آکورا

آکورا NSX، ترکیبی فوق‌العاده از هنر و تکنولوژی

تصاویر شیشه‌ای (برش خورده) از خودروها که نشان دهنده‌ی زیر پوست آن‌ها هستند یکی از جذاب‌ترین بخش‌های دنیای خودرو بوده مخصوصاً زمانی که این کار به خوبی انجام شود جذابیت آن دوچندان خواهد شد. ما زمان زیادی را با دیوید کیمبل و کلکسیون تصاویر شیشه‌ای زیاد او از خودروها گذرانده‌ایم و علاقه‌مند هستیم که جزئیات طرحی که او از آکورا NSX کشیده را نیز ببینیم.


زمانی که جزئیات این اسکچ طراحی شیشه‌ای را می‌بینیم شگفت‌زده می‌شویم! همه‌چیز از کابین گرفته تا رینگ‌ها و قوای محرکه‌ی هیبریدی آکورا NSX فوق‌العاده هستند. این تصاویر حاصل زحمات هنرمند خوش‌ذوق ژاپنی شین یوشیکاوا می‌باشند.

این هنرمند دنیای خودرو می‌گوید:

به تصویر کشیدن قوای محرکه خلاقانه‌ی NSX بسیار چالش‌برانگیز بوده و باعث شده دومین نسل این خودرو به سخت‌ترین اسکچی تبدیل شود که تاکنون طراحی کرده‌ام. همه‌چیز به جزئیات مربوط هستند. اگر شما تکنولوژی بکار رفته در خودروها را ندانید نخواهید توانست آن‌ها را بسازید و قطعاً نخواهید توانست آن‌ها را به تصویر بکشید.

به منظور تحسین بهتر و دقیق‌تر استعداد یوشیکاوا، باید نگاهی نزدیک‌تر به تصاویر داشته باشیم. قطعاً نقش بستن حروف NSX روی کالیپرهای ترمز جالب است اما روتورهای سوراخ‌دار سیستم ترمز علیرغم اینکه تنها طرح سیاه‌وسفید دارند اما حس سر و صدا کردن را ایجاد می‌کنند.


باید نگاهی هم به جزئیات رادیاتور جلوی چرخ عقب و همچنین پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو انداخت. کابین نیز کاملاً پیشرفته است.


آکورا می‌گوید یوشیکاوا چند ماه از وقت خود را صرف این هنرنمایی کرده است. این طرح‌ها درست در نقطه مقابل تصاویر برش خورده‌ی رنگی‌ای هستند که پیش از این در کلکسیون دیوید کیمبل دیده‌ایم اما این روش مینیمالیستی با طرح سیاه‌سفید خود کاملاً متفاوت و برجسته بوده و ما را راضی می‌کند. می‌توان تمام روز را صرف مشاهده جزئیات این تصاویر کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۲۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    LFA = GT R = NSX

    مثلث آتشین آسیا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. wrya

    ۲۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عالی وبی نقص

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا