اشکودا

پشت فرمان اشکودا اوکتاویا استیت 2020 جدید

اگر یک خودرو وجود داشته باشد که برند اشکودا را معرفی کند آن خودرو اوکتاویا خواهد بود. این خودرو حدود 24 سال است که تولید می‌شود و حتی امروز نیز از هر سه خودرویی که اشکودا می‌فروشد یکی از این نوع است. خب پس با خودرویی بسیار مهم برای این برند روبرو هستیم.

با چهارمین نسل اوکتاویا آشنا شوید و پیش از آنکه وارد جزئیات شویم باید نگاهی به تغییرات آن داشته باشیم. همچون گذشته این خودرو از همان زیرساخت فولکس‌واگن گلف یعنی MQB اوو استفاده می‌کند. اوکتاویا جدید 50 میلی‌متر پهن‌تر و 3 میلی‌متر قدبلندتر از قبل بوده ولی این افزایش ابعاد به بدنه جدید مربوط می‌شود و خود پلتفرم تغییرات زیادی نداشته است. به این ترتیب فضای کابین و بار برجسته اوکتاویا طی نسل‌های پیشین همچنان زبانزد می‌باشد.

اگرچه زیر پوست خودرو را کاملاً می‌شناسیم اما طراحان کاملاً مشغول طراحی بدنه‌ای جذاب بوده‌اند. از نظر ما این خودرو بسیار جذاب‌تر و لوکس‌تر از قبل شده است. سطوح تیزتر و طراحی متمایز چراغ‌های عقب باعث شده‌اند نسل چهارم این خودرو همان حس کیفیتی را که شاید نسل‌های پیشین القا نمی‌کردند ارائه کند.

خودرویی که در تست ما حضور داشته از نوع استیت و نسخه پرچم‌دار فرست ادیشن بوده است. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه 2 لیتری 148 اسبی دیزلی گروه فولکس‌واگن جای گرفته و نیرو نیز از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ ها منتقل می‌شود. قیمت این خودرو در آلمان نیز از 34770 یورو شروع می‌شود.

اگرچه اوکتاویا جدید از تجهیزات خوبی برخوردار است اما برخی آپشن ها باعث می‌شوند قیمت خودرو وارد محدوده‌ای شود که پیش از این هرگز در آن نبوده است. صندلی‌های چرمی با تنظیم برقی و عملکرد ماساژ قیمت 1760 یورویی داشته و کف‌پوش‌ها نیز 190 یورو قیمت می‌خورند. از دیگر آپشن ها می‌توان به دوربین دنده‌عقب 360 یورویی، ناوبری 1080 یورویی، رنگ متالیک 590 یورویی و پکیج کامفورت با بهای 470 یورو اشاره کرد. این پکیج شامل سیستم تهویه مطبوع سه ناحیه‌ای، صندلی‌های جلو و فرمان گرم شونده است. تمامی این موارد باعث می‌شوند قیمت خودرو به 39770 یورو برسد که خیلی زیاد است.

حس لوکس بودن این خودرو با ورود به کابین تقویت می‌شود. همه‌چیز به خوبی در کنار یکدیگر چیده شده‌اند. صفحه لمسی پهن خودرو فاقد کنترل چرخشی برای صدا بوده اما در زیر خود دکمه دیگری مشابه گلف دارد. باقی دکمه‌ها در بالای ورودی‌های هوا جاگذاری شده‌اند. دسته‌دنده خودکار نیز از گلف گرفته شده و فضای زیادی را کنسول آزاد کرده و به راحتی می‌توان گوشی خود را در این مکان قرار داد. پشت آمپرهای دیجیتالی نیز پشت فرمان دو پره و جدید خودنمایی می‌کنند و تا به اینجا همه‌چیز خوب است.

ما این خودرو را در پراگ جمهوری چک یعنی جایی که جاده‌ها دارای دست‌انداز هستند تست کردیم. اینجا بود که فهمیدیم سیستم تعلیق اوکتاویا در حالت کامفورت واقعاً برخی دست‌اندازها را جذب می‌کند. وجود متریال سرکوب کننده صدا نیز باعث می‌شود خودرو در سرعت‌های بالا رفاه خوبی داشته باشد.

گشتاور 360 نیوتون متری پیشرانه باعث ایجاد قدرت خوبی می‌شود و این قدرت و گشتاور برای چنین خودروی خانوادگی‌ای کاملاً کفایت می‌کند. همه‌چیز همچون شاسی، فرمان و گیربکس در وضعیت خوب قرار داشته و حس دقت و کیفیت را به مخاطب القا می‌کنند.

چندین حالت رانندگی شامل اکو، کامفورت و اسپورت وجود دارد. در حالت اسپورت فرمان سنگین‌تر شده و بر طنین اگزوز افزوده می‌شود؛ اما در واقعیت بهتر است خودرو را در حالت کامفورت قرار دهید. اینجاست که بهترین حالت اوکتاویا دیده می‌شود.

اما آنچه که واقعاً باعث تمایز اوکتاویا می‌شود فضای کابین و بار زیادش است. با طول 4.69 متری، این خودرو از نظر ابعاد در وضعیت کاملاً متفاوتی نسبت به رقبا قرار دارد. در واقع این خودرو تقریباً ابعادی مشابه محصولات یک پله بالاتر همچون آئودی A4 آوانت دارد.

محفظه بار نیز 640 لیتر گنجایش دارد که 30 لیتر بیشتر از قبل بوده و دارای ویژگی‌های مفیدی در کف خود می‌باشد. فضای صندلی‌های عقب نیز طبق انتظار عالی است. سه نفر حتی قدبلند به راحتی می‌توانند در کنار یکدیگر بنشینند.

به اشکودا تبریک می‌گوییم. این خودروساز اروپایی از جدیدترین تکنولوژی گروه فولکس‌واگن استفاده کرده و یک استیشن بسیار مدرن و لذت‌بخش ساخته است. اشکودا بهبودهای مناسبی در هر بخشی ایجاد کرده و نتیجه آن نیز تولید بهترین خودروی کلاس می‌باشد.

مشخصات اشکودا اوکتاویا 2.0 TDI استیت

  • قیمت: 32655 پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربودیزل
  • قدرت/گشتاور: 148 اسب بخار/360 نیوتون متر
  • گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 8.7 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 227 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 4.3 تا 5.4 لیتر در هر صد کیلومتر
منبع
autoexpress
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه

  1. GERMANY

    ۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (346 ديدگاه)

    احساس میکنم از ارباب حلقه ها تقلید کرده. خصوصا تو چراغ های عقب. قبول دارین؟🤔 چراغای جلوش هم شبیه tt. ولی در کل ماشین میان رده ی خوبیه.

  2. رزیتا

    ۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (413 ديدگاه)

    این ماشین از سال 1996 تا الآن تولید میشه ، این ماشین تو کلاس ماشینای کامپکت هستش و طراحی اون موتور جلو ، محور جلو ، چهار چرخ محرک هستش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن