اشکودا

نگاهی به کابین پیشرفته و جادار اشکودا انیاک iV

اشکودا پیش از معرفی کراس اوور الکتریکی انیاک iV در اول سپتامبر تیزری از کابین خودرو را منتشر کرده است.

آنچه در این کابین حرف اول را می‌زند داشبورد چند لایه با ورودی‌های هوای مرکزی الهام گرفته از جلوپنجره سنتی اشکوداست. یک صفحه‌نمایش بزرگ ۱۳ اینچی نیز در کابین دیده می‌شود. جدای از سیستم اطلاعات سرگرمی، این صفحه‌نمایش برخی عملکردها را کنترل خواهد کرد. انیاک iV همچنین از پشت آمپرهای دیجیتال و هدآپ دیسپلی خلاقانه با تکنولوژی واقعیت افزوده سود خواهد برد.

کنسول مرکزی نیز دارای انتخاب‌گر دنده کوچک در جلوی ترمز پارک الکتریکی است. یک جفت فضای ذخیره‌ای هم در کنار این بخش وجود داشته و زیر داشبورد نیز به نظر می‌رسد پد شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند جا گرفته است. به این موارد باید نورپردازی کابین و البته متریال پایدار را اشاره کرد. این متریال پایدار در پوشش صندلی‌ها دیده می‌شود به‌گونه‌ای که ۴۰ درصد از پشم و ۶۰ درصد از فیبرهای به دست آمده از بطری‌های پلاستیکی بازیافتی تشکیل شده‌اند.

نوربرت وبر مدیر طراحی داخلی اشکودا می‌گوید:

بجای استفاده از تجهیزات معمول و آپشن های زیاد ما انتخاب‌های طراحی جدیدی را برای اولین بار در انیاک iV ارائه می‌کنیم که یادآور محیط‌های زندگی مدرن پر از رنگ‌ها و متریال متنوع می‌باشند.

پسرعموی چکی فولکس‌واگن ID.4 قول داده کابینی جادار با فضای بیشتر برای سرنشین عقب وسطی و کف تخت ارائه کند. محفظه بار این خودرو نیز ظرفیت ۵۸۵ لیتری خواهد داشت.

انیاک iV بر پایه پلتفرم MEB گروه فولکس‌واگن بنا شده و با ۵ سطح قدرت، سه نوع باتری و به‌صورت دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک عرضه خواهد شد. قدرت این خودرو بین ۱۴۶ تا ۳۰۲ اسب بخار بوده و مدل پایه برد ۳۴۰ کیلومتری خواهد داشت. نسخه دیگر این خودرو شعاع حرکتی ۵۰۰ کیلومتری را ارائه خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Saeed

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (349 ديدگاه)

    طراحیش شبیه بی ام و i8 هست داخلش.قشنگه.واقعن این باشه از طراحیای یکنواخت فولکس زیباتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. meysam

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مسعود

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (114 ديدگاه)

    خوشم میاد این کمپانی بی حاشیه اشکودا خوب داره کارهاشو پیش میبره و همه ماشین هاش دارای کیفیت بالا و استهلاک کم هستند. از زمانی که این شرکت خودشو به فولکس واگن چسبوند و تمام سهامش متعلق به فولکس واگن شد خیلی تونسته خوب پیشرفت کنه. توی این چند سال هم داره سعی می کنه شاسی بلندهای بیشتری تولید کنه و عملا فکر کنم آینده خوبی در انتظار این شرکت باشه. اگر قیمت این شاسی بلندش مناسب باشه احتمالا فروش خیلی خوبی را تجربه می کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    چشم نوازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. پارسا عشق ماشین

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (190 ديدگاه)

    نه بابا فولکس واگن عالیه تموم محصولاتشو می خواد عالی کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. AMG///

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    خوشمان آمد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. AMIR-REZA

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    خیلی کابینش خوب شده…..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا