اشکودا

معرفی فیس‌لیفت اشکودا کودیاک با چهرهٔ جدید و تکنولوژی‌های مدرن

اشکودا تقریباً پنج سال پس از عرضهٔ کراس‌اوور کودیاک به بازار، حالا به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای آن‌را انجام داده است. کودیاک مدل ۲۰۲۱ ظاهر بروز شده‌ای را با جدیدترین تکنولوژی‌های اشکودا همراه کرده است. جلوپنجرهٔ عمودی‌تر، چراغ‌های جلوی باریک‌تر با امکان سفارش تکنولوژی LED ماتریکس، طراحی جدید مه شکن‌های جلو، بازطراحی سپرهای جلو و عقب، دیفیوزر جدید، تغییراتی جزئی در چراغ‌های عقب و نوشتهٔ بزرگ SKODA در میانهٔ درب صندوق از تغییرات بیرونی این خودرو هستند درحالی‌که حالا امکان سفارش رینگ‌های بزرگ ۲۰ اینچی هم برای آن وجود خواهد داشت.

در داخل خودرو، پانل داشبورد تقریباً بدون تغییر باقی مانده اما نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی که به‌صورت استاندارد ۸ اینچی است، بروز شده و یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی هم آن‌را همراهی می‌کند. همچنین برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی یک نمایشگر بزرگ‌تر ۹.۲ اینچی هم قابل سفارش خواهد بود. در همین حال، برای کودیاک مدل ۲۰۲۱ یک غربیلک فرمان دو پرهٔ جدید در نظر گرفته شده درحالی‌که مدل‌های SportLine و RS از غربیلک فرمان سه پره با طراحی جدیدی بهره‌مند شده‌اند.

بهبود نورپردازی داخلی، تریم‌های تزئینی جدید، دوخت متضاد و صندلی‌های جدید با گرم‌کن، تهویه و ماساژور هم از دیگر به‌روزرسانی‌های داخلی این کراس‌اوور میان سایز هستند. این خودرو برای مدل ۲۰۲۱ به رادیوی دیجیتالی، قابلیت ادغام گوشی‌های هوشمند و قابلیت‌های کنترل از راه دور هم مجهز شده است. کابین کودیاک یکی از جادارترین‌ها در این سگمنت محسوب می‌شود و می‌تواند تا هفت نفر را در خود جای دهد.

پیشرانهٔ پایهٔ کودیاک مدل ۲۰۲۱ یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی با ۱۵۰ اسب بخار قدرت است که در کنار یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی قرار می‌گیرد تا نیروی آن‌را به چرخ‌های جلو منتقل کند؛ اما کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند می‌توانند سراغ موتورهای ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی ۱۹۰ اسب بخاری یا ۲ لیتری دیزلی با دو سطح قدرت ۱۵۰ و ۲۰۰ اسب بخار بروند. این موتورهای ۲ لیتری همگی به‌صورت استاندارد به گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه متصل هستند و به‌جز نسخهٔ دیزلی ۱۵۰ اسب بخاری که سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن قابل سفارش است، دو نسخهٔ دیگر به‌صورت استاندارد از این سیستم بهره می‌برند.

پرچم‌دار خانوادهٔ کودیاک یعنی نسخهٔ اسپرت RS تغییر مهمی را تجربه کرده زیرا بجای پیشرانهٔ بای‌توربودیزل قبلی حالا به یک موتور ۲ لیتری بنزینی توربو مجهز شده که ۲۴۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. اشکودا طی ماه‌های آینده پذیرش سفارشات خرید برای کودیاک فیس‌لیفت را آغاز خواهد کرد. این خودرو در بریتانیا از ماه جولای به بازار عرضه خواهد شد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه

  1. زیزیگولو

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1923 ديدگاه)

    فقط میشه گفت : دستای مهندس ها و کار آفرینایی که با تکنولوژی جادو می‌کنن👍👍

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۰
  2. Ramin

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1385 ديدگاه)

    ۱.۵ لیتری توربو ۱۵۰ اسب ؟
    ملاحظه کردید که موتور ۱.۵ لیتری چینی ها خیلی قدرتمنده…
    دوستان به موتور چینی ایراد میگیرن. آلمان هم از این موتور های میزنه ولی قدرت کمتر.
    قدرتمند ترین موتور های ۱.۵ لیتری چینی که دیدم یکیش برای uni t هست که ۱۸۰ اسبه. یکی هم موتور ۱.۵ لیتری توربو ۳ سیلندر ( ۳ سیلندر ) جیلی هست که ۱۷۵ اسب قدرت داره. بقیه هم بین ۱۵۰ الی ۱۷۰ هستن.
    فیلا که چینی ها موتور های ۱.۵ لیتری ساخت خودشون قدرت بیشتری نسبت به ۱.۵ لیتری آلمانی ها داره.
    محض اطلاع بدونید geely و changan موتور های خودشونو میسازن.

    متاسفانه الان حسودان میان دیس میدن. ولی فیلا موتور ۱.۵ لیتری توربو چین قدرت بیتشری داره.

    حالا موتور ۲ لیتری توربو ۱۹۰ اسب ؟؟ 🤣🤣🤣🤣🤣🤣 خسته نشه اشکودا

    به خدا چینی ها برن اروپا بازار رو در اختیار خودشون میگیرن… هم کیفیت بالا . قدرت بالا. ایمنی بالا. آپشن های بالا. گارانتی هم بالاس.
    .
    حالا بعضی ها میان این داستان رو کتمان میکنن و انکارش میکنن.

    هر چقدر میخواهید دیس بدید ولی فیلا که چینی ها در هر لحاظ بهتر از اشکودا سئات رنو پژو و… هستن. چه قدرت. چه کیفیت. چه آپشن.

    پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس….

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲۷
    1. محمد مختاری آذر

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (180 ديدگاه)

      ببین کونیگزگ با موتور ۳ سیلندر ۲ لیتر تویین توربو ۶۰۰ اسب بخار تولید می کنه پس نگو چینی ها خوبن
      بی ام و با موتور ۴ سیلندر ۲ لیتر ۲۵۸ اسب بخار تولید می کنه

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۲
      1. ایران

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (190 ديدگاه)

        همینو بگو از اروپایی بدش میاد میخواد بگه چینیا بهترن این نظر شخصی و باید بهش احترام گذاشت ولی اشتباه

        موافقم ۵
        مخالفم ۱
      2. Aryan kia

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (355 ديدگاه)

        لنسر ایوو هم از موتور ۴ سیلندر ۲ لیتر ۴۰۰ اسب کشید بیرون
        آقای رامین همه چیز قدرت نیست اگر آلمانی ها نخواستن از این موتور بیشتر بکشن حتما صلاح بوده و استهلاک ماشین زیاد میشده اما چین به این چیزا فک نمیکنه

        موافقم ۶
        مخالفم ۱
    2. mahan

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1269 ديدگاه)

      مهندس رامین به عل کمتر کردن حساسیت قدرت بیشتری نکشیدند وگرنه این شرکت تحت سلطه فولکس واگن هست و بخواد بهترین و قدرمتند ترین توربو هارو میسازه ولی اولویت این خودرو دوام فنی بالا توی سرق اروپاست مثل بقیه داچیا های دیگه

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
    3. Nima RST

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (52 ديدگاه)

      شما درکی از کوالیتی نداری وگرنه ماشین چینی هزار اسب بخارم از موتور دو لیتری بگیره بخاطر کوالیتیش هنوز آشغاله

      موافقم ۴
      مخالفم ۳
    4. حسین دهمرد

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1569 ديدگاه)

      آره حسودای پلاستیکی اه اه.
      چین کلا یه موتور داره که اونم نقشه هاشو از میتسو خریده البته عیبی نداره اتفاقا همکاری و کمک گرفتن خیلی ام خوبه حتی یه قالب پنیر میخری وقتی پولشو دادی دیگه مال توعه ولی دیگه قیافه گرفتن و اینهمه تعریف و تمجید نداره. حالا گاو مال یکی دیگس شیر از جای دیگه اومده تو قیافه میگیری؟

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    5. david

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (19 ديدگاه)

      کیفیت و دوام هم موئلفه های مهمی هستن که باید توجه کرد بهشون

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  3. شاعر

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (12 ديدگاه)

    طراحیش منو یاد طرح “شاسی بلند گنو” انداخت
    این طرح پرابهت رو یه طراح در اختیار ایران خودرو قرار داد و از اونجایی که مدیران دولتی نه دلشون برای صنعت کشور میسوزه و نه دوس دارن خودشون رو به زحمت بندازن این طرح هیچوقت جدی گرفته نشد.
    طرحش شبیه همین اشکودا بود البته با جلو پنجره بزرگتر
    واقعا متاسفم تو کشوری هستم که صنعتش افتاده دست یه عده که فقط فکر رانت و پرکردن جیب خودشونن

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
    1. AMIR-REZA

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (333 ديدگاه)

      👍👍کاملا موافقم
      ولی یه نکته ای هم وجود داره که ایران خودرو پلت فرمشو نداشت که همچین ماشینی بسازه

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱
      1. شاعر

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (12 ديدگاه)

        درست میگید آقای AMIR-REZA
        پلتفرمش رو نداشت ولی وقتی سدان پیتون رو بر مبنای پلتفرم سمند طراحی کردند بازم شاهد این بودیم که ایرانخودرو منفعل عمل کرد و حاضر نشد پیتون رو با اون ظاهر جذاب تولید کنه

        موافقم ۵
        مخالفم ۱
    2. Hadi

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2193 ديدگاه)

      اشکودا خیلی برند خوبیه و پتانسیل بالایی داره ولی زیر فولکس واگن محو شده ی جورایی…
      همه محصولات اشکودا چه از نظر طراحی مشخصات و امکانات خیلی کاملن و خوب ولی کمتر توجهی بهشون میشه…
      مثل همین کودیاک که عالیه…
      کاش اشکودا اوکتاویا بیاد ایران……

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
  4. mahan

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1269 ديدگاه)

    دلم برای اشکودا میسوزه یک برند با پتانسیل بالا که کیفیت و طراحی خیلی خوبی داره و میتونه بهتر باشه اما به خاطر سیاست فولس واگن اجازه رشد بیشتر نمیده بهش البته اینم هست که بودجه خرید توی بلوک شرق محدوده و به نسبت متوسطه ولی خب میتونه به کشور های دیگه بفرسته.بنظرم خاورمیانه و هند و … میتونه زمین خوبی برای بازی اشکودا باشه.بیشتر حس می کنم پرنده ای هست که تو قفس گیر کرده

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۴
  5. Rman

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (89 ديدگاه)

    چه ماشین مظلومی هستی!!!!!
    الان ۳۵ دقیقه از پستت گذشته اما هنوز هیچ کسی برات کامنت نگذاشته … 😕😕😕

    من یه پیشنهاد دارم. تو بعضی فروم ها یا سایت های شبیه پدال (مخصوصا سایت های فیلم) دیدم که بچه های ثابت یه پست قدیمی رو انتخاب می کنن. میرن اونجا با هم بیشتر آشنا میشن. یه چیزی مثل صندلی داغ. یعنی بچه ها یه سوالاتی در مورد سلیقه یا تحصیلات یا علایق یا … از یه کاربری که انتخاب کردن می پرسن و اونم جواب میده.

    مثلا من خودم دوست دارم با بعضی ها بیشتر اشنا بشم. مثلا همین آقا شاهین تحریریه. آقای دهقان که مطلب گذاشتن. آقای آرین و …

    موافقم ۷
    مخالفم ۵
    1. Rman

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (89 ديدگاه)

      نامردها منتظر بودین من شروع به تایپ کنم بعد یهو مطالب تون رو پست کنین؟
      😄😄😄😄😄

      موافقم ۵
      مخالفم ۵
  6. بردیا

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (49 ديدگاه)

    کلا از طراحی اشکودا خوشم نمیاد
    زبان طراحیش رو دوست ندارم سلیقست دیگه دست خودم نیست 🙂

    موافقم ۳
    مخالفم ۷
  7. یوسف

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (411 ديدگاه)

    تو میانه متن یه عکس هست که تمامی شاسی بلندهای اشکودا از گذشته تا کنون رو نشون میده. اولین خودرو از سمت چپ (زرد رنگ) مدلی به نام Trekka هستش که داستان جالبی داره.
    Trekka در واقع جزو ساخته های اشکودا نیست. این خودرو در نیوزیلند طراحی و تولید شد و در تنها خودرویی هست که تا کنون کاملا در نیوزیلند توسعه پیدا کرده و تولید شده. این خودرو از پیشرانه نسل نخست اکتاویا بهره میبرد که از چکسلواکی به نیوزیلند وارد می شد. بسیار ارزان بود و با وجود اینکه توان آفرود لندروور رو نداشت بسیار کاری و جان سخت بود. در تیراژ محدودی به استرالیا هم صادر شد و حتی در جنگ ویتنام هم حضور پیدا کرد.

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  8. سگ سرابی

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (361 ديدگاه)

    تشکر و خسته نباشید به آقای امیر دهقان

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا