سه ویژگی قابل‌توجه آکورا RDX جدید

آکورا RDX 2019 جدید با طیف وسیعی از ویژگی‌های استاندارد در نمایشگاه خودروی نیویورک 2018 معرفی شده است.

آکورا RDX
جان ایکه دا، معاون رئیس آکورای آمریکای شمالی درباره این خودرو می‌گوید: “مهندسی دقیق حاصل کار ما بوده و همین امر در تولید RDX کاملاً جدید لحاظ شده است. بجای تمرکز روی رقابت شانه‌به‌شانه با رقبا ما معتقدیم باید روش خود را داشته باشیم و RDX جدید منعکس‌کننده این انتخاب است.”

آکورا RDX
اگرچه که این خودرو نسبت به نسل قبلی تغییرات شدیدی داشته و پیشرانه و طراحی نوینی دارد اما ویژگی‌های متفاوت دیگری نیز در این خودرو بکار رفته که اگرچه عموم مردم به آن توجه زیادی نداشته‌اند اما هنوز هم مشاهده آن جالب‌توجه خواهد بود. این خودرو دارای برخی ویژگی‌هاست که شاید باعث الهام بخشی سایر برندها نیز شود.

در ادامه شما را با این ویژگی‌های بسیار برجسته آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

  • اینترفیس با پد لمسی واقعی


رانندگان می‌تواند از طریق تاچ پد نصب شده زیر داشبورد مرکزی الهام گرفته از NSX به منوهای زیادی در صفحه‌نمایش 10.2 اینچی دسترسی داشته باشند. برخلاف دیگر سیستم‌های تاچ پد موجود در بازار که از مکان‌نما برای حرکت در منوها و دسترسی به آن‌ها استفاده می‌کنند (همانند لکسس)، سیستم بکار رفته در RDX 2019 دارای تکنولوژی ردیابی انگشت است و به کاربر اجازه می‌دهد تا صفحه‌نمایش را کنترل کند. این تاچ پد به عنوان یک صفحه لمسی کوچک عمل کرده و نیازی به تلاش سخت برای بررسی منوها نیست.

آکورا RDX
بنا به گفته آکورا، موسسه طراحی مشهور کالیفرنیا یعنی Frog Design با این برند همکاری کرده تا تاچ‌پدی بسازد که دقیقا نشان دهنده یک صفحه‌نمایش بوده و به کاربر این فرصت را می‌دهد تا صفحه‌نمایش را به‌صورت لمسی کنترل کند.


مزیت بزرگ این سیستم این است که رانندگان می‌توانند چشمان خود را روی جاده نگه دارند و به آسانی صفحه‌نمایش را کنترل نمایند. همچنین جانمایی تاچ پد به گونه‌ای است که راننده به آسانی می‌تواند از آن استفاده کند. شاید این سیستم پیچیده به نظر برسد اما در واقع استفاده از آن آسان است.

  • هدآپ دیسپلی پیشرفته


هدآپ دیسپلی 10.5 اینچی RDX جدید یکی از بزرگ‌ترین صفحات نمایش بکار رفته در شاسی بلندها بوده و می‌توان آن را به‌صورت کامل شخصی‌سازی کرد. این سیستم آیتم‌هایی همچون هشدارهای رانندگی ایمن، اطلاعات سرعت و اطلاعات موزیک را نشان می‌دهد. هنوز مشخصات نهایی این سیستم اعلام نشده اما از نظر ارتفاع نیز قابلیت تنظیم زیاد برای هماهنگی با قد رانندگان را خواهد داشت.

  • سیستم صوتی ELS با 16 بلندگو


سیستم صوتی مرغوب این خودرو از 16 بلندگوی پاناسونیک استفاده کرده و می‌تواند موزیک را به‌صورت منحصربه‌فردی در کابین توزیع نماید. بسته به نوع موسیقی، این سیستم می‌تواند تأکید بیشتری در بخش عقب یا جلو داشته باشد. سرنشینان عقب خودرو می‌توانند از جنبه متفاوتی به آهنگ گوش دهند. همین موضوع درباره سرنشینان بخش جلو نیز صدق می‌کند.


این کار از طریق همکاری با تهیه کننده موزیک مشهور Elliot Schiener میسر شده است. این موزیکدان مشهور که برنده جایزه گرمی شده به موقعیت‌یابی عالی بلندگوها کمک کرده است. 4 بلندگو در سقف خودرو قرار گرفته‌اند که این کار علیرغم پیچیدگی بالای سقف به خاطر قرار داشتن مدوله‌ای کیسه هوا و همچنین وجود سانروف پانورامیک صورت گرفته است. مهندسان آکورا توانسته‌اند بلندگوها را بدون جابجایی یا حذف دیگر عناصر داخل سقف جاگذاری کنند.

منبع: autoguide

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

8 دیدگاه

    1. محمد
      سوابق: (428 دیدگاه) ,

      همه چیزش فوق‌العادست
      تنها اشکال مویرگی که میتونم بگم و شایدم ایراد نباشه و سلیقه‌ایه
      اینه که درک نمیکنم هدآپ دیسپلی بزرگ ۱۰.۵ اینچی واقعا نیاز بوده؟؟؟
      چون کاربری هدآپ که مثل صفحه نمایش داشبورد نیست و اطلاعات مشخصی رو نمایش میده که احتیاج به بزرگی در این حد نداره
      اینکه ال‌سی‌دی ها بزرگ باشه جذابه اما هدآپ رو شک دارم

      پاسخ
  1. Auto Biography
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    واقعاً اغوا کننده است
    الان حالم اصلا خوب نبود ولی داخل کابین ماشین و که دیدم انرژی گرفتم

    پاسخ
  2. Bilbo
    سوابق: (317 دیدگاه) ,

    طراحی جلوی ماشین بسیار یونیک و زیباست، کابین هم در عین عجیب بودن بنظر من دلنشینه

    پاسخ
  3. علی
    سوابق: (764 دیدگاه) ,

    خیلی زیباست . انگاری هیوندا سانتافه آیندس و دنبال رو همون طراحی . در حد رقبای آلمانی شده .
    با تچکر

    پاسخ
  4. sina
    سوابق: (1254 دیدگاه) ,

    طراحی های جدید محصولات اکورا بی نهایت زیبا هستش بخصوص تو کراس اور هاش . اینو بعنوان یه منتقد سرسخت مخصولات آکورا میگم.
    به نظر من با توجه به هجوم خریدارها به سمت کراس اورها بهتره اکورا یکی از سدان هاش رو حذف کنه و یه کراس اور کامپکت اضافه کنه به سبد محصولاتش.

    پاسخ
  5. محمدرضا
    سوابق: (91 دیدگاه) ,

    ماشینش فوق العادس و عالیه اما واقعا در حدی که این هودرو هست براش تبلیغ نمیشه و بازاریابی گسترده و خوبی برخلاف لکسوس و اینفینیتی نداره

    پاسخ
  6. مانی
    سوابق: (565 دیدگاه) ,

    فرمونِ ماشین مثله خیلیهای دیگه از مرسدس الهام گرفته
    که اصلا اشکال نداره از طراحی‌های زیبا و مشتری پسند الهام گرفته بشه
    اما متاسفانه داشبرد خیلی‌ شلوغه و اونهم اگه از سادگی‌ اس کلاس الهام میگرفت عالی‌ میشد
    متاسفانه آکورا بخاطر برندش که نسبت به رقبا قدرت کافی‌ نداره کمتر از ارزشش میفروشه
    و دیگه اینکه اگه چوبکاری داخل ماشین یخورده بیشتر بشه بهتر میشه کلا نظر شخصی‌ بود
    طرفدار‌ها بدل نگیرین

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.