اوپل

اوپل کارل Rocks، یک شِبه کراس‌اوور کوچک

این روزها به دلیل محبوبیت خارج از تصور کراس‌اوورهای شهری، اکثر خودروسازان دنیا اقدام به ساخت و معرفی این‌گونه خودروها نموده‌اند؛ اما روش دیگری هم که این روزها بسیار از سوی خودروسازان مورداستفاده قرار می‌گیرد، تبدیل خودروهای سواری معمولی به نمونه‌های شبه کراس‌اوور است. بدین منظور ارتفاع خودروهای سواری کمی افزایش‌یافته و تجهیزاتی همچون محافظ زیر خودرو و زیر سپرها، قطعات پلاستیکی اطراف گلگیرها و روی سپرها و ریل‌های روی سقف به آن‌ها اضافه می‌شود تا ظاهری شبیه به کراس‌اوورها پیدا کنند. مثال‌های این دست خودروها فراوان است مانند فولکس‌واگن پاسات آلترک، ولوو V40 کراس کانتری، پژو ۵۰۸ RXH و یا رنو ساندرو استپ‌وی که نسل قبلی آن به‌تازگی در کشورمان معرفی شده است.

Opel-Karl_Rocks-2017-1024-01

یکی از جدیدترین خودروهایی که ظاهری شبیه به کراس‌اوورها پیدا کرده است، هاچ‌بک کوچک اوپل کارل است که با پسوند Rocks معرفی شده است. سازندهٔ آلمانی در رابطه با این خودرو گفته است:

«اگر به دنبال یک ماشین کوچک و زیبا هستید که ویژگی‌های ماشین‌های بسیار بزرگ‌تر و اغلب بسیار گران‌تر را ارائه کند، ما خبر خوبی برای شما داریم. اوپل کارل Rocks خودرویی کوچک است که می‌توانید با آن به رانندگی روزانه بپردازید درعین‌حالی که همزمان ظاهر مرسوم یک SUV را نیز ارائه کرده و آن‌گونه احساس می‌شود».

Opel-Karl_Rocks-2017-1024-02

اوپل کارل راکس یک مینی کراس‌اوور شهری است که ارتفاع آن نسبت به نسخهٔ معمولی ۱۸ میلی‌متر افزایش‌یافته است درحالی‌که مجهز به سپرهای جلو و عقب جدید با روکش پلاستیکی، ریل‌های سقف نقره‌ای، روکش پلاستیکی رکاب‌ها و اطراف گلگیرها، محافظ‌های جانبی زیر خودرو و زیر سپرها و مجموعه‌ای رینگ‌های ۱۵ اینچی دورنگ شده است. این خودرو رسماً در نمایشگاه پاریس رونمایی خواهد شد.

Opel-Karl_Rocks-2017-1024-04

به جهت تطابق با تغییرات بیرونی و شخصیت آفرود ظاهری، در فضای داخلی خودرو نیز با استفاده از پارچهٔ Favo برای تودوزی، تجدیدنظر شده است که این ویژگی صرفاً مختص نسخهٔ راکس است. همچنین اوپل سیستم رادیویی R 4.0 IntelliLink را به‌صورت سفارشی بجای سیستم R 300 استریو ارائه کرده است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو هم با هر دو سیستم کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل ارائه شده است و ناوبری خودرو را می‌توان هم از طریق نقشه‌های اَپل و هم با نقشه‌های گوگل مورداستفاده قرار داد.

Opel-Karl_Rocks-2017-1024-03

این کراس‌اوور کوچک اوپل تجهیزات رفاهی و ایمنی نسخه‌های استاندارد کارل را ارائه می‌کند ازجمله حالت فرمان شهری که با فشردن یک دکمه موجب روان‌تر شدن فرمان می‌گردد، سیستم کمک پارک با هشدارهای صوتی و یک کروز کنترل با محدودکنندهٔ سرعت. در صورت خواباندن صندلی‌ها، حجم صندوق بار این مینی کراس‌اوور تا عدد قابل‌توجه ۱۰۱۳ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

Opel-Karl_Rocks-2017-1024-05

سازندهٔ آلمانی هنوز جزئیات فنی و مشخصات موتوری کارل راکس را اعلام نکرده است اما به‌احتمال فراوان این مدل از همان پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی نسخهٔ استاندارد کارل استفاده خواهد کرد. ۷۵ اسب بخار قدرت تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس ۵ سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو انتقال میابد درحالی‌که مصرف سوخت آن تنها ۴.۳ لیتر در هر صد کیلومتر است. در پایان امسال فروش اوپل کارل راکس در اروپا آغاز شده و خریداران اروپایی می‌توانند اقدام به سفارش آن نمایند. همچنین این خودرو همانند گذشته در انگلستان توسط برند واکسهال و با نام ویوا راکس عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (56 ديدگاه)

    این از اون رنو ساندرو استپ وی که اصلا خوشم نمیاد ازش خیلی بهتر ولی حیف که وارد نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. uss zumwalt DDG-1000

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    فقط 75 اسب بخار؟؟؟؟؟؟؟؟/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    اوپل رو خیلی دوست دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mercede

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (551 ديدگاه)

    یک اتوموبیل کوچک اقتصادی از فرزند خواندهای جی ام واکسهال و اوپل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. پارسا

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (139 ديدگاه)

    آقا نیاین همینجوری بنویسین “فقط فلان قدر اسب بخار؟؟” خب یکم فکر کنین این محصول اصن واسه چی ساخته شده!! شما بیسکوییت وقتی بخوری سیر شی دنبال خامه روش نمیگردی که! مثال مزخرفی زدم ولی منظورو رسوندم انشاالله :))))

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      مهم منظور بود که رسید !!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. فقط آمریکایی

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    رقیب سر سختش لیفان x50
    :) :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    این الان دقیقا برای کدام کشور بود من نفهمیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. بیژن

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (255 ديدگاه)

    یباردیگه مقاله رو بخون…..
    لطفا….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احمد باقری

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشینهای خوبی می سازه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا