اشکودا

اشکودا ویژن X، محصولی متفاوت از جمهوری چک!

اشکودا تصاویر و جزئیات جدیدی از خودروی مفهومی ویژن X را منتشر کرده است.


این خودرو که ماه آینده در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ معرفی می‌شود به عنوان یک کراس اوور شهری که ویژگی‌های کودیاک و کاروک را به یک کلاس خودرویی دیگر انتقال خواهد داد شناخته می‌شود.


شاید ویژن X هم یک کراس اوور عادی همچون دیگر خودروها تلقی شود اما این خودرو زیر پوست خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در آغاز باید گفت ویژن X از قلب تپنده ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربویی سود می‌برد که می‌تواند از سوخت بنزین یا گاز طبیعی فشرده شده استفاده کند. اگرچه این امر در اروپا چندان مرسوم نیست اما مهندسان اشکودا به همین مرحله نیز بسنده نکرده و ویژن X را به سیستم هیبریدی جدیدی نیز مجهز کرده‌اند.


دیگر ویژگی جالب این خودرو سیستم سواری منحصر به فردش است که بنا به گفته خودروساز می‌تواند بنا به نیاز راننده از حالت دیفرانسیل جلو به عقب و چهار چرخ محرک تغییر وضعیت دهد. این امر در ترکیب با قوای محرکه پیشرفته باعث می‌شود ویژن X تحویل قدرت مثال‌زدنی، چابکی بیشتر و آلایندگی کم ۸۹ گرمی در هر کیلومتر داشته باشد.


هنوز جزئیات عملکردی این خودروی مفهومی منتشر نشده‌اند اما پیشرانه الکتریکی عقبی خودرو گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متری تولید خواهد کرد. اشکودا همچنین گفته ویژن X محدوده حرکتی ۶۵۰ کیلومتری خواهد داشت که به دلیل سه منبع نیروی خود دست‌یافتنی به نظر می‌رسد.


همزمان با آغاز نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ جزئیات بیشتری از این خودرو را خدمت شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Aria

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا زیباست ,باکیفیته ,و از قدرت و امکانات نسبتا بالایی برخورداره همچنین از سایر رقبای اروپاییش ارزون تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امین

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (384 ديدگاه)

    چراغ های LED دارند به بالای چراغ های بزرگ منتقل میشند:
    سیتروئن . جیپ . هیوندای و الان اسکودا
    چشم چشم دو ابرو شده :)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا