آکورا

معرفی آکورا NSX مدل 2020 با رنگ زرد جدید

آکورا دوران سختی را برای فروش نسل جدید NSX سپری می‌کند زیرا سال گذشته تنها ۱۷۰ دستگاه از این سوپراسپرت در ایالات‌متحده به فروش رسید و در نیمهٔ اول امسال نیز فقط ۱۵۰ دستگاه فروش داشته است. به همین دلیل، سازندهٔ ژاپنی اقدام به به‌روزرسانی NSX برای مدل ۲۰۲۰ کرده تا شاید اوضاع فروش آن بهبود پیدا کند؛ اما این به‌روزرسانی آن‌طور که انتظار می‌رفت نیست زیرا تنها ویژگی جدید NSX طی این به‌روزرسانی ارائهٔ یک رنگ بیرونی جدید است.

این رنگ جدید که زرد صدفی ایندی نام دارد، میراثی از گذشتهٔ NSX است. این رنگ زرد بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳ برای نسل اول NSX ارائه می‌شد و پنجمین رنگ محبوب در بین خریداران این سوپراسپرت ژاپنی بود. این دومین رنگ میراثی پس از مشکی برلینا است که برای NSX جدید ارائه شده است. سفارش این رنگ زرد جدید، هزار دلار به قیمت ۱۵۷,۵۰۰ دلاری NSX اضافه می‌کند. البته در لیست رنگ‌های این خودرو نمونه‌های گران‌تری هم وجود دارد. این رنگ‌ها قرمز والنسیا و آبی نوول نام دارند و برای سفارش آن‌ها باید مبلغ سنگین ۶ هزار دلار را پرداخت کرد.

زرد ایندی یکی از دو رنگ زردی بود که آکورا برای نسل اول NSX ارائه می‌کرد و تقریباً ۲۰ درصد از کسانی که این سوپراسپرت را بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳ خریداری کردند این رنگ را انتخاب کرده بودند. در دو سال آخر عمر نسل اول NSX یعنی سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ اما رنگ زرد ریو جایگزین زرد ایندی شد. نسل کنونی این ماشین به‌صورت استاندارد با سه رنگ قرمز، مشکی برلینا و سفید ۱۳۰R به بازار عرضه می‌شود اما غیر از این رنگ زرد ایندی جدید و دو رنگ گران‌قیمتی که ذکر شد، برای آن رنگ‌های نارنجی ترمال، نقره‌ای متالیک و سفید صدفی کازینو هم با پرداخت ۷۰۰ دلار قابل سفارش است.

NSX مدل ۲۰۲۰ همچنان به همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۵۸۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. این نیرو از طریق یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. آکورا پذیرش سفارشات خرید NSX مدل ۲۰۲۰ را آغاز نموده و پیش‌ازاین سفارشاتی را هم برای آن دریافت کرده است اما تحویل خودرو به خریداران از ماه نوامبر آغاز می‌شود. NSX با رنگ زرد ایندی در هفتهٔ اتومبیل مونتری امسال به نمایش درخواهد آمد. تولید این سوپراسپرت ژاپنی همچنان به‌صورت دست‌ساز در اوهایو صورت می‌گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (727 ديدگاه)

    خیلی خیلی این ماشین دوست دارم
    تو رنج قیمتیش ماشینای بهتری هستن اما این ماشین همه چی رو در حد تعادل داره
    رانندگی روزمره ی راحت
    شتاب و سرعت عالی
    بی دردسری مختص ژاپنی ها
    برند دوست داشتنی هوندا
    مبارک صاحباش باشه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. M3csl

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (76 ديدگاه)

    از بین رنگهایی ک نام برده شد؛
    فقط نارنجی تِرمااال???

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. علی

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (223 ديدگاه)

    فقط رنگ عوض کردی؟مدل جدیدش معرفی کن

    موافقم 3
    مخالفم 0
  4. مهراد

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (761 ديدگاه)

    اگر اینقدر پول داشته باشم خیلی شیک و مجلسی میرم یدونه AMG GTR میخرم بجای این فرانکشتاین

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا