اشکودا

اشکودا کامیک، کراس‌اووری برای بازار چین

به‌تازگی تصاویری از یک کراس‌اوور جدید ساخت اشکودا که کامیک (Kamiq) نام دارد، پیش از رونمایی رسمی آن در نمایشگاه پکن در ماه آوریل، در چند وب‌سایت چینی منتشر شده است. به گزارش وب‌سایت‌های چینی، این کراس‌اوور جدید ۴.۳۹ متر طول، ۱.۷۸ متر عرض و ۱.۵۹ متر ارتفاع دارد درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲.۶۱ متر است.

بنابراین کامیک تقریباً هم‌اندازهٔ کراس‌اوور کاروک است و تنها یک سانتیمتر طول بیشتری از آن دارد. برای مقایسه، طول، عرض و ارتفاع کاروک به ترتیب برابر است با ۴.۳۸ متر، ۱.۸۴ متر و ۱.۶۰ متر. البته نسخه‌ای از کاروک که در چین عرضه می‌شود طول بیشتری معادل ۴.۴۳ متر دارد.

کامیک در ظاهر نیز تا حد زیادی به کاروک شباهت دارد اما بااین‌حال شکل چراغ‌های جلو و عقب و همین‌طور فرم سپرها، این دو کراس‌اوور را از هم متمایز کرده است. همچنین درب صندوق کامیک نیز تفاوت‌هایی با کاروک دارد. در زمان نگارش این مطلب اما هیچ تصویری از داخل کامیک منتشر نشده است.

گفته شده کامیک به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری بنزینی تنفس طبیعی مجهز است که ۱۱۰ اسب بخار قدرت دارد. گزارش شده که این کراس‌اوور جدید به‌طور محلی توسط جوینت ونچر فولکس‌واگن شانگهای در چین تولید خواهد شد و انتظار می‌رود از ماه ژوئن امسال فروش آن در جمهوری خلق چین آغاز گردد. قیمت کامیک از حدود ۹۰ هزار یوآن معادل ۱۴ هزار دلار آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (297 ديدگاه)

    همینو بیارن ایران تولید کنن قیمت پایشم که فوق العادس ، کیه که از یک کراس اوور حدودا ۱۰۰ میلیونی اروپایی اصیل که جزئی از امپراطوری فولگس واگنه استقبال نکنه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Genius

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    14/000 دلار یعنی چیزی نزدیک به 60 میلیون که برای یک کراس اوور تقریبا بروز اروپایی فوق العاده است اما افسوس و صدافسوس که ما در ایران زندگی میکنیم و تجارب سایر ملل برای ما آرزوست…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا