آموزش

آموزش پولیش حرفه‌ای بدنه خودرو

نگهداری خودرو امر بسیار مهمی هست، زیرا خودرو شما درواقع سرمایه شما هست و عدم رسیدگی به خودرو می‌تواند خسارت زیادی به این سرمایه وارد کند. یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود خودرو شما نو به نظر برسد درخشندگی رنگ بدنه آن هست. اگر رنگ خودرو شما کدر شده و یا روی آن خطوط ریز بسیاری وجود دارد نگران نباشید، کافی‌‌ست خودرو خود را پولیش کنید. بسیاری از شما تا حدودی با عمل پولیش آشنا هستید، اما ممکن است برای انجام پولیش حرفه‌ای و بدون نقص مهارت لازم را نداشته باشید. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مقاله، آموزش انجام یک پولیش حرفه‌ای را برای شما عزیزان قرار دهیم.

آموزش پولیش حرفه‌ای خودرو
آموزش پولیش حرفه‌ای خودرو
توجه داشته باشید که برای جلوگیری از آسیب دائمی به رنگ خودرو، انجام این روش را به یک‌بار در سال محدود کنید و از واکس بدنه هم، فقط هر چند ماه یکبار استفاده کنید.

گام اول: ابتدا با دقت و البته با دست شروع به شستشوی اتومبیل خود در یک محیط سر پوشیده کنید. خودرو را به طور کامل شستشو دهید اما آن را خشک نکنید.

آموزش پولیش حرفه‌ای بدنه خودرو
پولیش حرفه‌ای خودرو
نکته تکنیکی: عمل ویلینگ “پولیش با دستگاه” یک فرایند کثیف است، بدین معنی که ماده پولیش به چیزهایی که در اطراف شما قرار دارند می‌پاشد، پس بنابراین هرآن چه در اطرافتان هست (مانند اتومبیل های دیگر و دیوارهای اطراف) و چیز‌هایی که نمی‌خواهید کثیف شوند را پوشانیده یا از اطراف کار دور کنید. اگر ماشین شما رنگ تیره‌ای دارد از پد نرم‌تر و ترکیبات صیقلی‌تر استفاده کنید، زیرا رنگ‌های تیره حساس‌تر هستند.

گام دوم: محل تمیز شده، پد را بر روی دستگاه پولیش قرار داده و بدنه را به واکس پولیش آغشته کنید، سپس دستگاه پولیش را روشن و سرعت آن را بر روی متوسط تنظیم کنید. مناطق مورد نظر را با حرکت چرخی و با استفاده از یک سرعت متوسط گسترش دهید. نکته مهم این است که پد در حال چرخش را موازی با سطح خودرو نگاه دارید تا از به جا ماندن رد حرکت چرخشی بر روی بدنه جلوگیری کنید. در تمام سطح به صورت مداوم به جلو و عقب اعمال فشار کنید. هنگامی که ناحیه مورد نظر گرم شد و رنگ در هنگام لمس کمی گرم احساس کردید، این زمانی هست که خش‌ها شروع به ناپدید شدن می‌کنند. هنگامی که آب بدنه پرتاب و یا توسط پد فوم جذب شد و در سطح درخشش مشاهده کردید کار پولیش آن قسمت به پایان رسیده و به سراغ قسمت بعدی بروید.

پولیش حرفه‌ای خودرو
پولیش حرفه‌ای خودرو
نکته تکنیکی: منطقه را مرطوب نگه دارید و از پولیش برای هر قسمت فقط به اندازه‌ای که لازم هست، استفاده کنید.

گام سوم: در صورت لزوم برای جلوگیری از اشباع شدن پد به واکس پولیش، کار را متوقف کنید و پد فوم را با یک شلنگ آبکشی کنید.
نکته تکنیکی: لبه بیرونی پد حرکت سریع‌تری دارد و اصطکاک بیش‌تری نسبت به مرکز آن تولید می‌کند، این قسمت معمولا حامل پولیش کمتری هست. بنابراین به خصوص در قسمت‌های پیچیده، مانند دستگیره‌ها، آینه‌ها، گوشه‌ها، و خطوط سپر می توان تنها از لبه بیرونی پد استفاده کرد، البته با مراقبت بیشتر.

پولیش حرفه‌ای خودرو
پولیش حرفه‌ای خودرو
گام چهارم: وقتی کارتان تمام شد، تمامی قسمت‌ها از جمله درب‌ها، بدنه و کاپوت ماشین را دوباره به دقت با دست شستشو دهید و اینبار پس از شستشو بدنه را به طور کامل خشک کنید.

پولیش حرفه‌ای خودرو
پولیش حرفه‌ای خودرو
گام پنجم: استفاده از یک لایه واکس بر روی رنگ به عمل پولیش کمک خواهد کرد و عیوب سطحی باقی مانده را پوشش می‌دهد. بر روی یک پد فوم نرم ترکیبی از واکس خمیری و پولیش نهایی به نسبت ۶۰:۴۰ آغشته نمایید. با سرعت متوسط و باحرکت به عقب و جلو و اعمال فشار کم اما ثابت شروع به گسترش واکس بر روی خودرو کنید. این کار را تا زمانی که سطح کاملا خشک و تمیز شود ادامه دهید.

پولیش حرفه‌ای خودرو
پولیش حرفه‌ای خودرو
گام ششم: پس از خشک شدن واکس، بدنه و مناطق دیگر ماشین (پنجره‌ها، چراغ‌ها، و غیره) را از واکس و پولیش پاک کنید و توجه کنید که این کار را با یک پارچه پنبه‌ای نرم انجام دهید. سپس جهت بازرسی نهایی ماشین را به زیر نور خورشید ببرید. از درخشش رنگ بدنه لذت ببرید.

پولیش حرفه‌ای خودرو
پولیش حرفه‌ای خودرو
قبل و بعد از پولیش بدنه خودرو
قبل و بعد از پولیش بدنه خودرو

مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه

  1. بهنام

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (383 ديدگاه)

    سپاس مقاله ی خوب و کاربردی بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مصطفی

      ۱۵ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (226 ديدگاه)

      ممنون از مطالب مفید
      یه سوال چرا موقع پولیش ، بدنه باید خیس باشد؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. مهرداد فراهانی

        ۱۵ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (36 ديدگاه)

        درود مصطفی جان
        رطوبت باعث سهولت در عمل پولیش میشه و همچنین از اصطکاک بیش از حد جلوگیری میکنه.
        ارادت

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. king 918

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2472 ديدگاه)

    ممنون اقای فراهانی بسیار عالیییییییییییییییییی………………………….لایک

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. کیهان

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ممون ولی اگه قرار به پولیش واکس باشه اول پولیش کامل بعد واکس دیگه واکس و پولیش رو قاطی نمیکم

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  4. احمد باقری

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4715 ديدگاه)

    دستت درد نکنه جوون.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. ali ayat

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (723 ديدگاه)

    اون عکس اولیه طرف کچله منو یاد یکی انداخت حالا ماشینش چیه؟! پورشه؟!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Mohammadreza

      ۱۶ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (224 ديدگاه)

      منو یاد جانی آیو انداخت. اصلا اول فکر کردم اونه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Mahanmahan

        ۵ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام ببخشید ایا با مینی فرز که باهاش کار ساختمانی انجام میدن میشه پولیش بزنم؟ممنون میشم جواب بدین

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  6. شایان

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1329 ديدگاه)

    با سپاس از آقای فرهانی عزیز لطف کنید اظهار فضل همیلتون در مورد شوماخر بزرگ هم بذارید یکم بخندیم با تشکر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. نوید جهرمی

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2848 ديدگاه)

    دستت درد نکنه آقای فراهانی. اگر بازم از این دست مقالات داشتی ممنون میشیم بزاری.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. sasan

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    من خودم یک سال توی نقاشی خودرو شاگردی کردم یه چیزی که در مورد واکس پالیش زدن بعضی از نقاشها هست اینه که بهضیهاشون زحمت پالیش زدن و به خودشون نمیدند و فقط ماشین و میشورند و کمی واکس میزنن بدنه. رو برای اینکه بفهمید ماشین پولیش خورده یا اینکه خوب خرده یا نه کافیه با پشت انگشت بکشید روی رنگ رنگ باید کاملا لیز لیز باشه.
    و یا لنگ رو پرت کنید رو کاپوت لنگ باید خیلی راحت سر بخره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. فرید

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    عمر رنگ ماشین با این کار کم میشه ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. SS

      ۱۵ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (397 ديدگاه)

      اگر این کار اصولی انجام بشه عمر رنگ زیاد هم میشه
      اونطور که من خوندم، پولیش با توجه به شرایط استفاده خودرو باید سالی یک یا دو بار انجام بشه و در کنار اون به طور مستمر از واکس برای محافظت از رنگ پولیش خورده استفاده بشه.
      در واقع شما برای مثال در ابتدای پاییز و بهار رنگ رو پولیش میکنید و بلافاصله واکس میزنید و در اخر هر ماه یا هر دو هفته یکبار بعد از تمیز کردن کامل ماشین واکس رو تجدید میکنید.
      پولیش کردن پی در پی ممکنه باعث نازک شدن رنگ خودرو بشه و بجای فایده ضرر هم داشته باشه.
      نکته دیگه ای که خوندم درباره رنگ های روغنی بود که نوشته بود برای این نوع رنگها پولیش زیاد توصیه نمیشه. نمیدونم این مورد آخر درسته یا نه؟؟؟!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. نادر افشار

        ۲ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (6 ديدگاه)

        در مورد نکته رنگ روغنی که نوشتید . امروزه دیگه رنگ روغنی بر روی ماشین استفاده نمیشه و متاسفانه به علت اطلاعات کم افراد و حتی پلیس مملکت همچنان به رنگ ساده اتومبیل رنگ روغنی گفته میشه . در صورتی که رنگ ساده بدنه خودرو امروزه از جنس پلی اورتان است و از خط ۲۲ است و با پولیش شدن مشکلی ندارند.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. mahyar

      ۱۶ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (14 ديدگاه)

      پولیش یه ماده سایشی هست که لایه برداری میکنه , یعنی یواش یواش ضخامت سیلر کیلر کم میکنه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. نادر افشار

        ۲ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (6 ديدگاه)

        در مورد لایه برداری صحیح می فرمایید . ولی بر روی اتومبیل چیزی به اسم سیلر کیلر پاشیده نمی شود . این اصطلاح در مورد صنایع چوب کاربرد دارد نه خودرو ،
        بر روی بدنه خودرو از کلر پلی اورتان برای براقیت و ماندگاری رنگ استفاده می شود.
        نمونه ای از این کلر ها را می توانید در لینک زیر مشاهده کنید.
        http://paintcar.ir/12-%DA%A9%D9%84%D8%B1-%D9%87%D8%A7

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  10. SS

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (397 ديدگاه)

    دوستان کسی میدونه دستگاه گریندر مخصوص پولیش کردن در چه محدوده قیمتی هست و از کجا میشه تهیه کرد؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. احمدنوروزی

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام باچندبرند دربتزارموجود هست که از حدود۲۲۰شروع ومیره بالا وبنده مارک d.c.aگرفتم جهت کارگاه هم کیفیتش خوب بود وهم قیمتش
      توجنسهای معمولی روبه خوب سرتراز بقیه هست وبلبرینگ اون مثل بقیه صدا نداره فکرکنم ۲۵۰گرفتم همراه با پد پولیش

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. کیوان

      ۲۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ۲۰۰ تا ۸۰۰ تومان بستگی به دور چرخش داره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. نادر افشار

      ۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      توصیه دوستانه : به هیچ عنوان از دستگاه برای پولیش خودرو استفاده نکنید!!!!!
      نحوه پولیش کردن و براق کردن رنگ خودرو با کمترین هزینه و حرفه ای ترین روش را اینجا بخوانید http://paintcar.ir/content/7-who-to-renew-color-of-cars

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. دوربین مداربسته

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوست عزیز.ممنون از مقاله جالبتون.می خوام بدونم چند درصد جای پولیش قابله تشخیصه؟فک کنم باید خیلی در این زمینه حرفه ای بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. احمدنوروزی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام وعرض ادب
    جناب ایارنگ روغنی خودرو رامیتوان واکس وپولیش کرد ؟
    دررنگهای روغنی کیلرروغنی بعدازاتمام رنگ استفاده میشه ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. امین

    ۲۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام با دستگاه برش فرز مینی هم میشه پد پولیش قرار داد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. نادر افشار

      ۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      اشتباه وحشتناک

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  14. امین

    ۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلام و تشکر از مطالب مفیدتان، فقط یک سوال: در گام چهارم ماشین رو با آب خالی بشوریم بعد با پارچه و دستمال کشی یا فقط با کف دست ؟؟؟
    مواد شوینده استفاده کنیم در این مرحله یا آب خالی؟؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. سجاد شاهمیرزایی

    ۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.من ماشینمو پولیش زدم با دستگاه بد پولیش واکسم زدم با دست.ولی وقتی جلوی نور یا شبا جلوی نور چراغ ماشین هست ی جوری موج میزنه بدنه.انگار چرخش دستگا روش جا گذاشته.اینجو چطوری میشه حلش کرد ممنون میشم راهنمایی کیند.رنگ ماشینم ابی متالیکه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. نادر افشار

      ۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      نتیجه استفاده از دستگاه همینه اگر برای ماشین خود ارزش قائل هستید این کار را با دست انجام دهید . برای رفع این مشکل ماشین دوباره پولیش کنید اونم با دست نحوه صحیح این کار و از لینک زیر بخون
      نحوه پولیش کردن و براق کردن رنگ خودرو با کمترین هزینه و حرفه ای ترین روش را اینجا بخوانید http://paintcar.ir/content/7-who-to-renew-color-of-cars

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  16. امين

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام دلیل خشک نکردن ماشین در مرحله اولچیه ؟با تشکر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. Siry

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    چرا نمیگید چقد پولیش و واکس رو بدنه بمونه که به رنگ خودرو آسیب نزنه؟ هرکدوم چن دقیقه؟
    حالا مثلا یه گلگیر رو کامل پولیش بزنیم بعد با پنبه بمالیم یا یه وجب یه وجب پولیش بزنیم که زیاد نمونه ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. mohamad1995

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    برای پولیش کردن از دستگاه سنگ استفاده کنیم؟
    اگه آره دستگاه سنگ ما سرعت متوسط نداره و سرعتش ثابته مشکلی پیش بیاد؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد حسین

      ۱۷ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      اشتباه فاحش پولیش با سنگ فرز به خاطر دور بالایی که داره رنگ ماشین رو داغون میکنه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  19. داریوش

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام،برای خط و خش های عمیق شنیدم پولیش سنباده میزنند بعد واکس،
    سنباده به چه صورتی باید زده بشه،
    راهنمایی کنین ممنون میشم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. حسین اسمی

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یه سوال دارم. ماشین من صفره یعنی یک ماهی هست گرفتم. یه مقدار کاپوت ماشین زبر بود انگار چیزی مثل گرد روی بدنه بود که با شستن پاک نمیشد. منم یه مقدار پالیش زدم اما وقتی پالیشو پال کردم جای اون قسمت حالت سفیدک باقی مونده و هر کاری میکنم پاک نمیشه الان اون قسمت خیلی تو چشم میزنه چکار کنم مثل اول شه؟ ممنون میشم جواب بدین. ماشینم پژو خاکستریه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد حسین

      ۱۷ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      از پولیش واکس استفاده ولی به صورت صحیحش

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  21. نیما

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام، ماشین من قسمت هاییشو یه نقاش با سمباده پوس آب کرد، چطور میشه کاری کنم جاشون بره ؟ با تشکر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. اردشیر محسنی

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    آیا بحای دستگاه حرفه ای پولیش میتوان از دستگاه فرز که دایمر دور کند دارد در منزل استفاده کرد؟ و برای براق شدن و ماندگاری پولیش روی بدنه استفاده از نمد اسفنج نرم بهتر است یا نمد پوستی؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد حسین

      ۱۷ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سنگ فرز به هیچ عنوان چون به خاطر دور بالا رنگ ماشین رو میبره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  23. حسام

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سنگ فرز با توجه به دور بالایی که داره باعث اسیب به رنگ و در صورت فشار زیاد حتی یک لایه از رنگ و میتونه برداره. ولی اگر دیمر دار هست فرزتون میشه هرچند باید خیلی ماهر باشید. با توجه به هزینه بالایی که برای رفع اسیب های احتمالی واره به رنگ در صورت استفاده از فرز حتی دیمردار برای خودروتون باید بکنید پیشنهاد میکنم با رقم خیلی کمتر یک دستگاه پولیش بخرید و با خیال راحت استفاده کنید.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. حسام

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    علت باقی موندن رد مسیر چرخش پد دستگاه روی رنگ بعد از عملیات پالیش انتخاب پالیش نا مناسب برای رنگ یا فشار بیش از حد دستگاه به سطح در زمان پالیش کردن هست. توجه کنید هر رنگ با توجه به شرایط و وضعیتی که داره نیازمند یک درجه از زبری یا نرمیه پالیشه. پس از یک نوع پالیش برای هر رنگی استفاده نکنید و انتخاب نوع پالیش و به کاربلدش بسپرید.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. حسام

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بهینه ترین فشار برای پالیش کردن در سطوح افقی وزن خود دستگاه (دستگاه رو یک تا یک و نیم کیلو فرض کنید) و فقط شما دستگاه و هدایت کنید در سطوح غیر افقی هم حداکثر فشار و معادل وزن دستگاه مثل سطوح افقی وارد کنید.حرکات چرخشی باشه مثل عقربه ساعت یا پاد ساعتگرد و چرخش و در یکجا متمرکز نکنید. اگر جایی نیاز به پالیش بیشتر داره حرکات رفت و برگشتی و بیشتر کنید و اصلا در یک قسمت متمرکز نشید. از پالیش مناسب رنگ موجود هم استفاده کنید نه هر پالیشی. حتما از دستگاه پالیش استفاده کنید نه فرز. مطمئن باشید همه چیز حل و نتیجه قابل قبول خواهد بود. ومن الله توفیق

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. قاسم

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام جناب مهندس من ماشین خودرا رنگ کاری کردم. به علت. رنگ کاری. رنگ ماشین مات اس چگار کنم ماشینم براق بشود باتشگر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. حمید

    ۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوست عزیز و ممنون از پست مفیدتون لطفا در صورت امکان راهنمایی بفرمایید که چنانچه ما از دستگاه مناسب جهت پولیش کردن استفاده کنیم(چون بنده با سن کمم به توان فیزیکی جهت انجام درست کارنرسیده ام اما از ذوق و عشق انجام کارلبریز و پیرم) بطوری که بتوانیم دور دستگاه را در هر تعداد (دلخواه ) در دقیقه که بخواهیم تنظیم کنیم ٬ بهترین نتیجه در چرخش چند دور بدست میآید ؟
    و آیا میشود قبل از پولیش با دستگاه در صورت نیاز و لزوم یکدست سمباده پوستای ۳۰۰۰ نرم بزنیم وبعد از پولیش با دستگاه هم در حد توان یکباردیگربا دست بزنیم منظور اینکه تا حدودی اگر بشوداز دستگاه ردی بجا نماند ومحو ش بکنیم .
    و ضمنا آیا واکس بجز براقیتی که به خودرو میدهد وظیفه جمعی لایه برداری را داراست؟
    در پایان آیا میشود در مواردی که خط‌های کوتاه نازک وموئی روی سطح خودرو دیده میشود البته بدون رسیدن به سطح آهن بدنه که مثلاً آسطر رنگ دیده شود از قلم مناسب جهت پر کردن درز موجود استفاده کرده و بعد با استفاده از سمباده ۳۰۰۰ جهت برطرف‌کردن وهمسطح سازی سطح مورد نظر با زمینه رنگ طبیعی خودروکه نهایتا پس از تکمیل کار و پولش کاری عیب قبلی از بین برود ویا حد اقل کمتربچشم بیاید . . با تشکر قبلی از بردباری شما در . خواندن مطالب مطروحه
    . ارادتمند شما گودرزی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا