اشکودا

پیش‌نمایش اشکودا اِنیاک iV 2021، محصولی خاص از جمهوری چک

اول سپتامبر تاریخی است که اشکودا برای رونمایی از اولین شاسی‌بلند تمام الکتریکی خودش در نظر گرفته است و تا آن زمان شاهد انتشار تیزرهایی از این خودرو خواهیم بود. امروز تیزر دیگری از اشکودا انیاک iV منتشر شده و با مشاهده آن می‌توانیم بدنه پسرعموی چکی فولکس‌واگن ID.4 را ببینیم.

مشابه دیگر تیزرهایی از این دست رینگ‌های این خودرو خیلی بزرگ بوده و خبری از دستگیره‌های درب نیست. نشان “سفارش مدیران” در روی گلگیر جلو هم به مدل سفارشی‌ای تعلق دارد که به تعداد ۱۸۹۵ دستگاه یعنی تاریخ تأسیس این کمپانی تولید خواهد شد. این نسخه سفارشی طراحی نسبتاً متمایزی نسبت به مدل‌های استاندارد خواهد داشت و از تجهیزات بیشتری سود خواهد برد.

اشکودا قبلاً گفته انیاک iV طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۶۴۸/۱۸۷۷/۱۶۱۸ میلی‌متری خواهد داشت. به لطف فاصله بین محوری ۲۷۶۵ میلی‌متر هم کابین جاداری وجود خواهد داشت. وقتی صندلی‌های عقب در جای خود قرار داشته باشند فضای ۵۸۵ لیتری برای این شاسی‌بلند بدون آلایندگی ایجاد خواهد شد.

در تیزر قبلی این خودرو طرحی از کابین پیشرفته انیاک iV منتشر شده بود. اگر شعاع حرکتی اولویت اصلی شماست پس بهتر است مدل دیفرانسیل عقب با یک پیشرانه الکتریکی و باتری ۸۲ کیلووات ساعتی را انتخاب کنید که برد ۵۰۰ کیلومتری را ارائه خواهد کرد.

انیاک iV RS هم قوی‌ترین محصول تاریخ اشکودا خواهد بود و دو پیشرانه الکتریکی آن قدرت ۳۰۲ اسب بخاری و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۲ ثانیه‌ای را ارائه خواهند کرد. واضح است که این خودرو برد کمتر ۴۶۰ کیلومتری خواهد داشت. در کل این خودرو با ۵ نسخه متفاوت از نظر قدرت تولیدی و سه نسخه متفاوت از نظر ظرفیت باتری تولید خواهد شد.

اشکودا انیاک iV بر پایه پلتفرم MEB تولید خواهد شد. این خودرو قرار است اوایل سال آتی میلادی وارد بازار شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ارشیاsvj

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    چه باحال!!!

    موافقم 13
    مخالفم 3
  2. یوسف

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (742 ديدگاه)

    طراحی کلی بدنه و کابین شباهت زیادی به cupra el-born داره که طبیعیه و حتما جزییات مختص خودش رو خواهد داشت. پیشرفت سالیان اخیر اشکودا تحسین برانگیز بوده.

    موافقم 7
    مخالفم 3
  3. مسعود

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (114 ديدگاه)

    به نظرم فکر کنم ماشین خوبى از آب در بیاد به شرطى که قیمتش هم معقول و مناسب باشه. امیدوارم هرچه زودتر از خود ماشین رو نمایی بشه. ماشین هاى اشکودا کیفیت خیلى خوبى دارند و عملا از نظر استهلاک و مصرف حکم تویوتا اروپا را دارند.

    موافقم 6
    مخالفم 2
  4. مهدی

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    با وجود شرکت هایی مثل اشکودا داچیا و سیات جای برای چینی ها تو اروپا نیست اصلا توان رقابت ندارن

    موافقم 7
    مخالفم 1
  5. مرتضی

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (196 ديدگاه)

    پروفایلش شبیه ماشینای ب ام و هس.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. امید

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (166 ديدگاه)

    یه زمانی، وقتی ایران خودرو تازه سمند رو داده بود بیرون ، مدیران و مسئولانش اونو با اشکودا اوکتاویا مقایسه می کردند که از جهاتی خیلی شباهت به هم داشتند. حالا اشکودا داره روی مدرن ترین پلتفرم فولکس واگن ماشین الکتریکی میزنه، ایران خودرو هم زور میزنه 405 رو از خط خارج کنه و روی پلتفرم چندسال پیش پژو 2008 ، کراس اوور خودشو بده بیرون !

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. Hadi

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    خودروهای الکتریکی دارن خیلی سریعتر از پیش بینی ها فراگیر میشن…

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا