خودروهای ب‌ام‌و صحبت می‌کنند، لندمن فرمان را در حالت کامفورت قرار داده است. او مختصراً به انتخاب حالت اسپورت تر برای پیشرانه سخن گفته درحالی‌که سیستم تعلیق و فرمان را در حالت کامفورت قرار داده است.

پس از دریفتی زیبا در حالت دیفرانسیل عقب او حالت چهار چرخ محرک را انتخاب می‌کند که کمی درگیر کننده تر است. با انتقال نیرو به تمامی چرخ ها، دستورات راننده کاملاً متفاوت است. بجای اینکه فرمان در جهت مخالف پیچ چرخانه شود، سیستم چهار چرخ محرک نیازمند به‌کارگیری بیشتر فرمان برای حفظ توازن خودروست.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه

  1. Hadi

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1313 ديدگاه)

    من ببار با روآ تونستم تو خاکی دریفت بزنم…
    ماشین دف عقبه و به طرز عجیبی خیلی خوب تونس دریفت بزنه…
    خیلی هم حال داد…
    M8 که دیگه نگو…

    موافقم ۴۶
    مخالفم ۱
    1. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹🇮🇷

      ۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (81 ديدگاه)

      خخخ🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۱
  2. مسعود

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (69 ديدگاه)

    همین m8 در تصوریر ترجیح میدم به کل محصولای جدید bmw 😍😍

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۰
  3. MASIHA

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (869 ديدگاه)

    طرز دریفت کشیدن از زبان رکورد دار دریفت دنیا😏👍👍

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۰
  4. MAHDI

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (4837 ديدگاه)

    مجله AUTO BILD رقابت بین M8 کامپتیشن و پورشه ۹۱۱ توربو S و آئودی R8 پرفومنس و نیسان GTR نیسمو رو انجام داده که توسط چند داور بررسی کاملی بینشون انجام داده و در پیست LAUSITZRING هم باهاشون زمان گیری کردن که M8 چه در انتخاب خودروی برتر و چه در زمان گیری دور پیست بعد از ۹۱۱ توربو S در جایگاه دوم قرار گرفت.
    خودروهای مثل فراری ۸۱۲ و لامبورگینی SVJ و خیلی خودروهای دیگه هم در این زمان گیری حضور داشتن اگه دوست داشتید ببینید👍

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۳
  5. مازیار

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    یاد سعید اعرابیان سلطان دریفت ایران گرامی باد

    موافقم ۷
    مخالفم ۳
  6. ارشیاSVJ

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (17 ديدگاه)

    من تو بازی نمیتونم دریفت کنم
    این که دنیای واقعیه.
    دریفت فقط دریفتای اسفالت!!!
    دستتو میزاری رو دکمه دریفت بقیه کارارو خودش انجام میده!!

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۰
  7. Reza ar

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    با این قیمت لاستیک بعید میدونم کسی به سرش بزنه !!!چه آسفالت خشک و حتی آسفالت خیس!!!

    موافقم ۸
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا