اشکودا

معرفی مدیرعامل جدید اشکودا

اشکودا توماس شافر رئیس اسبق فولکس‌واگن آفریقای جنوبی را به عنوان مدیرعامل جدید خود جایگزین برنارد مایر کرد.

اشکودا کامیک

توماس شافر که سریعاً سکان هدایت این شرکت را به دست می‌گیرد از سال ۲۰۱۲ تاکنون در گروه فولکس‌واگن مشغول به کار بوده و آن زمان مدیر تولید بین‌المللی و مدیر پروژه‌های xKD بوده است. او همچنین مسئول گفت‌وگو در زمینه راه‌اندازی سایت‌های تولید جدید در بازارهای بین‌المللی بوده است.

شافر از سال ۲۰۱۵ هم رئیس گروه فولکس‌واگن در آفریقای جنوبی بوده و مسئولیت او توسعه برندهای گروه در این منطقه بوده است. در طول مدتی که شافر در آفریقای جنوبی حضور داشته برندهای فولکس‌واگن، آئودی و بخش محصولات تجاری فولکس‌واگن سهم ۲۳.۵ درصدی از بازار داشته‌اند که یک رکورد محسوب می‌شود.

این گروه خودروسازی اقدام به تأسیس سایت‌های تولید جدید در آفریقای جنوبی کرده و توافق‌نامه‌های تجاری جدیدی با واردکنندگان خودرو امضا کرده است. فولکس‌واگن با هدایت‌های شافر همچنین ایده‌های حمل‌ونقلی برای کشورهای کنیا، نیجریه، روآندا و غنا توسعه داده است.

شافر پیش از پیوستن به فولکس‌واگن در سال ۲۰۱۲ کارمند دایملر بوده است. او در سال ۱۹۹۱ کار خود در صنعت خودرو را به عنوان مهندس فنی دایملر شروع کرده است. تا سال ۲۰۰۲ او پست‌های مدیریتی متنوعی در بخش‌های تولید و مدیریت کیفیت در کشورهای آلمان، آمریکا و آفریقای جنوبی داشته است. از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵، شافر یکی از اعضای هیئت‌مدیره و مسئول بخش تکنولوژی دایملر کرایسلر بوده است.

او از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ نیز در آلمان مسئول تحویل خودروها، مراکز مشتری و تجارت xKD دایملر در بازارهای نوظهور بوده است. مسئولیت‌های او شامل راه‌اندازی کارخانه‌های جدید، برنامه‌ریزی و استراتژی و لجستیک بین‌المللی برای کارخانه‌های خارجی بوده است. وظیفه اصلی او در سال ۲۰۱۱ نیز مدیریت پروژه تأسیس کارخانه مرسدس بنز با همکاری بایک در چین بوده است.

فعلاً برنامه‌های شافر برای پیشبرد اهداف اشکودا منتشر نشده است. البته طبق گفته‌ی اتحادیه‌های کارگری که معمولاً جایگاه قدرتمندی در اشکودا دارند مشخص نیست انتخاب او به مدیرعاملی اشکودا چه نتایجی در بر خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ارشیاsvj

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    اولش فکر کردم اون اشکودا رو به عنوان مدیر جدید انتخاب کردن????
    اقای دهقان لطفا عکس هاتو درست انتخاب کن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. نامجو

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    یکی از بهترین برندهای چند سال اخیر بوده. قیمت کم و کیفیت بالا. بنظرم خودروهای اشکودا حتی از خودروهای شرکت مادر هم با ارزشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا