اشکودا

پایان تولید اشکودا کودیاک RS به خاطر قوانین آلایندگی جدید

پس از خاتمه عرضه سیتی گو iV الکتریکی، ظاهراً اشکودا به تولید و عرضه کودیاک RS نیز پایان بخشیده است.

این شاسی‌بلند میان سایز که از پلتفرم مشترکی با فولکس‌واگن تیگوان آل اسپیس و سئات تاراکو سود می‌برد به خاطر قوانین آلایندگی جدید طی هفته‌های آتی با خط تولید وداع خواهد کرد. خریداران این خودرو می‌توانند تا آن زمان کودیاک RS را با قیمت ۴۸۷۲۹ یورو در آلمان و ۴۵۷۴۰ پوند در بریتانیا خریداری کنند.

البته این خودرو پس از به‌روزرسانی خانواده کودیاک که احتمالاً اوایل سال آینده صورت می‌گیرد دوباره باز خواهد گشت اما فاقد پیشرانه پلاگین هیبریدی مشابه اوکتاویا ۲۰۲۱ خواهد بود. چکی‌ها گفته‌اند اوکتاویا ۲۰۲۱ با قوای محرکه دیزلی و بنزینی نیز عرضه خواهد شد.

اتوکار به نقل از مدیر فروش و بازاریابی اشکودا گفته که در آینده نزدیک خبری از کودیاک پلاگین هیبریدی نخواهد بود زیرا هنوز زود است که بتوان الگوهای مربوط به پیشرفت در بازار و انتقال از خودروهای درون‌سوز به پلاگین هیبریدی و الکتریکی را مشاهده کرد. مدیر اشکودا می‌گوید:

سیتی گو iV قبلاً به پایان خط رسیده و ما تنها ساپرب پلاگین هیبریدی را از سال پیش تاکنون تولید کرده‌ایم بنابراین ما هیچ مشتری‌ای را نداریم که بتوانند از این دست خودروها را برای مدل بعدی خود انتخاب کنند؛ اما شاید افراد مستقیماً از کودیاک به انیاک که اولین کراس اوور الکتریکی اشکوداست برسند و این کار بدون انتخاب خودرویی پلاگین هیبریدی به عنوان پلی به سمت الکتریکی‌ها صورت گیرد.

کودیاک RS دو سال پیش رونمایی شده و از پیشرانه ۲ لیتری بای توربوی دیزلی با قدرت ۲۳۷ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری استفاده می‌کند. این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعتی دارد.

اما انیاک iV جدید از پلتفرم MEB فولکس‌واگن سود برده و با قوای محرکه متنوعی در دسترس خواهد بود. مدل پرچم‌دار این خودرو که با پسوند RS شناخته می‌شود از دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ترکیبی ۳۰۲ اسبی و گشتاور ۴۶۰ نیوتون متری استفاده کرده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۲ ثانیه‌ای، حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعتی و شعاع حرکتی ۴۶۰ کیلومتری خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. AMG///

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    خدایی گرون بود

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا