اوپل

اوپل کورسا 2020، آئرودینامیک ترین سوپرمینی بازار

ششمین نسل سوپرمینی اوپل کورسا ادعا می‌کند آئرودینامیک ترین خودروی کلاس خود است.


به لطف ضریب درگ ۰.۲۹ و بخش جلویی با مساحت تنها ۲.۱۳ مترمربع که بسیار کوچک‌تر از نسل پیشین است، کورسا ۲۰۲۰ مصرف سوخت و آلایندگی کمتر خود را به رکوردهای جدیدی رسانده است. طراحان و مهندسان این خودروساز با استفاده از روشی قابل‌توجه به ضریب درگ پایینی دست یافته‌اند.


برای مثال در بخش زیر بدنه و از زیر پیشرانه تا اکسل عقب با پانل‌های تختی پوشانده شده تا جریان هوای زیر خودرو بهبود یابد. دیگر عنصر آئرودینامیکی این خودرو اسپویلر سقفی است که باعث بهبود عبور جریان هوا شده و توربولانس درگ را نیز پایین می‌آورد.


اسپویلر یاد شده همچنین لیفت آئرودینامیکی اکسل عقب را کاهش داده و این امر باعث می‌شود کورسای جدید در خط مستقیم و سرعت‌های بالا خودروی پایدارتری باشد.


دیگر رمز آئرودینامیکی اوپل کورسا ۲۰۲۰ به جلوپنجره‌ی فعال آن مربوط می‌شود. این ویژگی که قبلاً در خودروهای لوکس‌تر و کلاس‌های بالاتر دیده می‌شد باعث کاهش درگ و بهبود مصرف سوخت می‌شود چراکه در زمان‌هایی که به هوای خنک نیاز چندانی وجود ندارد جلوپنجره به‌صورت خودکار بسته می‌شود.


زمانی که جلوپنجره بسته شد جریان هوا به سمت جلوی خودرو و کناره‌ها فرستاده شده و وارد محفظه پیشرانه نمی‌شود و بنابراین کارایی آئرودینامیکی خودرو افزایش می‌یابد. تصمیم موردنظر برای باز یا بسته شدن جلوپنجره به‌صورت خودکار و بسته به دمای پیشرانه و سرعت خودرو گرفته می‌شود. برای مثال زمانی که خودرو در سربالایی حرکت کرده و یا دمای پیشرانه در ترددهای شهری بالا می‌رود جلوپنجره باز می‌شود.

اوپل کورسا بخشی از فرایند توسعه خود را در تونل باد دانشگاه اشتوتگارت سپری کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. حمید فورد

    ۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (78 ديدگاه)

    جلو پنجره فعال ایول دمشون گرم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    نسل دومشو عموم داشت ک بسیار ماشین جم وجور و تیز و بسیار کاربردی بود و نکته ای ک بعد این همه سال برام عجیبه اینه ک سیستم گرمایشیش به وسیله المنت بود
    یعنی مثل خودروهای ایرانی و‌شاید خیلی از ماشین های امروزی نیازی به روشن کردن خودرو و‌گرم کردن موتورنداشت(گرم کردن موتور هم حداقل ۵دقیقه زمان نیاز داره تا بخاری کمی گرم بشه!) و خیلی راحت بدون روشن کردن ماشین بخاریش گرمای بسیار خوبی داشت!
    و یادش بخیر ک با همین کوچولوی نوستالژیک چه سفرها رفتیم..

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. امیر.عارف

    ۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (876 ديدگاه)

    سوار شدن تو این ماشین تجربه ی شیرینی برای هر کسی می سازه . تقریبا یک سال تو سری دومی که تو ایران اومده بود من باهاش زندگی کردم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. بیژن

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (255 ديدگاه)

    من موکا دارم و بسیار راضیم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. بهراد

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (537 ديدگاه)

    وقتی دریچه های گریل بازه، ضریب درگش چقدره؟
    فکر کنم کاهش درگ تو الکتریکی ها خیلی راحتتر باشه،
    چون نه اگزوز داره نه شیلنگ و اتصالات بنزین ، راحت میشه زیر ماشینو صاف کرد، آخرشم یه دیفیوزر بدون مشکلات طراحی سر اگزوز جاگزین کرد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Mad.z.Max

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1840 ديدگاه)

    تا قبل از اینکه پژو مالک اوپل شه خیلی اوپل رو دوس داشتم، الان فعلا نظری دربارش ندارم ولی. لابد قراره با موتورای دو سیلندر 600 سی سی ساخته شن، طبق تکنولوژی کمپانی مادر، و صد البته کلا دیفرانسیل جلو : ))

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا