اشکودا

افشای تصاویر کودیاک، کراس‌اوور جدید اشکودا

اولین SUV متوسط اشکودا که کودیاک نام‌گرفته، قرار بود به‌طور رسمی در نمایشگاه پاریس امسال که ماه آینده برگزار می‌گردد رونمایی شود اما به‌تازگی اولین تصاویر این کراس‌اوور زودتر از برنامه منتشرشده است. معمولاً تفاوت‌های قابل‌توجهی میان نسخهٔ پیش‌نمایش یا کانسپت یک خودرو با نمونهٔ تولیدی آن وجود دارد اما در کودیاک این‌طور نیست چراکه نسخهٔ تولیدی این خودرو شباهت فراوانی با نمونهٔ کانسپت که بانام Vision S پنج ماه پیش در نمایشگاه ژنو به نمایش درآمد دارد.

skoda-kodiak-hires
آن‌طور که در تصاویر مشخص است کودیاک تنها در جزئیاتی چون دستگیرهٔ درها و آینه‌های جانبی با کانسپت Vision S متفاوت است.

این SUV که ۴.۷ متر طول داشته و در آن از خطوط تیز استفاده‌شده است به‌خوبی می‌تواند فروش برند اشکودا را تا حد قابل‌توجهی افزایش دهد چراکه فولکس‌واگن بودجهٔ زیادی را به اشکودا اختصاص داده و حتی قصد دارد محصولات این شرکت را در ایالات‌متحده هم عرضه کند. اشکودا کودیاک بر روی پلت‌فرم MQB مشترک با دو کراس‌اوور فولکس‌واگن تیگوآن و سئات آتیکا ساخته‌شده درحالی‌که از هردوی آن‌ها بزرگ‌تر است. این حرکتی معقول از سوی فولکس‌واگن جهت جلوگیری از قرار گرفتن هر سهٔ این کراس‌اوورها در یک کلاس محسوب می‌شود چراکه فروش یکدیگر را تحت تأثیر قرار نداده و می‌توانند در سه بخش بازار به رقابت بپردازند.

کانسپت اشکودا Vision S
کانسپت اشکودا Vision S

کودیاک با سه موتور بنزینی TSI و دو موتور دیزل TDI در دو نسخهٔ دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک به‌صورت استاندارد با یک گیربکس ۶ سرعتهٔ دستی و یک گیربکس دوکلاچهٔ DSG به‌صورت سفارشی ارائه می‌گردد. از تکنولوژی‌های بکار رفته در آن نیز می‌توان به سیستم کنترل دینامیک شاسی (DCC) و انتخاب‌گر حالات رانندگی با امکان انتخاب یک حالت آفرود در مدل‌های چهارچرخ محرک اشاره نمود.

اشکودا تأیید کرده که این کراس‌اوور جدید را به سیستم‌های کمک‌راننده‌ای چون دوربین نمایش اطراف خودرو، سیستم جلوگیری از برخورد روبرو و کروز کنترل تطبیقی مجهز نموده است درحالی‌که سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن از جدیدترین نمونه‌های حال حاضر بوده، با اندروید اتو گوگل و کار پلی اپل سازگاری داشته و مجهز به اینترنت وای فای ۴G LTE است. اشکودا کودیاک طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است در اوایل سال آینده وارد بازار شود.

با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت کراس‌اوورها، گروه فولکس‌واگن نیز جهت کسب سهم بیشتری از این بازار پرسود در حال افزایش طیف کراس‌اوورهای خود است به‌گونه‌ای که چندی پیش اولین کراس‌اوور برند سئات بانام آتیکا رونمایی شد، در حال حاضر شاهد معرفی دومین کراس‌اوور اشکودا (بعد از مدل یتی) هستیم و به‌زودی نیز کراس‌اوور بزرگ هفت‌نفره‌ای توسط خود فولکس‌واگن معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. مجید

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    اشکودا برند قابل اعتماد و با کیفیتی هستش دوستم ک تو آلمان زندگی میکنه میگه بهترین برند غیر آلمانی تو زمینه دوام و کیفیته و خیلی هم پرطرفداره امیدوارم تو زمینه آفرود به نسبت خودش قوی عمل کنه و مثل بقیه مارکا نباشه و فروش خوبی داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. یوسف

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (740 ديدگاه)

    طراحی خیلی قوی داره که در ترکیب با کیفیت و قابلیت اطمینان اشکودا ماشین محشری ازش میسازه. اگر اشکودا تصمیم بگیره به آمریکا بره این مدل میتونه کلید اصلی موفقیتش باشه چون این مدل مشخصاتی داره که میتونه اونو تو آمریکا محبوب تر از اروپا بکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد جواد

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (45 ديدگاه)

    قرار بود ایرانیم بیاد ماشیناش.کاش اینم بیارن.استیلش عالیه.اصن حدیث داریم طراحیه ماشین باید تیز و برنده باشه((:

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. عام پوری

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (77 ديدگاه)

    بازم طرح تکراری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حميد

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    قیافش امروزیه چراغهای باریک خطوط زیبا و جلو پنجره باریک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Noble

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    خیلی زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهدی عبدی

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این رنجرووره یا چراغاش مدل کاکتوس هست یا
    قشنگه ولی اصیل نیست و حرف تازه ای برای گفتن نداره.والسلام
    همه طراحا دارن رو هم اسکی میرن.
    کیا اسپورتیج جدید به معنای واقعی کلمه یک طرح جدید هست حالا بماند زشت یا زیبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حامد ف

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (33 ديدگاه)

    رنو کولئوس 2017 قشنگتره … قراره ایران هم بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. uss zumwalt DDG-1000

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    خیلی شیک

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا