طرز برخورد با رانندگانی که در جاده‌ها بر روی اعصاب رانندگی می‌کنند

مهارت و هوشیاری در رانندگی، موضوعی است که دلایل زیادی می‌توان برای آن ذکر کرد. با این وجود، هنگامی که هر عملی از جانب شما در پشت‌فرمان، دقیق و حساب‌شده باشد، باز هم رانندگان دیگر در اطراف‌تان کارهایی انجام می‌دهند که واقعاً دیوانه‌کننده‌اند. صحبت از کسانی است که در جاده، بدون آن که دلیل خاصی وجود داشته باشد، خط خود را عوض می‌کنند، رانندگانی که وقتی می‌خواهید از آنها سبقت بگیرید، به سرعت خود اضافه می‌کنند (آن هم فقط به این دلیل که ناخودآگاه و غریزه حیوانی آنها حرکت به صورت گله‌ای را ترجیح می‌دهد و به آنها می‌گوید که رانندگی با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت در کنار یک «موشک بی‌هدف» ۱۸۰۰ کیلوگرمی، ایمن و راحت است)، رانندگانی که به سپر عقب ماشین جلویی نزدیک می‌شوند و همین‌طور کسانی که نمی‌توانند خود را با سرعت جاده تطبیق دهند. البته نمونه‌های دیگری نیز از این دست می‌توان بیان کرد، امّا شاید همین‌ها برای رساندن مفهوم کافی بوده باشند.

angry-driver
اگر راننده‌های بی‌محابا و سرکش را کنار بگذاریم (کسانی که به نوبه خودشان نیز مشکل‌ساز می‌شوند)، بیشتر رفتارهای عجیبی که در جاده‌ها مشاهده می‌کنیم ناشی از این واقعیت است که راننده‌های متوسط حاضر در پشت‌فرمان، تفکّر زیادی برای انتخاب‌هایشان ندارند. البته آنها قصدشان صدمه‌زدن یا عصبانی‌کردن شما نیست، بلکه به نوعی غریزه خود را دنبال می‌کنند و در اعماق ذهن‌شان، برخی آموزه‌های مربی رانندگی وجود دارد. شاید به همین دلیل است که در خط سرعت ۱۲۰ کیلومتر، با یک خودرو روبرو می‌شوید که با سرعت حدود ۹۰ کیلومتر بر ساعت در حال حرکت است. این گونه افراد، حتی نگاه هم به تابلوهای محدودیت سرعت نمی‌کنند. به جای این کار، در هر سرعتی که احساس راحتی بکنند، رانندگی می‌کنند. همه‌چیز در اینجا کاملاً به صورت ناخودآگاه است.

angrydriver
راننده‌های ناهشیار به‌راحتی می‌توانند در جاده شما را عصبانی کنند. امّا «خشم» سود چندانی ندارد و اگر هم به میان‌سالی رسیده‌اید، رفته‌رفته باید نگران تأثیر خشم بر سلامتی‌تان باشید. بیایید از یک زاویه بهتر به این موضوع نگاه کنیم.  اگر عملکرد کسی از روی ناخودآگاه باشد، احتمالاً در جواب‌ محرّک‌هایی است که از پیرامون خود دریافت می‌کند. به دلیل اینکه این‌گونه افراد واقعاً توجهی به عملی که انجام می‌دهند، ندارند، عمل آگاهانه شما هیچ تأثیری بر آنها نخواهد داشت.

road-rage-woman-angry-01
یکی از رایج‌ترین و در عین حال، رنجش‌آورترین رفتار ناآگاهانه‌ای که در جاده‌ها مشاهده می‌شود، «تمایل به حرکت گله‌ای» است. ما در اعماق وجودمان، حیواناتی اجتماعی هستیم و بنابراین، بسیاری از مردم وقتی در کنار دیگر خودروها رانندگی می‌کنند، سطح مشخصی از قوّت قلب و اطمینان را دارند؛ موضعی که البته «مسخره» و «احمقانه» است. در واقع، خطرناک‌ترین چیز در جاده، حضور یک خودرو یا کامیون چسبیده به شماست.
«عملکرد گله‌ای» خودش را در رفتارهای زیر نشان می‌دهد:

  • رانندگی در کنار شما در حالتی که آزادراه خالی و مسیر آزاد است.
  • ماندن در نقطه کور خودروی شما
  • سبقت‌گیری و سپس کاهش سرعت برای هماهنگی با سرعت شما با فاصله طول یک یا دو خودرو در جلو
  • چسبیدن بدون‌دلیل به سپر عقب خودروی شما، آن هم در حالتی که خطوط دیگر خالی هستند.
  • افزایش سرعت برای رسیدن به شما در حالتی که از آنها سبقت می‌گیرید.

به جای از کوره در رفتن در مقابل این رفتارها، سعی کنید که با انگیزه‌های ناخودآگاه راننده بازی کنید. اگر راننده‌ای در کنار شماست و سعی در تنظیم سرعت مطابق با سرعت خودروی شما دارد، یک ترمز ناگهانی (اگر کسی پشت‌سرتان نیست) و یا شتاب ناگهانی (اگر جلویتان خالی است) می‌تواند راهگشا باشد. اگر به اندازه کافی از آنها دور شوید، غریزه گله‌ایِ آنها تقلیل یافته واحتمالاً شما را فراموش خواهند کرد.

همین موضوع کمابیش برای خودروهایی که با سرعت هماهنگ، در پشت سر شما حرکت می‌کنند، صادق است. رانندگان زیادی در جاده‌ها هستند که تمایل دارند سرعت خود را با سرعت خودروی جلویی تنظیم کنند و روند شتاب‌گیری یا ترمز آن خودرو را دنبال نمایند. آنها از این کار، هیچ‌گونه منظوری ندارند و فقط اصول گله‌ای را دنبال می‌کنند که در پس‌زمینه مغزشان پنهان است. امّا اگر با شدّت هر چه تمام‌تر، از سرعت از ۹۶ به ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرید، آنها مطمئناً به دنبال‌تان نخواهند ‌آمد.

اگر به خودرویی در سمت راست‌تان نزدیک می‌شوید که سرعت بالاتری دارد، سعی کنید که در پشت‌سر آن جای بگیرید؛ چرا که چنین افرادی معمولاً‌ وقتی کسی را در آینه بغل‌شان می‌بینند، دچار استرس می‌شوند. پس از اندکی گذر زمان، می‌توانید دوباره به خط قبلی برگردید و سبقت خود را انجام دهید. در این حالت، باید با استفاده از یک شتاب‌گیری ناگهانی از این خودرو فاصله بگیرید و شعله «رفتار گله‌ای» وی را خاموش کنید.

اکنون حالتی را درنظر بگیرید که یک خودرو در پشت‌سرتان بدون آن که دلیل خاصی وجود داشته باشد، در یک مسیر باز به سپر عقب چسبیده است. در این حالت، بهتر است خط خود را عوض کرده و سپس شتاب بگیرید. در بیشتر مواقع این نوع افراد به دنبال شما نمی‌آیند. اگر خودرویی در نقطه کور شما پرسه می‌زند، سعی کنید که در همان جهت راهنما بزنید. در نتیجه آنها یا به پشت‌سرتان متمایل می‌شوند و یا برای جا گرفتن در خط مسیر، برای سبقت گرفتن از شما عجله می‌کنند. در همین حال، یک راه‌حل جایگزین، حرکت به سمت خط دیگر مسیر در جهت مخالف و اندکی شتاب‌گیری است.

drivers-02
تمام این تاکتیک‌ها و دیگر مواردی که ممکن‌ است به ذهن هر کدام از ما برسد، در یک چیز مشترک هستند؛ این که طراحی آنها به گونه‌ای است که با ایجاد علائم ظاهری و هشداردهنده بیشتر به رانندگان ناآگاه، غریزه گله‌ای را مغلوب کنند. این روش‌ها شما را از یک موجود مبهم و نامعلوم در آینه‌ها یا پنجره جلو به اتومبیل واقعی و قابل‌تشخیص تبدیل می‌کنند؛ وسیله‌ نقلیه‌ای که نباید زیاد به آن نزدیک شد.

traffic
امّا یک کار وجود دارد که نباید آن را برای هشیار کردن راننده‌ای که توجه کافی در پشت فرمان ندارد، به کار برد و آن «بوق زدن» است. این کار موجب وحشت آنها می‌شود. در حالی که یک راننده ماهر با شنیدن بوق، دقت بیشتری در رانندگی به خرج می‌دهد، امّا بیشتر رانندگان ناشی، عملکردی کاملاً برعکس دارند. آنها در حالتی که چشم‌شان به داشبورد است، فرمان را با سرعت به جهت خلاف صدایی که شنیده‌اند، منحرف می‌کنند؛ موضوعی که می‌تواند منجر به حادثه‌ای ناخوشایند شود.

Cadillac Super Cruise Self-Driving
اگر بتوانید رفتار بعدی رانندگان را پیش‌بینی کنید و بدانید که پس از هر نوع رفتاری، چه اقدامی باید انجام دهید تا شرایط امن‌تری در جاده، هم برای این راننده و هم برای خود ایجاد نمایید، در آن صورت یک «شوالیه جِدای» در جاده‌ها خواهید بود. فقط به یاد داشته باشید که همیشه از قدرت‌هایتان برای مقاصد خوب، و نه شیطانی، استفاده کنید تا همه چیز به خوبی پیش برود.

منبع: roadandtrack

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

24 دیدگاه

  1. Mehran nikfar
    سوابق: (178 دیدگاه) ,

    نویسنده این مطلب تاحالا مشهد نیومده تاحالا نیسان ابی ندیده تاحالا ترافیک وسایل نقلیه عادی رو تو مسیر بی ار تی ندیده یه بار بیاد اینجا یکم ططرز فکرو قلمش تغییر میکنه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل amir
      amir
      سوابق: (8546 دیدگاه) ,

      .
      من در کویر زندگی می کنم و رانندگی در شب رو دوست دارم . وقتی تو شب رانندگی میکنم ترجیح میدم با رعایت فاصله ی بسیار بیشتر از حد استاندارد پشت یک خودروی دیگه رانندگی کنم.

      جاده ها خیلی هاشون هیچ گونه روشنایی ندارن ، سرعت گیر ها هم بعضی وقت ها دقیقا هم رنگ جاده هستن ، با هیچ تابلویی هم از وجودشون مطلع نمیشی ، یک دفعه میبینی ماشین رفت رو هوا. جاده ها هم خیلی از اوقات جوری طراحی نشدن که حـیوانات بتونن از زیرشون عبور کنن ( بوسیله ی تونل های مخصوص) و بار ها شده که به خاطر جلوگیری از برخورد مجبور شدم ترمز های بسیار شدید و خطرناک بگیرم که الحمد لله تا الان هیچ کسی صدمه ندیده. حیـوانات نور چراغ جلو رو که میبینن بعضی اوقات متوحش میشن و یک دفعه میپرن وسط جاده و میخوان برن اون طرف که برخورد های بسیار دلخراشی رخ میده.

      وقتی پشت سر یکی دیگه حرکت میکنی با توجه به نور چراغ ترمز و عقبش از وضعیت مسیر اطلاعات خوبی بدست بیاری ، احتمال برخورد با حیـوانات هم به شدت پائین میاد.

      به نظر من این کار که ظاهرا اسمش عملکرد گله ای هست هیچ اشکالی نداره ، مسخره و احمقانه هم نیست ، چون با رعایت فاصله ی مطمئن انجام میشه و اصلا هم در دنبال کردن کسی پافشاری نمیکنم ، معمولا بیشتر از 10 کیلومتر پشت سر کسی حرکت نمیکنم تا خدای نکرده طرف در اون موقع شب نگران امنیـت خودش نشه. اگر سرعت رو کم کنه من ازش سبقت می گیرم و اگر گاز بده تا فاصله رو بیشتر کنه من سرعتم رو افزایش نمیدم ، با یک سرعت ثابت حرکت میکنم که در شب 85 کیلومتر بر ساعته. فکر کنم فاصله اونقدر زیاد هست و مسافتی که با هم طی میکنیم اونقدر کم هست که در 99 درصد موارد طرف اصلا متوجه قصد من نمیشه .

      پاسخ
      1. Mehran nikfar
        سوابق: (178 دیدگاه) ,

        از سرعت گیرهای جاده های روستایی نگو که دلم خونه.یه لیفان ۸۲۰ داشتم به خاطر یکی از همین سرعت گیرا که توتاریکی شب ندیدمش تمام زندگی نامه ش به فنا رفت.انقد اتاقش به سرصدا افتاده بود که هیشکی نمیخریدش به زور فروختمش

        پاسخ
        1. شایان
          سوابق: (80 دیدگاه) ,

          من رفته بودم شهر جدید پردیس(پنج شیش سال پیش،ماشینمم دیوید بود،،،سمند 🙂
          خلاصه ساعت هفت هشت شب تو راه منزل جدید خاله عزیزمون در یک لحظه تو یه خیابون سه لاینه خودمو و گل و شیرینی چسبیدیم به سقف(دوستان لطف کرده بودن از این برامدگی های اسفالتی بدون هیچ اخطار یا تابلویی گذاشته بودن)
          بی شوخی میگم سرم درد گرفت اینقد محکم خوردم به سقف
          شیرینیم که دوباره گرفتم چون رولتا ترکیدن
          و عجیب ترینش این بود که سوکت ضبطم قطع شد تو این ضربه(یعنی از جاش دراومد)
          ولی همه اینا باعث شد بیشتر دقت بکنم تا امروز

      2. ASTON MARTIN
        سوابق: (975 دیدگاه) ,

        مطلب فوق العاده ای بود رفتارشناسی انسان در حوزه ی رانندگی رو از دید روان شناسی اجتماعی بررسی میکرد..واقعا باید ازین چیزا استفاده بشه در راستای بهبود فرهنگ ترافیکی.مخصوصا تو کشور ما که رانندگی توی دورانه پارینه سنگی باقی مونده..! :/
        اشاره به غریزه ی حرکت گله ای هم مربوط به فرگشت و نظریه تکامل داروین هست که یک بار دیگه حقانیتش رو ثابت میکنه 🙂
        راننده های خوب مثه منو …::: فقط لمبورگینی :::… هم زیاد نداریم تو این مملکت .. همه فقط دنبال جا زدن خودشونن متاسفانه…
        Mehran nikfar هم درست میگه بعضی جاها واقعا باید هم رنگ جماعت شی و گله ای رفتار کنی
        وگرنه له میشی :/

        پاسخ
      3. Bavaria
        سوابق: (554 دیدگاه) ,

        دوستان خواهشا حق به جانب نظر ندیم و اول هرکس سنگ محکی به رانندگی خودش بزنه بعد بقیه رو نقد کنه، ممنونم😊
        .
        درضمن این مقاله هم دیگه خیلی تند رفته و خود نویسنده (نویسنده اصلی) احتیاج به مشاوره درست حرف زدن و کنترل اعصاب داره

        پاسخ
      1. Mehran nikfar
        سوابق: (178 دیدگاه) ,

        Bmw منظورتو نفهمیدم. اوج چی
        ترافیک خیابونای مشهد میگی؟

        پاسخ
    2. امین
      سوابق: (819 دیدگاه) ,

      ممنون از مقاله ی خوبتون.
      بنظر من فرهنگ رانندگی کشورمون به وضعیت وخیمی رسیده و نیازمند توجه ویژه ایه که از این افتضاحتر نشه!!!!
      به شخصه از بعضی رفتارهای رانندگان محترم! خیلی عصبانی میشم و باهاشون برخورد میکنم (که خداوکیلی بیشتر به خودم استرس وارد میشه!!!)

      —-اول از همه بگم که فاصله با ماشین روبرو رو حفظ کنین( چون فرهنگش هنوز جا نیوفتاده با انجام اینکار دیگر رانندگان فکر میکنن که این فاصله رو برا اونا گذاشتیم و میان پُــرش میکنن که واقعا جای تاسف داره!!!!)

      —-وقتی یکی تو لاین سبقت داره از ردیفی از ماشین ها سبقت میگیره یا منتظره تا یکی دیگه سبقتشو بگیره بعد به راهش ادامه بده لطفا نیاید بچسبونید بهش و مدام نور بالا بزنید( خُب چیکار کنه اون؟ بره تو ماشینای کناری تا شما رد شی؟!؟! خودم در مواجهه با چنین افرادی با هر بدبختی که شده بهش راه میدم و میوفتم پشتش و جبران میکنم!!! که البته اصلا پیشنهاد نمیشه!!)

      —-بخدا دور برگردون جای سبقت گرفتن نیست. وقتی یکی تو دور برگردون منتظره تا خیابون خلوت بشه نیاید سمت راستش وایسین چراکه با این کار هم دیدشو میگیرین و هم درصورت باز شدن راه با پیچیدن جلوش، راهشو مسدود میکنید؛ خیلی زشته!!!!

      —-توروخدا از چراغ های راهنمای ماشیناتون استفاده کنید. ما علم غیب نداریم که شما چیکار میخواین بکنین؛ بخدا پولشونو دادین( این تیکه آخر رو تو استانی که ما زندگی میکنیم جهت ترقیب رانندگان به استفاده از چراغ راهنما میشه بکار برد!!!)

      —-وقتی پشت چراغ قرمز وایسادین، به محض سبز شدن چراغ، بوق نزنین.

      —-سر تقاطع ها لطفا مسیر گردش به راستو نبندین. حق الناسه که ما میخوایم گردش به راست کنیم و بخاطر شما باید منتظر بمونیم تا چراغ سبز بشه!!!

      —- خانم های محترم لطفا قبل از کسب توانایی و مهارت لازم جهت رانندگی، به عبور و مرور در مسیر های شلوغ و پر رفت و آمد نکنین (من از ماشینی که رانندش خانوم باشه همیشه فاصله میگیرم، مارگزیده از ریسمان سیاه و سفید میترسه!!!!!!)

      —-راننده های تاکسی هم که نگو!!! به هیچ پروتوکلی پایبند نیستن!!!

      —-خط کشی های خیابون جزء زیبایی شهر و جاده نیست!!! گذاشتن تا بینشون برونیم.

      دل پری دارم ولی در این مقال نمیگنجه

      یخورده مهربون تر رانندگی کنین. به حقوق همدیگه احترام بذارین. نگین با یه گل بهار نمیشه. بالاخره از هیچی بهتره. من سعی میکنم این نکاتو رعایت کنم و در بسیاری از موارد هم به دلیل اینکه فرهنگش جا نیوفتاده حقم ضایع میشه ولی به آرامشش میرزه؛ به این که تو برای خودت ارزش قائلی میرزه

      پاسخ
  2. ali
    سوابق: (196 دیدگاه) ,

    خانوم ها همیشه موقع حرکت در رانندگی شصتشون می آد روی فرمون .
    وقتی هم که می خوان مشت کنن شصتشون بالاست
    برعکس آقایون

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل #ali.m#
    #ali.m#
    سوابق: (633 دیدگاه) ,

    تنها مقاله ای در این مورد بود که واقعا با فرهنگ رانندگی اینجا خیلی شباهت داشت. 🙂
    البته بعضی هاش نه. اینجا بعضی ماشینا هستن که از 90 بری 160 تا هم پا به پات میان اصلا کاری ندارن.
    مورد داشتیم تا پارکینگ خونه طرف هم باهاش رفتن
    🙂

    پاسخ
  4. ونوم اف ۵
    سوابق: (576 دیدگاه) ,

    نشنال جغرافی یه برنامه میداد برای حفظ امنیت رانندگی در امریکا میگفت وقتی کل کل میشه به چشم طرف خیره نشید چون ممکنه با تفنگ به سمتتون شلیک کنه

    پاسخ
  5. ونوم اف ۵
    سوابق: (576 دیدگاه) ,

    ولی در رابطه با ایران بیشترین مشکل خودخواهی و نظم گریزی هست خدا شاهده ساعت ۲ اینا رفتم عابر بانک یه مادر و دختر بودن پای دستگاه یه مقدار عقب رفتم راحت کارشون رو انجام بدن یه خانوم اومد زد جلو کلی معطلمون کرد

    پاسخ
    1. ASTON MARTIN
      سوابق: (975 دیدگاه) ,

      نمیدونم خانوما تو بحث عابربانک چرا اینقد بی ملاحضن..
      مورد داشتم طرف ی ساعت جلو عابر فسو فس میکرد که فقط کارتشو از کیفش دراره 😐
      هیچکسم نمیزاشت نزدیک دستگا بشه

      پاسخ
  6. reza-a
    سوابق: (199 دیدگاه) ,

    مطلب مفیدی بود من زیاد تو جاده رانندگی میکنم و خیلی از چیز هایی که تو متن اومده رو امتحان کردم و جواب میده ولی مشکل اینه که تو ایران موقع گواهینامه گرفتن خیلی چیز ها رو اصلا آموزش نمیدن و مثلا در مورد رعایت فاصله مناسب تو جاده های شلوغ با سرعت بالا تا فاصله میگیری یکی میاد جلوت ولی اعصاب خرد کن ترین رفتار رانندگی تو شب نوربالا اومدن ماشین پشته حداقل تو خراسان اصلا این رو رعایت نمیکنن

    پاسخ
  7. Mehran nikfar
    سوابق: (178 دیدگاه) ,

    یکی از بدترین مواردی که توی جاده های ما مشاهده میشه بیرون اومدن یهویی ماشین ها از جاده های روستایی به جاده های اصلیه.داری برا خودت ۲۰۰ تا میری یهویی یه پراید از فرعی میزنه بیرون صاف میره تو لاین سوم با ۴۰ تا سرعت جاده رو میگیره میره.حالا چطور باید ماشینو نگه داری که از بالاش رد نشی دیگه مشکل خودته.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل TUNING
      TUNING
      سوابق: (652 دیدگاه) ,

      همچنین اتفاقی توی دور برگردان برام پیش اومد 150 تا میرفتم دوتا پراید دور زدن و کنار هم وایسادن و جاده رو بند اوردن منم تا اخر ترمز گرفتم abs مسخره ویران خودرو فعال نشد و چرخا قفل کردن و لاستیکای جلو مجبور شدم عوض کنم
      ماشینو بردم مکانیک گفت abs رو کامل قطع میکنم که اصلا بهش اعتباری نیست
      مرگ بر خودرو سازان وطنی
      کجا بودیم
      اها
      اول از خودم انتقاد میکنم که مقصرم و نباید تو شهر تند میرفتم اما بعضیا خیلی بی ملاحظه شدن اخه سر دور برگردان باید کنار هم جاده رو بگیرن و صحبت کنن

      پاسخ
  8. Milad
    سوابق: (60 دیدگاه) ,

    اینکه برای تازه کارها بوق بزنی هول میشن و میترسن درسته به ویژه برای بانوان نباید بوق زد چون خودم دیدم تو اصفهان برای ماتیز یه تریلی پشت سرهم بوق میزد و نور بالا میداد که ماتیز هول کرد و یکباره فرمون رو پیچوند و چپ شد. شگفت اینه که کامیون پشت ماتیز هم نتونست بایسته و از روی ماتیز رد شد و لهش کرد و هنگامیکه ترمز کرد یه آردی هم زد پشت کامیون که اون هم کشته دادن. بدترین کار رعایت نکردن فاصله از خودروی جلویی هست تو ایران.

    پاسخ
  9. امره Emrah
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    جون مادراتون بین خطوط رانندگی کنید
    تو ترافیک جاده ای عید، فکر نکنید زرنگید نزنید خاکی بیوفتید جلو.
    از ماشین آشغال پرت نکنید بیرون
    بدون راهنمای زدن شیرجه نزنید جلو دیگران
    با این کارا چیزی ازتون کم نمیشه بلکه شخصیت خودتونو نشون میدید

    پاسخ
  10. ahmad
    سوابق: (496 دیدگاه) ,

    شاید بتونم اونایی که روی اعصاب رانندگی میکنن رو به شرطی که عملشون با قانون مغایر نباشه تحمل کنم ولی به هیچ وجه نمیتونم اونایی که آگاهانه بر خلاف قوانین ترافیکی عمل میکننو تحمل کنم!
    اون *** ای که سرشو میندازه پایین و از داخل خیابون ورود ممنوع یکطرفه رد میشه و یا توی لاین ممتد سبقت میگیره ، بدجور منو عصبانی میکنه…

    پاسخ
  11. هادی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    هیچی بدتر از راه بندون و ترافیک نیست . رانندگان بی فرهنگ از خاکی (اگه اتوبان باشه) یا میرن لاین مخالف (اگه شهر باشه) . خیابون دو بانده یهو میشه شش بانده !!! از هر طرف ماشین میره . جلوشون هم بسته میشه انتظار دارن با یه راهنما بهشون راه بدیم بیان لاین صحیح وایستن . افتضاح ترین رانندگی تو ایران فکر کنم همین تو ترافیک باشه
    1. چراغ نارنجی که سهله قرمز که شد لطفا ترمز کنیم نه که بیشتر گاز بدیم که بتونین رد شیم.
    2. تا چراغ سبز نشده تو چهار راه هی آروم آروم نریم جلو .
    3. وقتی راه بستس مخصوصا تو اتوبان ، الکی نور بالا ندیم نمیشه که پرواز کرد.
    4. وقتی راه بستس باز تو اتوبان از راست سبقت نگیریم بعدش دماغ ماشین رو بیاریم سمت چپ تا ماشین پشتی مجبور شه راه بده
    5. کمی جلوتر جای پارک هست کمی پیاده روی بهتر از دوبله و سوبله پارک کردنه
    6. وقتی ماشین رو پارک میکنیم کیپ نکنیم. نگاه کنیم که ماشین کناری درش رو بتونه راحت باز کنه و یا راحت بتونه ماشین رو در بیاره
    7. از همه بدترم اینه که که موقع ترافیک بزنیم لاین مخالف حرکت کردنه که واقعا بدتر میکنه ترافیک رو

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x