آموزش

5 راه ارزان برای داشتن خودرویی سریع‌تر در پیست

اگر خودرویتان را در پیست استفاده می‌کنید، پس می‌دانید که واژه‌ی “ارزان” برایتان آشنا است.

cheap Track toyota gt86
در بحث مربوط به خودرو و پیست ارزانی وجود ندارد اما نیاز نیست که هزاران دلار را برای به دست آوردن قطعات گران‌قیمت صرف کرد. در اینجا برخی قطعات ساده و نسبتاً ارزان‌قیمت و قابل‌ابتیاع وجود دارد که کمک می‌کنند تا شما یک دور پیست را سریع‌تر طی کنید.

E46-M3-EC-7s-Nurburgring-3
لاستیک‌های بهتر
اکثر کارشناسان به شما خواهند گفت که در بحث مربوط به بهبود کارایی خودرو در پیست، لاستیک‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کنند. با استفاده از مجموعه لاستیک‌های مسابقه‌ای اختصاصی، شما می‌توانید کارایی بالاتری در پیست داشته باشید و از پنچری آن‌ها در زمان استفاده‌ی روزانه آسوده‌خیال باشید. لاستیک‌های خوب گران هستند و شما با تحقیق می‌توانید لاستیک‌های زیادی را که چسبندگی بالایی داشته و درعین‌حال قیمتی متوسط دارند را بیابید.

wet_tires
لنت‌های ترمز مسابقه‌ای
شاید این مورد کمی متضاد به نظر برسد اما هرچقدر که سریع‌تر بتوانید توقف کنید، سریع‌تر نیز می‌توانید حرکت نمایید. ترمزهای بهتر با استفاده‌ی مکرر از بین نمی‌روند و به شما اجازه می‌دهند تا قبل از وارد شدن به پیچ، مدت‌زمان بیشتری گاز بدهید. لنت‌های ترمز مسابقه‌ای ترکیبات مختلفی دارند. برخی فقط در هنگامی که واقعاً داغ باشند خوب عمل می‌کنند درحالی‌که دسته‌ی دیگر به طیف‌های وسیع دمایی مقاوم هستند. با کمی تحقیق و جست‌وجو می‌توانید برخی از این لنت‌ها را با قیمتی عالی پیدا کنید.

Racing Brake Pads
روغن ترمز با تحمل دمای بالا
زمانی که می‌خواهید از حداکثر توان ترمز استفاده کنید، در واقع در حال تولید دمای بسیار بالای ترمز هستید. دمایی که شاید برای تبخیر روغن ترمز کافی باشد. روغنی که می‌جوشد حباب‌های هوا را تولید می‌کند که برخلاف خود روغن می‌تواند متراکم شده و زمانی که این اتفاق رخ دهد، پدال ترمز به کف می‌چسبد و شاید خودرویتان با دیواره‌ی پیست برخورد نماید. برخی روغن‌های ترمز در طول زمان رطوبت را جذب می‌کنند که نقطه‌ی جوش را کاهش می‌دهد بنابراین در ساده‌ترین حالت شما باید قبل از ورود به پیست روغن ترمز را عوض کنید اما اگر می‌خواهید بهترین کار را انجام دهید، روغن اصلی را با نمونه‌های DOT 4 یا DOT 5.1 جایگزین کنید.

racing-brake-fluid-and-brake-equipment-
رینگ‌های سبک‌وزن
اکثر مردم رینگ‌های جدید را برای بهبود جلوه‌ی ظاهری خودرو بکار می‌گیرند اما اگر شما می‌خواهید وارد پیست شوید، به رینگی احتیاج دارید که کارایی را بهبود ببخشد و این به معنای وزن کم است. رینگ‌های سبک‌تر وزن بی فنری (بخشی از وزن خودرو که توسط سیستم تعلیق حمایت نمی‌شود) را کاهش می‌دهند که به رینگ اجازه می‌دهد تا در برابر دست‌اندازها سریع‌تر واکنش نشان داده و باعث بهبود چسبندگی خودرو شود. نیاز نیست که این رینگ‌ها جذاب یا گران‌بها باشند! فقط کافی است که وزن کمی داشته باشند. با خرید رینگ‌های دست‌دوم می‌توانید پول خود را حفظ کنید اما مطمئن شوید که رینگ‌های مورداشاره خسارت‌دیده یا تاب‌خورده نباشند.

adv1-nissan-GTR-R35-lightweight-jotech-motorsport-forged-racing-wheels-A
جذب‌کننده‌های شوک قابل تنظیم
جذب‌کننده‌های قابل تنظیم (دامپرها) به خریداران این اجازه را می‌دهند که میزان فشردگی و بازشدگی را تنظیم کنند. برخی شوک‌ها قابلیت تنظیم انفرادی برای میزان بازشدگی و جمع شدن را دارند. این قطعات به شما اجازه می‌دهند تا هندلینگ خودرو را به دست بگیرید و توازنی مثال‌زدنی را در شرایط متفاوت پیست به دست آورید. شوک‌های قابل تنظیم می‌توانند به‌صورت قطعات مجزا و یا به همراه تجهیزات دیگر خریداری شوند.

STREEET A kit w logo

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. احمد باقری

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    مقاله خوبی بود، یعنی میشه با هزینه خیلی کمتر، کارایی به نسبت خوبی بدست آورد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. elemento

      ۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      ماشین برای تیونیگ فقط سایپا 111. پیش به سوی نوربرگ رینگ و رکورد زیر 7 دقیقه….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امین

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        پراید بدرد لای جرز دیوارم نمیخوره
        داشتم که میگم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Lord Cezar

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (300 ديدگاه)

    متاسفانه تو ایران عملاً هزینه اینا خیلی بالاس و اینکه جنس های اورجینال در زمینه تیونینگ خیلی گرون هست .
    دوماً ماشینی که قصد داریم تغییراتی رو تو اون اعمال کنیم باید ذاتاً تحمل این تغییراتو داشته باشه که هیچ خودروی داخلی تحمل اینارو نداره و در کمترین مدت آسیب های زیادی میبینه.
    نمونه سادش رو خودم انجام دادم و با تعویض سیستم تعلیق جلو (با نمونه های روغنی میگن فکر کنم) و تعویض رینگ ها با نمونه الومینیومی سبکتر و تغییر لاستیک تنها چیزی که شاهد بودم از بین رفتن سریع تر جلوبندی خودرو بود.
    با اینکه همه کارهایی که کردم استاندارد بود و قطعات مصرفی هم اصل بود ولی همونطور که گفتم خود ماشین باید کشش تقویت و تغییرات رو باید داشته باشه وگرنه زودتر از بین میرن قطعات.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. سامان اذری

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    واسه پیست قبل از هر چیزی یه همچین موتوری نیاز دارید لامصب نیروگاه هستش

    http://uupload.ir/files/vk7g_160624165524.png

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. یو اس اس اینترپرایز

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    شاهین جان مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. moein

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    مقاله ارزش داری بود ولی برای ایران اصلا کاربردی نیست
    اگه تمام این قطعات رو ارجینال بخری تو ایران قیمتش میشه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (512 ديدگاه)

    منکه رو ماشینم لنت ایرانی..ج ه ا ن پارت انداختم….ازلحاظ ظاهری و..ادم نگاه میکنه میبینه واقعا کیفیتش باید خوب خوب باشه ولی حالاکه یک ماهی هست انداختم دیگه تو سرعتای بالا به هیچ وجه ماشین ترمز نداره…حتی ی ذره..ای بی اس کارمیکنه ولی لنت جواب گونیست..
    وطنم پاره تنم….بعدمیگن ازتولید داخلی حمایت کنید…بابا کیفیت داشته باشه چرا حمایت نکنیم؟؟؟؟؟..ی مشت ***افتادن توجامعه والا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ali

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    آقایون برای روغن ریسینگ 10W50 توتال فرانسه رو پیشنهاد می کنم من از چراغ برق خریدم فقط هم یک لیتری اش اصل فوق العاده بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Abbas us.c

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (269 ديدگاه)

    چگوارا:
    تو پیست فقط دنده دستی.خلاص!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا