اوپلنیسان

دوئل نیسان قشقایی و اوپل گرندلند

دور هفتم سری رقابت‌های خودرویی پدال نیز تقریباً رو به پایان است و تنها پنج گروه تا پایان این دور از رقابت‌های باقیمانده است. حال امروز نوبت به گروه کراس‌اوورهای کامپکت رسیده است که در دوئل قبلی آن شاهد رقابت شورلت اکوئناکس و نیسان ایکس‌تریل بودیم. در این دوئل مجموعاً تعداد ۱۵۱۸ رای به ثبت رسیده است که ایکس‌تریل توانست با دریافت ۸۹۰ عدد از آنها و کسب ۵۸ درصد از کل آراء با اختلافی نه چندان زیاد پیروز شود. این در حالی است که از طرف دیگر اکوئناکس موفق به دریافت ۶۲۸ رای شده است. امروز اما در هشتمین دوئل گروه کراس‌اوورهای کامپکت شاهد رقابت میان نیسان قشقایی و اوپل گرندلند خواهیم بود.

فولکس‌واگن تیگوآن

سوبارو فورستر

هیوندای توسان

مزدا CX-5

فولکس‌واگن تیگوآن

مزدا CX-5

ام‌جی GS

سیتروئن C5 ایرکراس

نیسان قشقایی

اوپل گرندلند

؟

؟

کیا اسپرتیج

هوندا CR-V

فورد اسکیپ

رنو کاجار

هوندا CR-V

رنو کاجار

اشکودا کاروک

پژو ۳۰۰۸

سئات آتکا

میتسوبیشی اکلیپس کراس

؟

میتسوبیشی اکلیپس کراس

جیپ کامپس

تویوتا رافور

فولکس‌واگن گلف آلترک

سانگ‌یانگ کوراندو

جیپ کامپس

؟

جی‌ام‌سی تراین

جیپ چروکی

نیسان ایکس‌تریل

شورلت اکوئناکس

؟

نیسان ایکس‌تریل

نیسان قشقایی

نیسان پس از رونمایی از کراس‌اوور کانسپتی با نام قشقایی در نمایشگاه ژنو ۲۰۰۴، برای اولین بار نسخهٔ تولیدی این ماشین را در نمایشگاه پاریس ۲۰۰۶ معرفی نمود. قشقایی یک کراس‌اوور کامپکت است که در اصل به‌عنوان جایگزینی برای اس‌یووی کامپکت بدنه روی شاسی ترانو به بازار آمد. این کراس‌اوور کامپکت ژاپنی که نامش از این قشقایی ایران گرفته شده، روی پلت‌فرم C گروه رنو-نیسان ساخته شده است و مقطع کوتاهی توسط پارس‌خودرو در کشورمان هم عرضه گردید. نسل اول قشقایی پس از تجربهٔ فیس‌لیفتی در سال ۲۰۰۹ نهایتاً در سال ۲۰۱۳ به پایان کار خود رسید و سپس نسل دوم آن در نوامبر همین سال رسماً در لندن رونمایی شد. این نسل روی پلت‌فرم CMF گروه رنو-نیسان ساخته شده که با تعداد نسبتاً زیادی از محصولات این گروه خودروسازی مانند نیسان ایکس‌تریل، رنو اسپیس، رنو کاجار و رنو کولئوس مشترک است. نسل دوم قشقایی به‌تازگی برای مدل ۲۰۱۸ فیس‌لیفتی را تجربه کرده است. همچنین نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۷ برای عرضه در بازار ایالات‌متحده معرفی شد. قشقایی که بین مدل‌های جوک و ایکس‌تریل قرار می‌گیرد، در ایالات‌متحده با نام روگ اسپرت عرضه می‌گردد. این خودرو هم‌اکنون با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی مختلفی به بازار عرضه می‌گردد که ما در این دوئل جهت هماهنگی بار رقیب آلمانی کوچک‌ترین موتور بنزینی آن‌را انتخاب کرده‌ایم. این یک واحد ۱.۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است که ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس CVT صرفاً به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند و برای این موتور امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک وجود ندارد ولی برای پیشرانه‌های بزرگ‌تر این آپشن در نظر گرفته شده است.

اوپل گرندلند

اوپل با خاتمهٔ تولید مدل آنتارا که بر اساس پلت‌فرم تتای جنرال موتورز ساخته شده بود، در سال ۲۰۱۵، از بخش کراس‌اوورهای کامپکت خارج شد و تنها مدل موکا را به‌عنوان یک کراس‌اوور در سبد محصولات خود داشت؛ اما این یک مدل آن‌هم در دورانی که بازارهای جهانی خودرو تحت سلطهٔ کراس‌اوورها قرار گرفته هرگز کافی نبود. به همین دلیل اوپل تصمیم به گسترش خانوادهٔ کراس‌اوورهای خود گرفته و در اصل ام‌پی‌وی‌های خود را با کراس‌اوور جایگزین کرد. در قدم اول مدل کراسلند به‌عنوان جایگزینی برای ام‌پی‌وی مریوا معرفی شد و سپس نوبت به معرفی مدل بزرگ‌تر گرندلند رسید. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت امسال به‌عنوان جایگزین آنتارا رونمایی شد و بدین ترتیب اوپل دوباره به بخش کراس‌اوورهای کامپکت بازگشت. البته گرندلند علاوه بر آنتارا، به‌عنوان جایگزینی برای ام‌پی‌وی زافیرا نیز در سبد محصولات اوپل در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه گرندلند در دوران پروسهٔ انتقال مالکیت اوپل به گروه پژو-سیتروئن توسعه پیدا کرده است، روی پلت‌فرم EPM2 این گروه خودروسازی فرانسوی ساخته شده که با پژو ۳۰۰۸ و سیتروئن C5 ایرکراس مشترک است. همچنین گرندلند از پیشرانه‌های گروه پژو-سیتروئن هم استفاده می‌کند که شامل دو موتور دیزلی و یک نمونۀ بنزینی می‌شود. از بین این سه موتور، ما برای این دوئل پیشرانهٔ بنزینی گرندلند را انتخاب کرده‌ایم که یک واحد ۱.۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ با ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۵ نیوتن متر گشتاور است. در این کراس‌اوور آلمانی/فرانسوی هیچ اثری از تکنولوژی‌ها و سیستم‌های فنی جنرال موتورز نیست و بنابراین مانند دیگر کراس‌اوورهای گروه پژو-سیتروئن تمامی مدل‌های آن صرفاً به‌صورت دیفرانسیل جلو تولید می‌شوند و امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک حتی برای قوی‌ترین پیشرانه‌های آن نیز وجود ندارد.

مشخصات فنی

نیسان قشقایی

اوپل گرندلند

پیشرانه ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۱۱۵ اسب بخار ۱۳۰ اسب بخار
گشتاور ۱۶۵ نیوتن متر ۲۳۰ نیوتن متر
گیربکس CVT ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۱۲.۹ ثانیه ۱۰.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر/ساعت ۱۹۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۵.۶ لیتر (ترکیبی) ۵.۵ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۱۲۹ گرم/کیلومتر ۱۲۷ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۵۵ لیتر ۵۳ لیتر
وزن ۱۲۸۵ کیلوگرم ۱۲۹۵ کیلوگرم
طول ۴.۳۹ متر ۴.۴۷ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۶۴ متر ۲.۶۷ متر
حجم صندوق بار ۴۳۰ لیتر ۵۱۴ لیتر
قیمت پایه ۱۹,۲۹۵ پوند ۲۲,۳۱۰ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9904075]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    چرا موتور ۱.۲ لیتری روشون گذاشتن؟؟؟؟
    این نسل قشقایی واقعا زیبا شده مخصوصا کابینش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (3431 ديدگاه)

      قشقایی غیر از این موتور چهار نوع موتور دیگه هم داره و همچین مدل چهار چرخ محرک

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ماکسیم

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (7 ديدگاه)

      بابا این اومده موتور 1.2 رو انتخاب کرده ، موتور قوویترم داره نیسان.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. meysam

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (182 ديدگاه)

      با احترام به نیسان و قشقایی ولی رای من
      گرند لند هستش.
      مشخصات فنیش که حداقل تو این موتور 1.2 لیتری بهتره البته قیمتشم کمتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. lawyer hamid

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (73 ديدگاه)

    من که بین این دوتا بدون هیچ تردیدی قشقایی رو انتخاب میکنم
    حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. CNA

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (235 ديدگاه)

      موندم چطور تردید نکردی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. امید

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (20 ديدگاه)

    یه سوال بی ربط . با اینکه تعرفه خودرو هیبرید تغییری نکرده ولی پا به پای بنزینی ها گرون شدن . چرا ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      نمیدونی چرا؟؟؟؟
      چون اینجا ایرانه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Hamid...Audi

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (712 ديدگاه)

      چون ثبت سفارش بسته س و 6 ماهه هیچ ماشینی توی بازار عرضه نشده.
      ثبت سفارش باز بشه قیمت ماشینای هیبریدی احتمالا افت کنه ولی بقیه ماشینها جهش زیادی خواهند داشت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. amir

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (238 ديدگاه)

    اوپل از همه لحاظ برتری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علی

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (225 ديدگاه)

    این کلاس فقط پژو 3008

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. آرمین

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (79 ديدگاه)

    بدون شک تو این کلاس مزدا cx5 پیشتازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Landscape

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (174 ديدگاه)

    نیسان قشقایی نظر منه چون همه از نسل جدیدش تعریف می کنند اسمش هم که از ایل قشقایی گرفته شده پس بهش رای میدم ولی از طراحی گرندلند بیشتر خوشم میاد??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. F۲۲RAPTOR

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    نیسان قشقایی تو بحث مشخصات فنی حرفی برای گفتن در مقابل اوپل نداره(البته این نمونه)
    ولی قشقایی خیلی قشنگتر و شیک تره
    البته تو نمونه ی دولیتری awd که بهترین تو کلاس خودشه.
    رای من قشقایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. جواد

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (60 ديدگاه)

    با اینکه از نیسان قشقایی خوشم میاد ولی اوپل تو این مدل بهتر عمل کرده.موتور یکسان ولی شتاب بیشتر، مصرف سوخت کمتر، آلایندگی کمتر فضای صندوق بیشتر! واقعا عالی فقط یکمی قیمت بیشتری داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mazaher

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (111 ديدگاه)

    سلام اوپل با توجه به مصرف سوخت کم و شتاب بالا از قدرت بیشتری نیزی برخوردار است و از طرفی کیفیت قطعات خودروهای المانی مثل اوپل را نمی توان با نیسان قشقایی مقایسه کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جواد

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (60 ديدگاه)

      کیفیت قطعات خودرو های آلمانی مثل اوپل را نمی توان با نیسان قشقایی مقایسه کرد!؟ ??????عجب!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. حمیدرضا

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    اوپل انتخاب منطقی برای من هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مبین پورمند

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (93 ديدگاه)

    عاقا فوق العادن دوتاشون.ولی اگه طراحی قشقایی و امکانات اوپل بود خعلی چیز باحالی می‌شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. DELL

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (57 ديدگاه)

    افرین اوپل.قشنگ یه سر و گردن بالاتره تو مشخصات??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مهران

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    به نظرم این سگمنت بیشتر از یه برنده داره و یکی از اونا هم قشقایی هست و در ضمن قشقایی جز پر فروش ترین ها داخل قاره سبز ( اروپا ) هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ف پ

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من دو تاشون رو تست کردم تو آلمان
    نیسان فضای داخلی شما بیشتر و راحت تره
    صدای توی اوپل بیشتره
    مشکل نیسان تو گیربکس هست که بدرد این اندازه ماشین نمیخوره
    قیمت نیسان هم پایین تره و کم هزینه تر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا