اوپلفولکس واگن

دوئل فولکس‌واگن گلف و اوپل آسترا

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، دور اول، قسمت سوم، اولین دوئل از گروه هاچ‌بک‌های کامپکت

نتایج دوئل قبلی بین پژو ۳۰۸ و کیا سید

مجموع آراء: ۱۰۹۶

آراء پژو ۳۰۸: ۵۲۸

آراء کیا سید: ۵۶۸

پیروز دوئل: کیا سید با کسب ۵۲ درصد از کل آراء

 

 

پژو ۳۰۸

کیا سید

کیا سید

فولکس‌واگن گلف

اوپل آسترا

؟

فورد فوکوس

سئات لئون

؟

 

فولکس‌واگن گلف

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲

نسل کنونی: هفتم

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: ۴.۳ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۴۸۲,۱۱۷ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۲۵۶,۶۷۳ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۴ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۹ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۶۵ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۴ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

اوپل آسترا

تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵

نسل کنونی: پنجم

پلت‌فرم: D2XX جنرال موتورز

امتیاز از کاربایر: ۴.۲ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۲۱۶,۵۱۵ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۸۸,۳۲۸ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۸۶ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۴ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۸۳ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۵ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

اوپل آسترا

فولکس‌واگن گلف

پیشرانه ۱.۴ لیتری I4 ۱.۴ لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۱۵۰ اسب بخار ۱۵۰ اسب بخار
گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر ۲۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۸.۳ ثانیه ۸.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۵ کیلومتر/ساعت ۲۱۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۵.۵ لیتر (ترکیبی) ۵.۳ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۱۲۵ گرم/کیلومتر ۱۲۰ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۴۸ لیتر ۵۰ لیتر
وزن ۱۲۰۳ کیلوگرم ۱۱۸۳ کیلوگرم
طول ۴.۳۷ متر ۴.۳۵ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۶۶ متر ۲.۶۲ متر
حجم صندوق بار ۳۷۰ لیتر ۳۸۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۱۷,۷۹۵ پوند ۱۸,۲۳۰ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

[polldaddy poll=10102944]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. saeed

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    بعید میدونم کسی بتونه راحت گلفو شکست بده تو این کلاس.اپل تنها مزیتش فاصله محوریشه و قیمتی .فلقط من نفمیدم چرا تو این دوئل مزدا 3 هاچبکو نذاشتن.صرفا به اسم نگاه میشه ظاهرا والا گلف هم در واقع هاچبک جتا هست با یه اسم دیگه .مزدا 3 هاچبک (استیشن) میتونست باشه به نظرم تو این گروه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdy

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      ای بابا هر دوئلی یه طرفش فولکسه
      ماشینای فولکس واگن دیگه شدن پای ثابت دوئلا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Saeed

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (349 ديدگاه)

        انصافا فولکس ماشیناش عالیه .هرچند به خاطر کم اطلاعی و تعصب احمقانه بعضی افراد تو ایران فولکس و تویوتارو دادن با قیمت مسخره میفروشن و از ناآگاهی مردم سوداستفاده میشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ایرج

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (2 ديدگاه)

        خب مدلای زیادی میسازه فروش زیادی داره دیگه. اونا که از جیب مردمشون پول نمیگیرن ماشین بسازن بعدم فروش نره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. F22RAPTOR

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    اگه اونور اب بودم اوپل رو برمیداشتم
    ظاهرش خیلی شیکه البته
    مشخصه که گلف تو این سگمنت جزو بهترینهاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نوید جهرمی

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    خیلی ب هم نزدیکن روی کاغذ. ولی بازم گلف :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. madjidiano rolambo

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    شوخیشم زشته که بخوای تو کلاسی که گلف هست ماشین دیگه ای رو انتخاب کنی !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. (Saeed(peugeot

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    فقط اوپل

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. amir

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (522 ديدگاه)

    هر دو بهترینهای این کلاس هستند .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. ایرج

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خودم گفل ۲۰۰۹ داشتم دست دوم خریده بودم. تو خارج ماشین خریدن اسونه. حتی خرجشم خیلی کمه برا کسی که کار میکنه. برا اوناییم که سوسیال بگیرن خب اصلا نمیتونن ماشین داشه باشن چون کسی که ماشین داره اصلا نمیتونه تقاضای خرج زندگی کنه از سوسیال چون مستحقش نمیشه
    اوناییم که کار میکنن یا از بیمه میگیرن خرج ماهی ششصد یورویی براشون تقریبا چیزی نیستش. بیشتر به دخل و خرجشون داره. طرف ممکنه وام برا خونه داشته باشه قسطاش زیاد باشه در عوض از خیر ماشین میگذره. برا کسیم که درامد یه سالش بالای سی هزار یورو میشه هزینه ششصد یورویی برا داشتن ماشین چیزی نیستش. تازه این دستمزد معمولی هستش.
    به من باشه بازم گلف میگیرم
    تنها ایرادش ترمز دستی بودش که طی یک سال دوبار بردم تعمیرگاه تا سفتش کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. پرهام

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (200 ديدگاه)

    گلف یه ماشین سرآمده تو این کلاس البته الان ماشینای این کلاس همه عالین اصلا برای اروپایی که عشق ماشین باشه فکر کنم بزرگترین مشکل انتخاب میان این همه ماشین عالیه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Genius

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    من بشخصه گلف رو ترجیح میدم چون گلف آلمانی کجا و اوپل اسما آلمانی اما رسما تحت تملک گروه پژو-سیتروئن که خودروساز گِریدB اروپا محسوب میشه کجا!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا