دوئل نهایی، اشکودا راپید یا هیوندای اکسنت؟

مرحلهٔ نهایی، گروه پنجم، سدان‌های ساب‌کامپکت

 

 

هیوندای اکسنت

تاریخ معرفی: دسامبر 2016

نسل کنونی: پنجم

پلت‌فرم: GB هیوندای-کیا

امتیاز از کاربایر: – از 5

امتیاز از کارانددرایور: 4.5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: صفر دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: صفر دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 58,955 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 29,090 دستگاه

فروش سال 2018 در هند: 46,605 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: – درصد

حفاظت از کودکان: – درصد

حفاظت از عابر پیاده: – درصد

سیستم‌های ایمنی: – درصد

امتیاز کلی: – ستاره

گارانتی: پنج سال یا 96 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پیشرانهٔ قدرتمند، ظاهر زیبا، رانندگی پویا، ارزش بالا

نقاط منفی: سروصدای زیاد موتور، کاربرد زیاد پلاستیک خشک در داخل، صندلی‌های عقب تنگ، نداشتن نسخهٔ هاچ‌بک

 

اشکودا راپید

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس 2012

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: A05 گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: 3.6 از 5

امتیاز از کارانددرایور: – از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 66,512 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: 60,906 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: صفر دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: صفر دستگاه

فروش سال 2018 در هند: 9,579 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 94 درصد

حفاظت از کودکان: 80 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 69 درصد

سیستم‌های ایمنی: 71 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا 60 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: هزینه‌های نگهداری بسیار پایین، ارزش استثنایی در برابر قیمت، صندوق بار بزرگ، خودرویی بسیار کاربردی

نقاط منفی: نه‌چندان سرگرم‌کننده برای رانندگی، طراحی ساده، سواری نه‌چندان راحت

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

هیوندای اکسنت

اشکودا راپید

پیشرانه 1.6 لیتری I4 1.4 لیتری I4
تنفس طبیعی توربوشارژ
قدرت 130 اسب بخار 125 اسب بخار
گشتاور 160 نیوتن متر 200 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک 7 سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد 9.3 ثانیه 9.0 ثانیه
حداکثر سرعت 195 کیلومتر/ساعت 210 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 7.3 لیتر ترکیبی 5.0 لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی 115 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 45 لیتر 55 لیتر
وزن 1210 کیلوگرم 1150 کیلوگرم
طول 4.38 متر 4.48 متر
فاصلهٔ محوری 2.58 متر 2.60 متر
حجم صندوق بار 395 لیتر 550 لیتر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
قیمت پایه بریتانیا 14,015 پوند
قیمت موردبررسی 17,710 پوند
قیمت پایه آمریکا 15,915 دلار
قیمت موردبررسی 16,880 دلار
قیمت پایه هند 800,000 روپیه 809,000 روپیه

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

16 دیدگاه

  1. The best or nothing
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    اکسنت گزینه قابل قبول تریه … طراحی اشکودا بیش از اندازه سادست … بحث فنی این دوتام ک زیاد مطرح نیست

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1374 دیدگاه) ,

      دقیقا
      فرم اشکودا راپید واقعا قدیمیه
      نمای بغل رو تو عکس ۳ ببینید
      واقعا بی انصافیه در حق این کلاس اگه راپید با طراحی ۲۰۱۲ و فرم قدیمی قهرمان این گروه بشه

      پاسخ
      1. محمد
        سوابق: (1374 دیدگاه) ,

        و جالبه که توی این کلاس اقتصادی، اکسنت با قیمت کمتری، مشخصات قویترش رو به خریدار میده

        پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (1374 دیدگاه) ,

      بابا طراحی اشکودا سال ۲۰۱۲ است
      نمای بغل رو ببینید تو عکس ۳
      خودرو قابل قبولیه اما واسه اینکه برنده این کلاس باشه واقعا مقداری سالخورده است

      پاسخ
  2. amir
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    اگه یه روز اوضاع مملکتم درست شه و آشفتگی ها ازبین بره،بعد بگن با ۱۹۰۰۰ دلار یه ماشین انتخاب کن که گیربکس اتومات( نهc.v.t)-تهویه اتومات-سانروف-ورودوخروج بدون کلید-استارت دکمه ای-گرمکن صندلی جلو-اپل کارپلی و اندرویداتو-هشدارنقطه کور و گرمکن آینه-دوربین عقب و مانیتور،داشته باشه,قطعا و حتما،انتخابم اکسنت هست!البته اگر تا اونموقع،کمپانی به خاطر کراس اور،تولیدشو متوقف نکنه…..!
    لامذهب مگه داریم،ماشین از این بهتر و اقتصادی تر
    فقط لطفا دوستان نیان بگن،بزک دوزک کره ای ها کورت کرده که دیگه هیچیا!!!
    تو این رنج قیمت،رودست نداره.حالا گیرم به فرض شما با بیل،آپشن ریخته باشن توش!

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1374 دیدگاه) ,

      البته ۱۶.۰۰۰ دلار نه ۱۹.۰۰۰
      و اینکه یکی داچیا ساندروهای جدید تو رنج اقتصادی خوب دراومده
      یکی هم همین هیوندا اکسنت

      پاسخ
      1. Amir
        سوابق: (51 دیدگاه) ,

        ندونسته کامنت نزاریم
        نسخه پایه ش ۱۶هزارتاس ک تقریبا هیچی نداره
        فولش۱۹هزارتاس

        پاسخ
  3. تقلب!
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    جالبه!!!! خود پدال هوندا سیتی رو برنده دوئل نمی نهایی هوندا و اشکودا اعلام کرده، بعد بازنده رو اورده فینال 😄 !!! لینک زیر رو ببینید:
    https://www.pedal.ir/%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7/%D8%AF%D9%88%D8%A6%D9%84-%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7-%DB%8C%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%B3-ia-%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%86%D8%AA/

    پاسخ
    1. امیر دهقان
      سوابق: (421 دیدگاه) ,

      اکسنت و سیتی یکبار در مرحله یک‌چهارم نهایی در برابر هم قرار گرفتن که سیتی شکست خورد:

      https://www.pedal.ir/هوندا/دوئل-هوندا-سیتی-هیوندای-اکسنت/

      اما سیتی بخاطر فرد بودن تعداد اعضای گروهش با قانون شکست با کمترین اختلاف رای به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کرد، یعنی بصورت غیرمستقیم ولی اشکودا راپید بصورت مستقیم و با پیروزی در دوئل های قبلی به مرحله نیمه‌نهایی رسیده بود
      علاوه بر این، در مرحله نیمه‌نهایی هم راپید با اختلاف خیلی کم اون هم بخاطر آرا تلگرام شکست خورد
      بنابراین برای اینکه از برگزاری دوئل تکراری جلوگیری کنیم و با توجه به اینکه سیتی در اصل در مرحله یک‌چهارم نهایی شکست خورده و باید حذف میشد، ترجیح دادیم راپید به مرحله فینال راه پیدا کنه
      البته این تغییر تاثیری در نتیجه نهایی این گروه نخواهد داشت چون با توجه به آرا تلگرام، تا این لحظه اکسنت برنده‌س
      پس چه سیتی به این مرحله میومد چه راپید، در نهایت اکسنت پیروز گروه سدان‌های ساب‌کامپکت میشه

      پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (1374 دیدگاه) ,

      نکته ظریفی بود
      اتفاقا اگه هوندا فینالیست بود به هوندا رای میدادم
      و هوندا قطعا رقیب بهتر و بروزتری هم بود برای فینال

      پاسخ
  4. امیر
    سوابق: (1380 دیدگاه) ,

    بخاطر جادار بودن و‌مصرف خیلی کمتر و‌باک بزرگتر و قدرت بیشتر و کابین شیک تر راپید بنظرم منطقی تره چون تو‌این سگمنت این موارد خیلی مهمه (البته غیر از کابین ک کاملا سلیقس)
    فقط حیف تنفس طبیعی نیس !

    پاسخ
  5. حمیدرضا
    سوابق: (2344 دیدگاه) ,

    خیلی انتخاب سخته هردو ماشین های خیلی خوبین یکم مقایسه فروششون سخته چون سلیقه در امریکا با اروپا متفاوته در هندم اشکودا کلا برند نوپایی هست برعکس هیوندای کاملا شناخته شده باید چنتا بررسی ازش تو یوتوب ببینم بعد نظر بدم

    پاسخ
  6. овsкиكMас
    سوابق: (63 دیدگاه) ,

    اکسنت
    آپشن های بیشتر،به روز تر،سواری بهتر،پیشرانه بهتر،گارانتی بهتر،طراحی خیلی بهتر.نمرات خیلی خوبی

    پاسخ
  7. سورنا
    سوابق: (439 دیدگاه) ,

    واقعا اکسنت باخت !؟؟؟؟

    این نشون میده دوئل ٩٠ درصد از رو تعصب رای میدن نه چیز دیگه ای
    اکسنت تو همه چی برتره ولی باخت !!!

    پاسخ
    1. مانی
      سوابق: (1303 دیدگاه) ,

      با تلگرام حساب کنی اکسنت برنده شده
      تو این کلاس مصرفف سوخت خیلی مهمه
      اکسنت 2.3 لیتر بیشتر مصرف میکنه در صورتی که اشکودا بزرگتر و پرشتابتره
      چجوری تو همه چیز اکسنت سر تره؟؟؟

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.