آکورا

معرفی فیس‌لیفت آکورا RDX با تغییرات ظاهری و بهبود تکنولوژی

آکورا با معرفی فیس‌لیفت کراس‌اوور کامپکت RDX، به روند رو به رشد خود ادامه داده است. قسمت جلویی این خودرو با الهام از نسل جدید مدل بزرگ‌تر MDX تغییراتی را تجربه کرده و حالا به ورودی‌های هوای عمودی و جلوپنجرهٔ جدید با قاب باریک‌تر مجهز شده است. در عقب نیز شاهد تغییراتی جزئی در سپر با سر اگزوزهای مستطیلی جدید هستیم. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه RDX مدل ۲۰۲۲ هم می‌توان به رنگ کربنی متالیک جدید و رینگ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی تازه اشاره کرد.

تغییرات داخلی خودرو هم مثل بیرون جزئی هستند ولی حالا خریداران از یک سرعت‌سنج دیجیتالی ۷ اینچی به همراه اندروید اتو و اپل کارپلی برخوردار خواهند بود. RDX مدل ۲۰۲۲ همچنین به آمازون الکسا هم مجهز شده که به راننده این امکان را می‌دهد از الکسا درخواست پخش موسیقی، برقراری تماس، کنترل دستگاه‌های هوشمند در خانه و یافتن جای پارک کند. علاوه بر این، برای این خودرو تودوزی قهوه‌ای روشن جدیدی در نظر گرفته شده که با تریم برنزی بجای تریم آلومینیومی همراه است. پکیج تکنولوژی خودرو نیز ارتقاء پیدا کرده و حالا شامل شارژر بی‌سیم و نورپردازی داخلی LED با ۲۷ ترکیب رنگ می‌شود.

ازآنجایی‌که پکیج A-Spec در بین خریداران محبوب است، این پکیج هم در RDX مدل ۲۰۲۲ به‌روزرسانی‌هایی را تجربه کرده که شامل مواردی مثل غربیلک فرمان D شکل جدید و دوخت متضاد می‌شود. هرچند تغییرات در تجهیزات این ماشین جزئی است اما مهندسان تمرکز زیادی روی ساکت‌تر کردن کابین داشته‌اند و به همین دلیل RDX را به شیشه‌های آکوستیک، شل‌گیرهای جدید داخل گلگیرهای جلو، عایق‌های صوتی جدید، پد عایق ضخیم‌تر در داشبورد و سیستم حذف سروصدای پیشرفته مجهز کرده‌اند. علاوه بر این، پیشرانه هم از نو تنظیم شده و حالا دور سلوی آن از ۱,۱۰۰ rpm به ۹۵۰ rpm کاهش یافته است.

این موتور همان ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ قبلی است که ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل است و امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک سوپر هندلینگ آکورا با تکنولوژی کنترل گشتاور بُرداری هم برای آن وجود دارد. هرچند خروجی این موتور نسبت به قبل تغییری نکرده اما سیستم تعلیق از نو تنظیم شده و سیستم دینامیک یکپارچهٔ خودرو ارتقاء پیدا کرده و چهار حالت معمولی، راحت، اسپرت و برفی آن از برنامه‌نویسی متمایزتری برخوردار شده‌اند. به گفتهٔ آکورا، احساس ترمز نیز به لطف بوستر الکترونیکی بهبود پیدا کرده است.

در بخش ایمنی هم سیستم هشدار برخورد جلو با اضافه شدن ترمز اضطراری خودکار عابر پیاده که در سرعت‌های بیش از ۱۰ کیلومتر بر ساعت کار می‌کند، ارتقاء پیدا کرده است. سیستم پایش نقاط کور نیز حالا چهار برابر محدودهٔ تشخیص بیشتری پیدا کرده و با دستیار تغییر خط همراه شده است. آکورا همچنین یک سیستم جدید یادآور کمربند ایمنی عقب و سیستم دقیق‌تر تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی را هم به RDX اضافه کرده که حالا بجای GPS از دوربین استفاده می‌کند.

برای MDX مدل ۲۰۲۲ نسخهٔ ویژهٔ PMC ادیشن هم ارائه خواهد شد که فقط ۲۰۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود. این نسخه در بیرون به رنگ آبی مرواریدی بوده و در داخل از تودوزی چرمی میلانو مشابه NSX تایپ S بهره می‌برد. آکورا RDX مدل ۲۰۲۲ از اوایل نوامبر راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    NSX چه دلبری میکنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. میثم

    ۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    272 اسب خیلی قدرت خوبیه ولی با توربو تونسته بگیره و بنظر نمیرسه استهلاک بالایی داشته باشه
    بنظرتون میشه این قدرتو از یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی گرفت؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      به نظرم نه چون ماشینایی مثل کمری و سوناتا و بقیه ۲.۵ لیتری های بازار ۹۹ درصدشون زیر ۲۰۰ اسب بخار میتونن بگیرن ، به نظر من برای گرفتن همچین قدرتی حداق یه موتور نزدیک به حجم ۳.۵ لیتر لازمه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mohammad

      ۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (31 ديدگاه)

      هوندا با s2000 تونست نزدیک به این عدد بشه (تنفس طبیعی ۲.۴)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Mohsen990

    ۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (21 ديدگاه)

    خوشگله…

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا