اشکودا

معرفی اشکودا اسکالا ادیشن S با قدرت ۱۹۰ اسب بخار

زمانی که اشکودا در اکتبر ۲۰۱۸ و در نمایشگاه خودروی پاریس از کانسپت ویژن RS رونمایی کرد همه معتقد بودند اسکالا که جایگزین رپید شده به عنوان یک هاچبک داغ عرض‌اندام خواهد نمود. آن خودروی نمایشی از پیشرانه ۱.۵ لیتری و واحدی الکتریکی سود برده و قدرت ۲۴۱ اسب بخاری داشت؛ اما در فوریه ۲۰۲۱ هستیم و نشانی از اسکالا RS یا چیزی شبیه آن نیست. به جای آن اشکودا اقدام به معرفی اسکالا ادیشن S کرده است.

این خودرو که توسط بخش آلمان اشکودا و با همکاری ABT تولید شده نسخه پرچم‌دار RS نیست هرچند قوی‌تر از نسخه استاندارد این هاچبک کامپکت می‌باشد. پیشرانه ۱.۵ لیتری و گیربکس ۶ سرعته دستی در اسکالا ادیشن S حفظ شده اما تیونر مشهور محصولات گروه فولکس‌واگن با ایجاد تغییراتی در قلب آهنین این خودرو قدرتش را به ۱۹۰ اسب بخار و گشتاورش را به ۲۹۰ نیوتون متر رسانده است. به این ترتیب قدرت و گشتاور اسکالا ادیشن S نسبت به نسخه استاندارد ۴۰ اسب بخار و ۴۰ نیوتون متر بیشتر شده است.

این خودرو بر پایه تریم سطح بالای مونته کارلو شکل گرفته و جدای از قدرت بیشتر دارای سیستم تعلیق سفت تر و کاهش ارتفاع تا ۱۵ میلی‌متر می‌باشد. زیر خودرو رینگ‌های ۱۸ اینچی سفارشی ABT و برخی قطعات آئرودینامیکی دیده می‌شوند. همچنین در کابین نیز از صندلی‌های پارچه‌ای مشکی و پدال‌هایی از جنس فولاد ضدزنگ استفاده شده است. از جمله رنگ‌های در دسترس برای بدنه می‌توان به خاکستری، مشکی و قرمز اشاره کرد.

تنها ۵۰۰ دستگاه از اشکودا اسکالا ادیشن S تولید خواهد شد و قیمت هر یک برابر با ۳۳۷۹۰ یورو خواهد بود. قیمت این خودرو نسبت به نسخه استاندارد مونته کارلو که ۲۴۳۵۰ یورو است بسیار زیاد می‌باشد. شاید بهتر باشد با پرداخت اندکی مبلغ بیشتر پشت فرمان اوکتاویا RS بنشینید که موارد مثبت بیشتری نسبت به اسکالا ادیشن S دارد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه

  1. مهراد

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (505 ديدگاه)

    چقدر خوشگله لعنتی ، کوچولوی دوست داشتنی

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱۵
  2. مهراد

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (505 ديدگاه)

    به سهم خودم یک تشکر هم بکنیم از پدال که از ساعت ۷ صبح شروع میکنه مطلب میذاره تا ۱۱ شب

    دست مریزاد ، خدا قوت

    موافقم ۴۵
    مخالفم ۲
    1. امیرحسین

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (302 ديدگاه)

      کجا تا ۱۱ شب تهش ساعت ۶ هست
      ولی قبول دارم پدال سحر خیزه صبح ها از تمام سایت های خودرویی دیگه زود تر مطلب میزاره
      دمت گرم پدال
      ولی خب از اون ور هم شبا زود میخوابی?
      با تشکر از عوامل زحمت کش سایت پدال

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۵
  3. Benz

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1088 ديدگاه)

    خوبه

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  4. Aryan kia

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (457 ديدگاه)

    دوستان به نظر شما پشتش شبیه ولوو v40 نشده
    ولی الحق ماشین خیلی خوشگلیه

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۳
  5. زیزیگولو

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2119 ديدگاه)

    این ماشین عالیه …. اشکودا اسکالای جدیدم همراه با تکنولوژیای جدید تو کلاس بدنه شاسی بلندای جمعو جور تولید شده

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  6. شهرام

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (23 ديدگاه)

    خیلی خیلی خشن و خوشگله

    پشتش یک کپی محسوس از آئودی هست

    موافقم ۶
    مخالفم ۳
    1. mahan

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1715 ديدگاه)

      جلوشم کمی از بی ام و

      موافقم ۸
      مخالفم ۳
  7. fk

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (23 ديدگاه)

    تمام دنیا دارن از هر روشی که توانشون اجازه میده
    حتی با کمترین پتانسیل برای رفاه ارامش بقا تلاش میکنن
    واقعا اشکودا فوق العاده کار کرده ۲۰۱۳ لنس کرده بودم
    اونوقت اینجا باید پول ی سدان میان سایزو بدیم تازه یه سراتو دو نسل قبلو سوار بشیم
    کاش میشد بفهمیم تهش به کجا میرسیم
    شاید اونوقت ی اتفاق دیگه ایی برا کشورمون می افتاد

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
  8. 2646

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (303 ديدگاه)

    اشکودا می تونست گزینه خوبی برای ایران به عنوان یک کشور جهان سوم باشه، منتها به نظرم ماموت خودرو با انتخاب خود برند فولکس واگن کار درست تری کرد، چون فولکس واگن بر خلاف اشکودا تو ایران برند محبوبی از قدیم بوده.
    اگر ماموت خودرو می تونست با توجه به همکاری تو برندهای اسکانیا و فولکس واگن؛ واردات آئودی هم از رامک خودرو بگیره؛ بازار ایران رو تخته کرده بود. فولکس واگن به عنوان برند پایه و آئودی به عنوان برند لوکس!
    شبکه نمایندگی یکسان، قطعات مشترک، برندهای محبوب در ایران، استهلاک های به شدت پایین تر نسبت به بقیه اروپایی ها، تنوع کلاس خودرویی، قیمت های مناسب و … می تونست ماموت خودرو رو تو ایران بالاتر تر از همه و رقیب مستقیم ایرتویا کنه و حتی برندهای تویوتا/لکسوس رو به زحمت بندازه.

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
    1. fk

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (23 ديدگاه)

      فرمایش شما کاملا منطقی هستش
      اما کشور ما کشور منطقی نیست

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
      1. 2646

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (303 ديدگاه)

        ارادتمندم دوست عزیز
        حق با شماست، منتها اگر مردم کمی عاقلانه در پیش خرید و ثبت نام ایران خودرو و سایپا رفتار می کردن، مطمئنا وضع این طوری نبود.

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
  9. مرسدس فن

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (95 ديدگاه)

    چراغای جلوش زشتن
    ولی کلا خوشگله

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. جناب ایکس

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (655 ديدگاه)

    جلوش چقد شبیه بی ام و شده ولی لامصب خیلی خوشکله

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. mahan

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (16 ديدگاه)

      اره مخصوصا جلوپنجره اش!

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  11. Ali

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (217 ديدگاه)

    اشکودا فوق العادست
    طراحی عالی
    کم خرجی عالی
    و قیمت عالی!
    اگر یک روزی(..)شرایط فراهم شد میتونه بازار ایران و خیلی از کشورهای دیگه رو بدست بگیره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا