سدان اسپرت اشکودا اکتاویا RS 245 معرفی شد

اشکودا به‌تازگی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ سدان کامپکت اکتاویا خود را معرفی کرده است که خودروی بسیار خوب و درخور توجهی است؛ اما تنها چیزی که می‌توانست در این خودرو بهتر شود، ارائهٔ قدرت بیشتر بود که خوشبختانه حالا اشکودا با معرفی نسخهٔ اسپرت و قوی‌تر RS 245، این مورد را هم برطرف کرده است. باید اعتراف کنیم که نسخهٔ اسپرت RS 245 اشکودا اکتاویا خودرویی تحسین‌برانگیز است تا جایی که می‌توان آن‌را با هاچ‌بک‌های دوقلوی اسپرت فولکس‌واگن گلف GTI و سئات لئون کوپرا قابل‌مقایسه دانست. مدل RS اکتاویا در نمونه‌های قبلی 220 اسب بخار قدرت داشت و پس‌ازآن نسخه‌ای با 10 اسب بخار قدرت بیشتر با نام RS 230 معرفی شد. حال نسخهٔ جدید RS که برای نمونهٔ فیس‌لیفت شدهٔ اکتاویا ارائه شده است بازهم قدرت بیشتری پیدا کرده است و درواقع قدرتمندترین و سریع‌ترین اکتاویای تاریخ محسوب می‌شود.

skoda-octavia_rs_245-2018-1024-01

اشکودا اکتاویا RS 245 مجهز به یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو است که همان‌طور که احتمالاً حدس زده‌اید همان پیشرانهٔ بکار رفته در نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ گلف GTI است. این پیشرانه در اکتاویا RS 245 همان‌گونه که از نامش مشخص است 245 اسب بخار قدرت تولید می‌کند؛ بنابراین اکتاویا RS 245 از نزدیک‌ترین سدان در گروه فولکس‌واگن یعنی جتا GLI که 210 اسب بخار قدرت دارد قوی‌تر است؛ اما این نسخهٔ جدید نه‌تنها 15 اسب بخار قدرت بیشتری دارد که گشتاور آن نیز 20 واحد افزایش یافته و به 370 نیوتن متر رسیده است. برای انتقال نیروی موتور نیز به‌صورت استاندارد یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی ارائه شده است درحالی‌که یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ اتوماتیک DSG دوکلاچه نیز برای آن قابل سفارش است. اکتاویا RS 245 در سه نسخهٔ سدان لیفت‌بک، هاچ‌بک و استیشن عرضه خواهد شد.

skoda-octavia_rs_245-2018-1024-02

اشکودا در این سدان اسپرت خود از دیفرانسیل VAQ استفاده کرده است که به انتقال نیروی بهتر موتور از طریق چرخ‌های جلو به آسفالت کمک می‌کند. بدین ترتیب اکتاویا RS 245 در نسخهٔ سدان می‌تواند در 6.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که نمونهٔ سنگین‌تر استیشن به یک‌دهم ثانیه زمان بیشتری برای این کار نیاز دارد. حداکثر سرعت این خودرو به‌صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است. RS 245 به میزان 14 میلی‌متر ارتفاع کمتری نسبت به نسخهٔ استاندارد اکتاویا دارد و به‌صورت استاندارد به رینگ‌های اسپرت 19 اینچی مجهز شده است.

skoda-octavia_rs_245-2018-1024-03

اشکودا اکتاویا RS 245 به همراه نسخه‌های اسکات و اسپرت‌لاین کودیاک در نمایشگاه ژنو در ماه مارس به نمایش درخواهد آمد.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

7 دیدگاه

  1. احمد
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    واسه اشکودا احترام زیادی قایلم !!!(حمزه ندارم 😀 )
    مثل آتیش زیر خاکستر هست که حالا گُر گرفته!!!
    آیندش واقعا روشنه

    پاسخ
  2. فرزاد لاکچری
    سوابق: (103 دیدگاه) ,

    رینگ اسپرتش خیلی تو ذوق میزنه باعث شده ماشین از بغل زشت بنظر بیاد

    پاسخ
  3. Madjid R8 V12 TDI Le Mans
    سوابق: (10319 دیدگاه) ,

    سلام :
    با آرزوی سلامتی برای همه

    اولین چیزی که توجه من رو در این خودرو جذب کرد رینگ های بسیار زیبا بود.

    نکته ی دوم پیشرانه ی بسیار پر قدرت و پرگشتاور.

    برای این خودرو و برند اشکودا ، مثل همیشه بهترین ها رو آرزومندم.

    موفق باشید.

    پاسخ
  4. محمدرضا
    سوابق: (61 دیدگاه) ,

    اکتاویا هاچبک نداره، فقط سدان لیفت بک و استیشن کومبی.

    پاسخ
  5. سیاوش
    سوابق: (179 دیدگاه) ,

    دوستان !!!!در اسب بخارعلی همایونی در بررسی هایما گفت این نوع گیربکس ها اتومات شش دنده را در هر صورت به گیر بکس های دو کلاچه یا Dual کلاچ ترجیح میدم کسی دلیلشو میدنه تا الان فکر می کردم بهترین گیربکس و لذت بخش ترین گیربکس همون دوکلاچه است چه ایرادی دارن به نظرتون ؟

    پاسخ
  6. اسماعیل
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    جلوش مثل بنزه ؟ مطمئنی ؟
    گمونم ایران (نمیدونم کدوم شرکت) میخوان با اشکودا قرارداد ساخت بندند . کسی چیزی شنیده ؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x