اشکودا

رونمایی اشکودا ویژن IN با جلوپنجره‌ای نورانی و صندلی‌های نارنجی!

اشکودا ویژن IN که از نظر فنی اشتراکات زیادی با فولکس‌واگن تایگن جدید دارد در نمایشگاه اتو اکسپو ۲۰۲۰ معرفی شد. این خودرو در حقیقت به شکل یک کراس اوور کوچک اما برجسته طراحی شده است.

پلتفرم MQB A0 این خودرو با فولکس مشترک بوده و هر دو از نسخه هندی کوچک‌ترین پلتفرم ماژولار این غول خودروسازی استفاده می‌کنند. اگرچه ویژن IN یک خودروی مفهومی است اما انتظار می‌رود نسخه تولیدی آن در سال ۲۰۲۱ و با تغییرات نه چندان زیاد تولید شود.

با این وجود احتمال اینکه جلوپنجره نورانی این کانسپت در نسخه تولیدی بکار رود بسیار کم است؛ بنابراین اگر شما واقعاً خواهان جلوپنجره‌ای نورانی هستید باید به دنبال ب ام و X6 بروید! ما همچنین معتقدیم دستگیره‌های درب پاپ آپ نیز در نسخه تولیدی بکار نخواهند رفت و اشکودا احتمالاً این خودرو را با رینگ‌های ۱۹ اینچی نخواهد فروخت.

جدای از این‌ها، اشکودا ویژن IN کاملاً آماده‌ی تولید به نظر می‌رسد. تعجبی ندارد که این خودرو از ویژگی‌های طراحی محصولات فعلی اشکودا استفاده کرده و طراحی آن ترکیبی از کاروک و اسکالا می‌باشد. همچنین به احتمال زیاد ریل‌های سقف و ورودی‌های هوای بزرگ این کانسپت هم در نسخه تولیدی تا حدی تعدیل خواهند شد.

داخل کابین مدل تولیدی تغییرات زیادی رخ خواهد داد اما کابین مینیمالیستی کانسپت ویژن IN ظاهر جذابی دارد. سیستم اطلاعات سرگرمی تبلت مانند خودرو ابعادی ۱۲.۳ اینچی داشته و پشت آمپرهای دیجیتالی آن احتمالاً در نسخه تولیدی وجود خواهد داشت؛ اما تنظیمات سیستم تهویه مطبوع در مدل تولیدی از همان طراحی سنتی استفاده خواهد کرد.

با طول ۴۲۵۶ میلی‌متری، ویژن IN کانسپت کمی طویل‌تر از کامیک بازار اروپا بوده و فاصله بین محوری آن نیز کمی بیشتر است. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی با قدرت ۱۵۰ اسبی و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری بوده و همکار آن نیز گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه است. این کراس اوور چکی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸.۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۱۹۵ اسب بخاری دارد. ویژن IN نیز مثل تایگن فقط به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه خواهد شد.

سخن پایانی اینکه اشکودا به “دستیار کریستالی” در این کانسپت اشاره داشته که در واقع پلی به دنیای دیجیتال است. واضح است که چنین دستیاری در مدل تولیدی پدیدار نخواهد شد!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    بی نظیر مثل باقی زیرشاخه هایVWW

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ممد ژانگولر

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3530 ديدگاه)

    چقدر به نظر خوب میرسه . رنگش عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمدرضا

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (877 ديدگاه)

    عجب چیزی شده
    اشکودا حرف نداره
    بدون حاشیه داره کارشو میکنه و موفقم هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. دوچرخه سوار

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (182 ديدگاه)

    اینکه شکل همه چیز هست . پرادو و هیوندای و ب ام دبلیو

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا