آموزش

نحوه استتار مدل‌های جدید در تست‌های اولیه

اگرچه معمولاً تصاویر مدل‌های جدید قبل از معرفی رسمی، به صورت جاسوسی یا مخفیانه منتشر می‌شوند، ولی خودروسازان واقعاً مایل به انجام این کار نیستند. در همین حال، این خودروها حتماً می‌بایست در دنیای واقعی مورد ارزیابی قرار گیرند و به همین منظور، خودروسازان تمام تلاششان را برای ایجاد پوششی برای پنهان کردن چهره ظاهری آنها انجام می‌دهند. تصاویر جاسوسی خودروهای استتار شده در پیست یا جاده‌های عمومی، موضوعی رایج در اخبار مرتبط با صنعت خودرو است، امّا اینکه خودروسازان چگونه این عمل استتار را انجام می‌دهند، ممکن است کمتر در دید علاقه‌مندان قرار گرفته باشد.

bmw-5-series-gt-camouflage-design-assembly
در ویدیویی که در این رابطه منتشر شده، یک کارخانه ب‌ام‌و نشان داده می‌شود که در آن یک سری ۵ از نوع GT، قبل از اینکه برای تست در دنیای واقعی، پای خود را از خط تولید به بیرون بگذارد، در یک پوشش استتاری قرار می‌گیرد؛ یک نمای کوتاه از بخشی از فرآیند ساخت خودرو که کمتر کسی آن را به چشم دیده است.

bmw-5-series-gt-camouflage-design
در ابتدا، دو مهندس ب‌ام‌و را می‌بینیم که پنل‌های استتار پلاستیکی را در محیط CAD مدلسازی می‌کنند. این پنل‌ها قالب‌ریزی شده و سپس مستقیماً‌ به پنل‌های بدنه اتومبیل پیچ داده می‌شوند. در همین حال، برچسب‌هایی نیز برای پوشاندن قسمت دیگر بدنه نظیر درپوش باک بنزین مورد استفاده قرار می‌گیرد و صفحات بزرگ فوم برای پنهان کردن طراحی کابین جدید، به روی تمام قسمت‌های داخلی کشیده می‌شود.

bmw-5-series-gt-camouflage-design-result
نتیجه نهایی، خودرویی است که کمتر شبیه به یک «ب‌ام‌و» است و شاید تنها طرفداران مشتاق این کمپانی، بتوانند این موضوع را تشخیص دهند. البته لازم به ذکر است که پروسه نمایش داده شده در اینجا، آن چیزی نیست که در خودروهای «کم‌استتار» با پوششی از وینیل طرح‌دار به کار می‌رود؛ چرا که در این خودروها، هدف مخفی‌کردن تنها برخی جزئیات خاص است.

bmw-5-series-gt-camouflage-design-interior
در هر حال، تماشای این بخش از صنعت خودرو که بسیاری از کمپانی‌ها علاقه‌ای به نشان‌دادن آن به صورت عمومی ندارند، می‌تواند بسیار جالب‌توجه باشد.

[دانلود ویدئو]

منبع: roadandtrack

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه

  1. امیر

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    نگران نباشن دس بالای دس بسیار است,

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. احسان(احسان سابق)

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2815 ديدگاه)

    من فکر می کردم یه مشت پلاستیک بازیافتیه با چسب نواری به ماشین وصل می کنن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. Sajjad

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1730 ديدگاه)

    کار جالبیه
    ولی فکر کنید
    پراید خودش استتاره! بدنش مقوایی و چسبی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. Matin

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (243 ديدگاه)

    ولی به هر حال چون داخلش خوب مستتر نمیشه راحت میشه تشخیصش داد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. lmbx

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (290 ديدگاه)

    خیلی جالب بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. RoadRunner

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11369 ديدگاه)

    همیشه دلم میخواست در این مورد بدونم.
    ولی هیچ چیز تا الان دستگیرم نشده بود.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. احمد باقری

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4715 ديدگاه)

    باحال بود.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا