آموزشهفته نامه

نکات امنیتی مفید در پارک خودرو

طبق نتایج تحقیقی که از سوی YourParkingSpace, صورت پذیرفته از هر سه نفر راننده‌ی بریتانیایی یک نفر در پارکینگ‌های خودرویی احساس ناامنی می‌کند.

car-theft
این نظرسنجی همچنین نشان داده که ۵۱ درصد راننده‌های خانم احساس ناامنی را گزارش کرده‌اند و در کل ۲۳ درصد افراد گفته‌اند که ایمنی و امنیت نگرانی اصلی آن‌ها در هنگام انتخاب یک مکان برای پارک خودرویشان است.

stealing-a-car
یکی از مسئولان YourParkingSpace می‌گوید:

این موقع از سال که ساعت به عقب کشیده می‌شود متأسفانه زمانی است که جرم و جنایات مربوط به خودرو افزایش می‌یابد زیرا مجرمان از تاریکی شب نهایت استفاده را می‌برند. این طبیعی است که راننده‌ها در زمانی که در پارکینگ تنها هستند احساس عصبی بودن بکنند اما آگاه ماندن و دنبال کردن چندین نکته‌ی ایمنی می‌تواند به امن ماندن افراد کمک شایانی بکند.

همین حالا طبق گفته‌های AA حدود ۲۰ درصد جرم‌های مربوط به خودرو در پارکینگ‌های خودرویی رخ می‌دهد. اینجا چندین نکته‌ی ایمنی که می‌توانند ریسک خطرات را به حداقل برسانند و امنیت شما را افزایش دهند ذکر شده است.

  1. پارک خودرو در محلی مناسب

car-park-safety-tips-uk-1
همگی به خوبی می‌دانیم که افزایش روشنایی مکان‌های تاریک می‌تواند ترس وقوع جرم و فرصت وقوع برخی اعمال را کاهش دهد بنابراین تلاش کنید تا خودروی خود را زیر نور پارک کنید.

  1. مطمئن شوید که رفت‌وآمد وجود دارد

da-car-park
اگر خواهان آرامش خاطر بیشتری هستید تلاش کنید تا جای پارکی را پیدا کنید که در آن نقطه دوربین مداربسته و یا نگهبان وجود داشته باشد.

  1. نقشه‌ی پیش رو

01_liverpool-one-car-park_int3
اگر مجبورید در مکانی خودرو را پارک کنید که ناآشناست بهترین عمل این است که گزینه‌های مختلف خود را بررسی کرده تا خودرو را در مکانی تاریک پارک نکنید.

  1. اشیای داخل خودرو را از دید دور کنید

car-theft-broken-window
به خوبی می‌دانیم که افراد اشیای گران‌قیمت خود را در صندوق‌عقب می‌گذارند زیرا حتی یک کت قدیمی نیز می‌تواند نگاه فرصت‌طلبان و مجرمان را به خود جلب کند.

  1. محیط اطراف را به خاطر بسپارید

6540171513_c401890d12_b
در پارکینگ خودرو تلاش کنید تا با همه‌ی خروجی‌ها و طراحی مکان آشنا شوید و همچنین عابران پیاده و عبور و مرور خودروها و زمان بسته شدن پارکینگ را به خاطر بسپارید.

  1. هوشیار باشید

how-to-dodge-the-car-thieves
هنگام ترک خودرو یا نزدیک شدن به آن حواس خود را با گوش دادن به موزیک و فرستادن پیامک و… پرت نکنید. از هر آنچه که در اطرافتان اتفاق می‌افتد آگاه باشید.

  1. کلیدها را در دستانتان بگیرید

automotive-car-keys
کلیدها را در دستانتان داشته باشید تا هنگام نزدیک شدن به خودرو نیازی به گشتن دنبال آن‌ها نداشته باشید.

  1. کلید را در محل استارت جا نگذارید

keys-in-car-2
هنگامی‌که خارج از خودرو هستید هرگز این کار را انجام ندهید. حتی هنگامی‌که می‌خواهید خودرو را گرم‌ کنید از این کار دوری کنید.

  1. نگرانی‌ها را گزارش کنید

robber and the thief in a mask hijacks the car
اگر هرگونه نگرانی ایمنی و امنیتی دارید و یا فهمیده‌اید که تغییری در خودرو صورت گرفته فوراً مدیر پارکینگ و پلیس را خبر کنید.

البته همه‌ی پارکینگ‌ها تاریک و ترسناک نیستند اما عمل به این چند نکته‌ی ساده می‌تواند به‌طور چشمگیری ریسک خطرات مربوطه را کاهش دهد.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. مجید

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    یک نکته مهم:
    تمام موارد بالا به علاوه اقدامات عادی ایمنی را تمام و کمال انجام دهید و الکی به شانس و قضا و قدر و …. دلخوش نباشید!مثال کامل:بنده دارای یک 206 تیپ 5 هستم با بیمه کامل و همچنین دوست پدرم مالک یه سانتافه 2015.هر دو در تهران در یه پارکینگ و یه خیابان پارک کردیم.من همه کارها به غیر از مورد 3 و 9 رو تو پارکینگ انجام دادم اما ایشون….من ماشینم رو به موقع از پارکینگ سالم بیرون آوردم و وقتی به جای دیگه برای پارک رفتم(با اینکه شب بر میگشتم و 4-5 ساعت بیشتر نبودم) هم چادر ماشین رو کشیدم و هم قفل فرمون زدم(دزدگیر و فقل زاپاس و کاپوت داشتم) و رفتم ایشون هم پشت سر من پارک کردولی موقع برگشتن دیدیم زاپاس ماشینش رو بردن و شیشه رو شکوندن و داشبورد رو خالی کردن و سپر رو هم تو پارکینگ زده بودن!!!!!!!جالب اینجاست من چند بار به ماشین سر زدم و همه بهم میگفتن حساس و دیوانه!!!!!!!!خلاصه اینکه اگه میخوای دزدی نشه مالت رو سفت بچسب!!!!!!!واسلام.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  2. سعید

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (43 ديدگاه)

    نکات خوب و کاربردی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ساسان.م

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (338 ديدگاه)

    206 خود را غل و زنجیر کرده و از پارکینگ خانه بیرون نبرید چون حتماً موقغ برگشت میبینید که در ماشین خم شده و پخش و ایربگ و … رو زدن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Sajjad Ahmadi

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    مفید بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. آرمان

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    برای چرخ ماشین پیچ با آچار مخصوص تهیه کنید ، تمام لاستیک فروشی ها دارن. خیلی کاربردی هست . من بعد از اینکه لاستیک ماشینم رو بردن به اهمیتش پی بردم.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. علیرضا

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (44 ديدگاه)

    تمام اینا رو در صورتی میتونین رعایت کنید که در وهله اول جا واسه پارک کردن پیدا کنید

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا