اشکودا

حضور محصولات الکتریکی شده اشکودا در فرانکفورت 2019

اشکودا جزئیات مربوط به معرفی محصولات خود در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۹ را منتشر کرد.

این برند اهل جمهوری چک با تعدادی از محصولات جدید در این آوردگاه مهم حضور خواهد یافت که برجسته‌ترین این موارد معرفی زیربرند iV و همچنین دو خودروی ساپرب iV پلاگین هیبریدی و سیتی گو تمام الکتریکی iV می‌باشد.


اشکودا سیتی گو iV اولین محصول این شرکت است که از قوای محرکه‌ی تمام الکتریکی استفاده می‌کند. این خودرو دارای پیشرانه‌ی الکتریکی ۸۲ کیلومتری و محدوده حرکتی ۲۶۵ کیلومتری می‌باشد. نیروبخش پیشرانه‌ی یاد شده نیز مجموعه باتری لیتیوم-یونی ۳۶.۸ کیلووات ساعتی می‌باشد. همین قوای محرکه در فولکس‌واگن آپ الکتریکی به روز شده هم بکار خواهد رفت.


اما ساپرب iV 2020 اولین پلاگین هیبریدی اشکودا محسوب شده و از همان قوای محرکه‌ی پاسات GTE استفاده می‌کند. این مجموعه ترکیبی از پیشرانه الکتریکی ۱۱۴ اسبی و پیشرانه‌ی بنزینی ۱.۴ لیتری است که در کل ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف وجود باتری ۱۳ کیلووات ساعتی، ساپرب iV می‌تواند تا ۵۵ کیلومتر را بدون نیاز به پیشرانه‌ی درون‌سوز طی کند.


اشکودا قبلاً به نصب ۷ هزار نقطه شارژ در مکان‌های گوناگون تا سال ۲۰۲۵ متعهد شده است. این کار با سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیون یورویی صورت خواهد گرفت.

در غرفه‌ی این خودروساز در فرانکفورت محصولات دیگری همچون ساپرب اسکات هم حضور خواهند داشت که خودرویی خشن‌تر با فرم بدنه‌ی استیشن است. این خودرو از ارتفاع بیشتری از سطح زمین برخوردار بوده و به‌صورت استاندارد دارای سیستم چهار چرخ محرک می‌باشد. اشکودا همچنین مدل‌های جدید مونت‌کارلو و G-Tec از اسکالا و کامیک را به فرانکفورت خواهد آورد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا