اوپل

اوپل کورسا e، اولین خودروی رالی الکتریکی در دنیا

پس از انتشار تصویری تیزری اوپل از کورسا e که اولین خودروی رالی الکتریکی در دنیا می‌باشد رونمایی کرد. این خودرو اولین نمایش عمومی خود را در نمایشگاه فرانکفورت پشت سر خواهد گذاشت.


این خودروی الکتریکی که بر پایه‌ی نسخه‌ی تولیدی کورسا تولید شده در مسابقات رالی کاپ e اوپل ADAC شرکت خواهد کرد. خودروی موردبحث با پیشرانه‌ای الکتریکی که قدرت ۱۳۴ اسب بخاری و گشتاور ۲۶۰ نیوتون متری دارد عرضه شده و به مجموعه باتری ۵۰ کیلووات ساعتی مجهز است. همین مجموعه در نسخه‌ی تولیدی و جاده‌ای سوپرمینی الکتریکی اوپل هم دیده می‌شود.


از جمله تجهیزات این خودرو می‌توان به نصب دیفرانسیل لغزش محدود در کورسا e اشاره کرد. مسابقات کاپ رالی اوپل ADAC در چند سال گذشته زمینه‌ای مناسب برای کسب تجربه‌ی رانندگان جوان بوده و رانندگانی از ۱۸ کشور در آن حضور داشته‌اند. گفتنی است نسخه‌ی استاندارد اوپل کورسا e در عرض ۸.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.


مدیرعامل اوپل درباره‌ی محصول جدید این برند گفته است:

کورسا e خودرویی الکتریکی برای همه بوده و کاملاً مناسب استفاده‌های روزمره بوده و قیمتی بسیار مناسب دارد. کورسای جدید همچنین سواری هیجان‌انگیزی داشته و محصولی دینامیک است. ما اولین خودروساز دنیا هستیم که با استفاده از مدل تولیدی اقدام به توسعه‌ی محصول رالی الکتریکی کرده‌ایم.

سری رالی جدید طبق انتظارات در تابستان سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی خواهد شد و اولین مرحله‌ی آن برگزاری مسابقات قهرمانی رالی آلمان خواهد بود.

اوپل برنامه‌هایی برای تولید ۱۵ نمونه از این خودروی الکتریکی برای مسابقات کاپ رالی الکتریکی داشته و انتظار می‌رود قیمت آن از زیر ۵۰ هزار یورو آغاز شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا